Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Całkowity brak prądu.  (Przeczytany 6823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Całkowity brak prądu.
« dnia: Sierpień 28, 2019, 19:10:29 »
Co mogło sie stać,że nie ma żadnej reakcji na kluczyk,nie świeci sie żadna lampka,nie ma radyjka,w ogóle nic nie ma,nie dochodzi w ogóle prąd ??
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2019, 22:13:19 »
Akumulator, i masa. Następny do sprawdzenia + główny na BSM pod maską.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2019, 22:36:31 »
Też tak kiedyś miałem. Przyjechałem do firmy i za 10 czy 15 min. auto już nie odpaliło. Znajomi z warsztatu obok sprawdzili aku i okazało się, że nagle zdechł i pokazuje niespełna 6V gdyż pękły wewnątrz cele.

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2019, 23:14:09 »
Do tego obecne upały nie służą akumulatorom. Też tak kiedyś miałem, że po staniu w korku w upalny dzień, następnego dnia akumulator był martwy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 29, 2019, 10:03:08 »
Dokładnie tak, po upływie gwarancji padają akumulatory mojemu bratu w ciągniku... Zawsze latem, rano odpali i jak zgasi to już kaplica. Jakiś geniusz wpadł na pomysł żeby ulokować akumulator przed chłodnicą. Może gdyby to był samochód taka lokalizacja miałaby sens... Jednak taka maszyna nie porusza się podczas pracy zbyt szybko, więc i akumulator gotuje się zapewne.

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2019, 17:13:37 »
Akumulator jest dobry,bo nawet jak by był słaby to chociaż by się jakaś lampka świeciła,czy klakson odezwał.U mnie po przekręceniu kluczyka włączyły się wycieraczki ,odpaliłem silnik i coś się zadymiło z nad lewego kolana.Chciałem zgasić ale nie dało sie wyłączyć silnika,więc odłączyłem klemy.Po podłączeniu już nigdzie nie ma prądu.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2019, 20:01:17 »
 Powyciągałem całą skrzynkę bezpieczników z komory silnika i s kabiny,kabli upalonych nie widziałem,wtyczki powypinałem wszystkie nawet tą ze stacyjki.Potem to poskładałem na końcy wpinam kostke od stacyjki i wszystko jest.Zgasiłem silnik,poskręcałem na końcu sprawdzę muśle sobie,kurde nie ma ,znów to samo.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 30, 2019, 10:08:16 »
Akumulator jest dobry,bo nawet jak by był słaby to chociaż by się jakaś lampka świeciła,czy klakson odezwał.U mnie po przekręceniu kluczyka włączyły się wycieraczki ,odpaliłem silnik i coś się zadymiło z nad lewego kolana.Chciałem zgasić ale nie dało sie wyłączyć silnika,więc odłączyłem klemy.Po podłączeniu już nigdzie nie ma prądu.



 jak mi się zadymiło z co całe BSI sie wypaliło, co prawda w Iveco Daily, Pewne jest że dym z elektroniki nie jest przewidziany przez producenta
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2019, 18:05:58 »
Po rozebraniu połowy samochodu i upewnieniu sie że instalacja jest nie naruszona okazało się przez przypadek,po wypięciu wtyczki ze stacyjki i zrobieniu mostka,że awaria jest w kostce przy stacujce.Zaraz zabieram sie do rozbierania stacyjki aby zobaczyć w jakim stanie są styki

Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2019, 10:20:00 »
Samochód na dzień dzisiejszy odpala,ale jest tak,że czasem zaniknie znów wszystko i muszę zmostkować na chwilkę styki na wtyczce kostki stacyjki.Ale jeśli działa to zauważyłem że przy przekręceniu kluczyka cos tak 3 razy cyknie,jak by sie jakieś przekażniki załączały,resetuje sie radyjko a najgorsze jest to że nie działa centralny zamek.Czy mógł się spalić jakiś moduł może ??? ? Jeszcze zauważyłem,że gdy otwieram drzwi nie zaświeca mi sie licznik kilometrów i nie słychać zawieszenia.Dopiero jak włoże i przekręce kluczyk zawias się odzywa i podświetla licznik.Czasem włączają sie same wycieraczki ,więc muszę manetka ruszyć w górę i w dół,oraz za każdym razem muszę włączać radyjko.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2019, 12:19:55 wysłana przez mariusz walak »
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 31, 2019, 13:51:47 »
Wygląda, że BSI kończy swój żywot,
i kostka satacyjki nie jest przyczyną usterki.
Lepiej się pospiesz z wymianą, niedługo nie odpalisz aua.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 31, 2019, 14:14:35 »
Upewnij się że BSI i BSM mają masy dobre.

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 31, 2019, 14:29:27 »
Bsi to ta skrzyneczka z bezpiecznikami a bsm ??
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 31, 2019, 14:41:59 »
Podobna, tylko pod maską.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 31, 2019, 14:42:30 »
Upewnij się że BSI i BSM mają masy dobre.
Piotrek, jak poszedł dym, to trochę za późno.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 31, 2019, 15:05:15 »
Upewnij się że BSI i BSM mają masy dobre.
Piotrek, jak poszedł dym, to trochę za późno.
Jaki dym? Przegapiłem coś?

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 31, 2019, 15:38:47 »
 To raczej obstawiam ten w kabinie,bo tak poszedł dym.Może to od tych upałów bo auto cały czas na słońcu stoi.Ale ciekawi mnie jedno,że ani bezpiecznik się nie przepalił.A drugie to to ,że jak zdejmę wtyczkę z kostki od stacyjki,poruszam kostką i założę wtyczkę,potem wkładam kluczyk przekręcam i znów działa.
Szukając ten BSI,muszę szukać od 2,0 hdi,czy one są wszystkie te same ??
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2019, 16:07:22 wysłana przez mariusz walak »
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 249
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 31, 2019, 16:32:57 »
Też tak kiedyś miałem. Przyjechałem do firmy i za 10 czy 15 min. auto już nie odpaliło. Znajomi z warsztatu obok sprawdzili aku i okazało się, że nagle zdechł i pokazuje niespełna 6V gdyż pękły wewnątrz cele.
Też mi kiedyś akumulator po prostu zdechł. Godzinę wcześniej działał w najlepsze, a nagle nie, zero prądu w nim. Tak bywa.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 31, 2019, 17:23:56 »
Czyli przegapiłem, już wiem gdzie.  ;)

 Niekoniecznie to musiał być dym z BSI. Jednak wszystko na to wskazuje. Niestety zmiana BSI to nie jest taka prosta sprawa. Może być nawet z całkiem innej wersji C5 na CAN jednak trzeba dużo zaprogramować. Najmniej pracy byś miał i trudności gdybyś dorwał ECU silnika+BSI+ kluczyk z innej C5 o tej samej konfiguracji. Nie wiem jak wygląda kwestia pompy zawieszenia, ona też jest jakoś kodowana.

 Lub dorwać czyste BSI.... Temat rzeka.

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 31, 2019, 17:40:12 »
Czyli sama podmiana bsi,nic nie da ?
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 31, 2019, 17:47:01 »
Da. Tyle że już auta nie odpalisz.
Piotr chyba napisał wyraźnie, co trzeba zrobić?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 31, 2019, 18:55:12 »
No wiem że trzeba kodować.ale ja napisałem że tylko sama podmiana. Więc tak,podłączyłem pod lexie i nie ma kurcze błędów,ale zauważyłem że bez zapłonu nic nie działa,nawet postojówki,włączę zapłon to wszystko jest nawet radio.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 31, 2019, 18:57:50 »
Jakiś obwód odpowiedzialny za zasilanie bez zapłonu padł... Po zapłonie idzie za duże obciążenie na stacyjkę i pewnie ją przegrzewa. Taka teoria moja, trzeba by to jakoś sprawdzić.

Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 31, 2019, 19:14:21 »
A może jakiś przekażnik ?? Np od podtrzymania.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Całkowity brak prądu.
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 31, 2019, 19:37:17 »
Z tego co wiem nie ma. Mogę nie wiedzieć o czymś. Nie do końca wiem za co odpowiada przekaźnik w prawym rogu pod maską. Chyba to jest pomocniczy dla pompy zawieszenia. Może warto podmienić, to chyba zwykły przekaźnik z diodą zapobiegającą "cofaniu napięcia". Szczerze wątpię że to coś da... Gdy nie wiadomo o co chodzi zaczynam czepiać się takich pierdół.

 Sprawdzałeś bezpieczniki Maxi pod maską?

 Nawet jeśli jakiś poszedł... Ciekawe dlaczego?