zwróć uwagę czy działa tylna klapa bo pewnie opada jak w każdym kombi, a zrobienie tego nie jest tanie
zobacz czy otwiera się tylna szyba, też zazwyczaj nie działa i masz argumenty do zbicia ceny.
Co do silnika to lewa strona jak patrzysz na silnik patrz czy nie poci się koło rozrządu, ewentualnie pod kolektorem ssącym jest podstawa filtra oleju, tam też może lecieć olej. Niby uszczelki tanie ale robocizny sporo i mechanik pare stówek weźmie za to.
Z prawej strony silnika nad skrzynią biegów zajrzyj czy nie cieknie z termostatu i jego obudowy całej.
Dobrze rozgrzej auto i sprawdź jak działa sprzęgło, te modele 2.0 mają problemy ze sprzęgłami i co drugi szarpie podczas delikatnego ruszania ale tylko jak się samochód rozgrzeje.
Dobrze by było jakby ci go zostawił zimnego, zanim go odpalisz to otwórz maske i sprawdź ręką czy silnik zimny, jak zimny to odpal i słuchaj czy klekocze koło zmiennych faz rozrządu, jak po 1s się uspokoi to nic bardzo strasznego tylko olej spływa z niego i znowu większości chwilke terkocze, ale dosłownie 1s.
Weź sobie jakiś płaski nożyk albo coś czym podważysz plastikowe kołki i zdejmij całą lewą osłonę która przykrywa zbiornik od płynu, obejrzyj czy zbiornik się nie poci, od razu gruszkę pod szybą obejrzyj. To samo z drugiej strony, zdejmij osłonę i obejrzyj gruszkę.
Potem wiadomo auto max w dół, potem max w góre i wysiądź i patrz jak się podnosi, czy się podnosi, czy nic nie skrzypi, czy robi to płynnie a nie skokowo. Jak już podniesione to zajrzyj w przednie nakola czy siłowniki są suche, przy takim przebiegu powinny być suche. Tak samo za tylne koło zajrzyj czy tylne siłowniki są suche i nic nie kapie.
Rdzy na podwoziu nie powinno być, na tylnej klapie może coś znajdziesz przy listwie rejestracji ale tutaj dość ładnie wyglada. Najlepiej wiadomo na podnośnik.
Dla mnie w tym modelu największa wada to brak podłokietników w przednich siedzeniach