I masz do tego prawo. Zdecydowana większość jednak patrzy na spalanie, często to jest pierwsze pytanie "a ile pali?". Ja też pytam i nie kupiłbym 3.0HDi jakby mi palił średnio dychę, bo mi by to już nie pasowało w porównaniu do poprzedniego auta, które też miało dobrą dynamikę i paliło 7l. Za duży koszt a za mały efekt by był dla mnie, ale komuś może to nie przeszkadzać. Każdy ma inne kryteria i potrzeby.
Dla kogoś kto kupuje nowe auto silnikiem 3L i większym, spalanie jest na ostatnim miejscu w jego kryterium wyboru...
Dla mnie wcale nie było na ostatnim miejscu tylko na trzecim poza komfortem i mocą, nie chciałem żeby mi auto paliło powyżej 10, miałem już auta, które paliły 16l benzyny i 24l gazu. Spalanie poniżej 10 psychicznie mi pasuje, nie chce mi się za bardzo przepłacać za frajdę z jazdy. Stąd świadomy wybór 3.0HDi palącego miej niż 2.7HDi i palącego mniej niż 10l, a także palącego trochę więcej niż 2.2HDI, ale w granicy moich wymagań. Mało tego, myślę, że większość interesuje czy ma dać dychę więcej na 100km czy nie. I nie chodzi tu o zamożność tylko chęć posiadania czegoś w miarę jak najtaniej. A co jakby palił 16l/100km, też byś nie patrzył i kupił dla frajdy nie zastanawiając się? Dobrze, może masz inną granicę, a jakby palił 30l/100km to też byś nie patrzył? Nie pisz, że to na ostatnim miejscu, to jest istotny parametr tylko każdy ma inne oczekiwania.
Podałeś linki, bardzo dobrze, może inni sobie poczytają o tym silniku.
Ciekawi mnie też czy Ty przed kupnem nie wiedziałeś ile to pali, a jak wiedziałeś, to jakby palił naście lub dziesiąt na sto to czy też byś kupił?