Karolu, service.citroen nic takiego nie stwierdza, AMVAR nie ma własnego komputera.
--
Jan Wojtkiewicz napisał:
Tomek Czajka napisał:
...
A swoją drogą na ostatnim spotkaniu cytryniarzy w Krakowie, padła informacja, że to ostatnie citroeny z HA, potem już będą tylko DS na sprężynach, a Citroen zniknie.
Nie do końca...
Znikną Citroeny >C4, a DS zostanie osobną marką z osobnymi salonami. Dealerzy mają się zdecydować, co chcą sprzedawać.
Wg service.citroen.com będzie jeszcze co najmniej C5 ze 163-konnym (EP6CDT M) i 200-konnym 1.6 THP, oraz ze 150-konnym (DW10FD) i 180-konnym (DW10FC) 2-litrowym Dieslem.
Wszystkie mają zawieszenie HA.
I tak będą sprzedawać obydwie marki. Jak się da w jednym miejscu sprzedawać Forda, Suzuki, Seata i Citroëna, to i DS się tam upchnie.
Jeśli znika HA, to po dylemacie. Sprężyny w C5/407/508, tudzież w DS5 są mniej komfortowe, niż nawet te w Passacie, więc nigdy więcej nie kupię Citroëna. Chyba, że ta informacja nie jest sprawdzona i jednak coś będzie?
Kupiłem żonie w tym roku C-Elysée. Fajne autko, szkoda że nie ma nadwozia kombi. Natomiast rzeczy, z których się w tym "budżetowym modelu" się rezygnuje nie są mi do niczego potrzebne, więc nie obraziłbym się, gdyby PSA zdecydowała się wprowadzić nowe C5, a stare kontynuować w niższej cenie i obcięte o różne rzeczy (np. bez opcji skórzanej tapicerki, nawigacji, turbodoładowanych silników >130 KM, ksenonów, elektrycznie otwieranej klapy bagażnika, elektrycznie sterowanych foteli), za to z HA (z najmocniejszymi silnikami, może jako płatna opcja, np. za 5 tysięcy) -- byłoby to na tyle dotkliwe dla gadżeciarzy, że woleliby nowe C5, ale ja bym bardzo chętnie kupił taki samochód (zakładając odpowiednią cenę).
Tomek Czajka napisał:
Czyli w PSA z dużych będzie tylko P508. Masakra, bo DS-y to malizny na razie, za to drogie. Chyba sobie jeszcze jedno C6 kupie i na kołkach w garażu postawie, żeby na zaś było. Może za 20 lat znowu wraca do Hydro, hihi. A ktoś jeździł z tu obecnych DS5? Jaki tam jest komfort?
Odpowiedzią na Twoje ostatnie pytanie jest ono samo, ale zadane retorycznie.
Fajnie, że będzie DS, może nawet z hydro, ale biorąc pod uwagę, że topowe DS5 kosztuje koło 180 tysięcy zł, to ile kosztować będzie hipotetyczne DS6? 280 tysięcy?