Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Jan Malinowski w Listopad 24, 2022, 11:54:28

Tytuł: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
Wiadomość wysłana przez: Jan Malinowski w Listopad 24, 2022, 11:54:28
Wczoraj niemiła niespodzianka - zerwał się pasek osprzętu... W C5 180KM; BlueHDi.
Wymieniany przy ok. 145k; teraz ma ok. 225k. Marka 'Contitech'.


Coś przegapiłem? Przy Start-Stop częściej go się wymienia?
Ew. oprócz paska - co mogło być przyczyną? Napinacze...?
Tytuł: Odp: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Listopad 24, 2022, 12:26:37
Jeśli używasz S&S to tak, częściej się go kontroluje/wymienia bo jest mocno obciążony rozruchem. Dodatkowe osłony paska niestety nie sprzyjają bieżącej kontroli jego stanu. Napinacze nie mają tu nic do rzeczy.
Tytuł: Odp: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
Wiadomość wysłana przez: Jarosław Kowalkowski w Listopad 24, 2022, 14:29:03
Do systemu S&S są paski dedykowane i takie należy montować.
Tytuł: Odp: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
Wiadomość wysłana przez: Jan Malinowski w Listopad 24, 2022, 15:30:29
Pasek był założony PSA '9805463680' (z napisem Contitech).
Z tego co mi dzwonił mechanik - to jeden napinacz w złym stanie; może to był powód.

Zamówiłem pasek: 'Contitech 6PK1073 EXTRA' .