Dzisiaj zmierzyłem sobie napięcie na postoju z włączonym silnikiem, po krótkiej jeździe ok.10 minut i miernik pokazał 13,1V. Moje auto ma niby ten alternator już przystosowany chyba do S&S z odzyskiem mocy przy hamowaniu i oszczędzaniem energii na postoju, ale czy to jest powód, że na postoju pokazuje takie niskie napięcie? Dodanie gazu nie zmienia napięcia. Kiedyś po dłuższej jeździe - ok. pół godziny sprawdzałem napięcie to było 13,85V czyli jakby rosło z czasem. U mnie teraz to praktycznie cały czas chodzi webasto w czasie jazdy i wyłącza się kilka minut po wyłączeniu silnika.
Na wyłączonym silniku napięcie na akumulatorze (nowy) z włączonym webasto jest ok. 12,35V. Po wyłączeniu się webasto, w ciągu kilku minut napięcie wraca do 12,65V. Ma ktoś może ten alternator kl. 22 i jak u niego wygląda ładowanie teraz w zimie?