Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Alternator klasy 22 3.0 HDI  (Przeczytany 1080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 876
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Alternator klasy 22 3.0 HDI
« dnia: Marzec 02, 2018, 21:27:34 »
Dzisiaj zmierzyłem sobie napięcie na postoju z włączonym silnikiem, po krótkiej jeździe ok.10 minut i miernik pokazał 13,1V. Moje auto ma niby ten alternator już przystosowany chyba do S&S z odzyskiem mocy przy hamowaniu i oszczędzaniem energii na postoju, ale czy to jest powód, że na postoju pokazuje takie niskie napięcie? Dodanie gazu nie zmienia napięcia. Kiedyś po dłuższej jeździe - ok. pół godziny sprawdzałem napięcie to było 13,85V czyli jakby rosło z czasem. U mnie teraz to praktycznie cały czas chodzi webasto w czasie jazdy i wyłącza się kilka minut po wyłączeniu silnika.
 Na wyłączonym silniku napięcie na akumulatorze (nowy) z włączonym webasto jest ok. 12,35V. Po wyłączeniu się webasto, w ciągu kilku minut napięcie wraca do 12,65V. Ma ktoś może ten alternator kl. 22 i jak u niego wygląda ładowanie teraz w zimie?
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2018, 10:43:56 wysłana przez Artur Juchniewicz »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 876
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Alternator klasy 22 3.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2018, 10:48:28 »
I co, nikt nie ma u siebie takiego alternatora aby coś napisać ? :)
Wszystkie 3.0 hdi powinny mieć już taki alternator i być może w innych silnikach też był montowany. Czy to może być związane z tym, ze założyłem nowy akumulator o większej pojemności i nie wpisałem w DB zmiany?

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: Alternator klasy 22 3.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2018, 11:19:29 »
Być może jest tak jak piszesz. Ja po wymianie aku na 77ah (większy) zmieniałem w DB ale nie sprawdzałem ładowania przed zmianą w DB. Zawsze kiedy sprawdzam multimetrem, ładowanie wynosi ok 14,3 V niezależnie od obciążenia.
Den Haag  Lexia/Diagbox

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 876
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Alternator klasy 22 3.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2018, 12:15:35 »
Dzięki. Dzisiaj sobie zmienię i zobaczę czy to coś da. Na starym aku ładowanie było 14,3V, ale wtedy nie było takich mrozów.