Miałem okazje pogrzebać przy Cytrynce Diagboxem i udało mi się zakodować drugi kpl czujników ciśnienia - fajne jest to że nie trzeba więcej już się z tym bawić i tylko fizyczna przekładka kół a system sam rozpozna które są i gdzie na aucie, w Lagunie co roku była zabawa z kodowaniem w Clipie, 3min pracy ale zawsze problem jeśli nie ma się kompa).
I wyłączyłem, a raczej jak wiemy tylko opóźniłem, działanie kochanego (dla wszystkich użytkowników C5
) ECOmode.
W „funkcji oszacowania stanu naładowania aku” wpiane BRAK i od razu spokój
Wprawdzie po ogólnych pomiarach napięcia podejrzewam że aku i tak szykuje się już powoli do wymiany ale każdy wie jak ECO potrafi umilić życie
. Od razu ładowanie spadło do 14,3-14,4V bo wcześniej moduł dorzucał napięcia akumulatorowi do wartości 14,6-14,7V. Czyli jednak wykrywał niedoładowaną baterię.
I teraz pytanie do znawców tematu: wg DB aktualny stan akumulatora to ok 70% i czy jeśli wymienię baterie na nową (nie zmieniając parametrów baterii i w kompie 70Ah), przypominam przy braku szacowania stanu naładowania, to ten parametr w komputerze 70% nie zmieni się mimo lepszego aku? I czy nie będzie to miało większego wpływu na późniejszą prace systemu?
Czy jednak lepiej wrócić na chwile do ustawień z szacowaniem naładowania, dać czas modułowi aby doszacował sobie ten parametr, a później ewentualnie znów przełączyć na BRAK szacowania?
Bawić się tak czy po wymianie baterii olać to i zostawić brak szacowania?