Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Moja Xsara => Wątek zaczęty przez: Piotr Nykiś w Wrzesień 20, 2012, 22:40:49
-
Witam,
Od 2 tygodni jestem właścicielem Xsary 2.0hdi 90s.
Rok 2002 przebieg 230tyś km
Przesiadłem się na nią z konieczności (poprzednie auto A4 Tdi - zrobione na 162ps)
Teraz po jakimś czasie już nie gryze kierownicy ze złości.. jakoś się próbuje przekonać do francy..
Xsare kupiłem od gościa który sprowadził ją z Holandii,
Przy aucie poki co nie mialem nic do zrobienia - mechanik stwierdził że wyglądała tak jakby ktoś ja sprzedał po serwisie.
Plany na najbliższy czas to:
- montaz pasa przedniego z Xsary HDI 110ps z intercoolerem
- montaż zaworu MBC oraz wskaźnika doładowania
- zmiana mapy wtryskowej (chip tuning) - licze na jakies 130ps i 290nm
- wymiana pompy wspomagania - torche wyje i kierownica cięzko chodzi
- wymiana oleju i filtrów
- no i kiedyś zakup tego grilla (swoją droga paranoja że kosztuje tyle ile grill do A4 RS - chore!)
Na wiosnę felga 16" lub 17" i ciut krotsze sprężyny... to tyle.
Pare fot z ogłoszenia:
(http://s7.postimage.org/t7na1yamj/2603358664.jpg)
(http://s15.postimage.org/rksk09te3/2603358664_5.jpg)
(http://s17.postimage.org/84l9axia7/2603358664_6.jpg)
-
i już po pierwszych modach..
Auto dostało pas przedni z wersji 110ps otaz intercooler. Do tego został zamontowany wskaźnik doładowania oraz zawór MBC.
(http://s17.postimage.org/sryqanw2n/2012_10_12_16_04_53.jpg)
(http://s8.postimage.org/3mkm1ujud/2012_10_12_16_05_09.jpg)
Odwiedziłem również miejscowość Dobra Nadzieja przed Pleszewem gdzie auto zostało wystrojone w celu poprawy bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu ;))
Efekt widoczny poniżej:
(http://s7.postimage.org/mpf29aa57/mod.jpg)
Nie chcialem mocnego dołu ze względu na słabe sprzęgło jakie siedzi w HDI, ale za to od 2,5 tys do 4,4 tys obr jest zabawa i auto ciagnie jak głupie :)
-
kolego a odnoście intercoolera to jak to wszystko dobrałeś ile kosztowało i co trzeba było dołożyć?? No i czy testowałeś samochód z tylko dodanym intercoolerem i co to dało bo jestem ciekawy bardzo??
-
Kolego, podaj maila do siebie albo gg to wieczorem Ci opisze co i jak ze zdjęciami.
Powiem tylko tyle że po dodaniu IC auto odżyło, nie dostawało zadyszki pow 3 tys i dół był lepszy..
operacja założenia IC wyniosła mnie jakies 800zł liczać części i robocizne.
-
źle zestrojone powietrze w mapie od 2000-3000tyś obrotów widać spadek momentu w tym przedziale
-
Piotrze! opisz tutaj dokładanie tego intercoolera;p mysle ze dużo ludzi będzie sie chciało się coś na ten temat dowiedzieć :)
-
Co do przebiegu momentu dołek został zrobiony po to aby auto nie kopcilo.
Po 1 strojeniu mialo 143ps i 320nm ale dym był znaczny, dlatego też zdecydowalismy z Mariuszem z Goodhope alby odjac 5ps i troche momentu.
Po tym dymienie znacząco zmalało.
Z intercoolerem opisze co i jak tylko muszę mieć wolną chwilkę. ;)
-
a jedzie to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=0wHtfYxzf5c
-
Kolego, ale gnieciesz tego dizelka ;)
-
Czy gniote? Czasem trzeba auto odmulić. Czasem korci żeby depnąć, oczywiście jak jest rozgrzany.
Dziś zrobiłem porównanie, przyspieszenie identyczne (ten sam odcinek drogi)
Chętnie bym stanał na kresce z jakimś 2.0 16V dla porównania przyspieszenia.
https://www.youtube.com/watch?v=p4Roi7FtEIg
-
Na papierze wygląda to nieźle, ale masz około 18 sekund z 40 do 160, a 2.0 16v ma okolo 16-17 sekund od 0 do 160.
-
troche też jest inaczej startować z zatrzymanego, a inaczej mierzyć czas z rolki... Swoją drogą jestem ciekawy ile bym dostał
-
a jak tam sprzegielko znosi? w xantia byly niemale problemy ze sprzeglem po chipie, wymieniany 2 razy i troche ujechane i poslizg. najdluzej wytrzymalo oryginalne
-
5 tyś po chipie i ani raz się nie ślizgnęło.
-
no to troche malo przebiegu, ciekaw jestem jak dalej u ciebie bedzie sie to spisywalo, sam rozmyslalem nad chipem do swojego ale po niemilych doswiadczeniach ze sprzeglem w xantii dalem sobie spokoj