Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Marcin Jodełka w Styczeń 07, 2016, 17:36:56
-
Cześć
Panowie pomocy.
Kilka dni temu na autostradzie przy prędkości 120-140 wywaliło mi płyn z chłodnicy.
Samochód przestał grzać i temperatura skoczyła do 100C
Udało mi się dojechać do stacji paliw, kupiłem płyn zalałem i resztę trasy 200 km przejechałem bez problemów, ale już nie tak szybko bo maksymalnie 100 km/h
Trzy lata temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą, a 40 tysięcy kilometrów temu pompę wody.
Co się mogło stać, czy znowu uszczelka?
Na wszelki wypadek wymieniłem termostat.
Dzisiaj miałem taką sytuację, że jechałem na dwójce tak około 2,7 tys obrotów i jak zatrzymałem samochód to przestał mi grzać, a po odkręceniu korka od chłodnicy wylał mi się płyn.
Może po instalacji nowego termostatu źle odpowietrzyłem układ chłodzenia?
Jak poprawnie to zrobić?
Znalazłem odpowietrznik na chłodnicy, koło filtra paliwa i na nagrzewnicy.
Jaka jest kolejność?
-
Nie wiem ile jest odpowietrzeników w 1.9, ale zawsze odpowietrza się od najniżej to najwyżej umieszczonego odpowietrznika.
-
Za każdym razem miałem problem z odpowietrzaniem mojego benzyniaka(w 1.4 są 3- na chłodnicy, koło termostatu i przy nagrzewnicy). Ktoś na forum kiedyś wstawiał schemat urządzenia nakręcanego na wlew chłodnicy, taki sam efekt uzyskałem ucinając 2L butelkę. Nakładasz butelkę(ogólnie chodzi o to żeby poziom płynu w całej instalacji był powyżej najwyższego odpowietrznika), odkręcasz najniższy odpowietrznik i zalewasz płynem. Powinno wypchnąć powietrze a zostać sam płyn, później to samo z następnym odpowietrznikiem i z ostatnim. Jedyny minus rozwiązania, że potrzeba 4 rąk- jeden pilnuje butelki a drugi odpowietrza układ. :)
-
Dzięki Maciej, tak zrobię.
Przy okazji uszczelniłem sobie obudowę filtra paliwa. Teraz pali na dotyk.