Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Ewelina Kułakowska w Październik 31, 2017, 12:02:59
-
Witam,
W tym roku kupiłam c5 w wersji kombi z 2005r,
problem polega na tym że klapa bagażnika się nie chce trzymać, i nonstop opada przy jej otwieraniu, z tego co zauważyłam są tam dwa rodzaje siłowników, i teraz nie wiem które są zepsute...
Macie pomysł jak to sprawdzić?
-
Daj do zregenerowania albo wymień na nowe . Ja znalazłem złoty środek w postaci podniesienia klapy ma ma za i przytrzymanie ok 3 sekund, tak żeby aż auto się lekko podniosło(mało siły trzeba do tego). A tak to używam szyby w miarę możliwości.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Macie pomysł jak to sprawdzić?
Sprawdzić "podtrzymywanie" szyby....jesli dobre to zmienić tylko siłowniki klapy. Jeśli nie podtrzymuje szyby to zmienić oba ...
Siłownik szyby współpracuje z siłownikiem klapy przy podnoszeniu klapy, więc przy zużyciu "szyby" wymiana tylko "klapy" okaże się niezadowalającym efektem...
-
Na olx jest czlowiek regenerujący owe siłowniki.
Ja wysłałem do tego człowieka :
https://www.olx.pl/oferta/silowniki-klapy-citroen-c5-kombi-r-e-g-e-n-e-r-a-c-j-a-CID619-ID2Nw6W.html#a467792ea5
-
Też tam regenerowałem i polecam z wysyłka w 2 strony koszt około 200 zł teraz klapa sami idzie do góry trzeba uważać na szczękę. A przy zamykaniu trzeba się sprężyć aby zamknąć. Oczywiście demontaż i montaż zrobiłem sam, podsufitka zdjęcie i założenie po wyjęciu siłowników około 2 h po powrocie nieco ponad godzinę bo już wiedziałem co i jak.
-
Tteraz klapa sami idzie do góry trzeba uważać na szczękę. A przy zamykaniu trzeba się sprężyć aby zamknąć.
Czyli źle dobrany siłownik gazowy....niewłaściwa regeneracja
-
Wręcz przeciwnie wszystko dobrze nie odskakuje jak sprężyna tylko sama idzie do góry. Działa jak w nowym aucie
-
A przy zamykaniu trzeba się sprężyć aby zamknąć.
Tak nie działa w nowym aucie...
-
Witam. często wystarczy wymienić tylko siłowniki gazowe te cieńsze. kupiłem za ok. 75 zł parę (Krosno). Podnoszenie klapy działa przyzwoicie. nie opada
-
Na krótką metę, ja wymieniłem same od szyby ponad rok temu i klapa permanentnie czyha na moje życie :D Teraz tylko wymiana głównych ;-( Spróbuje patentu z siłownikami od 407 ;-)
-
wiem ze odkopouje archiwum ale polecam te silowniki
http://allegro.pl/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-i6548647101.html?snapshot=MjAxNy0wNS0xNlQxMjo1ODoyNS40MzdaO2J1eWVyOzMzMTQwNDEzNzIwMzgzMWExNzcwMzA1MTAxYmY2YmNmNzI2MGViZDhjOWI5ODNmMjZhZmU1ZDJlMDk3YmU5YjY%3D
-
Odkopuję, ale w sumie w C5 temat wiecznie aktualny :-)
Z tego co pogrzebałem po necie, to na jakimś rosyjskim forum: https://www.drive2.ru/l/8210662/ i https://www.drive2.ru/l/461419126640886750/ jakiś człowiek dość dokładnie rozeznał temat. I tak - główne siłowniki klapy (składające się ze sprężyny gazowej i zwykłej) mają długość 309.5 mm, skok 94mm i siłę 950N.
@Błażej - jest okej z tymi siłownikami? Bo to co podlinkowałeś, ma skok 75mm i długość 320mm. Klapa się domyka? Na tym rosyjskim forum ktoś właśnie na to narzekał - ze dał te zamienniki z volvo i klapa mu się nie domykała.
-
Czy wymiana siłowników samej szyby jest równie skomplikowana jak siłowników klapy?
-
Czy wymiana siłowników samej szyby jest równie skomplikowana jak siłowników klapy?
Ta sama robota...warto oba "cztery" siłowniki zrobić za jednym zamachem.
-
Myślałem że z tymi od szyby jest mniej roboty to bym zmienił ale jak tyle samo to dam sobie spokój bo klapa opada mi tylko w zimie a auto po zimie idzie na sprzedaz
-
Założyłem te siłowniki z aukcji ,rok temu i nie mam najmniejszych problemów mam c5 z 2006 roku i wszystko mi sie zamyka bezproblemowo i działa do dzis , zaznaczę za wymieniłem plastiki zaczepowe z citroena i nie zakładałem zawleczek pod tapicerka .Działa rok przepięknie. Siłowniki maja duza sile wyrzutu (większą niz w orginale) i klapę porostu trzeba mocniej docisnąć przy zamknięciu ,a po otwarciu do góry zapieprza jak katapulta i trzeba przed nia uciekac :D .Kupowałem siłowniki na tej aukcji link z archiwum(https://archiwum.allegro.pl/oferta/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-i6548647101.html) i działają na 100 procent bez żadnych przeróbek do dzis .
-
Siłowniki maja duza sile wyrzutu (większą niz w orginale) i klapę porostu trzeba mocniej docisnąć przy zamknięciu ,a po otwarciu do góry zapieprza jak katapulta i trzeba przed nia uciekac.
I co w tym fajnego?
-
Dla kolegi na pewno to, że działa i 500 zł w kieszeni zostało.
-
Założyłem te siłowniki z aukcji ,rok temu i nie mam najmniejszych problemów mam c5 z 2006 roku i wszystko mi sie zamyka bezproblemowo i działa do dzis
Dzięki za info, jedynie ta katapulta mnie trochę odstrasza, bo auto często obsługuje żona i nie chcę żeby fruwała razem z tą klapą ;-)
-
Nie musisz sie bać na pewno będzie ok ,moja zona tez klapę obsługuje i żyje,rąk nie oberwało i nie wystrzeliło w kosmos ,a z ta katapultą to przenośnia biorąc pod uwagę ze przed wymiana nie można bylo podnieść klapy bo leciała na głowę. Pomijam kwestie finansowe bo tu nie ma o czym dyskutować .
-
Dla kolegi na pewno to, że działa i 500 zł w kieszeni zostało.
Otóż to ,całe sedno sprawy.
-
Witam. Poczytałem wiele postów, i postanowiłem poszukać przedmiotowych siłowników od Volvo. Zamówiłem siłowniki tutaj: ( https://silowniki.eu/volvo-v70-00-07-kombi (https://silowniki.eu/volvo-v70-00-07-kombi)), i patrząc na parametry są idealnie takie same jak w archiwalnej ofercie na Allegro. Jak tylko zrobi się cieplej to przystąpię do wymiany i podzielę się opinią :)
-
wymieniałem siłowniki od volvo jakieś 2 tygodnie temu :) na dwóch grupach na FB jest mój opis i zdjęcia i filmy :)
obawiam się ze 320 bedą za długie, siła wyrzutu okej 1200N, pozwoli to otwierać klapę jak tylko ją troszkę uniesiesz. Ja założyłem 2x1500N i jak jest ciepło +20 to się sama otwiera, jak zimniej to musze z 5cm unieść.
nie wiem czy nie będziesz czasem musiał skrócić tłoczyska. Ja załozyłem troche krótsze i przedłużyłem za pomocą przedłużki giwntów.
Nie jestem przekonany też czy skok tłoka nie jest za krótki 72mm, ja mam 82mm. Zeby się nie okazało że jak dojedzie tłok do końca a dalej klapa nie bęzie zamknięta.
-
u mnie te z volvo działają bez żadnych przeróbek 1do 1 100% compatibile :D 320 mm dzialaja bez proglemu
(http://klubcytrynki.pl/forum/Themes/BeCool_2/images/useroff.gif) (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=pm;sa=send;u=27078) Krzysztof Tarnowski zakładaj bez strachu beda dzialac te z aukcji na 100 procent testowalem je na swiom wielorybie
(http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=profile;u=27078)a i ja nie zakładałem segeroW na końcach pod podsufitka i moge je teraz wymienić lub demontowac bez zdejmowania podsufitki
-
u mnie te z volvo działają bez żadnych przeróbek 1do 1 100% compatibile :D 320 mm dzialaja bez proglemu
(http://klubcytrynki.pl/forum/Themes/BeCool_2/images/useroff.gif) (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=pm;sa=send;u=27078) Krzysztof Tarnowski zakładaj bez strachu beda dzialac te z aukcji na 100 procent testowalem je na swiom wielorybie
(http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=profile;u=27078)a i ja nie zakładałem segeroW na końcach pod podsufitka i moge je teraz wymienić lub demontowac bez zdejmowania podsufitki
Tamten link nie aktualny już.
Ale za PLN są takie jak piszesz.
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-7318032359
Czyli wyjme stare, wkładam te od Volvo i klapa w całym zakresie pracuje prawidłowo?
Muszę to zrobić :) bo obecnie uzywam kija.
-
tak :D dzialaja 100 procent
-
No nic to kupuje i kiedyś założę :) dzięki
-
Te od Volvo zakładacie bez sprężyn, które są w oryginalnych?
-
Jasne że bez. One bez sprężyn są mocniejsze niż ori razem ze sprężyna. Poza tym są grubsze i z ori siłowników tylko końcówki się przekręca do nowych.
-
Pamiętajcie tylko kupować sprężyny z hamulcem (konkretnie chodzi o tłumienie, w tym wypadku dynamiczne), bo inaczej w maksie będzie chciało wyrwać klapę z zawiasów - miałem tak w xantii, kupowałem dedykowany siłownik, tylko dobrany był na zasadzie długości, skoku i siły. Aż "dupcia" przy otwieraniu klapy podskakiwała ;) - nie mylić z płcią piękną.
-
No tu kolega pisze ze pasują bez żadnych przeróbek itp. Więc się zdziwiłem.
Nic trzeba kupować i zakładać.
-
trzeba zamienić ze starych końcówki ale to chyba oczywiste
-
Tak to rozumiem. Ale żadnego cięcia, spawania. Tylko imadło i wykrecamy.
-
tak :D
-
wymieniałem siłowniki od volvo jakieś 2 tygodnie temu :) na dwóch grupach na FB jest mój opis i zdjęcia i filmy :)
obawiam się ze 320 bedą za długie, siła wyrzutu okej 1200N, pozwoli to otwierać klapę jak tylko ją troszkę uniesiesz. Ja założyłem 2x1500N i jak jest ciepło +20 to się sama otwiera, jak zimniej to musze z 5cm unieść.
nie wiem czy nie będziesz czasem musiał skrócić tłoczyska. Ja załozyłem troche krótsze i przedłużyłem za pomocą przedłużki giwntów.
Nie jestem przekonany też czy skok tłoka nie jest za krótki 72mm, ja mam 82mm. Zeby się nie okazało że jak dojedzie tłok do końca a dalej klapa nie bęzie zamknięta.
kolego podrzucisz linkiem do opisu wymiany siłowników na te z volvo?
-
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=36045.125
-
Czy te siłowniki co kolega podał wcześniej ( https://allegro.pl/oferta/silo...ros-country-prolift-7318032359 ) od Volvo są sprawdzone i można je śmiało zakładać? Chodzi oczywiście o kombi.
-
spoko pasuja, klapa sie otwiera mam je u siebie 1.5 roku i dzialaja dobrze
-
Dzisiaj nadszedł ten dzień i wymieniłem siłowniki klapy bagażnika. Najwięcej czasu zajęło zdjęcie pierścieni segera, ale może dlatego że szczypce którymi to robiłem, niestety swoje lata już miały. Teraz już wiem że najwygodniej jest pierścienie segera sciągać poprzez tylne dzwi, a nie pakować się do bagażnika :) Całość z demontażem oraz ponownym montażem podsufitki zajęła ok 3 godzin, z przerwą na kawę ;) Siłowniki o mocy 1200N spisują się idealnie, klapa sztywno stoi :P W niedługim czasie zaplanowana jest wymiana w aucie należącym do kolegi, ale teraz będzie znacznie łatwiej, gdyż zamówiłem nowe szczypce segera. 8)
-
Panowie jak wyjąć główki że starego siłownika żeby przełożyć do tego od Volvo? Nie mogę wyjąć jednego z nich tej od strony wnętrza.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6010 przy użyciu Tapatalka
-
Odkręcasz
-
Po wielu bojach udało się wymienić siłowniki. Największy problem miałem z przełożeniem główek że starego siłownika. Mała uwaga, nie pasują plug&play potrzeba docinać jedną z wyjętych główek o ok. 2cm
Wysłane z mojego ONEPLUS A6010 przy użyciu Tapatalka
-
(https://i.imgur.com/SOEqLDnl.jpg)
(https://i.imgur.com/kgZ4UHhl.jpg)
ja już w 3 sztukach wymieniłem na zamiennik z volvo :) jeszcze kilka aut i będę po ciemku wymieniać te siłowniki.
-
Robota jest fajna. Tylko demontaż końcówek nie bezpieczny. Ta sprężyna w imadle potrafi ładnie strzelić.
Może masz jakiś bezpieczny sposób? :)
Mój jeden siłownik był albo dziwny albo grzebany męczyłem się bardzo długo. Z drugim dwie minuty i rozebrany.
-
Kolego możesz pokazać na zdjęciu którą końcówkę docinałeś i co jeszcze przerabiałeś? Jeden do jednego niestety nie pasują i klapa się nie domyka.
Co do sprężyny, to prawie zęby straciłem
-
Tak jeszcze na marginesie, to wydaje mi się, że gdyby siłowniki szyby miały grubość tłoka jak te od klapy, to one by pasowały jeden do jednego. Chciałem tak zamienić, ale nie wytrzymała plastikowa końcówka i sprężyna poszła w krzaki po policzku.
-
bez sensu pomyśl ile waży szyba a ile waży klapa z szybą. zamienniki do klapy mają siłę wyrzutu 1200n czyli jakbyś nawet na niego stanął nogą byś go nie wcisnął.
-
bez sensu pomyśl ile waży szyba a ile waży klapa z szybą. zamienniki do klapy mają siłę wyrzutu 1200n czyli jakbyś nawet na niego stanął nogą byś go nie wcisnął.
A widziałeś ten od klapy po wyjęciu ze sprężyny i zdjęciu tych plastików?
Jest tak samo cienki jak ten od szyby, dużą robotę na pewno robi tu sprężyna. Muszę dzisiaj wyjąć ten od klapy, zdejmę sprężynę i popatrzę po tych symbolach co to za cudo, na pewno siedzi tam stabilus.
-
bez sensu pomyśl ile waży szyba a ile waży klapa z szybą. zamienniki do klapy mają siłę wyrzutu 1200n czyli jakbyś nawet na niego stanął nogą byś go nie wcisnął.
A widziałeś ten od klapy po wyjęciu ze sprężyny i zdjęciu tych plastików?
Jest tak samo cienki jak ten od szyby, dużą robotę na pewno robi tu sprężyna. Muszę dzisiaj wyjąć ten od klapy, zdejmę sprężynę i popatrzę po tych symbolach co to za cudo, na pewno siedzi tam stabilus.
Tam jest prawie identyczny do siłownika z 407, 8731K5, chyba 400N - sam zresztą mam na taki wymieniony. Trzeba tylko reperaturkę gwintu dodać. W innym temacie na forum jest instrukcja jak to wymienić właśnie na ten z 407, niestety nie pamiętam w jakim
-
"Tam jest prawie identyczny do siłownika z 407, 8731K5, chyba 400N"
No i pewnie coś takiego plus sprężyna i wychodzi te 900N.
-
Siłowniki z mojego linku i kolegi który pisał posty równo ze mną, pasują bez przeróbki.
-
Taki siedzi w sprężynie, 440N. Wychodzi na to, że sprężyna dodaje prawie 500N.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190501/b325a5f412f542d7e38c8a9ac15e56d0.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190501/2e1c64e09a4c55e08c483aacdbd1ca6c.jpg)
-
Patent jest taki że imadło trzyma sprężynę, końcówka z gwintem jest nacięta fleksem pod śrubokręt płaski dzięki temu blokujemy sobie ruch tłoczyska żeby się nie obracało przy odkręcaniu tej nakrętki okrągłej. Czasem druga osobą się przyda bo swoje sam rozkręciłem ale u 2 innych musiałem prosić właściciela o zakontrowanie tłoczyska.
Ogólnie imadło pomaga bo połowę sprężyny mi trzyma więc jak odkrece to uderzenie jest tylko z połowy i w sumie nic się nie dzieje. Z prawej odkręcam a z lewej trzymam dłonią i sobie wyskakuje wszystko.
Można jeszcze ręcznie napiąć sprężynę i wyluzować nakrętke i wtedy nie ma takiego strzału.
Ja stosuję od 2 Volvo albo 270mm przedłużam które mają siłę 1500-1600n albo od Volvo inne które mają 308mm które mają 1200n ale są 3mm za długie i klapa się nie zamknie. Sposóbow na odzyskanie tych 3mm jest kilka. Ja na kamieniu zbieram 2-3mm z tej końcówki która się zakłada w dach, z tej podstawy tego stożka. Można skrócić tłoczysko i nagwintować dalej albo trochę zebrać z plasitkowego elementu mocującego kulke-tego nie robię żeby nie osłabiać tego elementu żeby nie pękał.
-
ori siłowniki jak widać są różnych długości stąd niektórym pasują siłowniki bez przeróbek a innym nie i trzeba albo skracać albo przedłużać.
(https://i.imgur.com/kDJtlEnl.jpg)
a niżej fotka jak ja odkręcam tą podkładkę problematyczną :) nacinam fleksem gwint tak aby zakontrować obracanie się tłoczyska. Potem trochę WD40 oraz pare uderzeń młotkiem w tą podkładkę i już idzie całkiem sprawnie odkręcanie.
(https://i.imgur.com/Q0Y7PYOl.jpg)
-
Panowie tak konkretnie: to w końcu pasuje ten siłownik od volvo XC 70 Crocc Country bez przeróbek czy jednak nie ? Czy wystarczy samo przełożenie uchwytów ?
Bo w poniższym wątku http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=36045.msg363779#msg363779 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=36045.msg363779#msg363779) jednak troszkę trzeba pokombinować ...
I czy jeśli w service boxie sprawdzę jakie siłowniki były zamontowane do mojego autka to czy aby na pewno odpowiedź będzie poprawna skoro kolega Tomek pokazuje, że były montowane różne długości ? Czy po prostu te prawie 2 cm. różnicy nie ma znaczenia ?
-
Napisałem dokładnie jaki pasuje poniżej. Co do znaczenia to milimetry mają znaczenie ale to bardziej długość siłownika x skok tłoczyska. Chodzi o to że odrobinę za dlugi siłownik nie pozwoli domknąć klapy na samym dole, jeśli tłok jest odrobinę za długi to tłoczysko schowa się do końca i nasza plastikowa końcówka już się dalej nie wsunie bo gdzie i nie pozwoli zamknąć klapy.
Podsumowując długość siłownika, długość samego tłoka, długość tłoczyska oraz skok tłoczyska jest ważny.
Ogólnie ja przerabiałem już przedłużanie tłoczyska (działa bez problemu), ale w końcu dobrałem takie siłowniki które wchodzą jak miodek w Kubusia Puchatka :P
OEM:- Kod produktu: 101-00-835
Dł. 1: 308 mm
Siła wyrzutu: 1190 N
Naprawiłem już koło 18 aut osobiście, z 10 aut naprawiłem wysyłkowo. Mogę się uważać za fachowca :P
Sam mam takie założone w aucie, innym też takie zakładam. Nie ma najmniejszej potrzeby cokolwiek przerabiać. Wystarczy odkręcić oryginalne końcówki. Plastikowy element który mocujemy do klapy polecam wymienić na nowy, są dostępne. Stare mają 15 lat i pękają.
Nie polecam zakładania segerów pod podsufitką ponieważ jeśli cokolwiek się uszkodzi to siłownik wyjmiesz bez rozbierania sufitu, wymiana czegokolwiek trwa 5 minut wtedy.
Nikomu nie zakładam tych zabezpieczeń, nie ma potrzeby ponieważ siłowniki od szyby trzymają klapę i nie pozwolą wypaść tym od klapy nawet jak złapiesz klapę i na siłę będziesz szarpać do góry.
-
Gdybym miał do Ciebie deczko bliżej to podjechałbym, ale mam co najmniej 3 godzinki w jedną stronę, więc stawiam wirtualne piwko i dziękuję za pomoc bo oklepane brawo Ty to za mało. Jak to już ktoś napisał fajnie, że zechciałeś się podzielić z innymi.
Pozdrawiam serdecznie. I przy okazji. Ten z linku będzie OK jak dobrze wszystko zrozumiałem. Czy tak ? A może masz jakiegoś faworyta jeśli chodzi o producenta ? Bo rozrzut cenowy dość spory.
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951 (https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951)
-
Napisałem dokładnie jaki pasuje poniżej. Co do znaczenia to milimetry mają znaczenie ale to bardziej długość siłownika x skok tłoczyska. Chodzi o to że odrobinę za dlugi siłownik nie pozwoli domknąć klapy na samym dole, jeśli tłok jest odrobinę za długi to tłoczysko schowa się do końca i nasza plastikowa końcówka już się dalej nie wsunie bo gdzie i nie pozwoli zamknąć klapy.
Podsumowując długość siłownika, długość samego tłoka, długość tłoczyska oraz skok tłoczyska jest ważny.
Ogólnie ja przerabiałem już przedłużanie tłoczyska (działa bez problemu), ale w końcu dobrałem takie siłowniki które wchodzą jak miodek w Kubusia Puchatka :P
OEM:- Kod produktu: 101-00-835
Dł. 1: 308 mm
Siła wyrzutu: 1190 N
Naprawiłem już koło 18 aut osobiście, z 10 aut naprawiłem wysyłkowo. Mogę się uważać za fachowca :P
Sam mam takie założone w aucie, innym też takie zakładam. Nie ma najmniejszej potrzeby cokolwiek przerabiać. Wystarczy odkręcić oryginalne końcówki. Plastikowy element który mocujemy do klapy polecam wymienić na nowy, są dostępne. Stare mają 15 lat i pękają.
Nie polecam zakładania segerów pod podsufitką ponieważ jeśli cokolwiek się uszkodzi to siłownik wyjmiesz bez rozbierania sufitu, wymiana czegokolwiek trwa 5 minut wtedy.
Nikomu nie zakładam tych zabezpieczeń, nie ma potrzeby ponieważ siłowniki od szyby trzymają klapę i nie pozwolą wypaść tym od klapy nawet jak złapiesz klapę i na siłę będziesz szarpać do góry.
Pięknie muszę zapisać numer części :)
Moje miały 318 mm i zamknęła się klapa. Też bez przeróbek :) .
Miały takie dane:
DACO Germany
Szczegóły produktu:
STRONA: TYŁ TYLNIA KLAPA BAGAŻNIKA
PRODUCENT: DACO Germany
CROSS: 8643038 24437 GS0750
SIŁA: 1200 N
SUW: 85 mm
DŁUGOŚĆ: 318 mm
SG4115
Jesteśmy autoryzowanym- certyfikowanym sprzedawcą firmy DACO Germany
Cena dotyczy 2 sztuk
Zestaw pasuje do::- VOLVO V70 II 2000-2007wszystkie wersje
VOLVO XC70 CROSS COUNTRY 1997-2007
wszystkie wersje
-
ja ostatnio kupiłem 318mm i nie dało się ich założyć do mnie. Brakowało około 1cm żeby założyć na kulkę. A palcami nie wciśniesz tego żeby zyskać ten 1cm.
Pozdrawiam serdecznie. I przy okazji. Ten z linku będzie OK jak dobrze wszystko zrozumiałem. Czy tak ? A może masz jakiegoś faworyta jeśli chodzi o producenta ? Bo rozrzut cenowy dość spory.
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951 (https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951)
używam te same.
-
ja ostatnio kupiłem 318mm i nie dało się ich założyć do mnie. Brakowało około 1cm żeby założyć na kulkę. A palcami nie wciśniesz tego żeby zyskać ten 1cm.
Pozdrawiam serdecznie. I przy okazji. Ten z linku będzie OK jak dobrze wszystko zrozumiałem. Czy tak ? A może masz jakiegoś faworyta jeśli chodzi o producenta ? Bo rozrzut cenowy dość spory.
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951 (https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951)
używam te same.
Aha. Ja zapomniałem dopisać że jedna końcówkę przekladałem... :)
A te Twoje wchodzą bez zmian końcówki z tego co rozumiem.
Przepraszam wczoraj było późno i zapomniałem że te końcówkę przekręcałem z starych.
-
Panowie, możecie podać producenta i dokładne parametry siłowników jakie podchodzą z Volvo? Zamówiłem te z linku i mają za mały skok. Idzie założyć bez problemów, pasują jak nigdy ale klapa się nie zamyka do końca.
ja ostatnio kupiłem 318mm i nie dało się ich założyć do mnie. Brakowało około 1cm żeby założyć na kulkę. A palcami nie wciśniesz tego żeby zyskać ten 1cm.
Pozdrawiam serdecznie. I przy okazji. Ten z linku będzie OK jak dobrze wszystko zrozumiałem. Czy tak ? A może masz jakiegoś faworyta jeśli chodzi o producenta ? Bo rozrzut cenowy dość spory.
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951 (https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951)
używam te same.
-
pokaż zdjęcie tych siłowników jak założyłeś końcówki itp.
-
Tak to wygląda
-
pokaż jeszcze aukcje z której kupiłeś.
Tłoczysko jest za krótkie wg. mnie.
Tam każdy milimetr ma znaczenie ponieważ jest takie ramię że 2mm na siłowniku potrafi dać kilka centymetrów na końcu klapy bagażnika. Testowałem wielokrotnie na swoim aucie :)
-
Zakupione z linku z tego tematu.
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951
Co prawda mam MK1, teraz zauważyłem ale sprawdziłem że w temacie w MK1 jest podana ta sama aukcja.
Dzwoniłem do sprzedawcy i twierdzi że innych nie ma i nigdy nie miał.
-
MK1 czy MK2 bez różnicy. Takie same klapy i konstrukcja.
zmierz długość całego silownika, samo tłoczysko oraz tłok i porównamy z moimi.
jak widzisz te co ja używam inaczej odrobinę wyglądają
(https://i.imgur.com/aoJLJUHl.jpg)
-
Tłok bez gwintu jakieś 83 mm
Tłoczysko 180 mm
Możesz podać aukcje z której brałeś, ewentualnie producenta tego siłownika?
-
Ja również zakupiłem z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-7891047951, zmieniłem końcówki, założone w zeszły weekend i działa poprawnie.
A trzpienie weszły Ci poprawnie? Udało się założyć pierścienie segera?
-
Wydaje mi się że trzpienie weszły do końca, pierścieni nie zakładałem. Bez problemy udało się założyć mocowanie kulowe przy maksymalnym podniesieniu klapy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Kamil napisałem ci wiadomość.
-
Tłok bez gwintu jakieś 83 mm
Tłoczysko 180 mm
W takim razie wiadomo czemu nie pasuje. Skok tego od Volvo to 88mm według danych fabrycznych. Jeżeli Twój ma tłok 83mm to wiadomo, że skok jego max to 83mm.
PS. Volvo też miało amortyzatorki ze sprężynami https://www.wikingerparts.de/en/shop/volvo-en/volvo-gas-spring-31217640
-
To że nie pasuje to już wiemy. Pytanie brzmi jaki pasuje. Możliwe że wysłali przez pomyłkę inne niż mieli. Może ktoś wyśle zdjęcie tego co dostał z tej aukcji.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
MK1 czy MK2 bez różnicy. Takie same klapy i konstrukcja.
zmierz długość całego silownika, samo tłoczysko oraz tłok i porównamy z moimi.
jak widzisz te co ja używam inaczej odrobinę wyglądają
(https://i.imgur.com/aoJLJUHl.jpg)
Czy to są siłowniki z tej aukcji?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Tak dokładnie. Kupiłem od niego około 30 kompletów już.
-
No fakt tłoczysko się trochę różni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Zamówiłem dziś siłownik z innej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/maxgear-amortyzator-pokrywy-bagaznika-volvo-v70-i-8984685598 (https://allegro.pl/oferta/maxgear-amortyzator-pokrywy-bagaznika-volvo-v70-i-8984685598)
Cena co prawda dwa razy większa ale niestety z tym poprzednim nic nie da się zrobić. Klapa za dużo odstaje.
Poprzednie siłowniki odsyłam sprzedawcy. Sprzedawca twierdzi że nigdy innych nie miał i to są jedyne jakie posiada.
-
tak jak mówie kupiłem jakieś 60szt z tej aukcji :P
Co do tej drugiej to nie ma podanych parametrów typu skok czy długość całkowita itp.
nie trzeba zamawiać nowych, wystarczyło skrócić tą metalową końcówkę, odkręcić i zeszlifować ten mniejszy pierścień tam jest z 3mm. Można również zdjąć 2-3mm z plastikowej końcówki żeby głębiej się nakręciła i to powinno wystarczyć do zamknięcia klapy.
-
Na moje oko to skoku brakowało około 10mm. Jutro powinienem mieć nowe to zobaczymy co to będzie :)
-
Operacja zakończona sukcesem. Siłowniki co prawda miały długość 320 mm ale po skróceniu mocowań wszystko ładnie spasowało. Dodam tylko że siłowniki przyszły z końcówkami bardzo podobnymi do tych które znajdują się od strony klapy z tym że wykonanych z metalu więc postanowiłem je wykorzystać.
-
Jeszcze kilka zdjęć z moich działań.
-
no brawo :P tak myślałem że nie będa pasować od razu :)
potwierdzam że te które obecnie sprzedają nie pasują, napisałem do sprzedającego w tym temacie.
-
Sprzedawca coś odpisał? Bo żona dzisiaj dostała klapą po głowie, no i muszę to zrobić w końcu.
A fajnie by było mieć coś co wchodzi jak miodek (w Puchatka) :-) bez szlifowania.
Znalazłem jeszcze sprężyny Johns 90 35 95-95, niestety tylko na autoczęściach więc przesyłka droga, ale niby mają długość 308 i suw 88...
-
mi wymienili na poprawne, dostali jakaś złą partię.
-
Witam, dwa dni temu wymieniłem siłowniki klapy bagażnika w swojej cytrynce na te z tej aukcji
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-8198511300 (https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-8198511300)
Pasują idealnie, bez żadnych przeróbek, przełożyłem tylko końcówki mocowań. Najwięcej problemu miałem przy wykręceniu mocowań ze starych siłowników, trzeba też uważać na sprężyny bo mocno odbijają. W każdym bądź razie klapa teraz ładnie się podnosi i zamyka. Cena 21.40 zł za sztukę wydaje się śmiesznie niska w porównaniu z oryginałem a nawet siłownikiem po regeneracji.
Pozdrawiam.
-
Też się pochwalę. Kupiłem to: https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-9098950610 (https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-9098950610)
Jakby link wygasł: LORO 101-00-835, dł 308mm, siła 1190N
Po wymianie obu siłowników stwierdziłem, że trochę przegięcie - za silne są i klapa się trochę za bardzo rozpędzała jeśli się jej nie przytrzymało. Na szczęście miałem do roboty drugą klapę w innym C5, więc po prostu oddałem jeden swój nowy siłownik a wziąłem sobie jeden stary - i jest idealnie. Także warto rozważyć wymianę tylko jednego.
Jedna wada - te zamienniki są za krótkie, klapa nie podnosi się do końca, brakuje kilku centymetrów do maxa, no i przy moim wzroście to są istotne centrymetry - nie mieszczę się pod otwartą klapą :/
Co do rozkręcania starych siłowników celem pozyskania końcówek - ja po odkręceniu plastikowej końcówki (tej od strony klapy) obciąłem ten krótki kawałek gwintu i rozwierciłem resztę, bo ni chu nie dało się tego odkręcić. Patent z nacinaniem i śrubokrętem płaskim nie zadziałał. Oczywiście uwaga - to strzela i to dość silnie.
-
można deliaktnie przedłużyć te siłowniki co założyłeś i klapa się podniesie pare cm wyzej. Np. stosując metalowe końcówki na kulkę, dając podkładkę z jednej lub drugiej strony.
Co do rozkręcania to około połowe się udaje rozkręcić, reszte po prostu przecinam flexem zwoje i wtedy jest wyluzowana sprężyna i nic nie strzela.
Ja mam dopasowane tak że klapa się podnosi wysoko.
-
Kupiłem te sprężyny gazowe z linka od Dariusza i faktycznie pasują niemal plug and play, zmieniłem tylko końcówki i po godzinie pracy mam działającą klapę bagażnika.Oryginalne sprężyny gazowe mają 440N i są wspomagane zwykłą sprężyną spiralną z wstępnym napięciem te z linka -do volvo 1400 (choć w aukcji wpisane jest 1200). Faktycznie trzeba bardzo uważać przy odkręcaniu, u mnie końcówki w oryginałach były chyba klejone klejem do gwintów (ewidentnie była jakaś zaschnięta substancja na gwincie). Sprężyna spiralna ma chyba z 60cm długości. Zanim zacząłem odkręcać końcówki to złapałem zwoje sprężyny drutem, przez co po odkręceniu nie wystrzeliła. Ta gruba podkładka pod główką nie chciała się dać odkręcić ale popsikałem vulcanem i trzymając za gwint kombinerkami i kręcąc talerzykiem (podkładką -klucz 30) udało mi się tę sprężynę rozebrać. Polecam :)
-
można deliaktnie przedłużyć te siłowniki co założyłeś i klapa się podniesie pare cm wyzej. Np. stosując metalowe końcówki na kulkę, dając podkładkę z jednej lub drugiej strony.
...
Ja mam dopasowane tak że klapa się podnosi wysoko.
W końcu się za to zabrałem :-) I tak - podłożyłem jedną podkładkę pomiędzy siłownik a tą końcówkę metalową (tą z przegubem). Nie podkładałem pomiędzy siłownik a końcówkę plastikową, bo bałem się że plastik na mniejszej liczbie zwojów gwintu może się wyłamać (wiem wiem, to tam i tak na tym gwincie za bardzo nie pracuje, ale wolę dmuchać na zimne). Drugą podkładkę (rozwierconą 16-tką) założyłem na ten stożek który wchodzi w otwór w dachu - czyli podkładka jest pomiędzy metalową końcówką a karoserią samochodu. Efekt bajka - klapa wysoko :-) Podkładki w sumie mają może z 3-4mm.
Swoją drogą, co masz na mysli pisząc "metalowe końcówki na kulkę" - te z tych zamienników volvo pasują zamiast tej oryginalnej plastikowej końcówki citroenowskiej?
-
nie wiem jakie kupiłeś siłowniki ale niektóre mają metalowe końcówki które pasują idealnie do klapy zamiast tych plastikowych.
Tutaj przygotowane do montażu siłowniki grube i cienkie, ja stosuje 2 typy w zależności który lepiej pasuje bo sa róznice między klapami i czasem trzeba rzeźbić więc mam 2 modele opanowane.
(https://i.imgur.com/5L6YssUl.jpg)
-
Czy ktoś wie, czy można kupić samą końcówkę tłoczyska - tą plastikową (lub w poście powyżej metalowa)? U mnie się połamała
-
często się łamią :) można kupić nową plastikową ale dość wzmocniona bo gwint w środku jest metalowy. Metalowe też można spotkać.
oryginalne po 15 latach już mają dość i często pękają.
-
często się łamią :) można kupić nową plastikową ale dość wzmocniona bo gwint w środku jest metalowy. Metalowe też można spotkać.
oryginalne po 15 latach już mają dość i często pękają.
Ok, ale gdzie szukać? motoryzacyjny? metalowy? :-)
-
allegro, czasem hurtownie moto. Ogólnie google i do boju :)
-
Wczoraj rozwaliło mi drugą końcówkę - auto stało na słońcu, najprawdopodobniej tak temperatura podniosła ciśnienie w siłowniku, że plastik nie wytrzymał. Siłowniki mam dokładnie te opisywane w tym wątku od Volvo - 1190N. Chyba są jednak za mocne, klapę trzeba aż dopychać. Do tego chyba też mają za mały skok - klapa podnosi się za nisko jak dla mnie
-
akurat w czasie gorąca jest to normalne iż siła siłownika rośnie. Normalne zjawisko fizyczne.
Jak piszę że ważny jest każdy milimetr i odpowiednie dopasowanie i dobranie siłowników to inni wrzucają pierwsze lepsze i myślą że to od razu zadziała.
Otóż siłowniki opisane jako takie same do tego samego auta różnią się między sobą skokiem tłoczyska, siłą wyrzutu (mimo że opisane jako np. 1200N), oraz długością całkowitą.
Co wpływa na wysokość podnoszenia klapy, siłe jaką trzeba przyłożyć do zamknięcia klapy, siłę z jaką otwiera się klapa.
-
Zakupiłem nowe, tym razem metalowe końcówki (od strony klapy).
Parametry, bo mogą się komuś przydać w przyszłości: kulka fi10, gwint m8, długość gwintu 19mm. Ja kupiłem tu, właśnie zamontowałem, zobaczymy jak się będą sprawować:
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-przegubu-fi10-na-gwint-m8-19mm-7069387010
-
Będą ponieważ też takie używam :)
-
Podzielę się z wami moimi doświadczeniem związanym z wymianą siłowników głównych. Jest to praca czasochłonna , ktoś napisał że 2h . Może i tak ale dla kogoś co robi to na okrągło, ale dla tych co się mierzą pierwszy raz to pomnóżcie to x2 .
Zaczynamy od zakupu siłownika możemy kupić oryginały w ASO lub zamienniki po 250zł szt. albo modyfikować z innych modeli . Ja wybrałem tą trzecią opcję ze względu na cenę oczywiście.
Przy zakupie siłownika od Volvo należy zwrócićszczególną uwagę na długość . Są dwie wersje o różnych długościach : 318mm i 308 mm . Wybieramy tą drugą krótszą jeżeli nie chcemy przeróbek na długości elementu . Tu jest link do tych co zakupiłem i zmontowałem https://allegro.pl/oferta/sprezyna-gazowa-tylnej-klapy-volvo-v70-xc70-07-10132111334 (https://allegro.pl/oferta/sprezyna-gazowa-tylnej-klapy-volvo-v70-xc70-07-10132111334) . Są one krótsze o jakieś 0.5cm w sumarycznej długości ale nie przejmujcie się , to w niczym nie będzie przeszkadzać
Teraz montaż :
- Wyciągamy zagłówki na maksa z przednich foteli wyjmujemy wszystko z bagażnika żeby nam nie przeszkadzało łącznie z roletą .
-klapę bagażnika podpieramy kijem,kołkiem lub czymś innym na prawiemaksymalną wysokość . Podpora powinna znajdować się pomiędzy tylnym zderzakiem a klapą .
- od zewnętrznej górnej części bagażnika zdejmujemy czarną poziomą osłonę siłowników
- wyciągamy zawleczki z przyłącza w postaci półksiężycowych blaszek i spychamy przyłącze z jarzma
- wyjmujemy lampkę oświetlenia wnętrza kabiny
- odkręcamy torksem wszelkiego typu uchwyty od podsufitki
- opuszczamy do połowy uszczelki wszystkich drzwi
- odklejamy podsufitkę od cienkiej taśmy dwustronnej która znajduję się na samym końcu pod siłownikami
- zdejmujemy plastikowe osłony ze słupków zaczynając od środkowych tam gdzie są pasy bezpieczeństwa , kończąc na tych przy klapie . Środkowe osłony w kolejności najpierw dolną część na łączeniu przez szparę z boku z jedne i drugiej strony płaskim śrubokrętem wciskamy do środka plastikowe zabezpieczenia a następnie odciągamy osłonę w kierunku siedzenia . Rozłączany obydwie części od siebie a następnie pozostała górną cześć przez którą przebiega pas bezpieczeństwa ściągamy w dół ponieważ ma ona dwa pionowe kołki .
- Opuszczamy podsufitkę przednią część zostawiamy w spokoju chociaż jak ktoś chce może zdemontować całą ale musi się liczyć z tym że wkładać ją z powrotem będzie musiał wołać kogoś do pomocy z czystymi dłońmi .
-kiedy mamy już opuszczony sufit , ostrożnie wsuwamy się od strony bagażnika i zdejmujemy od tyłu z siłowników zabezpieczenia w postaci segerów . Lampka czołowa jest świetnym narzędziem pomocniczym .
- przystępujemy do zdemontowania siłownikóww celu odzyskania przyłączy które są przykręcone na gwint m8 i ponownym wkręceniu do nowych siłowników.Nie należy ta czynność do łatwych. Nawinięta sprężyna może zrobić wielkie kuku więc proszę o rozwagę . :o Ja posłużyłem się w tym celu hydraulicznym ściągaczem do sprężyn takim jak w linku.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-sprezyn-mocny-hydrauliczny-1-tona-9948185377?reco_id=dd2121a0-5c7f-11eb-b334-b02628cb2b80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 (https://allegro.pl/oferta/sciagacz-sprezyn-mocny-hydrauliczny-1-tona-9948185377?reco_id=dd2121a0-5c7f-11eb-b334-b02628cb2b80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951)
dwie grube deski o dł 25cm z wywierconymi otworami pod wymiar posłużyły mi jako podpory z obu stron .Po ściśnięciu podgrzewamy opalarką przyłącze ułatwiając sobie łatwiejsze odkręcenie z kleju który jest w środku nazłączu gwintowym .
- montujemy stare przyłącze ale bez starych podkładek i sprężyn . Do nowychsiłownikówdajemy też odrobinę niebieskiego specyfiku na gwint . Jak będzie problem z odkręceniem końcówek przyłączy z nowego to tłoczysko ścisnąć między deskami w imadle , nie dopuszczając przy tym do jego zadrapania . W tylnej części przyłącza tym ze stożkiem znajduje oring dla łatwiejszego montażu siłownika w gnieździe , jeżeli uległ uszkodzeniu to należy taśmą izolacyjną ustalić osiowe położenie .
- Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności z tym że tak jak moi przedmówcy odradzam ponowne zakładanie segerów , to tak na przyszłość gdyby wam wyskoczył ten sam problem , demontaż staje się banalnie prosty .
Jeszcze dodam że smarowałem wszystkie plastikowe zaczepy osłon smarem silikonowym dla łatwiejszego montażu i ewentualnego demontażu. A jeżeli pobrudziliście podsufitkę to należy ją po zamontowaniu umyć w miejscu zabrudzeń specjalnym płynem do tego przeznaczonym . Najpierw nasączając niewielką ilością płynu ściereczkę fibrową a następnie lekko pocierając w jednym kierunku aż do skutku . Pamiętając przy tym o niedopuszczeniu do przemoczenia gąbki bo może być lipa . Zwłaszcza przy wiekowym aucie . ;)
-
mała rada :)
nie trzeba zdejmować plastików przy pasach dla przednich foteli, podsufitkę można z nich wysunąć palcami, a później włożyć na miejsce. Odkręcamy rączki z przodu też ale sufit zostaje na przednich daszkach przeciwsłonecznych. Jeśli ktoś ma szyberdach to nawet tego nie musimy robić, wystarczą rączki tylnej kanapy i uszczelka szyberdachu.
rozkręcić siłowniki można przy pomocy imadła bez żadnego ściagacza ale trzeba odrobinę sprytu ale dalej uważamy na zęby :P
aby nie pobrudzić sufitu wystarczy myć dłonie i nie trzeba żadnego płynu do czyszczenia.
Również odradzam zakładanie segerów. Ale polecam wymienić plastikowe końcówki na nowe metalowe, wielokrotnie miałem przypadki iż pękają po 15 latach pracy. Ja przy naprawie daje nowe metalowe dożywotnie :)
po około 110 naprawionych autach czas naprawy to 30 minut bez śladów na podsufitce czy połamanych spinek.