Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5X7 Złotko  (Przeczytany 8087 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 08, 2019, 17:29:40 »
Aż jutro sprawdzę jakie ja mam

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 10, 2019, 12:12:02 »
Orientujecie się czy w Warszawie dostanę od ręki dysze oraz przewody od spryskiwaczy?
Dzisiaj jechałem i tragedia bez spryskiwaczy przedniej szyby i szukam na szybko co by bezpiecznie wrócić do domu.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 10, 2019, 12:17:54 »
jeden z przewodów dochodzący do lewej dyszy jest klejony taśmą, natomiast drugi ledwo pryska na szybę i chce wymienić całość co by mieć już święty spokój na dłuższy czas.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 10, 2019, 12:36:28 »
czyli pewnie bez czyszczenia zbiornika płynu do spryskiwaczy się nie obejdzie :/
Pytanie czy z tym jest dużo zachodu i "pod chmurką" da radę to ogarnąć?
Przewody i spryskiwacze i tak wymienię jak pisałem. Dysze znalazłem, zastanawiam się jaki wężyk gumowy będzie ok zamiast tego karbowanego jaki jest aktualnie

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 10, 2019, 13:07:50 »
Ja u siebie jak nie mam płynu a muszę wlać wodę to robię roztwór wody destylowanej plus koncentrat płynu w odpowiednim stężeniu i nigdy jeszcze kamień mi się nie osiadł a spryski leją jak dzikie ;D

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 10, 2019, 13:09:22 »
Przeszukałem forum i ktoś wstawiał wężyki sylikonowe 4,7x7,0mm i takiego właśnie szukam. Dysze znalazłem jak na razie w jednym sklepie ale nie mają wężyków :/
Wstawię to i zobaczymy czy będzie ok.
Zastanawiam się jeszcze czy nie wstawić małego filtra przez rozdzieleniem na spryskiwacze.
W modelarstwie stosują takie małe filtry do paliwa






Offline Bartosz Majchrzak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Poznań|Kórnik
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: Poznań|Kórnik
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 10, 2019, 13:13:14 »
Spróbuj po wyjęciu spryskiwacze przedmuchac kompresorem a później wymocz w occie. Miałem taki problem w 407 i było ok na długo.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 10, 2019, 14:01:11 »
nie ma sprawy, ale najpierw muszę jakoś do domu dojechać a przy tej pogodzie po 10 minutach nic nie widzę bo szyba zasyfiona ???
stąd też chce na szybko kupić nowy wężyk silikonowy i sprawdzę ile to da, jak nie wiele to mam jeszcze namierzone dysze.
Najwyżej jeden komplet później odsprzedam.
Teraz dla mnie ważne jest aby móc bezpiecznie dojechać do domu.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 11, 2019, 09:17:13 »
Dysze + wężyki od trójnika do dysz wymienione (dodam tylko że wymiana na szybko na parkingu marketu na K ;)). Wszystko działa jak należy.
Czy to na zdjęciu to zaworek zwrotny? Bo nie montowałem go z podejrzeniem że to może być główny sprawca problemów.
Aktualnie dysze i (chyba) zaworki leżą w odkamieniaczu, będzie zapas.
Swoją drogą jakiej pojemności jest zbiornik płynu bo od kiedy go kupiłem wlałem 8 litrów i końca nie widać. Fakt że trochę w między czasie wypryskałem ale nie daje mi spokoju fakt że nie jest zalany na full.

Czy smarujecie jakimiś preparatami uszczelki aby drzwi i szyby oraz klamki nie przymarzały?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 11, 2019, 10:19:51 »
Zbiornik z ksenonami ma 6.5 litra

Offline Bartosz Majchrzak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Poznań|Kórnik
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: Poznań|Kórnik
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 11, 2019, 10:20:09 »
8 litrów? Co prawda nie mam ksenonów, ale mi przy wlaniu 4 litrów już pojawia piana przy dekielku  ;)

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 11, 2019, 10:40:44 »
Możliwe bo na dzień dobry wlałem banke, wczoraj sporo lałem bo trzeba było syf z szyby zmywać przy użyciu spryskiwaczy reflektorów i wieczorem jak wymieniłem dysze dolałem bańke i końca jeszcze nie ujrzałem.
Jako że wlałem jakąś tanioche ze stacji chce to wypryskac i wlać coś porządnego i przy takiej ilości zastanawiam się czy nie lepiej kupić jakiegoś dobrego koncentratu i wymieszać go z wodą destylowaną

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 11, 2019, 11:14:39 »
Niech i schodzi, koszty płynu niewielkie a przynajmniej dobra widoczność.
Zastanawiam się nad Sonax'em bo miałem poprzednio taki i generalnie się spisywał ok.
Koncentrat jak się samemu miesza wychodzi w przystępnej cenie.


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 114
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 11, 2019, 12:58:24 »
Czy to na zdjęciu to zaworek zwrotny?
Raczej to jest połączenie przewodów. Szare to gniazdo na przewodzie a czarna opaska wokół szarego to blokada i żeby wyjąć króciec łączący przewody trzeba tą czarną opaskę zsunąć. Zaworek w ogóle jeśli jest to w tym króćcu.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 11, 2019, 13:14:14 »
Ja używam koncentrat na lato i zimę Sonaxa i jest naprawdę dobry,mieszam go z wodą dest.i myje szyby bdb.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 21, 2019, 09:22:58 »
Coś mi ostatnio zaczęło trzeć I podejrzewałem tylne hamulce. Po wejściu na kanał potwierdziła się moja teoria. Przy okazji zauważyłem że linki od hamulca elektrycznego na moje oko wymagają wymiany. Co o tym sądzicie? Da się same linki wymienić czy trzeba całość?


Czeka mnie też wymiana podświetlenia tablicy bo jak wczoraj chciałem wymienić żarówki to się okazało że są tak przeżarte radzą że nic z tego nie będzie. Zastanawiam się nad wstawieniem ledowych i tutaj kolejne pytanie czy z zewnątrz da się do nich dobrać czy trzeba od wewnątrz klapy?

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 21, 2019, 09:44:36 »
Co do lampek to kup od DS5 są ledowe i żeby je wymienić musisz podważyć śrubokrętem z jednej strony i wysunąć drugą stronę z klapy.Wymiana prosta i z zewnątrz klapy.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:02:26 »
Na zdjęciu widać że do wymiany na pewno jest plastikowa tulejka między korpusem zacisku a linką

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:37:38 »
Tulejka linkii ręcznego kosztuje 7 pln i wymiana bez ściągania koła.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 21, 2019, 12:02:53 »
Ok dzięki za info. Jak patrzyłem na szybko to ceny wahają się od 10 do 20 PLN za sztukę. Niemniej to zawsze mniej niż całe linki czy też całość.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 21, 2019, 13:51:49 »
W między czasie Złotko otrzymało nowe ledowe podświetlenie tablicy oraz w weekend dostało nowe tarcze i klocki na tył, a także nowy olej oraz filtry (powietrza i oleju). Musiałem również wyprostować i jak się okazało również pospawać jedną felgę bo po wjechaniu w wyrwę na drodze trochę oberwała.

Dodatkowo dla świętego spokoju w poniedziałek byłem u Kamila w Zielonce na ogólnym przeglądzie co mu tam jeszcze dolega a nie widać na pierwszy rzut oka oraz wymienione zostały plastikowe tulejki przy ręcznym bo tydzień wcześniej przestał działać.
Z rzeczy jakie wyszły do zrobienia:
  • wymiana przewodu AC - nieszczelny
  • uszczelnić odmę
  • silnik w prawo przestawiony
  • dekiel zapocony
  • odma zapocona
  • obudowa wentylatorów połamana
  • płyn chłodniczy brudny
  • poduszka dolna silnika do wymiany
  • kostka xenona prawego do wymiany
Auto miało mocniejszą przygodę, ale na szczęście najważniejsze rzeczy zostały zrobione zgodnie ze sztuką co cieszy.


Z dodatkowych rzeczy jakie "wyszły" podczas codziennej eksploatacji muszę zrobić:
  • zatrzask tylnej kanapy - nie blokuje się
  • czujnik płynu do spryskiwaczy - nie miałem żadnego komunikatu że się skończył - czy to może być wyłączone?
  • problem ze zwijaniem się pasa bezpieczeństwa kierowcy - z tego co pamiętam pomaga spryskać smarem silikonowym
  • asystent pasa ruchu - nie działa, podejrzewam że przez pas ale to jeszcze będę sprawdzał.
No i została mi nauka DB bo to niezły kombajn i muszę się przynajmniej nauczyć korzystać z podstawowych funkcjonalności poza odczytem błędów.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 21, 2019, 16:22:16 »
co do pasa to nic nie psikaj, weź miskę, gąbke, płynu troche do naczyń albo coś podobnego i ładnie wymyj wszystkie pasy z obu stron, najlepiej w całym aucie. Smar silikonowy ? chcesz to mieć na ubraniu ?

kurz, brud, wszystko przez lata włazi w mechanizm zwijaka i go zakleja. Po umyciu pasy powinny odżyć :)

Co do diagnozy, pożyczyłem ostatnio od kolegi interfejs i laptopa i lexie, w 5 minut opanowałem całą diagnozę, ustawianie różnych rzeczy itp. Wiecej zajmuje znalezienie szukanej rzeczy niż faktyczna praca. W godzine ustawiłem wszystko co chciałem, prześwietliłem cały samochód, byłem chyba w każdym dostepnym module z jakim sie łączyła Lexia.

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 21, 2019, 17:17:50 »
Spróbujemy :)

Offline Sebastian Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDi Exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, Modele zdalnie sterowane RC, zabawy z drewnem
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 02, 2019, 20:24:32 »
Jak się dobrać do blokady fotela? Niestety ale nie trzyma i chciałbym to albo naprawić albo wymienić tylko nie wiem czy dostanę samą blokadę?

dziara

  • Gość
Odp: C5X7 Złotko
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 11, 2019, 12:19:42 »
Sebastian-nie wiem czy już sobie poradziłeś z naprawą blokady oparcia, ale samej blokady nie dostaniesz. Miałem taki sam problem (również lewy tył). Kupiłem używane oparcie i po prostu przełożyłem zatrzask. Trzyma się on na 2 śrubkach na imbus. Aby się dostać do mechanizmu musisz odchylić w tym rogu tapicerkę skórzaną. Ona na krawędziach jest po prostu wciśnięta w taką rynienkę, którą zakończone są blaszane plecy oparcia (zewnętrzne krawędzie). A na tą całą blachę z kolei naklejona jest ta czarna cienka mata, która widać po otwarciu bagaznika. Można na tyle odchylić tapicerkę aby odkręcić i wyjąć zatrzask oparcia i dalej kombinujesz jak chcesz...