Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989  (Przeczytany 27872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #225 dnia: Marzec 07, 2020, 08:49:42 »
mi to nie przeszkadza, nie patrzę na to. Wolałem wsadzić takie sprawdzone moduły odporne na wodę niż pasek z metra bo te diody na takim pasku są słabej jakości. Można zmieścić 3 takie moduły i wtedy będzie całość świecić. Ważne że bardzo mocno daje po oczach.


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #226 dnia: Marzec 14, 2020, 14:37:59 »
Nuda takie siedzenie w domu więc poprawiłem oświetlenie nóg z tyłu.




zrobiłem również oświetlenie silnika po otwarciu maski. Trochę kabla, krańcówka w pas przedni podpięta do masy, plus na stałe w skrzynce bezpieczników i jest oświetlenie :) ogólnie pomocne bo nie trzeba trzymać latarki w zębach.














Jeszcze mnie kusi oświetlenie podłoża po otwarciu drzwi tylnych bo mam tylko z przodu :)

W nocy daje radę











« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2020, 06:02:23 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #227 dnia: Marzec 22, 2020, 19:38:38 »



postanowiłem powiększyć rodzinę i kobiecie skleić c4 z 2 aut :) aktualnie kupiłem anglika z 1.6 automat po dachu który ma 68 tys przebiegu :) z niego w sumie interesuje mnie przednie zawieszenie i to tyle :)

niedługo mam plan przyprowadzić biorcę :)




Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 061
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #228 dnia: Marzec 22, 2020, 21:05:43 »
Przednie zawieszenie po dzwonie niekoniecznie jest dobrym pomysłem.  ;) Jednak dużo zależy jaki to był dach? Bo jak mój brat przeprowadził dachowanie Fiatem Seicento to tylko radio i fotele nadawały się do ponownego użycia... Nie było całego elementu na aucie, skrzynia połamana i silnik również.... A koła ustawiły się jak w słynnym aucie z powrotu do przyszłości podczas lotu.  Brat wysiadł... odłączył akumulator i skaleczył się zbierając "resztki".  :D A mówią że niebezpieczne auto...

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #229 dnia: Marzec 23, 2020, 06:03:02 »
całe auto normalnie jeździ, skręca hamuje :) poza tym nawet jakbym nic z tego nie wział to dałem tyle co za 2 zderzaki :P a sam silnik i automat inwestycję zwrócą dwukrotnie :) a gdzie reszta gratów z niego.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #230 dnia: Marzec 23, 2020, 15:42:55 »
Tylko uważaj, żeby jakiś czujny sąsiad nie doniósł do WIOŚ.
Rozbiórka na części słono kosztuje, jeśli nie masz stosownego zezwolenia,
i bez znaczenia czy jest to firma, czy osoba prywatna.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 061
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #231 dnia: Marzec 23, 2020, 15:49:53 »
Tylko uważaj, żeby jakiś czujny sąsiad nie doniósł do WIOŚ.
Rozbiórka na części słono kosztuje, jeśli nie masz stosownego zezwolenia,
i bez znaczenia czy jest to firma, czy osoba prywatna.
Tego akurat nie wiedziałem…
Pokazać wam jak wygląda 20MB06 + RFJ od spodu? Tylko wideo mam nagrane nim uszczelniłem auto, przez co cały zalany.
 

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #232 dnia: Marzec 28, 2020, 07:04:58 »
Niestety biorca tych części nie okazał się warty uwagi więc tego albo rozkręce albo puszcze dalej w całości :)

a do mojego wieloryba zamówiłem poduszki silnika i w przyszłym tygodniu postaram się je wymienić, te które leżą na podłużnicach.

Górna poduszka i dolna już wymienione.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2020, 07:19:35 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #233 dnia: Kwiecień 01, 2020, 06:19:00 »
jak powiedziałem tak zrobiłem.

Poduszka prawa pęknieta i wylewa się  olej. Poduszka na skrzyni lewa też już dość umęczona i twarda, nowa znacznie bardziej miekka. Prawa sasic, lewa febi.

jest lepiej ale musze jeszcze pojeździć żeby poczuć :)




wymiana tej prawej to 15 minut.






stara i nowa











prawa ze skrzyni trzeba z godzinkę poświęcić na demontaż całej skrzynki bezpieczników itp. Trzeba też poluzować pompę ABS.





Nawet nie wiedziałem że jest to poduszka olejowa, ze starej cieknie olej z podstawy.






Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 061
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #234 dnia: Kwiecień 01, 2020, 09:52:00 »
Moja prawa była w dużo gorszym stanie. Rozerwało ją na dwie części.  :D
Przy zmianie skrzyni nastawiałem się też na wymianę poduszki skrzyni... ale była w zadziwiająco dobrym stanie więc została.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #235 dnia: Kwiecień 29, 2020, 18:43:36 »
dobra za dużo się nic nie działo :)

od zawsze uwielbiam grzane fotele, niestety cytryn mój nie posiada więc chodzi mi po głowie dołożenie mat. Robiłem to w kilku autach z normalną tapicerką i nie było problemów. Natomiast wiadomo że francuzi popsuli fotele i skleili gąbkę z materiałem. Można oddzielić materiał od gąbki palcami, ważne żeby zostawić z 5mm gąbki przy materiale i lepiej się to robi palcami zamiast wycinania.

Testuje to na fotelu ze szrotu, zrobiłem 2 kieszonki i skleiłem ponownie żeby sprawdzić jak się będzie to zachowywać. Jeszcze tylko zrobie testy czy przez materiał i 5mm gąbki będzie coś czuć w ogóle z grzania.

Jak testy wyjdą pomyślnie to może wezmę się za swoje fotele, jeśli nie to olewam temat :)




Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #236 dnia: Maj 09, 2020, 08:19:46 »
co do foteli to testy upadły, przez materiał i gąbkę około 5mm nie czuć grzania mat.

W końcu skonczyłem temat sprzęgła, założone splanowane koło zamachowe, nowe sprzegło Valeo tym razem (LUK idzie na gwarancję) oraz nowa tuleja, łożysko etc. Aktualnie drgania ustały w 90% czyli jest jak w normalnym aucie już. Oby tak zostało :)


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #237 dnia: Maj 13, 2020, 19:36:01 »
Mała awaria, pompka spryskiwacza szyby przedniej i tylnej odmówiła posłuszeństwa.

Wymiana na nową za całe 13zł plus 4l płynu do spryskiwaczy za 5zł :) nie łapałem go, wolałem żeby wypłukał troche zbiornik z syfu.

co ciekawe stara pompka po uderzeniu młotkiem ożyła :P kilka śrubek, zdjęcie koła i odchylenie zderzaka.








co do sprzęgła to po wymianie koła zamachowego na splanowane jest idealnie. Auto wreszcie jeździ tak jak powinno jeśli chodzi o ruszanie czy redukcję biegów.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2020, 07:49:05 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #238 dnia: Czerwiec 11, 2020, 20:04:03 »
wymiana oleju tym razem. 6l Total 5w40 - podobno tani i dobry, miałem już shella, valvoline i żadnych różnic. Filtry tanie bo nie jestem purystą ani nie jest to krążownik jakiś specjalistyczny żeby wymagał jakiś drogich filtrów.

Przy okazji pianka CRC na parownik klimy od strony filtra i przez odpływ. Smrodku nie miałem ale profilaktycznie zrobiłem. Jeszcze na maszynę do klimy się umówię.

Do tego wrzuciłem 10g dwusiarczku molibdenu i zobaczymy czy to coś zmieni :)
























170 tys pyknęło czyli 30 w moich rękach. Jeździ jako tako :)

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #239 dnia: Lipiec 10, 2020, 06:27:07 »
no i linka biegów zamiennik padł po kilku miesiącach. Reklamacja i zwrot kasy, kupiłem tym razem ori i musi być spokój.







Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #240 dnia: Sierpień 15, 2020, 08:20:39 »
zaczynam kolejne rzeźby czyli uchwyty na napoje z c6.

Kupiłem ramkę z uchytami za 35zł, do tego ramka z c5 za 50zł i będe rzeźbił :) jak się uda ładnie to spasować to podmienie w swoim aucie.






Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #241 dnia: Wrzesień 28, 2020, 17:07:20 »



aktualnie przesiadam się z z C5 na A6 C5 :)

1.8t w quattro i fajnym wyposażeniu.

Jest twardo bo tutaj jeszcze zawieszenie sportowe ale znowu jest trakcja i rozwojowy silnik.


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #242 dnia: Grudzień 16, 2020, 18:23:41 »
auto dalej działa :) siostra codziennie 160km robi, co 2 dni trzeba LPG tankować bo butla mała.

Ja już prawie 3 miesiące z audi i grzebie w aucie tak samo a nawet więcej.

Wnioski są takie że
- twardo mimo że zmieniłem zawieszenie seryjne najtwardsze na bardziej miekkie
- lepsza trakcja, raz że napęd dwa że niższe i twardsze, jak spadł śnieg to zero stresów, gaz w podłodze i tylko czasem na pierwszym biegu obróci kołami, można też bokiem latać :)
- lepszy silnik, cichszy, krótsza skrzynia, elastyczniejszy a dopiero na wiosnę będą modyfikacje
- mniejszy sporo bagażnik, w środku miejsca podobnie
- lepsza i fajniejsza skrzynia biegów, przyjemniej wchodzą biegi
- kierownica chodzi ciężej, zaleta albo wada co kto lubi
- grzane fotele z 6 stopniową regulacją  :-*
- fajny materiał na fotelach, zero wytarć, boczki skórzane mimo 290 tys w super stanie
- znacznie lepszy ręczny hamulec
- fajny czarny sufit w środku
- duża butla, 64l wchodzi i zasięg 550km, wreszcie można autem normalnie jeździć a nie tankować co 300km.
- spalanie od 10.5l do 13l - średnio 12.5, w trasie spada wiadomo ale przepisowe prędkości
- auto błyskawicznie się nagrzewa, szybciej niż cytryna, przy około zerze po kilku chwilach już 30 stopni i przełącza na LPG, ciepłe też leci bardzo szybko.
- wymiana filtra oleju masakra, pół podwozia się zachlapuje, gorzej niż cytryna gdzie miałem opanowane z lejkiem.


Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #243 dnia: Marzec 12, 2021, 21:48:34 »
wpadło dodatkowo Roidmi 3s jako ładowarka i lepszy grajek do muzyki niż ten moduł BT pod AUX.


Trzyma Ci się idealnie w gnieździe łączy się automatycznie z BT w telefonie. W moim przypadku nie łapie idealnie w gnieździe i nie łączy automatycznie i to z telefonem tego samego producenta.