Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Karol Kabziński w Czerwiec 28, 2012, 21:11:25

Tytuł: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Karol Kabziński w Czerwiec 28, 2012, 21:11:25
Witam, czy wszystkie 2.0 HDI 110km w C5 miały filtr cząsteczek stałych FAP? Czy ten silnik łatwo podkręcić troche?
Tytuł: Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Michał Koman w Czerwiec 28, 2012, 21:54:53
Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi: nie nie wszystkie miały FAP - mój oryginalnie i fabrycznie nie miał. Na pytanie drugie odpowiem tak: dla fachowca chip tuning jest prosty, dla niefachowca nie polecam a silnik 2.0 HDI daje się dobrze zachipować. O tym sporo na forum.
Pozdrawiam.
Tytuł: Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Czerwiec 28, 2012, 23:01:54
Potwierdzam to co kolega wyżej napisał i dodam,że też nie mam FAP-a:)
Tytuł: Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Jacek Gaj w Czerwiec 28, 2012, 23:21:28
Nie za dobrze bez tego FAP-a? ;)
Tytuł: Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Michał Koman w Czerwiec 29, 2012, 01:05:03
Dla mnie extra :D I mimo tego, że już nie najmłodszy, nie mam zamiaru zamieniać na nowszy model :) Szczególnie jak czytam o walkach z tym ustrojstwem - ble.
Pozdrawiam.
Tytuł: Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Paweł Szczepaniak w Czerwiec 29, 2012, 12:36:14
Cytuj

Michał Koman napisał:
Dla mnie extra :D I mimo tego, że już nie najmłodszy, nie mam zamiaru zamieniać na nowszy model :) Szczególnie jak czytam o walkach z tym ustrojstwem - ble.
Pozdrawiam.


Walki robia Ci co nie lataja w trasy i nie maja kiedy go przedmuchac ;) W nowszych modelach tez jest sporo aut bez FAP/DPF czy innych o podobenj zasadzie dzialania.
W C5 bylem bez FAPowy, teraz jestem bez DPFowy (fabrycznie).. Choc nei robilo by mi to roznicy - w tygodniu auto przewaznie stoi, jak juz to jakies 2-3 krotkie trasy po pare km.. A w piatki rano 50km, odcinki landowkami, potem 8h stania i 400-600km na autobahnie/krajowce - nie ma opcji by nie zapchany na amen filtr sie nie wypalil po paru h jazdy >2,5k rpm + czasem wyprzedzanie na pelnym bucie ;)

A co do zawirusowania - lubia, ale trzeba robic porzadnie, a nie polegac na boxach/jednym ustawieniu na dany model auta.. MUSI to byc robione pod auto - fakt, drozej, dluzej schodzi, ale efekty o niebo lepsze.
Tytuł: Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Michał Koman w Czerwiec 29, 2012, 17:33:04
Ja używam auta w mieście - 90% jazdy. W moim przypadku FAP jak najbardziej niewskazany. Poza tym uważam, że dokładanie do samochodów pseudoekologicznych śmieci i faszerowanie ich tonami elektroniki jest robione "na siłę". Nie chcę wnikać w to jak jest robiona utylizacja wnętrzności różnych FAP-ów, katalizatorów i innych -ów, bo i tak moja wypowiedź jest off topic. Warto zaznaczyć, że jeszcze nie tak dawno samochody nie miały tych wszystkich du.......ereli a jeździły całkiem sprawnie i nie mniej komfortowo.
I tyle. Sorry za off topic.
Pozdrawiam.