Klub Cytrynki
Samochody => Berlingo => Berlingo - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Damian Urbański w Wrzesień 27, 2020, 22:16:39
-
Witam, problem jest tego typu że po nocnym postoju moje Berlingo odpala czasami za 2-3 razem mocno falując na obrotach i rzuca silnikiem a z wydechu dudni jakby nie spalona ropą. Dodam że kontrolka świec żarowych nie zapala się nawet na chwile. W ostatnim czasie zawziąłem się i postanowiłem wymienić wszystkie 4 świece żarowe na NGK. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie wyszły malinowo, a co do wymiany to trzeba cierpliwości (słynny dostęp do świec..)Następnego dnia odpaliłem go na zimnym i mnie zamurowało dalej to samo:c idąc dalszym tropem padło na wtryski, więc zrobiłem test przelewowy, który zamieszczę poniżej. Następnie kupiłem preparat "Teca" do czyszczenia wtrysków bezpośrednio do przewodów idących do wtryskiwaczy. efekt taki że w czasie jazdy gdy go przeciągam kopcenie spadło do minimum praktycznie niewykrywalne. Egr rozebrałem i zaślepiłem blaszką oraz został wyłączony w sterowniku, auto dostało tak jakby 10% mocy więcej a przynajmniej takie odczucie. filtr paliwa wymieniony dwa miesiące temu. Teraz padło jeszcze na czujnik cieczy, po wypięciu wiązki z czujnika cieczy kontrolka swiec się zapala na desce bo tam dostaje jakaś krytyczna temperature i teraz co powinienem sprawdzić kable wiązki czy wszystko tam z nimi w porzadku czy moze przekaznik świec ,bo juz nie mam pojecia.. A i test przelewowy robiłem przed użyciu tego preparatu "czyszczącego" więc chyba powinienem zrobić ten test ponownie?
-
Zacznij od przekaźnika świec żarowych.
-
A jakieś podpowiedzi jak się za to zabrać jakiś tutorial?
-
Nie wiem ile trwał test przelewowy... Ale nie wygląda to najlepiej.
-
Wygląda to tak jakby wszystkie lały. Zrobię dzis ponownie i sprawdzę przez 5 min w ile się napełnią menzurki. są jakieś chyba wartości co do tego ile mniej wiecej powinno byc ropy.
-
Zobacz czy idzie prąd na świece, jak wytryski leją to powinna być czarna chmura.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Poziom oleju w normie?
-
A jakieś podpowiedzi jak się za to zabrać jakiś tutorial?
A jakaś podpowiedź co to za silnik? Klubowa wróżka aktualnie na kwarantannie jest ;)
-
1.6 hdi, 90km bez fapa.Dzisiaj rano przy 9*(stopniach) odpalił dopiero za piątym razem nie mógł się ustabilizować i bardzo przez chwile rzucało silnikiem. przypomniało mi się, że jest tam ta pompka do paliwa może przed odpaleniem dopompuje bo może się cofa paliwo.. sam nie wiem już, ale zajmijmy się tym przekaźnikiem świec jak to zmierzyć?
-
Jeśli masz układ wtryskowy SIEMENS, to najprawdopodobniej winne są nieszczelności po stronie niskiego ciśnienia,
i cofające się paliwo do zbiornika. Generalnie walka z wiatrakami, jedyne sensowne rozwiązanie to dołożenie pompy paliwa do baku z systemu BOSCH. 9 stopni to zbyt ciepło na takie cyrki spowodowanie brakiem grzania świec.
-
Problem z nierówną pracą silnika został rozwiązany. Wina leżała po stronie przepływki, silnik pracuje równo i nie dymi. Natomiast jeśli chodzi o świece to podmiana przekaźnika wyraźnie im pomogła bo kontrolka zaczęła się zapalać i przekaźnik zaczął charakterystycznie pstrykac.