Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Automat szarpie przy zmianie niektórych biegów tylko przy rozgrzanej skrzyni  (Przeczytany 14071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Wszytko zalezy od typu skrzyni. Jezeli jest starszy typ i nie ma funkcji blokowania sprzegla na ostatnim biegu, do tego ma tylko cztery lub mniej biegi, to olej takiej skrzyni jest bardziej wysilony i narazony na przegrzanie. Slyszalem, ze majac taka skrzynie i jadac powiedzmy 160 km/h mozemy ja przegrzac. To o czyms swiadczy.

W nowszych skrzyniach jest więcej biegów, do tego ostatni jest blokowany, co powoduje, ze jadąc szybko nie mamy strat na konwertorze.

Ja mam AM6, sześciobiegowa i 100 000 Km na liczniku. Ale i tak zamierzam wykonać częściową wymianę oleju tak dla świętego spokoju.

A warsztaty to by robiły wymianę nawet co 20 000, przecież za to maja kasę.
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Mariusz Krzystek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Peterborough/Chrzanow
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0HDi Estate 2009 Automat 6
  • Miejscowość: Peterborough/Chrzanow
Witam podepne sie pod temat moze ktos zna jakis dobry  warsztat od automatow w okolicach Krakowa
Citroen C5 Exclusive 2.0 HDI Automat 6
[d]Mercedes E320 Avangarde '02[/d]
[d]Citroen C5 2.2HDi SX Estate '03[/d]
[d]Xantia 2.0HDI Estate '99

Offline Łukasz Wikierski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II Break 2.0HDi
  • Miejscowość: Poznań
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Mam prośbę, napisz jak sie sprawa będzie dalej toczyła. Może przydać sie innym użytkownikom.


Sprawa zakończona.
Skrzynia wymieniona, choć nie obyło się bez problemów, gdy po pierwszych próbnych kilometrach został włączony tryb serwisowy i samochód miał tylko część mocy. W pierwszej chwili były obawy, że to coś z drugą skrzynią. Ostatecznie okazało się, że przy montażu komputer miał okazję kilka razy wystartować i sprawdzić stan silnika zanim wszystko zostało ostatecznie pospinane i nazbierał sobie błędów. A te nie zostały od razu wykasowane.

Koszty:
2100 zł - skrzynia z samochodu, który dostał w tył - według sprzedającego przejechała 40.000 km. W skrzyni był olej, który został sprawdzony przed montażem - czysty, nie przepalony itd.
450 zł - robocizna po znajomości (dzięki teściowi ;-))
100 zł - 2x komputer - raz odczytanie i wykasowanie błędów, i drugi odczyt po intensywnych testach skrzyni.

Generalnie zabawa w zamianę skrzyni, to połowa kosztów remontu.
Warto przy zakupie skrzyni dogadać się w sprawie gwarancji "rozruchowej". W razie problemów w najgorszym przypadku mamy 2 x robociznę za przekładanie skrzyni.

pozdrawiam,
Łukasz

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Relatywnie niedrogo się skończyło, szczególnie jak na AM6. Na szczęście kupiona skrzynia okazała się sprawna.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm