Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Krzysztof Borkowski w Kwiecień 15, 2017, 18:03:13
-
Witam
próbuję znaleźć powód złej pracy silnika na zimno (szarpanie) i sprawdzałem błędy Lexią i Diagboxem.
Lexia nie potrafi odczytać parametrów sond. Napięcia pokazuje jako znaki zapytania.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/897655594391.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/897655594391.jpg.html)
po chwili wychodzi z modułu i pokazuje:
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/5ccc10629c55.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/5ccc10629c55.jpg.html)
Czy to może oznaczać uszkodzone sondy (ale obie ?) czy może jakiś inny problem. Auto ma podobno 305 tys km. Zarówno Lexia jak i Diagbox zachowują się identycznie (brak odczytu i wyjście z modułu)
(https://naforum.zapodaj.net/897655594391.jpg.html)
-
A jaki masz sterownik silnika sagem, magneti? One lubia sie sypac
-
Mam MM48P czyli Magneti Marelli.
Jeszcze jedno - jak odłączę wtyczkę sondy to zgłasza błąd braku podgrzewania sondy.
-
Sprawdź sondy voltomierzem....dobrze skontrolować przewody od ecu do sond.
-
Sprawdź czy poprzez elm-a 327 i jakiś program do niego sondy będą odczytywane. Jeżeli nie to kable do sprawdzenia oraz czy przypadkiem nikt nie przecinał przewodów data (to takie przewody zawsze w parze przeplatane ze sobą) do każdej z sond idzie para takich przewodów, tak samo kontrolnie bezpiecznik. Może pomóc aktualizacja sterwonika ecu lexia w moim przypadku miałem znaki zapytania przy momencie obrotowym odczytywanym przez skrzynie biegów. Po aktualizacji moment jest prawidłowo ukazywany w parametrach ogólnych.
-
Interfejs ELM, program piston - też porażka. Nie odczytuje sond.
Zmierzyłem napięcie woltomierzem i niestety nic (pokazuje jakieś mV - dokładność miernika).
Poszukam nowych sond, tylko zabawa będzie z wykręceniem starych :)
-
Poszukam nowych sond, tylko zabawa będzie z wykręceniem starych :)
Obcinasz kabelki przy sondzie (i tak jest na złom ) ,klucz oczkowy lub długa nasadka da radę .
-
Interfejs ELM, program piston - też porażka. Nie odczytuje sond.
Zmierzyłem napięcie woltomierzem i niestety nic (pokazuje jakieś mV - dokładność miernika).
Poszukam nowych sond, tylko zabawa będzie z wykręceniem starych :)
Sondy są 1v czyli zakres napięcia od 0,3 do 0,8v w oscylacji co ok sekunda.
Lexia jest za wolna i kiepsko pokazuje napięcia. Autocom jest do tego super i ma oscgloskop.
-
Wymieniłem sondy. Założyłem nowe - uniwersalne Golden Lodge (Magneti Marelli).
Lexia nadal nie pokazuje parametrów sond :(
ECU chyba odczytuje parametry sond, bo po pierwszym uruchomieniu zapalony na stałe "antipollution fault" zgasł. Niestety wrócił po kilku km.
Oglądałem kable w okolicy BSI/ECU i nic nie rzuciło mi się w oczy. Wszystko suche, nie pokorodowane.
Czy aktualizacja ECU może pomóc ? - może ktoś miał taki przypadek.
-
Może Twoj interfejs szwankuje. Podłącz inny autocom, maxiecu, kts
-
Bezsensu takie wymienianie części na pałę....
Sprawdzć punkty masowe pod maską po lewej, oraz w kabinie pod dywanem przy lewym przednim słupku. Zdejmij złącze ECU i sprawdź czy śniedź tam nie hasa. Kontakt spray i jazda.
Sprawdż też napięcie akumulatora i prąd ładowania akumulatora.
Czas wtrysku benzyny masz kosmicznie długi. Jaką masz instalkę LPG?
Jeśli stracyh sond nie zdewastowałeś albo nie wyrzuciłeś to je zostaw. Myślę że są sprawne i pewnie lepsze niż te co kupiłeś.
-
Czy autocom jest porównywany do lexi? Bo zastanawiam się nad kupnem.
-
Autocom jest do warsztatu obsluguje spora ilosc marek samochodów, ale nie zrobi w cytrynach tego co lexia
-
Bezsensu takie wymienianie części na pałę....
Sprawdzć punkty masowe pod maską po lewej, oraz w kabinie pod dywanem przy lewym przednim słupku. Zdejmij złącze ECU i sprawdź czy śniedź tam nie hasa. Kontakt spray i jazda.
Sprawdż też napięcie akumulatora i prąd ładowania akumulatora.
Czas wtrysku benzyny masz kosmicznie długi. Jaką masz instalkę LPG?
Jeśli stracyh sond nie zdewastowałeś albo nie wyrzuciłeś to je zostaw. Myślę że są sprawne i pewnie lepsze niż te co kupiłeś.
Stare sondy poszły do kosza - woltomierz nie pokazywał nic. Po założeniu nowych jak pisałem jest "jakaś" zmiana, co jakiś czas antipollution znika.
Instalacja LPG to Lovato smart.
A jakie powinny być poprawne czasy wtrysku ?
Spalanie niestety jest dosyć wysokie (miasto/korek LPG pali około 15l/100km). Myślałem, że to wina sond, ale jak widać nie bardzo.
Lexia + interfejs działają raczej dobrze - odczytuje wszystkie kalkulatory - jedynie z tym jednym modułem (skład mieszanki) ma problem.
-
Odłącz instalację LPG (wyjmij złącze ze sterownika), odłącz aku na pół godziny i uruchom silnik. Pozwól mu popracować na Pb do włączenia wentylatora na chłodnicy.
Po uruchomieniu silnika (od razu, na zimnym) sprawdź miernikiem napiecia na białych przewodach sond (przedniej i tylniej).
Jak silnik się rozgrzeje, sprawdź napiecie na pozostałych przewodach.
Sprawdź wtedy czasy wtrysku na benzynie w Lexii
Co mierzyłeś tym miernikiem na sondach?
Jeśli nie było w tych przewodach w ogóle prądu, to masz problem z ECU i/lub jego zasilaniem.
Pisałem wyżej co możesz z tym zrobić.
-
Po nagrzaniu zmierzyłem napięcie pomiędzy czarnym i szarym - 0 V, na białych było około zasilanie (13-14V). Mierzyłem miernikiem cyfrowym a potem jeszcze analogowym (ze wskazówką). Po odłączeniu wtyczki od sondy i uruchomieniu silnika, lexia odczytuje "błąd zasilania lub podgrzewania sond" nie pamiętam dokładnie treści.
Punkt masowy pod maską po lewej ? A nie po prawej - okolice pompy hydro ?
-
Bardziej logiczne by było po lewej stronie tam gdzie jest komputer bo sondy wchodzą do ECU.
-
Rece opadają, podstawowy brak wiedzy, lexia to narzędzie a nie naprawiarka
-
podstawowy brak wiedzy,
Oj tak, a w internecie można tyle znaleźć , "jak sprawdzić..."
-
podstawowy brak wiedzy,
Oj tak, a w internecie można tyle znaleźć , "jak sprawdzić..."
Panowie, poproszę wersję dla tych, co nie łapią sarkazmu.
-
No to zaczynamy od Twojego pierwszego postu.... nie ma odczytów sond ponieważ silnik nie nagrzany (a co dopiero sondy..), więc nie bierze pod uwagę pomiaru.
Dlaczego "wypada" łączność, nie wiem. Spróbować na innym interfejsie, pc-ie, samochodzie. Taka próba krzyżowa, próba eliminacji jakiegoś składnika.
Pomiar woltomierzem musi być na wpiętej wtyczce sondy, silnik i sonda nagrzana (2 min na obrotach 2000 do nagrzania sondy).
Kontroluje się masę przewodu sygnałowego na sondzie, czy nie ma przerwy w sterowniku oraz ciągłość tych dwóch przewodów sygnałowych na wtyczce ecu. W razie problemów naprawia się instalację.
Kontrolujemy uszkodzenia mechaniczne sondy i przewodów przy niej, każde "zagniecenie" sondy kwalifikuje do wymiany.
Na dziś tyla...
-
Ale przeczytałeś całą treść posta, prawda ?
Wiem jak sprawdzić sondę. Wiem, że musi być nagrzana do kilkuset stopni żeby "dać" jakiś odczyt. Sprawdzałem (woltomierzem) obie kilka razy. Sondę odłączam na czas pomiaru. Po odłączeniu wtyczki i uruchomieniu silnika, sterownik wykrywa błąd braku podgrzewania sondy.
Czy odczyt napięcia sondy odłączonej będzie niepoprawny ?
Wątek przewodni jest taki, że lexia ma problem z komunikacją z modułem i przerywa odczyt - popatrz na zdjęcia. Inne parametry i kalkulatory komunikują się bez problemu. Jedynie odczyt składu mieszanki ma problemy.
Akurat TEN odczyt robiłem na zimnym. Robiłem też kilka innych prób lexią, diagboxem i nic.
Jeśli wiesz jaka może być przyczyna lub masz pomysł co sprawdzić - chętnie przeczytam i sprawdzę.
-
Ale przeczytałeś całą treść posta, prawda ?
Starałem się ....
Sondę odłączam na czas pomiaru.
Że co? Wyrażam moje zdziwienie.... Na podłączonej i szpilki w izolację...do wtyczki.
Czy odczyt napięcia sondy odłączonej będzie niepoprawny ?
Tak. Nie widzisz prędkości i zakresu zmian.
Jedynie odczyt składu mieszanki ma problemy.
Jeśli wiesz jaka może być przyczyna lub masz pomysł co sprawdzić - chętnie przeczytam i sprawdzę.
Dziwne, może innym interfejsem Actia?
A co jak połączysz się ELM-em?
-
Miałem trochę czasu...
Lexia nadal działa tak samo - czyli nie działa.
Znalazłem program na androida - "OBD Car Doctor". Z interfejsem ELM 327 BT działa. Odczytuje sondy, położenie przepustnicy, ciśnienie w kolektorze itd.
Temat można uznać za wyczerpany, chociaż nadal nie wiem czemu lexia nie potrafi. Może kiedyś się dowiem.
-
Miałem trochę czasu...
Lexia nadal działa tak samo - czyli nie działa.
Znalazłem program na androida - "OBD Car Doctor". Z interfejsem ELM 327 BT działa. Odczytuje sondy, położenie przepustnicy, ciśnienie w kolektorze itd.
Temat można uznać za wyczerpany, chociaż nadal nie wiem czemu lexia nie potrafi. Może kiedyś się dowiem.
a wpisałeś nr OPR ? bez tego czasem nie odczyta
-
Jasne. Próbowałem jedynki, zera a także właściwy. Za każdym razem tak samo - przerywa odczyt (brak komunikacji)
-
Jeśli to te Marki blisko Warszawy to możemy się umówić i spróbować na mojej lexii odczytać.
-
Tak to "te" Marki :)
Bardzo chętnie się spotkam w celu wymiany doświadczeń. Daj jakiś namiar.
-
Poszło na priv nie wiem czy doszło.