Druga kreska na wskazniku temp zapala się przy 75 st. Termostat otwiera sie przy 83st. Więc chwile potrzeba zeby sie zagrzalo. Pierwszy bieg wentylatora startuje przy 96 st. Wylacza sie w okolicy 92. Drugi bieg wlacza sie przy ok105 a wylacza przy ok 99.
Ja swoj rozgrzewalem do prawie 110 st. Wiem bo sprawdzalem odczyt z czujnika temp. Za pomoca aplikacji na obd2. 3 kreska wskaznika temleratury wskakune powyżej 100st mniej więcej rowno z włączeniem 2 biegu wentylatora.
Właśnie taki jest problem przy odpowietrzaniu tych silnikow. Ich nie idzie zagrzac szczególnie przy terazniejszych temperaturach. Ja sie wiem co trzeba by zrobić zeby go przegrzac.
Plyn zaczal cieknac przez odpowietrzniki i nalales plyn do lejka. Ile go wiecej nalales i ile wciagnelo do ukladu po otwarciu ternostatu? Wg moich obserwacji oraz z wytycznymi z instrukcji jaka Ci podeslalem powinno wciagnac prawie litr więcej.
Płyn ma dużą rozsezalnosc twmperaturowa. To przegazowanie trochę podniesie plyn. Ale zakrecony korek i cisnienie w układzie powinno ustabilizować poziom. Ok 1 bar powinno trzymać. Na tyle korki sa robione.
Ja aby nagrzac silnik ponad 100 st trzalem gaz na ok 3-4 tys obr/min. I mimo ze wentylator wył a wskaznik wreszczie pokazal 3 kreskę nadal mu gazowalem. Dopiero jak w lejku przestalo sie pienic to odpuscilem mu.
Zarzekam sie i daje sobie malego palca przyszczypac
ze dzieki temu mam 100% odpowietrzony ukalad chłodzenia. Od tego momentu nie mam ani jednej banki powietrza w zbiorniku wyrownawczym. Wcześniej zawsze troche piany było.