Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Marcin Ilcewicz w Październik 22, 2010, 18:41:13
-
Witam,
Znalazłem w internecie schemat autodiagnostyki do układu ABS. Schemat jest w załączniku. Próbę wykonuje na włączonym zapłonie z odkodowanym immobiliserem lecz niestety bez reakcji kontrolki na desce rozdzielczej.
Wpinam się w kostkę w obudowie bezpieczników pod maską (1 jest od ECU, więc wpinam się w drugą) pod PIN nr 2 - tylko ten jest używany.
Swego czasu robiłem diagnostykę w ASO i po podpięciu pod komputer działało.
Czy robię jakiś błąd ? Proszę o pomoc i ewentualne uwagi co do mojego sposobu. Może ktoś ma inny ?
Czy ktoś może wykonać taką próbę w swoim ABS ?
-
Marcin Ilcewicz napisał:
Czy robię jakiś błąd ? Proszę o pomoc i ewentualne uwagi co do mojego sposobu. Może ktoś ma inny ?
Czy ktoś może wykonać taką próbę w swoim ABS ?
A obróciłeś panewkę o 180 stopni?? Może tu tkwi błąd :-)
-
Przecież Ty ABS'u nie masz to co Ty chcesz diagnozować ?
-
fachowcy, eh
możecie chociaż sprawdzić czy to u was działa ?
-
jak sprawdzą...jak u nich też nie ma :P
-
Marcin Ilcewicz napisał:
fachowcy, eh
możecie chociaż sprawdzić czy to u was działa ?
po co mam sprawdzać jak działa? jeszcze coś popsuje :p
-
Marcin Ilcewicz napisał:
Witam,
Znalazłem w internecie schemat autodiagnostyki do układu ABS. Schemat jest w załączniku. Próbę wykonuje na włączonym zapłonie z odkodowanym immobiliserem lecz niestety bez reakcji kontrolki na desce rozdzielczej.
Wpinam się w kostkę w obudowie bezpieczników pod maską (1 jest od ECU, więc wpinam się w drugą) pod PIN nr 2 - tylko ten jest używany.
Swego czasu robiłem diagnostykę w ASO i po podpięciu pod komputer działało.
Czy robię jakiś błąd ? Proszę o pomoc i ewentualne uwagi co do mojego sposobu. Może ktoś ma inny ?
Czy ktoś może wykonać taką próbę w swoim ABS ?
To nie działa jak komp silnika tu nic nie "namigasz", znalazłem taka informacje chyba w WORKSCHOPie. Próbowałem też coś z tym działać ale jedyne co można sprawdzić to czujniki, mierząc rezystancje w odpowiednich pinach tej szerokiej wtyczki. Jak potrzebujesz to mogę poszukać które dokładnie.
-
w takim razie jeśli możesz to poszukaj i podaj mi te informacje
jeszcze jest szansa, że błędy wymiguje się za pomocą diody z opornikiem łączonej z masą - sprawdzę w wolnej chwili
ps. jaki workshop ?
-
Sprawdzasz w tej szerokiej 15 pinowj wtyczce.
Lewy przód pin7 - pin13 rezystancja 1000-1400, napięcie 0,1 V
Prawy przód pin5 - pin10 rezystancja 1000-1400, napięcie 0,1 V
Lewy tył pin2 - pin4 rezystancja 1000-1400, napięcie 0,1 V
Prawy tył pin6 - pin14 rezystancja 1000-1400, napięcie 0,1 V
Polecam zapatrzyć się w cokolwiek z trzech pozycji AUTODATA, VIVID WORKSCHOP lub TOLERANC DATA
-
u mnie piny są rozpisane trochę inaczej.
czy ktoś może sprawdzić oporności u siebie ?
u mnie 3 czujniki mają 1650ohm i jeden 1050ohm
nie chce kupować nowych