Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zmiana oleju  (Przeczytany 5635 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Paluszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsra picasso 2.0 HDI 90km 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Zmiana oleju
« dnia: Lipiec 13, 2010, 02:23:12 »
Witam wszystkich  i moderatora ktory pomogł mi w rejestracji  moze załozyłem nie potrzebnie temat ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie moja Cytryna  od poczatku czyli pierwsza zmiana oleju po wyjezdzie z fabryki jezdziła na 10W50  dokładnie to lali taki w serwisie poprzedniemu włascicielowi OLEJ TOTAL QUARTZ RACING 10W50 full syntetyk autko jedziło w bardzo długie trasy w cięzkich warunkch dlatego taki olej chyba  silnik suchy serwisowany na orginalnych częściach i chodzi jak zegareczek  tykajacy  ma nabite 300tys km udokumentowane teraz pytanie czy moge zmienic na tanszy olej bo ten kosztuje 250zł chodzi o zmiane  na 5W40 TOTAL  czy juz nie moge bo zrobie bajzel w silniku i tylko zostaje ten drogi lub 10w40 Total juz mam metlik w głowie tyle sie naczytałem ze 10W50 gestrzy a 5W40 zadszy i będzie pzepalł przy tym przebiegu i turbo zacznie przeciekac  a teraz jest suche turbi i silnik pomocy przepraszam za litanie ale probuje przedstawic swoja sytuacje jestem juz 1000km po terminie oleju  prosze o pomoc i wyrozumiałosc  

silnik 2,0 HDI 90km  turbina nie gwizdze  produkcja 2002 przebieg 300tys km

Offline Zbigniew Balcer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara picasso 2,0 HDI
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Zmiana oleju Pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:06:36 »
Kolego nie radziłbym wlewać 5W40, jeżeli auto śmigało na 10W40 lub 10W50 to taki wlej, możesz wlać  Total Qartz 7000 na allegro wcale nie jest taki drogi nawet z przesyłką. Kupowałem i był ok, zaplombowany i świeży. Masz spory przebieg i może zacząć brać olej lub mogą poszczać uszczelniacze - nie twierdzę że tak się stanie, ale jest takie prawdopodobieństwo.



Już poprawiłem oczywiście 9000 to jest syntetyk i ja mam taki zalany.

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:24:58 »
Jak od nowości był 10W50, to najlepiej dalej lać taki sam - czy zalejesz 5W40, czy 10W40, to oba bedą na ciepło rzadsze. Śmiem twierdzić, że 10W50 ma tyle samo lub wiecej dodatków myjacych co 5W40 - tak więc napewno 5W40 niczego tam nie wypłucze. Będzie tylko rzadszy na ciepło, a to po 300tkm może (nie musi!) być problemem dla na gęstrzym oleju ułożonego silnika.

Nie ryzykowałbym - zalewaj dalej 10W50, lub jak będzie tańszy to 5W50 (n.p. Mobila).
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Zmiana oleju Pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2010, 13:41:02 »
Cytuj

Zbigniew Balcer napisał:
Kolego nie radziłbym wlewać 5W40, jeżeli auto śmigało na 10W40 lub 10W50 to taki wlej, możesz wlać  Total Qartz 9000 na allegro wcale nie jest taki drogi nawet z przesyłką. Kupowałem i był ok, zaplombowany i świeży. Masz spory przebieg i może zacząć brać olej lub mogą poszczać uszczelniacze - nie twierdzę że tak się stanie, ale jest takie prawdopodobieństwo.

Zbigniew co miałeś na myśli Total Quartz 9000 - przecież ten olej jest także 5W40?
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Tymoteusz Micor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1,6 8v 2004 fl
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2010, 14:10:42 »
Lepkość oleju (np. 10W30)

Lepkość Oleju
Widzisz te niezrozumiałe kombinacje liter i cyfr na każdej butelce oleju na całym świecie. Co one oznaczają?

Aby je rozszyfrować, musisz zrozumieć co oznacza lepkość. Lepkość określa opór płynięcia jednej warstwy oleju po drugiej. Innymi słowy, jeśli przekręcisz butelkę oleju, to prędkość z jaką wycieknie z butelki wskazuje jego lepkości. Im bardziej lepki, tym wolniejszy jego przepływ.

Aby wskazać lepkość, SAE (Society of Automotive Engineers - Stowarzyszenie inżynierów amerykańskiego przemysłu samochodowego) opracował standardową skalę.
0W jest najrzadszy ( "W" oznacza zimę)
5W
10W
15W
20W
25W
20
30
40
50
60 jest najgęstszy

Zalecane oleje o zmiennej lepkości, które używasz w samochodzie są zazwyczaj dobrym dobre przez cały rok, ponieważ mogą one odpowiedzieć na szeroki zakres temperatur. Dlatego widać dwa numery na większości olejów.
Na przykład: 10W30
Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest gorący.

Niskiej lepkości są dobre dla niskich temperatur (stąd "W"), ponieważ olej jest rzadszy. olej przepływa łatwiej i szybko przemieszcza się. Po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę do górnej części silnika, gdzie spływa z powrotem w dół. Ponieważ olej jest niezbędny do smarowania Twojego silnika, musi przemieszczać się szybko i niskie lepkości pozwalają mu na to.

Kiedy twój silnik rozgrzeję się, wyższa lepkość oleju oznacza że oleju nie rozrzedzi się i będzie na bieżąco oddzielać części trące cieniutką warstwą oleju. Więc twój olej zawsze utrzymuje równowagę, musi przepływać sprawnie gdy silnik jest zimny, ale również zachować wystarczająco gęstość na wyższych temperaturach, aby zachować części metalowe nasmarowane i oddzielone od siebie. Aby dowiedzieć się, jakie klasy olej jest odpowiedni dla Twojego pojazdu, sprawdzenie w instrukcji obsługi samochodu.

Stosowanie olejów silnikowych w zależności od temperatury otoczenia


Dlatego najlepiej nie mieszac roznych lepkosci oleju bo wypłucze Ci uszczelnienia i zacznie brac silnik olej.
Był VW POLO 86C2F 1,3
Jest Pikuś :-)

Jesli potrzebujesz org. czesci do Skody słuze pomoca ale do innych marek tez sie cos znajdzie:)

Offline Paweł Paluszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsra picasso 2.0 HDI 90km 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2010, 15:03:27 »
Witam i dziękuje za odpowiedz to jednak zostane przy tym 10W50 jest drogi ale moze dobry zawsze myslałem ze 10W50 to połsyntetyk a tu zonk jeszcze pytanie czy ten olej nadaje sie do mojego stylu jazdy  raczej spokojny zadko przekraczam 3 tys obr  predkosc max 150kmh  rocznie jakos 15-16 tys  zeby ten olej przy tak słabym uzytkowaniu nic nie zepsuł  czytałem ze jest on do cięzkich warunkow pracy co u mnie raczej nie wystapi  poprzedni włascicel robił 40 tys rocznie  i zmieniał go 2 razy w roku  niech ktos tak stanowczo mi powie zebym sie otrząsnoł i nie mędlikował  do takiego stylu jazdy zsotac przy 10W50 czy zalac 10W40 oczywiscie tylko TOTAL

Offline Paweł Paluszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsra picasso 2.0 HDI 90km 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2010, 15:03:49 »
Witam i dziękuje za odpowiedz to jednak zostane przy tym 10W50 jest drogi ale moze dobry zawsze myslałem ze 10W50 to połsyntetyk a tu zonk jeszcze pytanie czy ten olej nadaje sie do mojego stylu jazdy  raczej spokojny zadko przekraczam 3 tys obr  predkosc max 150kmh  rocznie jakos 15-16 tys  zeby ten olej przy tak słabym uzytkowaniu nic nie zepsuł  czytałem ze jest on do cięzkich warunkow pracy co u mnie raczej nie wystapi  poprzedni włascicel robił 40 tys rocznie  i zmieniał go 2 razy w roku  niech ktos tak stanowczo mi powie zebym sie otrząsnoł i nie mędlikował  do takiego stylu jazdy zsotac przy 10W50 czy zalac 10W40 oczywiscie tylko TOTAL

Offline Tymoteusz Micor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1,6 8v 2004 fl
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2010, 22:45:44 »
Szczerze powiedziawszy styl jazdy w naszym przypadku nie ma nic do oleju bo nasze auta nie sa uzywane wyczynowo:)

Najszczesciej spotykane oleje to:

0w40 ,5w30 ,5w50 - pełne syntetyki

10w40 ,10w50 - poł synetetyki

15w40 - mineralny ale to raczej do aut stary bioracych olej lub z baaardzo duzym przebiegiem

Ja osobiscie mam 130tys przebiegu i jezdze na 10w40:)
Był VW POLO 86C2F 1,3
Jest Pikuś :-)

Jesli potrzebujesz org. czesci do Skody słuze pomoca ale do innych marek tez sie cos znajdzie:)

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 14, 2010, 10:35:49 »
Cytuj

Tymoteusz Micor napisał:
Szczerze powiedziawszy styl jazdy w naszym przypadku nie ma nic do oleju bo nasze auta nie sa uzywane wyczynowo:)

Najszczesciej spotykane oleje to:

0w40 ,5w30 ,5w50 - pełne syntetyki

10w40 ,10w50 - poł synetetyki

15w40 - mineralny ale to raczej do aut stary bioracych olej lub z baaardzo duzym przebiegiem

Ja osobiscie mam 130tys przebiegu i jezdze na 10w40:)

Zapomniałeś o bardzo popularnym oleju 5W40 szeroko stosowanym i zalecanym w instrukcji serwisowej. Np. Total Quartz 9000 5W40 jest produkowany w technologii syntetycznej - nie jest to półsyntetyk ani syntetyk - takie coś pośrodku.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Tymoteusz Micor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1,6 8v 2004 fl
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 14, 2010, 13:34:47 »
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
Cytuj

Tymoteusz Micor napisał:
Szczerze powiedziawszy styl jazdy w naszym przypadku nie ma nic do oleju bo nasze auta nie sa uzywane wyczynowo:)

Najszczesciej spotykane oleje to:

0w40 ,5w30 ,5w50 - pełne syntetyki

10w40 ,10w50 - poł synetetyki

15w40 - mineralny ale to raczej do aut stary bioracych olej lub z baaardzo duzym przebiegiem

Ja osobiscie mam 130tys przebiegu i jezdze na 10w40:)

Zapomniałeś o bardzo popularnym oleju 5W40 szeroko stosowanym i zalecanym w instrukcji serwisowej. Np. Total Quartz 9000 5W40 jest produkowany w technologii syntetycznej - nie jest to półsyntetyk ani syntetyk - takie coś pośrodku.


No tak masz racje ja osobiscie jesli dana marka zaleca olej tak jak to jest w Citroenie ktory zaleca Total to nie ma co cudowac z innymi markami:)
Był VW POLO 86C2F 1,3
Jest Pikuś :-)

Jesli potrzebujesz org. czesci do Skody słuze pomoca ale do innych marek tez sie cos znajdzie:)

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 14, 2010, 19:54:55 »
A biorąc pod uwagę, że Total od jakiegoś czasu oferowany jest w bardzo dobrej cenie, to tym bardziej nie warto kombinować tylko lać właśnie go.
colins

Offline Paweł Paluszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsra picasso 2.0 HDI 90km 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 16, 2010, 12:39:53 »
Cytuj

Tymoteusz Micor napisał:
Szczerze powiedziawszy styl jazdy w naszym przypadku nie ma nic do oleju bo nasze auta nie sa uzywane wyczynowo:)

Najszczesciej spotykane oleje to:

0w40 ,5w30 ,5w50 - pełne syntetyki

10w40 ,10w50 - poł synetetyki

15w40 - mineralny ale to raczej do aut stary bioracych olej lub z baaardzo duzym przebiegiem

Ja osobiscie mam 130tys przebiegu i jezdze na 10w40:)


Witam kolege niewiem czy mam bład w papierach ale mam napisane ze 10W50 to syntetyk  i taki był lany na butli tez było ze to synteyk to jak jest to ju nie wiem ale dzieki za wypowiedzi  tylko jesli to poł syntetyk to po co ja mam przepłacac za 10W50 jak to tosamo co bym wlał 10W40 jak jest naprawde

Offline Tymoteusz Micor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1,6 8v 2004 fl
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 16, 2010, 14:11:52 »
Cytuj

Paweł Paluszek napisał:
Cytuj

Tymoteusz Micor napisał:
Szczerze powiedziawszy styl jazdy w naszym przypadku nie ma nic do oleju bo nasze auta nie sa uzywane wyczynowo:)

Najszczesciej spotykane oleje to:

0w40 ,5w30 ,5w50 - pełne syntetyki

10w40 ,10w50 - poł synetetyki

15w40 - mineralny ale to raczej do aut stary bioracych olej lub z baaardzo duzym przebiegiem

Ja osobiscie mam 130tys przebiegu i jezdze na 10w40:)


Witam kolege niewiem czy mam bład w papierach ale mam napisane ze 10W50 to syntetyk  i taki był lany na butli tez było ze to synteyk to jak jest to ju nie wiem ale dzieki za wypowiedzi  tylko jesli to poł syntetyk to po co ja mam przepłacac za 10W50 jak to tosamo co bym wlał 10W40 jak jest naprawde


Sorki moj bład przyznaje sie 10w50 jest pełnym syntetykiem
Był VW POLO 86C2F 1,3
Jest Pikuś :-)

Jesli potrzebujesz org. czesci do Skody słuze pomoca ale do innych marek tez sie cos znajdzie:)

Offline Paweł Paluszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsra picasso 2.0 HDI 90km 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 16, 2010, 14:59:12 »
Witam i dziekuje wszystkim za wypowiedz i pomoc  temat uwazam za zamknięty  rozwazam te 5w40 i 10W50  poł syntetyki sa dobre do 10 letnich aut pozdrawiam

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 17, 2010, 00:04:04 »
Weź pod uwagę, że wiele już nie brakuje Twojemu Pikusiowi do 10 lat. :) Mojemu zresztą też.:]
Ale lej śmiało 5W40 i nic się nie stanie. Opowiadania o rozszczenieniu silnika po przejściu z półsyntetyka na syntetyk można między bajki włożyć. Zresztą mój Pikuś jest tego najlepszym przykładem, bo już drugi raz zapodałem mu full syntetyk, a wcześniej jeździł na półsyntetyku (10W40). No i jeździ nadal.
colins

Offline Adam Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Świecie
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 hdi 2002
  • Miejscowość: Świecie
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 13, 2010, 21:10:49 »
ludzie o jakim płukaniu silnika wy mówicie ja kupułem pikusia zalanego olejem castrol 10w40 i jakiś czas temu zalałem olejem elf 5w30 i nie ma żadnych przecieków chodzi rewelacja

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 13, 2010, 22:54:11 »
Cytuj

adam nowak napisał:
ludzie o jakim płukaniu silnika wy mówicie ja kupułem pikusia zalanego olejem castrol 10w40 i jakiś czas temu zalałem olejem elf 5w30 i nie ma żadnych przecieków chodzi rewelacja


a co kolega myślał że zniana producenta oleju  zniszczy uszczelki??

Offline Adam Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Świecie
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 hdi 2002
  • Miejscowość: Świecie
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 22, 2010, 21:23:50 »
nie tylko każdy myśli że jak zaleje silnik żadszym olejem niż miał wlany to będą przecieki i się boją Ja zalałem bez żadnego zastanowienia i jest ok Prawdę mowiąc też myślałem że będą przecieki ale jest ok

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 15, 2010, 23:20:40 »
Witam

Podepnę się pod temat kupiłem pikusia tkóry ma przejechane 230 tyś. Sprzedający sprowadził go z francji i nie wiedział co tam było zanane więc wlał Mobila minerał na tym oleju zrobił około 1 tuyś kilometrów. Czy w taki przypadku moge przejśc na półsyntetyk czy coś może zaszkodzić taka zmiana.

mgr_rybak

  • Gość
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 15, 2010, 23:28:39 »
Lej śmiało i obserwuj czy zbytnio nie ubywa.

Offline Wojciech Zachaczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Posiadany samochód: Cintroen 1.6HDI (90KM) SX 2005r
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 15, 2010, 23:59:22 »
Gdy kupiłem moje 2.0 hdi (maj tego roku) sprzedający powiedział tylko że trzeba zmienić olej (nawet nie wiedział co było nalane:))). Kupiłem jakiś dodatek do czyszczenia silnika, dolałem do silnika pochodził 10 min po czym zlałem super czarny olej. Następnie wlałem total 5w40. zlany olej leżał sobie w garażu a ponieważ muszę wymienic olej w innym aucie to wywaliłem olej z miski do której nalałem ten z pikusia. No i tu niespodzianka. Przelewałem ten stary do butli i zamarłem gdy zobaczyłem że na dnie miski ok  1cm grubości był szlam przypominający bardzo gęstą galaretę. Na nowym oleju przejechałem ponad 5tyś km i smiga dalej. i nawet kropli nie ubyło. Więc chyba nie ma co się bać i można lać syntetyk, bo mnie nie wydaje się  że wcześniej był markowy olej, nie mówiąc o syntetyku.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 16, 2010, 08:04:16 »
Cytuj

mariusz janczak napisał:
Witam

Podepnę się pod temat kupiłem pikusia tkóry ma przejechane 230 tyś. Sprzedający sprowadził go z francji i nie wiedział co tam było zanane więc wlał Mobila minerał na tym oleju zrobił około 1 tuyś kilometrów. Czy w taki przypadku moge przejśc na półsyntetyk czy coś może zaszkodzić taka zmiana.

Wymień olej na 10W40 a lepiej na 5W40, wczesniej zgodnie z radami specjalistów wlej jakiś srodek do silnika niech pochodzi 10 min na wolnych obrotach i zlej tego minerała. Zalej nowym olejem jak wyżej , oczywiście wymień filtr. Nie kupuj filtrona bo tak radzą cytryniarze, najlepszy Purflux.
Total Quartz 5W40 można kupić już za 100zł za 5l.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 16, 2010, 22:20:55 »
Witam dzięki za odpowiedź niestety ostatnia wypowiedz przeczytałem już po kupnie oleju więc jutro kurier dostarcza mi olej TOTAL QUARTZ 7000 DIESEL 10W40 i jadę na wymianę. Mam jeszcze pytanie do tego środka myjącego może macie jakieś sprawdzone preparaty.

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 17, 2010, 20:22:22 »
Półsyntetyk to minimum w naszych Pikusiach więc przypadkiem nie katujcie swoich silników olejami mineralnymi, a ponieważ zalecane przez Citroena oleje Total są ostatnio w dobrych cenach, to jak dla mnie wybór jest jeden - Total Quartz.
To nie była reklama. ;-)
colins

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Zmiana oleju
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 17, 2010, 21:17:48 »
Witam

Auto jest po wymianie oleju ale przed zabiegiem zgodnie z zaleceniami użyłem "płukacza do silnika" StS. Po dojechaniu do domu położyłem się pod auto czy wszystko jest ok. Trochę się wystraszyłem ale miałem olej na misce olejowej. Dla pewności wytarłem olej i podłożyłem karton zobaczymy co rano będzie.


No więc rano znalazłem 1 krople około 1.5 cm średnicy na kartonie. Wytarłem wszystko do sucha i pojechałem do miasta.Po około 25 km wszedłem pod auta a tam na misce olejowej olej  okazało się że zaczeła chyba uszczelka pod miska olejowa ciec.