Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Łożyska tylnej belki  (Przeczytany 3361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Łożyska tylnej belki
« dnia: Styczeń 15, 2022, 19:56:23 »
Dzień dobry,

Da się coś zrobić żeby przedłużyć żywotność łożysk tylnej belki? Jestem w trakcie wymiany, czy dorzucenie tam tony smaru coś pomoże? Chodzi o to żeby to trochę wytrzymało. No i które będą lepsze? SNR czy SKF? Czytałem że to wszystko jedno bo SNR lądują do pudełek FAG co oznacza że są dobrej jakości.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 055
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2022, 20:41:36 »
To chyba nic nie pomoże. Zmieniłem z prawej w listopadzie i słyszę że muszę zmienić z lewej. Użyłem całego zestawu naprawczego z Febii i chyba łożyska były tam sygnowane SKF. Jednak muszę to sprawdzić w drugim zestawie który mam już kupiony na lewą stronę.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 16, 2022, 07:45:30 »
Czy objawia się u ciebie uszkodzone łożysko? U mnie jest na tyle źle że samochód nie opuszcza się na dół bo łożysko stoi w miejscu ;)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 055
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 16, 2022, 08:01:19 »
Stuka z tyłu i skreczy jak sprężyny w starej wersalce. Pewnie w poniedziałek lub wtorek to ogarnę... Chociaż muszę się jeszcze uzbroić w nowe śruby do tylnego zacisku, tak na wszelki wypadek. Mam dziwne przeczucie że nie będą chciały puścić po dobroci.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2022, 08:50:25 »
SNR czy SKF
Ja słyszałem różne opinie. Od samego mechanika, że SKF "to gówno", gdy prasował mi łożysko na przód. No i jeździ już przeszło 2 lata, miało się rozlecieć po roku. Z bebechów FEBI też jestem zadowolony, choć akurat z łożyskami tej firmy nie miałem jeszcze do czynienia.

Czy koło może uciekać od pionu z powodu zużytych łożysk?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 055
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2022, 10:20:23 »
SNR czy SKF
Ja słyszałem różne opinie. Od samego mechanika, że SKF "to gówno", gdy prasował mi łożysko na przód. No i jeździ już przeszło 2 lata, miało się rozlecieć po roku. Z bebechów FEBI też jestem zadowolony, choć akurat z łożyskami tej firmy nie miałem jeszcze do czynienia.

Czy koło może uciekać od pionu z powodu zużytych łożysk?
SKF kilka lat temu naprawdę był gówniany... Lub podrabiany na potęgę. Od kilku lat nie ma z nim problemów.

 Febi większość rzeczy kupuje od innych dostawców i są raczej pakowaczem. Zwykle są to części dobrych firm. Ciekawym przypadkiem jest znany "Hart" raczej z produktów dość niskiej jakości. Jeszcze kilka lat temu tarcze hamulcowe od nich to były pewne problemy. Dwa lata temu wsadziłem to w brata Passata (miał iść za rok, dwa na złom). I co? Są idealne. Czyżby zmienili dostawcę? Podobną przygodę miałem z amortyzatorami Hart w Skodzie Favorit. Skubane do końca auta trzymały ok.

 Tak koła mogą wchodzić w negatyw gdy łożyska są już w stanie agonalnym.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2022, 21:08:03 »
Przy okazji śrub zacisku, widziałem że ktoś i mnie uszkodził gwint w zacisku, dał dłuższe śruby i nakrętki, one są jakieś wadliwe? Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2022, 21:28:05 »
Tam jest w srodku korozja aluminium i stali i gwinty sie urywaja( przegniwaja) ,tak to sie naprawia taki patent ,nie przejmuj sie jest ok , u mnie dziala juz jakies 7lat.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Linux Mint power

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2022, 08:45:28 »
Bo zgodnie ze sztuką składa się to na uszczelniacze,na śruby, wypełnia się przestrzeń między śrubą a zaciskiem i powierzchnie zacisku i wahacza.


A, że nie ma tych preparatów na rynku (bo szukałem przy okazji robienia hamulców), trzeba sobie radzić po swojemu:)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 055
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2022, 09:02:26 »
Bo zgodnie ze sztuką składa się to na uszczelniacze,na śruby, wypełnia się przestrzeń między śrubą a zaciskiem i powierzchnie zacisku i wahacza.


A, że nie ma tych preparatów na rynku (bo szukałem przy okazji robienia hamulców), trzeba sobie radzić po swojemu:)
Dokładnie. Ja smaruję śruby mocno smarem. W Xantii wystarczyło. W C5 też z prawej to zrobiłem po zakupie auta jak zmieniałem łożysko. Niestety lewego zacisku nie ruszałem nigdy w moim C5 i spodziewam się problemów. Odkręcenie zacisku mocno pomaga wymienić te łożyska, przydałoby się też odkręcić czujnik ABS... Jednak gdy robiłem prawa stronę nie ryzykowałem go ruszać. Całość zrobiłem z wahaczem na kablu, czujnika odpinać na zbiorniku paliwa też nie miałem ochoty.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 030
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2022, 19:52:40 »
Jakość łożysk to jedno, dobre spasowanie tego wszystkiego jest ważniejsze, jeżeli zestaw złożymy za ciasno łożyska szybko się wytrą jak za luźno to szybko się wysypią...
Ja zawsze zanim wymienię zestaw robię pomiary, obliczenia żeby uzyskać praktycznie idealny wymiar.
Nigdy nie miałem problemu z tym żeby się wysypały.
A kilka zestawów już się wymieniło

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Łożyska tylnej belki
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2022, 20:45:22 »
Mam już kompletną zregenerowaną belkę na samochodzie, jak znów będę miał problemy to będzie wiedział gdzie się udać ;) Finalnie dałem oba zaciski tylne zregenerowane, swoje musiałem wyciąć bo śruby nie ruszyły.