Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Elektryka i elektronika. => Wątek zaczęty przez: Krzysztof Danielak w Styczeń 30, 2012, 07:37:00
-
Witam,
W dniu wczorajszym wyładował mi się aku, po wyjęciu, naładowaniu i włożeniu z powrotem do auta, zauważyłem że przestał działać czujnik zmierzchu i nie zapalają mi się światła automatycznie.
Czy czujnik trzeba od nowa konfigurować na kompie, czy może padł jakiś bezpiecznik do tego czujnika ??
Pozdrawiam
-
No widzisz jakbyś wpisał w profilu dane auta już pewnie miałbyś gotową odpowiedź. Spróbuj ponownie włączyć (uaktywnić czujnik świateł) przyciskiem w manetce kierunkowskazów.
-
Ślicznie, dziękuję za pomoc udało się.
-
Podłączę się do tematu żeby nie zakładać nowych śmieci, pewnie na forum było już wałkowane ale nie mogę się dogrzebać. Jak wyjmuje się akumulator spod siedzenia, doczytałem że trzeba odkręcić śruby "gwiazdki" byłbym wdzięczny za naprowadzenie gdzie mniej wiecej się znajdują żebym fotela nie zdemontował. Akumulator zalicza padaczkę na mrozie znaczy kręci ale ma już za małą moc żeby odpalić autko, czeka mnie wymiana.
-
Marcin R napisał:
Podłączę się do tematu żeby nie zakładać nowych śmieci, pewnie na forum było już wałkowane ale nie mogę się dogrzebać. Jak wyjmuje się akumulator spod siedzenia, doczytałem że trzeba odkręcić śruby "gwiazdki" byłbym wdzięczny za naprowadzenie gdzie mniej wiecej się znajdują żebym fotela nie zdemontował. Akumulator zalicza padaczkę na mrozie znaczy kręci ale ma już za małą moc żeby odpalić autko, czeka mnie wymiana.
Siedzenia na maxa do tyłu, wyjmij zagłówek, na dole pod szynami od siedzenia są takie 2 małe dźwignie naciskasz siedzenie w górę i już wyjmiesz akumulator
-
Nie tak prędko - jak już zobaczysz akumulator to rzuci ci się w oczy nietypowa klema minusowa - duża zielonkawa nakrętka. Należy ją odkręcić a nie wyrywać. Do odkręcenia potrzebny będzie młotek i kawałek pręta albo tępy śrubokręt, chyba że uda ci się podejść jakimś kluczem. Po odkręceniu nakrętki i zdjęciu klemy musisz zdjąć mosiężną nakładkę na ołowiany słupek akumulatora. Zrób to ostrożnie żeby jej nie pogiąć, nie wiem czy można taką gdzieś kupić.
-
U mnie nie było żadnych problemów ze zdjęciem klem. Są tak jakby były zaciskowe,więc bez problemu wyjąłem akumulator.
-
Panowie w XP są 2 rodzaje zacisków w klemach jak i 2 rodzaje mocowania fotela. Obaj macie racje a ten kto będzie wymieniał powinien sobie poradzić.
-
Zdejmowanie klem według mnie rewelacja, tylko dwie śruby pod 10 zostają do okręcenia i jest nasz aku w ręku
demontaż całego 5 minut
moja Varta 640A skończyła właśnie 10 lat i z tej okazji padła
od nowości kręciła
w tym roku do -15 dawała rady
poniżej niestety padła, reanimacje nie zdają rezultatu
musiałbym co noc ładować
dziś będzie wymiana na Bosha S4 680A
napisze w poniedziałek jak idzie
-
Pochwale się
Moja varta wytrzymała prawie 12lat idzisiaj padła
Własnie szukam nowego aku.
Może doradzicie panowie jaki wybrać dodam nie za drogi.
Panowie co radzicie
varta silver dynamic 74/750 350zł
centra futura 74/750 325zł?????
-
A jak ściągnąć tę blachę-opaskę trzymającą akumulator,bo po odkręceniu tej nakrętki fi 6,nie mogę odgiąć tej blachy tak aby zeszła z akumulatora
-
Piotr Nowak napisał:
A jak ściągnąć tę blachę-opaskę trzymającą akumulator,bo po odkręceniu tej nakrętki fi 6,nie mogę odgiąć tej blachy tak aby zeszła z akumulatora
U mnie jest jeszcze jedna nakrętka,jedna z przodu i jedna z tyłu.Pozdr
-
Panowie ponawiam pytanie bo muszę jutro najpóźniej kupić
VARTA silver dynamic 74ah 750a za 350zł
CENTRA futura 74ah i około 750A za 325zł
-
futura... bardzo chwalone.
-
pomimo tego że futura rzeczywiście jest niezła to kupiłbym jednak vartę :) w poprzednim pikusiu miałem oryginalną varte 8 lat i odpalał bezproblemowo na każdym mrozie..... zaręczam że centra futura tyle lat nie wytrzyma :)
-
dzięki panowie
Moja varta wytrzymała prawie 12lat aku z 07.2000, więc też się skłaniam ku tej marce.
Oby nie było tak jak ze starymi silnikami które były nie do zajeżdżenia, a nowe- sami wiecie
pozdrawiam
-
Dla potwierdzenia.
Moja Varta ma 11 lat, w życiu nie widziała prostownika,nigdy nie była dolewana woda. Dziś rano -22 stopnie i kręciła bez problemu, wcześniej jeszcze musiała podgrzać świece. Fakt auto pali na dotyk, ale akumulator przy takich mrozach to nieźle dostaje w kość. Dlatego również polecam Vatrę.
-
Witam wszystkich forumowiczów :)
Rok temu kupiłem nowy akumulator Topla 75 Ah 720A. Ponieważ w poniedziałek odmówił posłuszeństwa akumulator we wtorek podładowałem go profesjonalnym prostownikiem. Środa i czwartek cytrynka paliła w miarę ale tylko dlatego że od rana do nocy samochód jest na chodzie. Wczoraj o 16 odstawiłem samochód i dziś o 7 rano już po 3 próbach kręcenia akumulator zdechł. Czy to normalna sytuacja, bo jestem zaskoczony że po naładowaniu wytrzymał tylko 3 dni ? Może szukać przyczyny w akumulatorze albo w alternatorze ? Nie wiem czy reklamować aku ?
Dodam jeszcze że objawy pokazują że na 100 % jedyną przyczyną jest aku (filtry, świece, rozrusznik po wymianie)
-
Witam
Ja z kolei waham się pomiędzy:
BOSCH SILVER S5 77Ah 780A
Varta Silver Dynamic 74Ah 750A
Centra Futura 77Ah 760A
Wezmę chyba Bosch'a. Pytanie czy alternator wyrobi?
Rozumiem że wysokość 190mm czy 175mm nie gra roli? (190mm miała fabryczna varta)
Z góry dzięki za pomoc w decyzji.
-
Łukasz Stachurski napisał:
Witam wszystkich forumowiczów :)
Rok temu kupiłem nowy akumulator Topla 75 Ah 720A. Ponieważ w poniedziałek odmówił posłuszeństwa akumulator we wtorek podładowałem go profesjonalnym prostownikiem. Środa i czwartek cytrynka paliła w miarę ale tylko dlatego że od rana do nocy samochód jest na chodzie. Wczoraj o 16 odstawiłem samochód i dziś o 7 rano już po 3 próbach kręcenia akumulator zdechł. Czy to normalna sytuacja, bo jestem zaskoczony że po naładowaniu wytrzymał tylko 3 dni ? Może szukać przyczyny w akumulatorze albo w alternatorze ? Nie wiem czy reklamować aku ?
Dodam jeszcze że objawy pokazują że na 100 % jedyną przyczyną jest aku (filtry, świece, rozrusznik po wymianie)
Kolego nie czekaj. Reklamuj póki możesz.
-
Witam,a byłby ktoś tak uprzejmy,i podał by parametry akumulatora do silnika 1.8 16v 2002r.Bo po wyjęciu mojego starego,nie ma nigdzie żadnego opisu?Pozdrawiam.
-
A gdzie odczytać datę produkcji akumulatora VARTA??? Ja swój obejrzałem i nic nie widzę.
-
Piotr Nowak napisał:
Witam,a byłby ktoś tak uprzejmy,i podał by parametry akumulatora do silnika 1.8 16v 2002r.Bo po wyjęciu mojego starego,nie ma nigdzie żadnego opisu?Pozdrawiam.
(http://images43.fotosik.pl/1350/c44898bbf4e41ca3gen.jpg)
-
Ok,ale ta tabela mi nic nie mówi,podejżewam że to do diesla,a mnie chodzi,o bęzynę.Więc jaki akumulator do xp 1,8 16v 2002r,klima manual? Pozdrawiam.
-
60 - 63 Ah wystarczy :) nie musi byc bosch możesz kupic jaka chcesz marke - ważne aby miała podłaczenie wężyka odprowadzajace pary z ładowania akumulatora choc większośc akumulatorów ma coś taiego warto upewnić sie przy zakupie
-
moja 11 letnia VARTA też odeszła ...
do 2.0 HDi na szybko (bo musiałem) wziąłem Centre CB712 71/670 za 330 zł
widzę że przepłaciłem chyba :/
-
Tak więc Panowie kupiłem nowy akumulator
Centra Futura 77ah 760 A za 347zł produkcji 2012 rok
plus tą piep.... mosiężną nakładkę na minusowy bolec (dostępna tylko w ASO za "marne" 24zł.)
Podłączyłem aku i pupa nie mogę odpalić. po przekręceniu kluczyka wyświetlacz gaśnie i zero reakcji.
Szybka diagnoza- padła kostka stacyjki.
Okazuje się, że dostępna jest tylko w ASo cena UWAGA 274zł, oraz na alledrogo z przesyłką 54zł.
Rachunek prosty, zamawiam ten z Allegro, tylko jestem ciekaw ile wytrzyma?
pozdrawiam
-
Michał Kabarowski napisał:
Tak więc Panowie kupiłem nowy akumulator
Centra Futura 77ah 760 A za 347zł produkcji 2012 rok
Podłączyłem aku i pupa nie mogę odpalić. po przekręceniu kluczyka wyświetlacz gaśnie i zero reakcji.
Szybka diagnoza- padła kostka stacyjki.
pozdrawiam
a może to nowa Futura???...
padła....
-
Łukasz Stachurski napisał:
Czy to normalna sytuacja, bo jestem zaskoczony że po naładowaniu wytrzymał tylko 3 dni ?
tak jak auto słabo ładuje albo często odpalany....
jak by 3 dni po ładowaniu nigdzie nie podłączony się rozładował to by znaczyło że ma wewnętrzne zwarcie i umiera
-
Michał Kabarowski napisał:
Tak więc Panowie kupiłem nowy akumulator
Centra Futura 77ah 760 A za 347zł produkcji 2012 rok
plus tą piep.... mosiężną nakładkę na minusowy bolec (dostępna tylko w ASO za "marne" 24zł.)
Podłączyłem aku i pupa nie mogę odpalić. po przekręceniu kluczyka wyświetlacz gaśnie i zero reakcji.
Szybka diagnoza- padła kostka stacyjki.
Okazuje się, że dostępna jest tylko w ASo cena UWAGA 274zł, oraz na alledrogo z przesyłką 54zł.
Rachunek prosty, zamawiam ten z Allegro, tylko jestem ciekaw ile wytrzyma?
pozdrawiam
Sprawdź masę, oczyść, a rozrusznik jest sprawny ?
-
Dariusz Kulewski napisał:
Michał Kabarowski napisał:
Tak więc Panowie kupiłem nowy akumulator
Centra Futura 77ah 760 A za 347zł produkcji 2012 rok
plus tą piep.... mosiężną nakładkę na minusowy bolec (dostępna tylko w ASO za "marne" 24zł.)
Podłączyłem aku i pupa nie mogę odpalić. po przekręceniu kluczyka wyświetlacz gaśnie i zero reakcji.
Szybka diagnoza- padła kostka stacyjki.
Okazuje się, że dostępna jest tylko w ASo cena UWAGA 274zł, oraz na alledrogo z przesyłką 54zł.
Rachunek prosty, zamawiam ten z Allegro, tylko jestem ciekaw ile wytrzyma?
pozdrawiam
Sprawdź masę, oczyść, a rozrusznik jest sprawny ?
Wszystko sprawdzałem i czyściłem. Dzisiaj ma przyjść kostka stacyjki, jak wymienię to podzielę się z wami info.
Kostka już wymieniona
Wszystko działa
A centra futura 77ah 760 A elegancko kręci
pozdro
-
po ostatnim mrozie w sobotę ,gdy musiałem odpalić auto na kable i dwukrotnym ładowaniu nocnym nadszedł czas na zakup nowego akumulatora wybór wg sugestii sprzedawcy padł na Forse 74 Ah 720 A wg informacji produkowany przez ukraińską firmę i jak mówił sprzedawca te akumulatory idą Rosji na daleki wschód. Chciałem zakupić innej firmy ale powiedziano mi że dla TAXI ten będzie najbardziej wytrzymały- koszt oficjalnie 350zł jednakże po małych negocjacjach do zapłaty wyszło 280zł.
-
Moja fabryczna Varta jest na ukończeniu. Kupiłem już boscha s4 74/680 i czekam na zgon Varty. W mojej okolicy trudno o Forse a to dobra firma, pełno za to Centra,Empex,noname z Dakolu,Exide a że sezon w pełni to i ceny podskoczyły. Na przykładzie Artura widać ile sprzedawcy mają narzutu na aku.
-
biorac pod uwage ze maja krotki sezon na akumulatory to nie ma co sie dziwic ze wykorzystuja, kazdy chce zarobic :)
-
Nie chcąc zakładać nowego wątku zapytam tutaj wprost: jak mając pod maską jedynie plus użyczyć prądu innemu autu? Nie znam się na elektronice, nie jest to dla mnie intuicyjne - zakładam, że podpięcie takie jak w przypadku bycia biorcą prądu nie zda egzaminu. Czy słusznie?
-
Nie chcąc zakładać nowego wątku zapytam tutaj wprost: jak mając pod maską jedynie plus użyczyć prądu innemu autu? Nie znam się na elektronice, nie jest to dla mnie intuicyjne - zakładam, że podpięcie takie jak w przypadku bycia biorcą prądu nie zda egzaminu. Czy słusznie?
-
Plus dajesz z plusa pod maską, a minus łączysz do np. zamka pokrywy silnika - kilka razy praktykowane bez problemu...
-
Nie wiem czy dobrze się wyraziłem więc dla pewności: podłączenie wygląda zawsze tak samo, niezależnie od tego czy jesteśmy biorcą czy dawcą?
Pytam bo w przypadku kiedy oba auta mają normalnie pod maską akumulator mamy do czynienia z asymetrią tj. biorca łączy się minusem z masą a dawca minusuje bezpośrednio na akumulatorze. Picasso jest tutaj rozumiem wyjątkiem.
-
A ja chciałbym zapytać się o tę fabrycznie wstawianą Vartę (12V L2 400/640A). Czy ona jest bezobsługowa (mam tu na myśli kwestię dolania wody destylowanej jeśli jednak nie jest bezobsługowy)?
Pod nalepką wyczuwam coś na wzór korków, które można odkręcić.
-
Juliusz Cimochowski napisał:
A ja chciałbym zapytać się o tę fabrycznie wstawianą Vartę (12V L2 400/640A). Czy ona jest bezobsługowa (mam tu na myśli kwestię dolania wody destylowanej jeśli jednak nie jest bezobsługowy)?
Pod nalepką wyczuwam coś na wzór korków, które można odkręcić.
Tak pod naklejką są korki,tylko nie takie odkręcane monetą. Trzeba np.wkrętakiem zaprzeć i odkręcać. Przerabiałem jakieś dwa tygodnie temu.