Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Grzegorz Szymoński w Listopad 23, 2008, 18:17:59
-
witam serdecznie,kupiłem c5 2.0 Pb 2001r. mam problem z zamknięciem tylnych drzwi ,nie zamykają się od wewnątrz jak i od zewnątrz,przednie się zamykają ,bagażnik również,na tylnych drzwiach nie słychać reakcji siłowników-stąd pytanie czy tylnie drzwi mają osobny bezpiecznik? lub blokadę?
-
Najpierw popraw temat wg regulaminu, który zakładam, że czytałeś.
-
Bezpieczników podejrzewam jest więcej niż jeden, ale żeden z nich nie zabezpiecza konkretnych drzwi. Prawdopodobnie poszedł siłownik. Elektryk bardzo szybko i za niewielkie pieniądze sprawdzi co i jak.
Pozdrawiam
SWENSON
-
A i jeszcze jedno wybierz dobrego elektryka żeby ci nikt nie spiep... roboty bo potem dopiero będziesz miał masakrę. Ja kiedyś (jak jeszcze jeździłem Oplem) miałem taki przypadek. Powiem tylko, że o mało co straży pożarnej nie wzywałem.
Pozdrawiam
-
wszystko ok,tylko że tylne drzwi ani jedne ani drugie się nie zamykają trochę mam wątpliwości ,żeby w obu siłowniki poszły w tym samym czasie
-
to jak nie siłownik to może sterownik ??
-
dzięki w czwartek jade do elektryka i sprawdzimy wszystko ,mam nadzieję że się wyjaśni.pozdrawiam
-
Trzymam kciuki. Daj znać co tam wyszło
-
sprawdzałem impuls dochodzi na zamykanie i otwieranie ,drzwi dalej się nie zamykają,ale otwierając tylne drzwi odblokowuje też pozostałe czyli otwiera ,lecz nie zamyka -w jakimś sensie siłownik chyba działa
-
Odgrzewam temat, bo właśnie zauważyłem u siebie taką samą przypadłość. Centralny rygluje wszystko oprócz tylnych lewych drzwi. Po pociągnięciu za klamkę zewnętrzną tylnych lewych odblokowuje wszystko i auto jest otwarte.
Rozwiązał już ktoś ten problem?
Szukać raczej w mechanice czy elektryce ?
pzdr
-
Mechanika.
Było już poruszane to na forum. Ja miałem taki przypadek tyle, że z przednimi drzwiami. Po zamknięciu centralnym - wszystko zamknięte poza prawymi przednimi. Okazało się, że wygięta była "dźwignia" w postaci drutu pod tapicerką. Wystarczyło dogiąć poprawnie - i wszystko wróciło do normy.
-
Ja mam czasami podobny problem. Od czasu do czasu po otwarciu samochodu pilotem nie otwierają się lewe tylne drzwi. Nie wiem czym to jest podyktowane, ale w tedy wchodzę do samochodu zamykam pilotem drzwi, a otwieram ręcznie pociągając za klamkę od kierowcy. Za każdym razem pomaga, ale dlaczego tak się dzieje nie mam pojęcia.
-
Rafał Mendyk napisał:
Odgrzewam temat, bo właśnie zauważyłem u siebie taką samą przypadłość. Centralny rygluje wszystko oprócz tylnych lewych drzwi. Po pociągnięciu za klamkę zewnętrzną tylnych lewych odblokowuje wszystko i auto jest otwarte.
Rozwiązał już ktoś ten problem?
Szukać raczej w mechanice czy elektryce ?
pzdr
Panowie jest to typowa bolączka C5, jeśli po zamknięciu centralnego wszystko się zamknie ale gdy sprawdzamy pociągając za klamki drzwi czy aby na pewno się zamkną i nagle po pociągnięcie za klamkę w danych drzwiach wszystko się otwiera lub otwieramy centralny i jedne drzwi się nie otwierają, trzeba klamką od środka by otworzyć to przyczyną w 90% jest zamek. Najprościej wymienić na nowy bo zamek jest nierozbieralny.
Ale jeśli ktoś lubi operacje na otwartym sercu to będzie miał niezłą zabawę. Zacząłem opisywać całą operację ale kiedy to przeczytałem to wątpię żeby to ktoś zrozumiał. Ale jak najbardziej można naprawić zamek we własnym zakresie. Jest to zabawa dla ludzi o mocnych nerwach i zegarmistrzowską precyzją, Jeśli ktoś chciałby to naprawić samemu mogę coś niecoś podpowiedzieć.
-
Miałem to samo :) Proponuje transplantacje zamka lub ewentualnie czyscionko. Ja wyjolem rozebralem i wyczyscilem i jest ok jak narazie (szwankowaly tylne prawe drzwi) Pozdrawiam!
-
Zeby nie zakladac nowego tematu to sie tu dopisze:
Czy zamki od lifta pasuja do pierwszej wersji?
-
Tak pasują.
-
Witam
Nieprawda, nie zawsze pasują. A przynajmniej do drzwi przednich. Niektóre zamki łapią rygiel od góry, inne od dołu. Przerabiałem już ten temat. Kupiłem na alle i niestety nie pasował. Inny układ przewodów i konieczność dopasowania rygla. Więc po dokładnym oglądzie zdjęć na alle kupiłem taki jak mój. Pasowało wszystko idealnie. Powiem jeszcze, że nie warto naprawiać niesprawnych. Roboty i nerwów dużo, a efekt chwilowy. Ja się o to pokusiłem, ale po kilku miesiącach problem powrócił.
-
Bo są 2 rodzaje: zwykłe i superblokada (dodatkowo kierownica z prawej i z lewej), zamiennie nie pasują, więc zły sobie kupiłeś. Zamki w wersji MKI jak i FL mają ten sam numer katalogowy! (oczywiście z rozróżnieniem tak jak wyżej)
-
dzieki, bede szukał, dla pewnosci sie zapytam, siłownik jest wbudowany w zamek (tak zrozumialem, ale mge byc w bledzie)
-
Dobrze zrozumiałeś.
-
dzięki!
-
Podaj VIN to wyjdzie czy masz superblokadę.
-
VF7DCRFNC76433559Ale zarejesrowałem sie na service.citroen.com, wiec raczej nie potrzebuje :)Ale dla pewnosci:STEROWANIE RYGLOWANIEM ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA
czyli bez superblokady
-
Tak dokładnie zwykły.
-
Podepne się trochę pod temat. Mam taki niewielki problem czasami zamykam auto i jest wszystko oki ale jak wracam (sytuacja rzadko występuje) auto jest otwarte.