Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Daniel Kucharski w Kwiecień 27, 2011, 12:35:54
-
witam klubowiczów mam pytanie i prosze o pomoc. otorz od jakiegos czasu tlucze mi bardzo w tylnim zawieszeniu. myslalem ze to amortyzatory (wymienialem w sierpniu)ale bylem na sprawdzeniu ich i wykazalo ze sa dobre 65 procent. 3 razy bylem na sprawdzeniu i zaden mechanik tam nic nie widzi zlego. myslalem ze w bagazniku tlucze wyciaglem wszystko i dalej to samo. tlucze najbardziej na dolkach i przy hamowaniu bije mi glosno. co to moze byc za objaw. pomożcie. czyzby bebny do wytoczenia byly?
-
[color=993399]A co z poduszkami zawieszenia tylnego?[/color]
-
Albo poduszki albo belka sie tlucze.U mnie tlukla sie belka a tego nie da sie stwierdzic bez rozebrania.Ale w pierwszej kolejnosci sprawdz poduszki belki.
-
ale zeby dostac sie do poduszek na tylnim zawieszeniu trzeba rozebrac belke tak? wiecie co dzisiaj zauwazylem. jak mialem z tylu pelny samochod osob to wogole nie bylo nic slychac przy hamowaniu. czyzby fotele tylnie? mozliwe. ale ogolnie tlucze dalej na dolkach. belki robilem juz regeneracje rok temu
-
Nie trzeba rozbierac belki w sensie ze rozbierac ja na czesci pierwsze.Wystarczy wykrecic sruby mocujace belke do poduszki.Ida po 2 sruby na duza poduche i jedna sruba na mala poduche.A najpierw to zrob test z hamulcem recznym.Rozpedz sie do 30km/h i zaciagnij mocno reczny.Jesli lupnie to poduchy juz koncza zywot.Reczny musi byc sprawny.
-
zaciagnalem reczny i nic sie nie dzialo. samochod dalej jechal. pewnie tez reczny nie trzyma dobrze ale zadnej roznicy nie bylo. a jak powinien sie zachowac samocho jak reczny zaciagne?
-
Powinienes rozpedzic sie do 30km/h wrzucic luz i zaciagnac reczny.Sprawny reczny powinien od razu zatrzymac auto nawet z lekkim piskiem tylnich opon.Jak poduchy sa zerwane to wtedy slychac wyrazne lupniecie bo belka jest polaczona poduchami z buda i wtedy dziala sila wlasnie na poduchy glownie.
-
Dość ciekawe podejście do sprawy. Na początku mieliśmy inoformację, że tłucze przy hamowaniu a teraz pytanie co ma się dziać. Jeśli podwozie przejrzane to może warto popatrzeć na fotele tylne.
-
Witam,
w ZX-ie HB też waliło na nierównościach - wymieniłem amortyzatory, rozciekły się, wymieniłem drugi raz. Dalej waliło. Belka sprawna, poduszki całe. W międzyczasie przeczytałem w książce dt. peugeota 306, że nakrętki amortyzatorów należy ostatecznie dokręcić dopiero gdy tak obciążymy tył samochodu (i w efekcie ściśniemy założony już amortyzator), że odległość pomiędzy środkami otworów amortyzatora wyniesie 288 mm. I to pomogło.
Książka to bodajże seria Sam naprawiam.
Nota bene, w haynesie do ZX przy wymianie amortyzatora tylnego podają jedynie, że należy dokręcać nakrętki po kilkukrotnym wahnięciu nadwoziem (ale wtedy ta odległość wynosiła u mnie grubo ponad 320 mm)
Pozdrawiam
Grzegorz Węgrzyk
-
zwrocilem tez uwage ze jak dotykam amortyzator to sie delikatnie rusza w dol i gore jak ruszam reka i to oby dwa. takie lekkie tlucie
-
A co to takiego lekkie tłucie? Jakoś trudno uwierzyć, że po wymioanach i naprawach amortyzatory poruszają się przy dotykaniu. Opisz dokładniej tą sytuację, albo nie zaśmiecaj forum.
-
A może masz to samo co ja - przez rok mechanicy szukali co się tłucze z tyłu w zawieszeniu a okazało się że to zbiornik paliwa na nierównościach wpadał w rezonans i tłukł się o pręty na których jest podwieszony.
Kilka kawałków gumy między pręty a bak i cisza na zawsze :)
-
Ale to które poduszki walą, te skrętne czy te takie duże kwadratowe ?
Bo u znajomej w xsarze też zaczęło walić i test ręcznego niestety - stuk