Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.2 204KM - Białas  (Przeczytany 8179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 09, 2020, 19:54:06 »
Fajnie to wygląda po zdjęciu zderzaka. Zero rdzy. W galancie byłoby rudo.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 01, 2020, 20:07:05 »
Kupiłem nawet śruby z nierdzewki, a tu oryginalne jak nowe. Każdy gwint, który nie jest użyty jest porządnie zaklejony - m.in ten w podłużnicy do mocowania haka. Pod tym względem naprawdę nie można nic zarzucić Francuzom.

Ten hak też przemyślany. Aftermarketowe wymagają demontażu wzmocnienia.


EDIT:
Autem już jeździmy ponad rok. Stuknęło w tym czasie 12tys km. Auto służy jako auto do przemieszczania - głównie miasto, czasem trasa. Przez pandemię niewiele jeździ ;)
Średnie spalanie z 10tys km to 9.2l/h. Biorac pod uwage krótkie odcinki - jakieś 6km w jedna stronę, to wynik w sumie spoko. W trasie pali bez zmian - proporcjonalnie do prędkości.
Optymalna prędkość to 115km/h - wtedy spalanie wynosi ok 5.5l. Ale to tylko tak w ramach ciekawostki sprawdzałem :D


Z racji budowy i przygotowania garażu, tematy od zakupu zostały odłożone na wolna chwile, a że takich miewam mało to trochę czasu zajęło.




Po zakupie zauważyłem lekkie buczenie na biegi jałowym. Nie każdy to słyszał nawet gdy dokładnie mówiłem kiedy się zaczyna. Tadeusz Garbacik uświadomił mnie, że to aktywny tłumik drgań. Odesłał do bloga, na którym ktoś opisywał o co chodzi  z braku czasu zajęło mi trochę zanim się zabrałem. W międzyczasie buczenie było tak głośne, że odłączyłem tłumik.

https://www.drive2.com/l/477180076069225166/
Opis spoko, udało się bez większych problemów wykonać.
Jedyne co, to nie wiem czy smar klasy 000 jest dobry w tym zastosowaniu. Tłok nie porusza się w metalu, a oryginalnie był tam biały smar. Chyba poszedłbym w molykote do tworzyw...
Tak czy inaczej jest cisza. Tłumik słychać ale trzeba wiedzieć, że na biegu jałowym coś tam działa.
Postanowiłem wykonać kalibrację lexia i dopiero wtedy poczułem, że tłumik naprawdę działa. Gdy odpinalem kostkę to nie było czuć różnicy. Diesel musi się trzasc. A tu się okazuje, że różnica jest ogromna. Podczas kalibracji poduszka jest wyłączana i wlaczana. Nagrałem film z wykresu akcelerometrem, ma którym widać zamiany wibracji. Jeśli ktoś ma podobny problem, to polecam zabieg.

https://youtu.be/LBDyugmUpgk


Wymieniłem lewy przedni siłownik na nowy. Odkręcanie gruchy było największym wyzwaniem. Reszta poszła bez problemów.
Do tego wymiana LDS według opisu z forum. Weszło 4,5l.


Zrobiłem otwór w osłonie od spodu do spuszczania oleju. Zdejmowanie tego z każdym razem to pomyłka, a do pompy oleju nie mam przekonania. Spustem lepiej opróżnię silnik, szczególnie z syfu.
Jutro wymiana oleju i płynu hamulcowego i można powiedzieć że będzie tip top.


PS wie ktoś jak zmienić typ akumulatora? Mam wpisane 70Ah i start stop. Gdy zmieniam na inny to koduje, koduje i zawiesza się diag box.





Stary LDS wygldał już słabo:



Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 22, 2021, 14:26:45 »
Ostatnio podczas hamowania i przyspieszania pojawiły się stuki..


Podczas poszukiwania przyczyny wyszła dolna poduszka silnika, która była porwana. Wymieniłem na nową OEM:



ale niestety nic się nie zmieniło.
Dalsze poszukiwania wykazały zerwany silentblock dolny prawej zwrotnicy. Zamówiłem już Lemfordera, ale zastanawiam się nad wymianą, bo nie uśmiecha mi się rozkręcać całości na prasę.
Wybijał to ktoś młotkim jak na jednym z filmików w necie?




Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 114
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 23, 2021, 19:27:18 »
Wymontować tulejkę to nie problem. Wywalasz gumę i przecinasz część zewnętrzną tulejki brzeszczotem do metalu. Zostaje samo aluminium i wciskasz nowy. Ale na aucie będzie trudniej, ja demontuję całość i pomagam sobie imadłem
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 04, 2021, 20:15:21 »
Udało się wybić młotkiem. Poszło dość gładko. Wciśnięcie nowej przez śrubę i nasadki wymagało dość sporej siły i dobrego pokrętła, ale udało się.
Nastała błoga cisza :)