Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.2 204KM - Białas  (Przeczytany 8181 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 02, 2019, 07:39:50 »
te 8.7 przy jakiej średniej prędkości? Jak to wychodzi poniżej 130 to dużo.

Ja miałem przy średniej 130 spalanie 7.1

Co do blacharza to po doświadczeniach z reperaturkami nadkoli w Galantach wiemy jakich szukać  :D

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 02, 2019, 09:08:57 »
Średnia jest chyba 56km/h, ale to nie jest dobry wyznacznik, no gdybym zapiął tempomat na 130na autostradzie i jechał równym tempem to spalanie byłoby też koło 7l.

Ale jak zapinam tempomat na 180, a do tego dość często hamuję i się rozpędzam to już średnie wychodzi 10. Do tego korki miejskie i średnia prędkość jest jaka jest.

Mi reperaturki do galanta wstawił dobrze, ale czekałem 2 miesiące na odbiór auta. Gość był niepoważny :)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 02, 2019, 10:04:39 »
No jak masz spalanie 8.7 przy średniej 56 km/h to wg mnie gdzieś stałeś w korku lub jechałeś momentami b wolno a to wtedy spalanie idzie w górę przy przyśpieszaniu ( chwilowe z 19 ) i jest to realne.

Tak jak pisałem ja miałem 7.1 przy jeździe autostradowej. Średnia wg licznika 130.
Natomiast 8.1-8.2 mam teraz w koło komina przy budowanej S3 gdzie stoję w korkach. Średnia wychodzi 36 km/h

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 02, 2019, 10:41:58 »
Zauważyłem, że w korkach to spalanie nie rośnie aż tak bardzo jak przy szybkiej jeździe. Podczas rozpędzania chwilowe jest powyżej 20l.


Za to jak jadę krajową 90km/h bez wyprzedzania, to spalanie oscyluje od 3,5 do 4,5l.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 02, 2019, 10:49:28 »
Chodziło mi o jazdę typu ruszanie/postój/ruszanie i spalanie może dojść chwilowo do ponad 20 tak jak piszesz.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 02, 2019, 11:11:50 »
Po blacharce muszę zrobić te poduszkę pod silnikiem. Chyba nic nie orytuje mnie w tym aucie bardziej niż to buczenie :)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 02, 2019, 13:18:33 »
Możesz odłączyć wtyczkę w dosłownie 10 minut i efekt zniknie

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 02, 2019, 13:44:17 »
A jak z drganiami? nie nasilą się? Bo jak rozumiem, to poduszka działa, ale buczy przez brak smaru.


Wtyczka gdzieś pod maską czy od spodu?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 02, 2019, 14:17:15 »
Dokładnie tak. Jak odłączysz to przestanie wibrować cewka.

Ja tak jeździłem ze 2-3 miesiące. Różnica poduszka regenerowana a odłączona jest nie duża.

Wtyczka jest dostępna po ściągnięciu lewego przedniego koła.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 18, 2019, 01:05:37 »
Dzięki za wskazówki.
Mam już smar, ale nie mam nadal auta :D


Blacharsko ogarnięty, ale lakiernik potrzebuje jeszcze tydzień. Powiedział, że zostawia w podkładzie na 3 dni i nie skróci tego czasu - no i za to go szanuję :D
Może dzięki temu lakier nie siądzie jak to często się zdarza...


Tymczasem poszukiwania haka trochę trwały, ale ostatecznie udało się znaleźć używany OEM chowany w zderzak.
Nie widziałem go jeszcze bo przesyłka poszła do brata, ale niestety musiałem dokupić mocowania, co nie było takie proste.
Hak został odkręcony w miejscu mocowania do uchwytów, a nie karoserii, a reszta poszła na żyletki.


Na szczęście znalazłem uszkodzony hak z uchwytami - do piaskowania i malowania, razem z kolejną wiązką.


Tak więc na liście prac...


- smarowania poduszki
- płukanie FAP
- wymian siłownika i LDS
- montaż haka




Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 01, 2019, 00:51:48 »
Od księżniczki do królewny czasem krótka droga ;) Oto jak z Francuskiego zaszczurzonego auta służbowego stał się normalnym autem do jazdy :)

Naprawa blacharska bardzo profi. Lakierniczo też wyszło spoko poza małym detalem, ale to już przymknę oko. Pomalowany tylny błotnik i drzwi (chociaż były w kolor), pomalowane oba zderzaki - jednak nie mogłem na nie patrzeć. Niestety nie obyło się bez cieniowania, ale miało cieszyć oko więc bez kompromisów.

To pierwszy blacharz i lakiernik terminowy! W dodatku lakiernik dzwonił zapytać czy życzę sobie cieniowanie bo zderzaki lekko uciekają kolorem w cieniu. Pytam ile dopłaty - nic, ale pytam czy ma Pan coś przeciwko żeby zwiększyć grubość lakieru na sąsiednich elementach. Chyba pierwszy raz jestem zadowolony na tym poziomie z usługi lakierniczej. Ale zobaczymy jak będzie za rok :D

Wnętrze wstępnie wypucowane i szybka sesja telefonem. Jak znajdę czas to zrobimy coś bardziej profi białasowi żeby było na pamiątkę ;) Jak wyglądał przed można zobaczyć w pierwszym poście.
Niestety na mechanikę zabrakło czasu. Wpadł tylko nowy silniczek reflektora i w końcu wszystko działa jak należy ;)

Czy u Was po odebraniu telefonu z opóźnieniem wycisza muzykę? Ma lekkiego laga...





PS zaczep zderzaka już poprawiony.

Pamiątkowe zdjęcie z zasłużonym galantem (od 11 lat u mnie):

Wersja off road - po przeprowadzce zimą będzie jak znalazł :D








Z grubaskiem jeszcze nie ma foto po naprawie, ale byłoby niesprawidliwie gdyby tylko jeden został umyty :D pierwsze mycie od dawna. W natłoku zajęć nie ma czasu na takie rzeczy :( Do niedawna jeździłem głównie Mitsubishi, ale gdy C5 stało w naprawie, to jeździłem głównie z córką, więc grubaskiem. C5 jak na swoją klasę i cenę daje naprawdę radę - świetne auto i myślę, że dobry wybór, choć już sa rzeczy, które irytują...  To jednak LS, choć 10 lat starszy, w zakupie w zasadzie w podobnej cenie, w kosztach utrzymania (przy samodzielnym serwisie) podobnie jak C5, jak na ten moment jeśli chodzi o C5, to jednak jest inna liga jeśli chodzi o ciszę, komfort jazdy i generalnie samą przyjemność z jazdy czy jakość. Żeby na biegu jałowym usłyszeć silnik trzeba wyłączyć w kabinie dosłownie wszystko - radio, dmuchawę, a nawet wentylację fotela. Wiem, wiem to zupełnie inne auta - ale porównuję je przez wzgląd na podobną wartośc na dzień dzisiejszy +/-5k. Chociaż LS-em jeżdżę już 5 lat i mogłbym go sprzedać drożej niż kupiłem - bo są chętni, którzy czekają tylko na znak. Z C5 tak kolorowo chyba nie będzie ;)

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2019, 01:15:58 wysłana przez Marcin Owczarek »

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 30, 2019, 11:19:58 »
C5 łyka kolejne kilometry... Powoli przyzwyczajam się do auta, ale nie mam czasu dokończyć serwisu :(


Siłownik i poduszka silnika czeka...
Nawet filtr kabinowy jeszcze jeździ w bagażniku :(


Tymczasem spalanie z trasy zgodne z przewidywaniami, a nawet wyższe. Obstawiałem takie przy przelotowej 180, a wychodzi przy 170.





Jeszcze się łudzę, że to kwestia termostatu, który trzyma temperaturę za nisko, w dodatku są spore fluktuacje między 83 a 78 stopni.
Zamówiony Behr.


Z plusów, biały który 2 dni wcześniej jeździł po błocie, po przejażdżce w deszczu wygląda jak po myjni:



Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 24, 2020, 12:10:08 »
Auto łyka kolejne km. Obecnie przebieg coś koło 218tys. Służy jako daily głównie i okazjonalnie dalsza trasa przez brak czasu na wymianę rozrządu w lexusie.


Niestety totalny brak czasu przez budowę, powoduje, że poduszka antywibracyjna wciąż odłączona. Amorek nadal czeka na wymianę, ale wyciek LDS jest tak znikomy, że po 10k nie wymagał nawet dolewki.


Na felgach zimowych prezentuje się zdecydowanie gorzej niż na letnich, ale z racji małego wyboru i braku czasu padło na MSW:



Tymczasem pora na serwis hamulcowy z tyłu. Rant jest dość spory i blisko końca klocków już metal trze o rant.
Na zapas od razu kupiłem zestaw na przód - 29zł w kieszeni na wysyłce. Na autoczesci24.pl była super cena na tylne tarcze ferodo do C5.





Wrażenia po dłuższym użytkowaniu. Minusy:
- nadal brakuje kopa od zera, mała turbodziura jednak uwiera
- jest jednak ciut głośno na autostradzie, ale jak na ten segment bardzo dobrze
- spalanie jest zdecydowanie za wysokie - żeby zejść poniżej 9l muszę naprawdę mocno się ograniczać i zupełnie rezygnować z tempomatu. Jakikolwiek ruch pedałem gazu powoduje znaczący wzrost spalania. Planuję zwiększyć tolerancję prędkości dla tempomatu do 5km/h, bo przy marginesie 0 spalanie na górkach szaleje.
- tylna kanapa to jakiś żart dla wyższych osób, mając 188cm wzrostu z tyłu na bocznych miejscach dotykam włosami podsufitki, na środku nie ma opcji usiąść
- kierownica i przyciski to koszmar! O ile myślałem, że się przyzwyczaję, to niestety, jeżdżąc dwoma autami nie sposób do tego przywyknąć. Nawet głupie zakończenie rozmowy wymaga wciśnięcia 2 przycisków po 2 różnych stronach! Klakson - porażka, i ja i żona mamy problem znaleźć go w sytuacji awaryjnej, zanim go znajdę palcem to wcisnę 2 inne przyciski. Obsługa tempomatu to ta sama historia, jest nieintuicyjny. Zdecydowanie wolę manetkę do jego obsługi
- nawigacja sterowana z kierownicy jest jak dla mnie bezużyteczna, po naprawie radia nawet nie wgrywałem map - zresztą wgrywanie mapy na włączonym aucie to też nieporozumienie, to samo z aktualizacją softu.


Plusy:
- po mieście krótkie odcinki, 5-6km ok 11l więc to naprawdę spoko
- bardzo wygodne auto jeśli chodzi o zawieszenia - na 19 komfort jest naprawdę dobry, nawet w stosunku do 17stki, a prowadzenie zdecydowanie lepsze
- wysoka kultura pracy diesla
- hamulce - są po prostu mega - rozmiar tarczy jak w BMW 535D, zatrzymuje się w każdych okolicznościach
- elastyczność na autostradzie, na 6 biegu ciągnie pięknie od dołu bez redukcji


Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony, a żonie przypadło do gustu jeszcze bardziej. Choć nadal jestem zdania, że mocna benzyna z LPG daje więcej przyjemności z jazdy, a dodatkowo jest o wiele tańsza.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 24, 2020, 14:04:28 »
Widzę że nie sprzedałeś bo dawno się nie odzywałeś.
Z kierownicą mam na odwrót. Teraz mam drugie auto P308 z klasyczną kierą i tam wkurza mnie manetka :)
Kultura pracy 2.2 jest na pewno lepsza od 2.0 ale przy 3.0 V6 HDI to jednak żart.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 24, 2020, 14:29:39 »
Nie, nie. Za dużo zabawy z nim miałem, a czasu mam jak na lekarstwo.


Pomimo wad, które ma każde auto, to naprawdę fajny wóz. Zrobione 10kkm i oleju na bagnecie praktycznie nie ubyło.
Pali na dotyk w każdej temperaturze. Wygodne fotele itd.


Jak z każdym 4 cylindrowcem, będzie zawsze gorzej z kulturą pracy. Trochę żałuję, że to właśnie nie 3.0HDi, ale obawiam się, że po mieście spalanie byłoby w V6 jednak większe. Tyle, że w trasie pewnie byłoby lepiej i sumarycznie byłoby więcej mocy z podobnym średnim spalaniem.


Może gdybym jeździł tym autem częściej to bym przywykł do tych przycisków, choć zdecydowanie jest ich za dużo, w dodatku tego samego kształtu i tak nie patrząc naprawdę cięzko w nie trafić.


W lexie do obsługi telefonu mam 1 przycisk, którym mogę zrobić wszystko. W dodatku jest za kierownicą i trafić w niego nie ma żadnego problemu. Wciskam dłużej to google assistant się uruchamia i dalej to już mogę napisać sms-a, zadzwonić, dodać wydarzenie. Tutaj albo zabawa pokrętłami - albo oderwanie ręki od kierownicy.


Ale to tylko takie niuanse. Gdyby PSA oferowało porządne i mocne V6 PB, które można zagazować, to naprawdę byłoby prawie idealnie :) To, które było do liftu, to niestety nie przekonuje.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 24, 2020, 23:39:18 »
Ja trochę nie rozumiem ludzi którzy kupują tak duże i dość paliwożerne auta i później narzekają i liczą każdą spaloną setkę paliwa,ta sama sytuacja dotyczy np.fanatyków dużych domów, budują wielkie stodoły a później pytają się na forach czym ogrzać węglem czy gałęziami bo na normalne paliwa typu propan,pompa ciepła lub gaz(nawet jeśli jest możliwość przyłączenia) już nie ma kasy.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 25, 2020, 00:27:46 »
A ja nie rozumiem ludzi, którzy nie mając nic sensownego do dodania, a w dodatku nie rozumiejac sensu całości, wypowiadają się tak dla zasady.

Stać mnie na to spalanie, ale to nie znaczy że jestem zadowolony ze spalania w kontekście mocy, którą to auto oferuje. Jeśli mocniejsze 3l diesle dające o wiele większą radość z jazdy palą mniej niż ta rzedowa jednostka, to mam się cieszyć, czy żałować, że nie kupiłem 3.0?

A co jak ktoś zainwestuje w pompę ciepła. Wyda 50k, a potem okazuje się, że płaci za ogrzewanie tyle co sąsiad za gaz, to ma się z tego powodu cieszyć? W końcu wydał 50k na pompę to stać go prąd :D

A tak btw... C5 to raczej średnio duże auto. Z tyłu miejsca jest dla 2 średnio rosłych osób. Bagażnik też szału nie robi.


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 27, 2020, 19:12:54 »
Tak na marginesie... Żeby wyłączyć rozmowę to wystarczy tylko wcisnąć i przytrzymać słuchawkę na kierze.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 27, 2020, 19:30:55 »
Dzięki za hint. Nie wiedziałem o tym :)

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 05, 2020, 18:38:30 »
Marcin, mam pytanie o temperatury silnika. Jak miałem 2.0 163 to po rozgrzaniu, prawy i lewy wskaźnik pokazywał 7 segmentów.
Aktualnie w 2.2 204 , jak motor ciepły, to lewy pokazuje 6 a prawy 7. Czasami zdarzy się, ze lewy tez wskoczy na siedem, ale rzadko. Masz tak u siebie?



Widzę że nie sprzedałeś bo dawno się nie odzywałeś.Z kierownicą mam na odwrót. Teraz mam drugie auto P308 z klasyczną kierą i tam wkurza mnie manetka :) Kultura pracy 2.2 jest na pewno lepsza od 2.0 ale przy 3.0 V6 HDI to jednak żart.



Tadeusz, mam inne zdanie co do kultury 2.2 i 2.0
Dla mnie 2.0 163PS kulturą przebija moje aktualne 2.2 204

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 05, 2020, 19:52:48 »
To nie są jakieś duże różnice. Chodzą jak rzędówki. Do V6 nie ma podejścia jeśli chodzi o kulturę.Po prostu 3.0 HDI chodzi prawie jak benzyna.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 05, 2020, 22:27:47 »
Ojjj tam czepiacie się spalania. Ostatnio, w zeszłym tygodniu miałem bardzo pilny telefon i wskoczyłem w Sulechowie na S3, pod domem w Lubinie byłem w 40minut. Szybką jazdę zacząłem mając wskazówkę od poziomu paliwa na ćwiartce zbiornika, dojechałem pod dom i zapaliła się rezerwa. Nie mam pojęcia ile wciągnął tej ropy ale myślę że z 15litrow poszło na dystans ciut ponad 100km trasy. Gdy jeżdżę tam za Sulechów nad jezioro na spokojnie to na ćwiartce robię 250-270km :) Różnica spora ale sprawa tego wymagała. Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 06, 2020, 00:04:59 »

Marcin, mam pytanie o temperatury silnika. Jak miałem 2.0 163 to po rozgrzaniu, prawy i lewy wskaźnik pokazywał 7 segmentów.
Aktualnie w 2.2 204 , jak motor ciepły, to lewy pokazuje 6 a prawy 7. Czasami zdarzy się, ze lewy tez wskoczy na siedem, ale rzadko. Masz tak u siebie?

Dokładnie tak samo jest u mnie. Choć na nowym termostacie temperatura raczej zostaje na 6 kreskach. Chyba jeszcze się nie zdarzyło 7. Na starym właśnie się zmieniało i myślałem, że jest popsuty. ;)


Tadeusz, mam inne zdanie co do kultury 2.2 i 2.0
Dla mnie 2.0 163PS kulturą przebija moje aktualne 2.2 204



A to trochę dziwne, bo 2.2 mam aktywne tłumie drgań. Sprawdź czy nie jest odpięte lub czy przypadkiem nie buczy. Jak na diesla kultura pracy tego HDi jest naprawdę wysika. Ale nie zmienia to faktu, że jak wsiadam do benzynowego V8 to chcę odpalać odpalony już silnik :)


Wymieniłem właśnie hamulce w C5 na tyle. Wpadł zestaw ferodo tarcze plus klocki :D za całość 260zł ;) Groszowe tematy.
Niestety to moje pierwsze auto bez tarczobębnów więc musiałem kupić zestaw do tłoczków i o zgrozo porządne torxy :)


Ojjj tam czepiacie się spalania. Ostatnio, w zeszłym tygodniu miałem bardzo pilny telefon i wskoczyłem w Sulechowie na S3, pod domem w Lubinie byłem w 40minut. Szybką jazdę zacząłem mając wskazówkę od poziomu paliwa na ćwiartce zbiornika, dojechałem pod dom i zapaliła się rezerwa. Nie mam pojęcia ile wciągnął tej ropy ale myślę że z 15litrow poszło na dystans ciut ponad 100km trasy. Gdy jeżdżę tam za Sulechów nad jezioro na spokojnie to na ćwiartce robię 250-270km :) Różnica spora ale sprawa tego wymagała. Pozdrawiam


No niestety, jak się ciśnie, to każde auto spali jak smok. Jedna trochę mniej, a inne trochę więcej. Moje auta zawsze palą jakoś dużo :D

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 06, 2020, 15:49:03 »
Hejka. Mało to mi palił peugeot 307sw z 2.0hdi 110km. Na trasie Lubin- Giżycko- Świebodzin spalił 52 litry ropy na 1260km. A najwięcej wciągał Espace 2.0t ale gazu. W reni też nie żałowałem
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 09, 2020, 19:30:21 »

Mitusbishi zmieniło właściciela, więc trzeba było w końcu zabrać się za hak ;)  Kupiłem osobno hak z modułem i uchwyty z wiązką. Pasuje idealnie i zostaje wzmocnienie.