Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989  (Przeczytany 27865 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« dnia: Luty 16, 2019, 17:35:24 »
Witam Cytryniarzy,

Stałem się posiadaczem (czy szczęśliwym to się okaże) C5 z 2005r w kombi w bogatszej wersji wyposażenia. Potrzebowałem samochód z większym bagażnikiem i padło na C5 ponieważ żaden inny nie daje takiego wyposażenia za tak niewiele monet. Jestem stary fan BMW i lubie grzebać przy autach oraz coś zmieniać więc może też i przy tym coś podziałam.

Na samochodach się znam, raczej sam naprawiam, a jak nie mam jak to oddaje do mechanika z gotową diagnozą i tylko ma wymieniać.

Auto z małym przebiegiem, dość potwierdzonym, książką, wizytą w ASO, poprzedni właściciel jeździł pare lat i historiapojazdu.gov.pl również się zgadza. Auto od nowości mało użytkowane za granicą (np. po 2 latach miało 20 tys przebiegu), mało użytkowane już w Polsce.
Silnik 2.0 Benzyna plus LPG w miare świeże bo zrobione na nim 30tys, przebieg 145 tys, wtryski AC, reduktor AC, sterowanie Stag Qnext, butla dość mała bo 35l netto.

Rocznik 2005, wersja Exclusive
Wyposażenie tak z grubsza
- 9 poduszek
- skrętne xenony
- szyberdach
- elektryczne fotele alcantara + welur


Auto na ten moment w miare sprawne, zrobiłem trasę 900km nad morze i z powrotem bez większych problemów.

Do zrobienia:
- wyciek z termostatu - ciekło z czujnika na skrzynię, już wymienione
- wyciek z podstawy oleju, 2 uszczelki z ASO już kupione, będzie wkrótce zrobione
- nie działają siłowniki klapy - kupione od Volvo i wkrótce wymiana
- zerwana rączka maski - również kupiona
- brak zaślepek spryskiwaczy
- wymiana żarówek pozycji przednich (zamordować konstruktora to mało) - wcześniej miałem BMW i tam każda żarówka normalnie po ludzku można wymienić bez wyciągania czegoś czy łamania palców.
- montaż haka - bagażnik na rowery czasem używam
- sprzęgło - szarpie przy ruszaniu - czytałem że stała przypadłość tego modelu, wymienione zostanie sprzęgło wraz z łożyskiem, dociskiem, łapa sprzęgła, łożysko prowądzące, być może będzie trzeba planować zamach no i pewnie od razu uszczelniacz od strony silnika się zmieni jak już skrzynia zdjęta.
- korozja na tylnej klapie przy listwie - w ogłoszeniach widziałem że co drugi ma tam jakieś ślady.
- opony zimowe bo te mają za mały rozmiar 205/55/16 a wole jednak 215/55/16.
- jakaś instalacja BT, kabel aux już mam, odbiornik BT już z chin płynie, potem tylko Lexia i uruchomienie
- wyłączenie sprawdzania pasów z tyłu albo w ogóle bo denerwuje mnie komunikat na radiu
- wyłączenie czujników opon
- sprawdzenie czujników parkowania bo nie działają - stały numer tego auta
- naprawa szyby bo się nie otwiera oczywiście - podobno stały numer tego auta
- lexia i kabel - bmw sam diagnozowałem i kodowałem więc nie będzie problemu
- serwis oleju i filtrów oraz filtrów gazu, już zakupione filtry, gazu zmienie fazy lotnej na odstojnikowy, trochę poprawie instalację bo brzydko założona

Zrobione:
- wymieniony termostat
- wymieniona tuleja w łapie silnika dolnej bo była zerwana
- korek wlewu płynu spryskiwaczy
- założenie rejestratora jazdy - mam z poprzednich aut tylko trzeba podłączyć
- sprawdzenie gazu i obniżenie temperatury przełączania na 30 stopni.


Minusy auta
- spodziewałem się większej radochy z zawieszenia które podobno jest jak chmurka, moje nie bardzo, jest miekko i przyjemnie ale żeby jakoś lepiej niż jakaś nawet stara bmw serii 5 to nie bardzo. Gruchy suche itp ale może domagają się wymiany, mam w okolicy specjaliste od tego więc pewnie wstawie kiedyś na diagnoze.
- ręczny na przód  ???
- hamulce tylne lite tarcze, w ogóle hamulce małe jak w jakimś aucie miejskim
- dynamika przeciętna
- krótka skrzynia biegów, to jest masakra jak przy 140 jest 4tys obrotów czy nawet więcej.
- z tyłu za dużo miejsca nie ma
- szkoda że fotele nie są grzane, maty bym dołożył sam ale jak tu tapicerka sklejona jest z gąbką to też chory pomysł francuzów ehh.

Plusy:
- regulowane zawieszenie, pozwala wjechać na śnieg czy krąwężnik bez stresu
- komfort jest ale nie do przesady jakiś
- światła - skrętne bi ksenony to bajka, mimo 14 lat świecą super, długie to potęga również.
- wielkość bagażnika
- dużo zegarów - olej i woltomierz super
- wygodne fotele z podłokietnikami
- dużo miejsca pod maską


to tyle jak na chwilę obecną, zobaczymy jak to będzie się sprawować.
Zawieszenie ciche, bez wycieków, nie skrzypi z tyłu nic, wysokość mierzyłem i jest w miarę czyli przód ciut wyżej, tył niżej.


O dziwo klapy nagrzewnicy sprawne, lewa i prawa strona się steruje osobno ładnie. Pilnuje żeby nie zmieniać kierunków na dużych obrotach dmuchawy.













Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2019, 17:53:31 »
Ładny z zewnątrz. Fajnie, że go odremontujesz ciutke. Pewno sfery masz do wymiany lub wysokości  bo komfort powinieneś zauważyć i poczuć różnice on plus.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2019, 18:02:49 »
wg. mnie ma zawieszenie jak taki większy suv, po prostu czuć wszystko jakby było sporo niżej te dziury w drodze itp ale nie odczułem jakiegoś skoku, z zamkniętymi oczami bym nie wiedział że to takie zawieszenie a nie jakieś inne auto wyższego segmentu. Musiałbym się przejechać jakimś innym dla porównania.


no muszę go troche podratować bo jak coś nie jest sprawne to mnie cholera bierze, najgorszy na chwilę obecną jest wyciek bo pół silnika zachlapane przez 2 uszczelki po 30zł. No i to sprzęgło ma dość, a z tego co czytałem to bardzo często ludzie narzekają na sprzęgła i trzeba wymieniać kompleksowo wszystko inaczej nie ma poprawy.

z zewnątrz ładnie nie jest bo jeździła kobieta i z każdej strony zarysowany od parkowania ale może jak będzie cieplej to odrobinę się to wypoleruje.

Spalanie aktualnie od 9l LPG po 13l LPG. Mała butla też mnie troche wkurza, można tutaj było coś większego wstawić ale wiadomo że większość gazowników to druciarze i najniższym kosztem wszystko pchają.





Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2019, 18:05:39 »
Dla extremalnego komfortu można zamontować sfery z Xantii  ;) Ale traci się pewność przy większych prędkościach. Ogólnie istnieją też do C5 sfery "komfort" nie wiem jeszcze jaka różnica, nie szukałem jeszcze informacji.

A z wypasu masz przycisk "sport" zawieszenia?
 Zbiornik LPG naprawdę strasznie mały... A może źle ustawiony "pływak" w nim i za wcześnie odbija?

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2019, 18:19:52 »
mam bez opcji "sport"


no mały bo ktoś założył pierwszy lepszy nie wykorzystując idealnie wnęki na koło. Tam chyba z 45l brutto jest ale szkoda wywalać kasę jak ten ma 3 lata.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 16, 2019, 19:43:48 »
mam bez opcji "sport"


no mały bo ktoś założył pierwszy lepszy nie wykorzystując idealnie wnęki na koło. Tam chyba z 45l brutto jest ale szkoda wywalać kasę jak ten ma 3 lata.
Właśnie opcja sport z silnikiem EW10A jakoś mało występowała... O ile występowała...
Ja mam butlę 53L, więc w kombi powinno nawet coś więcej udać się wcisnąć. Można szukać z rozbitego auta, może coś się trafi młodego w rozsądniej cenie a swoją sprzedać. Bo taka pojemność jest mało komfortowa. Chociaż stacji jest teraz dużo.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2019, 20:10:50 »
parę fotek z ogłoszenia.
Auto z prawie każdego rogu odrobinę zarysowane, sprzedający krótko skwitował "jeździła żona"  ;D
lewy róg zderzaka i lampa tam jakieś słabe spasowanie jest, pewnie coś było szturchnięte, natomiast auto całe w fabrycznym lakierze więc pewnie parkingowo, maska przy logo też trochę zagięta.






















jak widać pod maską trochę bałaganu ale poprawię to trochę w wolnym czasie, ogólnie wtryski ustawie niżej i bardziej pionowo, zmienie filtry na lepszej jakości.


aktualnie zmniejszyłem temperature przełączania na gaz z 35 stopni na 30. Zmniejszyłem też prędkość przełączania wtryskiwaczy i wg. mnie łagodniej się przełącza no i szybciej :) jeszcze pokombinuje bo z gazem to działam amatorsko :)
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2019, 20:28:48 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2019, 21:12:40 »
Włącznik gazu przenieś z poduszki kolanowej kierowcy. Ktoś się wykazał wyobraźnią przez tym montażu... A raczej jej brakiem. Widziałem ogłoszenie tego auta na allegro kilka miesięcy temu. Co do węża idącego do wtrysków, uważaj tam jest niedaleko odpowietrznik na przewodzie, mi tak węża zamontowali że dotykał odpowietrznik a aż ten biedny odpadł... Na szczęście zauważyłem szybko. Przód mi wygląda że bardziej miał jakąś przygodę w stylu niewychamowania, sprawdź czy chociaż lampy nie są z Anglika. Przygoda była nieduza, skoro został oryginalny zderzak. Mój w sumie też miał przygodę ale boczkiem.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 18, 2019, 19:25:46 »
przy dzwonie ten włącznik gazu będzie moim najmniejszym problemem :) a jego miejsce mi się nawet podoba. Nie razi w oczy ale wystarczy rzucić okiem i wiadomo ile jest gazu bo akurat miedzy ramionami kierownicy widze.

przyszedł gadżet który mi sie sprawdził w poprzednim aucie czyli silikonowe etui na kluczyk, natomiast tutaj z racji scyzoryka niestety nie jest wygodne. Ciut za grube i ciężko się wciska przycisk do otwierania kluczyka. Natomiast w dłoni jest bardzo przyjemne w dotyku.


czekam jeszcze na gumki nowe bo moje już wytarte.

Koszt etui to 4.60zł z dostawą do domu :)
koszt gumki to 8zł z dostawą do domu.


Kupiłem również w ciemno 2 sprawdzone przez innych czujniki parkowania, jeśli któryś uszkodzony to jak zacznę grzebać to już wole mieć na podmianę, 24zł sztuka z chin, to samo co na allegro tylko taniej i dłużej trzeba czekać











pod koniec tygodnia może wstawie auto do mechanika na wymiane uszczelek podstawy filtra, do tego ma zamówić kompletne sprzęgło z łapą, tuleją prowadzącą i uszczelniaczem wału jak już skrzynia będzie zdjęta. Zobaczymy jak będzie wyglądać koło zamachowe czy nie bedzie trzeba coś planować bo z tego co czytałem to też powoduje problemy.


spalanie z trasy nad morze i z powrotem około 11-12l lpg przy predkosciach 130-150. Wkurza tankowanie co 300km bo butla 36l netto ale musi być na ten moment taka.
Szybciej nie ma sensu jechać bo głośno i silnik sie meczy już.

tempomat super obsługa, podłokietniki super wygodne.



Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2019, 19:43:32 »
Nie męczy się  ;) Dopiero zaczyna żyć. Przy 180 dopiero zaczyna mi przeszkadzać. Zegara przekręcić się nie da z tą skrzynią.
 Nad morze mam ciut może bliżej... Ale tankowałem tylko raz, kobieta mnie przeklinała  :D hehe. Szczęście że nocą spała. Spalanie wyszło mi podobne. Chociaż chyba szybciej jechałem.
Co do guzika uwierz mi na słowo, dwa dzwony już zaliczyłem, wiem co mówię. Jak kolanem przygrzmociłem w deskę kiedyś to obojczyk poskładali na śruby,  później je usunęli pozszywali... A ja nadal utykałem. Ta poduszka to świetny wynalazek musi być. Obym nie miał już okazji się przekonać.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 18, 2019, 20:15:35 »
nie wiem jeszcze jak ten gaz ustawiony jest, coś tam podejrzałem czy mapy się pokrywają i poprawiłem przełaczanie się gazu ale te wszystkie korekty i mapy i inne takie to dla mnie jeszcze czarna magia :) ale też w planach jest oczywiście wymiana świeczek bo nie wiadomo kiedy coś było robione, potem do jakiegoś magika żeby obejrzał te parametry wszystkie bo w sumie nie bardzo mam czas przeczytać całe LPG forum żeby samemu się nauczyć regulować gaz. Wydaje mi się ciut za duże spalanie ale może to normalne :)

ogólnie tyle samo mi paliło 2.8 r6 z bmw :P tylko buda troche lżejsza o jakieś 100kg ale spalanie takie samo miałem 11-13lpg. Za to ostatnio trasa spokojna około 100km wyszło 9.3l więc znowu fajne spalanie. Ale co chwile tankuje na innej stacji to też ciężko stwierdzić bo gazy różne.


mi już przeszkadza przy 140 jak jest 4tys obrotów. Kurde tak skopać tą skrzynie, mogłaby zostać 5 ale żeby te biegi były dłuższe troche.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 18, 2019, 21:08:30 »
Skrzynia w benzynie 2.0 jest skopana w PSA od dawna... Nie wiem dlaczego nie wsadzili tam skrzyni 6 biegowej nigdy. W C4 VTS 177 koni nadal siedzi ta sama licha skrzynia. Jedyna zaleta tej skrzyni to wysoka dynamika na 5 biegu. Można płynnie, i sprawnie przyśpieszyć od 70km/h do końca...  :D W Xantii (2.0) miałem tryby 5 biegu od 1,9TD i były idealne gdyby nie zbyt duża różnica między 4 a 5 biegiem.
Mapy nie są żadnym wyznacznikiem, wyznacznikiem są czasy wtrysków. Wydaje mi się że Twoje spalanie jest w miarę OK. Kombi może ma ciut większe opory powietrza niż mój liftback. Gdy jeżdżę do pracy "swoim" stylem wychodzi ok 11L Gdy próbowałem oszczędnie wyszło ok 9L A gdy wybrałem się w trasę w stylu but w podłodze przez 400km... To było coś w okolicy 16 Ale u mnie but w podłodze naprawdę znaczy but w podłodze...  :D Ogólnie do tego wyniku nie udało mi się już więcej nigdy nawet zbliżyć. Starając się jeździć mega "EKO" udało mi się nawet zejść do 7L (ale to według wskazania kompa w aucie) niestety długo tak nie wytrzymałem i całego zbiornika tak nie zużyłem więc ciężko określić ile to było naprawdę.Porównując spalanie C5 2.0 do passata 1.8T wychodzi mocno na korzyść C5. Ale dla porównania Xantia miała dużo bardziej "równe" spalanie. Zejść poniżej 10L było niemal nierealne. Zawsze było to w okolicy 11-13L.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 18, 2019, 21:34:01 »
a to zauważyłem, nawet o 60 już jako tako jedzie tylko bardzo szybko się to jechanie kończy właśnie i jest głośno :)


czasy wtrysków podejrzałem, ale niewiele mi to mówi, ogólnie w każdej instalacji były sporo wyższe niż benzynowe, a mam już 4 auto z gazem. Plus taki że sterownik jest jakoś podpięty pod OBD bo diagnozuje błędy auta sterownikiem gazowym. Błąd termostatu jest :)


jeździ dobrze, nie szarpie, płynnie się przełącza ale i tak odddam do kogoś kto sprawdzi w czasie jazdy jak to wygląda, niestety polecany warsztat w okolicach Częstochowy nie diagnozuje już LPG których nie zakładał.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2019, 22:17:20 »
Błąd termostatu to standard.  ;D

 Odpuść sobie te regulację gazu. Kurcze przecież ja mam taki sam sterownik, ta adaptacja po OBD w nim świetnie działa. Jedyne co trzeba wziąć pod uwage, to musi mieć odpowiednie opóźnienie po odpaleniu przełączania na PB. Chyba nawet już to przestawiałeś  ;) Te opcje OBD są świetne w nim. Lepiej tam za mocno nic nie zmieniać recznie. On sam ładnie koryguje. Jeździłem z miesiąc z podpiętym po BT telefonem z aplikacją i obserwowałem jak to pracuje. I uwierz mi na słowo że żaden gazownik tak dokładnie Ci tego nie ustawi jak ten automat z tego sterownika. Osobiście to ja zwiększyłem temperaturę przełączania na LPG :p bo miałem ustawione 30, ale przestawiłem na 40. I dałem też sobie margines bezpieczeństwa żebym tak szybko nie jeździł :p ustawiłem na 5500 max obroty na LPG. To działa na mnie i wolniej jeżdżę  :D hehe.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 19, 2019, 04:56:32 »
ja z 35 przestawiłem na 30 a być może jeszcze obniże, do tego skróciłem czas przełączania cylindrów. Przestawiłem też ogranicznik obrotów z 6tys na 6.5 żeby do końca ciągnał na gazie :)

nie jestem pewien czy jest to ustawione jak trzeba żeby sam automatycznie ustawiał dawkę gazu ale jeszcze sciągne instrukcję do tego sterownika i zobaczymy :) szkoda że nie mam wersji PLUS bo wtedy jeszcze miałbym właśnie bluetooth i chyba od razu emulatora wskaźnika paliwa.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 19, 2019, 07:42:33 »
Schodzenie poniżej 30 stopni jest uznawane za ryzykowne, ale Xantia mi i przy 20 dawała radę.  ;) Co nie zmienia faktu że wtryskiwacze LPG i reduktor bardzo słabo to znoszą.

 Co do Bluetooth to w każdej wersji musisz sobie dokupić interfejs Bluetooth.
 W kwestii emulatora, nie podpięte to mam. I w sumie nie tęsknie za tym jakoś. (Nawet w sumie nie wiem jak to działa nie zgłębiałem tematu.)
 Co do odcięcia itp. na LPG to nawet nie wskazane jest ciągnięcie do samego końca na tym paliwie, zwykle wtryskiwacze LPG są mniej dokładne jak PB i przy długiej eksploatacji w taki sposób mogą pojawić się problemy z wypaleniem zaworów. Różnica pomiędzy poszczególnymi wtryskami LPG w dawce jest spora w porównaniu do PB i jeden może dawać za bogato, inny za biednie. Sonda lambda jest na 4 cylindry jedna. Więc dawka się nie zmienia i jeden cylinder przykładowo możemy katować ubogą mieszanką. Co może mieć zgubny wpływ na silnik zwłaszcza na wysokich obrotach. To tyle z teorii.  :D
 W praktyce niestety też to czasami się sprawdza. Mi osobiście z takim ustawieniem chodziło o to że inaczej działa na psychikę jak ma się świadomość że zużywa się PB a nie LPG na takich obrotach, i zwalniam  :D Bo zdecydowanie za szybko potrafię jeździć, i staram się z tym walczyć w taki sposób.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 21, 2019, 20:21:15 »
trochę grzebania i wydane pare złotówek i klapa bagażnika oraz rączka maski naprawione.

Siłowniki bagażnika od Volvo v70/850. Koszt 54zł za 2 sztuki już, producent DACO, siła około 1500N jeden czyli jest moc :) odsunięcie podsufitki to jakieś 15 minut, wystarczy ją odkręcić do przednich foteli (mam szyber wiec nie wiem czy to łatwiej czy trudniej) i delikatnie opuścić, nawet jak sie zagnie to bez problemu się ją prostuje. Śladu nie ma żadnego.

siłowniki odrobinę za krótkie więc przedłużyłem tłoczyska o jakieś 2/3cm i jest teraz moc, wystarczy dotknąć klamkę i klapa w automacie idzie do góry, nie jakoś drastycznie szybko czy coś ale się ładnie unosi, nie szarpie, nie wyrywa zawiasów ani nic takiego. Wcale jakoś trudno się segerów nie ściaga czy zakłada. Normalna sprawa, mi troche przeszkadzały szyny szybra przy tym.


Koszt znikomy, pracy na około godzinę pod warunkiem że ktoś umie trzymać narzędzia w ręce, przydaje się imadło do odkręcenia końcówek z ori siłowników.




W ogóle po necie chodzą jakieś opinie że żeby zdjąć sprężyne to jest potrzebny jakiś ściagacz co jest kompletną bzdurą, wystarczy jedną ręką złapać sprężynę przez szmatkę, a drugą odkręcić podkładkę i już. Zero problemu czy wystrzelonych sprężyn w kosmos jak to się boją niektórzy.










przy okazji za 25zł wymieniłem też rączkę do otwierania maski bo miałem złamaną, wymiana 10s.







pewnie jeszcze kiedyś znowu zdejmę podsufitkę trochę żeby zrobić oświetlenie na tylną kanapę bo jak mi się dziecko zapina w pasy to ciemno tam mocno.


kilka dni po tym jak kupiłem te siłowniki sprzedający podniósł cenę o 35zł za parę :) może pomyłka wcześniej była albo coś i koszt wyszedł bardzo niski dzięki temu.

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2019, 08:39:44 »
Uważaj z tą siłą wyrzutu, bo znam przypadek, gdzie mechanik do Toyoty Avensis założył teleskopy ze zbyt dużą siłą do tylnej klapy. Po kilku dniach przy otwieraniu zerwało mocowania, klapa poszła do dołu, prosto na głowę. Człowiek trafił do szpitala na założenie kilkunastu szwów, wyglądało naprawdę nieciekawie.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 26, 2019, 07:00:11 »
Kilka dni testów i jest ok. Na mrozie czy w okolicy 0 klapę trzeba unieść kilka centymetrów żeby sama zaczęła się unosić. W ciepłym wystarczy nacisnąć przycisk.

Szkoda że z pilota nie można zamka zwolnić bo by się zrobiła w jedną stronę automatyczna klapą.

Klapą nie szarpie ani nic, na samym końcu delikatnie zwalnia więc nic nie wyrywa podczas otwierania. Nie ma tu sprężyn które przyspieszają tylko siłownik gazowy który w jednostajnym tempie podnosi.

Zamykanie jest ok, kobieta sobie radzi bez problemu ale trzeba klapę przycisnąć. Sama nie spadnie i się nie zamknie.

Teraz czas na naprawę szyby czyli klasyka C5 :)

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 26, 2019, 18:57:37 »
auto zostało u mechanika na sprzęgło + łapa + tuleja prowadząca + simering wału oraz 2 uszczelki podstawy filtra oleju.


Ostatnio też chyba się poluzowała osłonka nad tylnym tłumikiem bo coś delikatnie rzęzi i jak palcem ją ruszyłem to sie porusza. Musze zobaczyć dokładnie w garażu co tam się porobiło, może spadł jakiś klips czy coś.


pytanie do doświadczonych właścicieli, często mam otwartą klapkę wlewu paliwa. Nie wiem czy przy zamykaniu czy przy otwieraniu ale co jakiś czas jak zajrzę z prawej strony auta to jest otwarta. Jakiś znany problem ?

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 26, 2019, 20:56:11 »
Co do klapki wlewu paliwa to u mnie w poprzedniej cytrynie z 2008r.gumka ta od środka klapki była sparciała i się nie chciała się przyssać do korka wlewu,po wymianie na nową problem zniknął i klapka przestała się sama otwierać.Może u ciebie jest podobny problem?

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 02, 2019, 10:39:11 »
Sprzęgło cały komplet nowe założone. Chodzi fajnie ale zobaczymy jak długo. Zamachowe było odrobinę poprawione.

Uszczelki też wymienione podstawy filtra.

Obluzowania osłona wydechu też założone spinki.

Teraz powoli czas na olej, światła dzienne, światła na tylną kanapę, naprawę fotela bo ma luzy.

Spalanie 10 LPG się utrzymuje jak spokojnie jeżdżę.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 09, 2019, 12:37:27 »
dzisiaj drobna praca, wymienione filtry gazu, podokręcane wszystko, fazy lotnej zmieniłem na odstojnikowy bo jest znacznie lepszy niż zwykły taki przepływowy.
Postawiłem wtryski pionowo i skróciłem o jakieś 3cm wężyki od wtrysków do kolektora. Jest troche bardziej po mojemu ale i tak te przewody i kable musze poogarniać :)







idealnie nie jest bo raz że wkrętki powinny być bliżej ori wtrysków benzyny to jeszcze jest listwa zamiast pojedyńczych wtrysków i wężyki równe nie będą. Ale jest pionowo prawie (wcześniej leżały) no i filtr normalny. Można latać :)

oczywiście jakiś błąd się pokazał depolution ale skasowałem i cisza :) troche też przepustnice czyściłem ale bez wyciągania, kiedyś ją wyciągne.

Termostat musze oddać na reklamacje bo nie trzyma poprawnie temperatury bo jeżdze ostatnio z wpiętym interfesjem OBD. Przy pierwszym uruchomieniu potrafi temp. pójść na maksa a chłodnica zimna, dopiero później się jakoś odblokowuje ale trzyma ponad 100 stopni co jest trochę za duzo.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 09, 2019, 23:04:46 »
Oryginalny elektronicznie sterowany termostat miał nabitą temperaturę otwierania 105 stopni.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale ten filtr LPG to pewnie połowa wartości tej listwy wtryskowej. Jak dla mnie przerost formy nad treścią. Gdyby to były jakieś drogie wtryskiwacze to sens by był.
 Nawet z listwą wtryskową da się mieć wężyki identycznej długości  ;) Właśnie dziś tak w ojca Fabii zamontowałem. (przerabiałem z 2gen instalkę na 4 gen.)

 Ogólnie to leżenie takim wtryskiwaczom raczej nie zaszkodzi  ;) Ale jak stoją wiadomo że lepiej, inna sprawa że montując je tak owiewa je powietrze i wychładzają się zimą.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 10, 2019, 20:29:26 »
filtr razem z obudową 30zł więc bez przesady :)


no chyba wiem skąd błędy i auto średnio jeździ :P oczywiście w każdym normalnym aucie można wyjąc przepustnicę nawet jak elektroniczna i wyczyścić a później sie autoadaptuje, a tutaj trochę poczyściłem i zonk :P sypie błędami i co jakiś czas nie chce jechać i szarpie :P więc albo idealny przypadek że przy okazji grzebania się coś porobiło albo jeszcze czeka mnie lexia i kalibracja :)