Filip, jeżeli możesz to napisz jeszcze raz, kiedy występują szarpnięcia, jakie one są, kiedy ich nie ma, czy są cały czas itd. Bo z tego co piszesz ciężko mi cokolwiek wywnioskować. Jako posiadacz tego samego zestawu (silnik + skrzynia) mogę powiedzieć, że szarpnięcia występują w następujących przypadkach (wszystkie przeszedłem), od najtańszych do najdroższych:
- zużyte świece
- walnięta cewka (ale wtedy motor zwykle chodzi na 3 gary, nie wkręca się na obroty, sypie check engine i włącza wentylator)
- zawalony kolektor i zawory nagarem - wyczyścić dolot, "wypiaskować" porty w głowicy i będzie lepiej
- uszkodzona pompa paliwa wysokiego ciśnienia - silnik nie chce wkręcać się na obroty, robi to dziwnie "skokowo" jechać też nie chce. Automat zupełnie nie radzi sobie ze zmianą biegów, ciężko nawet ruszyć. Przy ręcznej zmianie, jakoś da się jechać, chociaż z większą górką już ledwo co sobie radzi. Tak jak pisałem kiedyś wcześniej:
Ja mam co prawda 156 KM w C5, ale patrząc na twoje objawy obstawiał bym pompę wysokiego ciśnienia. Najlepiej podepnij jakiś bluetooth OBD i na telefonie obserwuj ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. W moim silniku na wolnych obrotach wartość zadana jest w przedziale 38-50 bar. W momencie kiedy wartość ta wynosi ~5 bar auto szarpie, totalnie nie ma mocy. Zwykle po zgaszeniu silnika i odpaleniu jeszcze raz wszystko wracało do normy i można było jechać setki km (bez gaszenia) i nic się nie działo.
Co do zużycia oleju - ten typ tak ma. Plus tego taki, że silnik prawie cały czas ma świeży olej