Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: dczun w Luty 02, 2012, 08:44:44
-
Wczoraj złapałem kapcia, ciężka sprawa bo na dworze -17 stopni i ja zapomniałem rękawiczek. Masakra. Ale problem zaczął sie wtedy jak zaczęłam próbować odkręcić koło fabrycznym kluczem, skakałem po kluczu jak głupi ale to nic nie dało, mam takie wrażenie że ten klucz to straszna tandeta, poratował mnie facet z innego auta i jakoś poszło.
Używacie oryginalnego klucza czy macie kupione inny?Jeśli inny to podrzucie jakiegoś linka na allegro, muszę zamienić ten klucz bo kolejnej takiej wymiany nie przeżyje.
-
Ja wożę solidnego krzyżaka. U teścia przy takim skakaniu klucz się po prostu ułamał. Kicha.
-
U mnie niewiele brakowało i też by klucz całkiem poszedł, najgorsze, że się ześlizgiwał ze śruby.
-
Kup sobie porządnego krzyżaka ale nie z supermarketu bo może ci krzywdę zrobić.
-
U mnie podobnie - oryginalny klucz nadaje się tylko do kręcenia lewarkiem. Zakupiłem na alledrogo klucz od VW/Skody. Solidny, dobrze trzyma śrubę.
Co ciekawe wcześniej w Renault Laguna miałem również problem z kluczem do kół. Tam się nie tylko ześlizgiwał ze śruby ale i zwyczajnie najpierw wygiął, a potem złamał :). Może Francuzi z zasady nie zmieniają kół i dlatego nie wiedzą, że ich klucze są do bani? ;)
-
Możecie wspomóc jakimś linkiem na allegro, chętnie zakupie sobie tego krzyżaka.
MOże być to?
LINK (http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzak-17x19x22x13-16-tuv-57000-i2043738815.html)
-
Lepszy będzie wzmocniony. Taki (http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzowy-wzmacniany-17-19-22-1-2-i2040787652.html).
-
Mi wygodniej jest posługiwać się teleskopowym niż krzyżakowym. LINK (http://allegro.pl/listing.php/search?category=28455&listing_sel=2&listing_interval=7&postcode_enabled=0&state=0&order=p&p=1&price_from=&price_to=80&string=teleskopowy&change_view=1)
Co do oryginalnego - tandeta jakich mało - padł przy pierwszym użyciu (jak zwykle: wieczór, zima....) Chciałem by ASO mi dało drugi (auto było jeszcze na gwarancji) ale uznali, że pewnie za mocno odkręcałem koło i dlatego pękł ;)
-
Potwierdzam wypowiedzi przedmówców, oryginalny klucz nadaje się tylko do kręcenia lewarkiem, do kół - krzyżak.
-
Ja od kiedy mam C5 rozwaliłem 2 klucze.
1 krzyżak - cały się kręcił, ale śruba ani drgnęła.
2 teleskopowy ukręcił się przy końcówce :)
Wcale nie skakałem po nim tylko ręcznie próbowałem koło odkręcić. Nie były to tanie klucze a jednak... Teraaz sam musze dorwać jakiś porządny klucz bo będzie problem...
-
Ja mam u siebie taki,pasuje nawet koła koła zapasowego i odkręcam koła bez problemu >>Krzyżak<< (http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-skladany-17-19-21-23-mm-i2067502127.html)
-
Grzegorz Sługocki napisał:
Ja mam u siebie taki,pasuje nawet koła koła zapasowego i odkręcam koła bez problemu >>Krzyżak<< (http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-skladany-17-19-21-23-mm-i2067502127.html)
Fajny.
-
ja przy zdejmowaniu koła zniszczyłem klucz, cały się obrobił.
kupiłem fajkowy z przedłużką i teraz nie ma problemów z odkręcaniem
-
Witam!
Ja wczoraj używałem teleskopowy, działa idealnie, klucz kupiony jeszcze za czasów CXa :).
Pozdrawiam
BHole
-
Witam, ja dospawałem nasadkę 17 z gedore do oryginalnego uchwytu , dopiero teraz można nim koła odkręcać
-
Miałem kiedyś teleskopowy i ukreciłem dwie szpilki, jak na letnie zmieniałem (mondeo MKI).
Pewnie dlatego że teleskopowe są wygięte pod innym kątem niż 90st. i oprócz skręcania dochodzi jeszcze zginanie,
Od tego czasu krzyżak albo zwykła grzechotka z przedłużką.
Pozdr.
Artur
-
Można kupić teleskopowe o kącie wygięcia 90%.
-
Ja ma jeszcze fabryczny nałożyłem na niego kilo spawu i wszycho gra