Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 585593 razy)

0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2300 dnia: Wrzesień 20, 2020, 23:58:01 »
Dzięki serdeczne za pomoc.
Byłem na dynamicznej z własnym olejem w Ostrowie Wielkopolskim, Auto-Mat Michał Ciążyński Serwis i Naprawa Automatycznych Skrzyń Biegów.
Polecam, właściciel zna się na tych skrzyniach.
Ustawiona w DB wymiana oleju, skrzynia się sama zaadoptowała po 200 km.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2301 dnia: Październik 25, 2020, 12:02:24 »
Witam. Czy po dwóch wymianach statycznych oleju w skrzyni można zrobić jej adaptacje? Czy to może tylko zaszkodzić skrzyni. Po korekcji licznika zużycia oleju żadnej poprawy nie ma. Na zimnym przeciąga biegi. Na rozgrzanym już mniej. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowań zrzuca bieg np na 3 lub 2 bieg prędkość około 35km/h a obroty spadają jakby był na luzie. W momencie gdy chce się włączyć do ruchu wciskam gaz dopiero wtedy jakby jest zapinany bieg. Po przełączaniu z P na D czasem czuć to przełączenie.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2302 dnia: Październik 25, 2020, 16:48:28 »
Adaptację można zrobić zawsze. Warunek - zapamiętać starą wartość licznika do której zawsze można wrócić. Jak robiłeś tą korektę licznika?

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2303 dnia: Październik 26, 2020, 19:56:21 »
Po pierwszej wymianie statycznej odjąłem 42%
Po drugiej dokładnie nie pamiętam ale około 26% od wartości początkowej.
Czyli po dwóch wymianach w sumie odjąłem około 66% od początkowej wartosci

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2304 dnia: Październik 26, 2020, 22:47:14 »
Czy jest tu na forum jakaś procedura opisująca jak prawidłowo wykonać adaptację krok po kroku? Lub może ktoś z Was taką posiada?

Offline Marek Gorzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: Citroën C5 (X7) 2.0HDI 163KM AT
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2305 dnia: Październik 27, 2020, 05:20:34 »
Ja mam coś takiego. Ostatnio wrzucone na grupie

Jest opis procedury uczenia wg AISIN:

If the AF40-6 Speed Initial Learning Automatic Transmission or the TCM are replaced, it is essential to initialize the learned values and perform initial learning.

Initial learning can only be performed between 66-110C

Garage Shift Learning:

Vehicle stopped, depress the brake and keep lever in N for 3 seconds. Then shift from N to D and maintain for 3 seconds. Repeat this procedure 5 times. Then repeat the same procedure

from N to R.

Gear Shift Control Learning :

In D, at a throttle opening of 25%-30% drive up to 6th gear at a speed of above 65mph. Then

coast to a stop within 60 seconds. Repeat this procedure 10 times.

Check Learning Results:

Check that variable speed shock and shift shock have

decreased compared to the condition before learning.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2306 dnia: Październik 27, 2020, 08:13:13 »
A która opcje w diagboxie mam wybrać?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2307 dnia: Październik 27, 2020, 08:19:34 »
naprawa - opakowanie naprawa - częsci zamienne - wymiana oleju (prosta kalibracja)
naprawa - opakowanie naprawa - częsci zamienne - wymiana kalkulatora bez wymiany skrzyni ( pełna adaptacja ).

Co do tych % odejmowania licznika. To tak nie działa. Wpisałeś % ile oleju wymieniłes. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że skrzynia ma jakiś przebieg i każda jest w innym stanie, olej nie przeczyszcza skrzyni od razu ale po jakimś przebiegu. Najlepiej po jakimś czasie schodzić z wartością w dół aż dojdziemy do wartości idealnej.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2308 dnia: Październik 27, 2020, 09:14:36 »
Witam
 Miałem dynamiczną wymianę oleju i wyzerowany licznik. Po pewnym czasie (kilka miesięcy) sprawdzałem licznik to stan 00000. Zrobiłem wiec w programie statyczną wymianę oleju(bez fizycznej wymiany- bo olej przecież świeży). Wpisałem z palca stan licznika 180tyś. Ostatnio sprawdzałem i stan licznika stoi dalej na 180tyś. Gdzieś czytałem ostatnio na temat stojącego licznika oleju. Ale nie mogę znaleźć, a była tam opisana procedura rozruszania licznika jakąś inną procedurą. Nie pamiętam wątku w którym to czytałem. Może ktoś kojarzy? A w ogóle to dlaczego licznik nie chce ruszyć?

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2309 dnia: Październik 27, 2020, 09:27:36 »
Witam. Czy po dwóch wymianach statycznych oleju w skrzyni można zrobić jej adaptacje? Czy to może tylko zaszkodzić skrzyni. Po korekcji licznika zużycia oleju żadnej poprawy nie ma. Na zimnym przeciąga biegi. Na rozgrzanym już mniej. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowań zrzuca bieg np na 3 lub 2 bieg prędkość około 35km/h a obroty spadają jakby był na luzie. W momencie gdy chce się włączyć do ruchu wciskam gaz dopiero wtedy jakby jest zapinany bieg. Po przełączaniu z P na D czasem czuć to przełączenie.
Przy prędkości ok. 30km/h rozpina się lockup i koła nie mogą "napędzać" silnika. Konwerter przekazuje napęd za pośrednictwem oleju, dlatego obroty spadają poniżej1000. To tak jakbyś wcisnął sprzęgło w manualnej skrzyni. Po wciśnięciu gazu moment obrotowy jest przekazywany początkowo przez turbinę i olej. Później znowu uruchamia się lockup i spina wszystko "na stałe", wtedy silnik może pracować bez pobierania paliwa.
Nie wiem czy przebrnąłeś przez ten wątek, ale z tego co pisali inni adaptacja może pomóc, nie musi. Raczej nie zaszkodzi. Jeśli nie pomoże to raczej czeka Cię serwis ASB.
Witam
 Miałem dynamiczną wymianę oleju i wyzerowany licznik. Po pewnym czasie (kilka miesięcy) sprawdzałem licznik to stan 00000. Zrobiłem wiec w programie statyczną wymianę oleju(bez fizycznej wymiany- bo olej przecież świeży). Wpisałem z palca stan licznika 180tyś. Ostatnio sprawdzałem i stan licznika stoi dalej na 180tyś. Gdzieś czytałem ostatnio na temat stojącego licznika oleju. Ale nie mogę znaleźć, a była tam opisana procedura rozruszania licznika jakąś inną procedurą. Nie pamiętam wątku w którym to czytałem. Może ktoś kojarzy? A w ogóle to dlaczego licznik nie chce ruszyć?
Ktoś podawał wzór w jaki sposób jest obliczane to zużycie oleju. Dla użytkownika raczej nie ma to wielkiego znaczenia. Jeśli bardzo chcesz go ruszyć to zrób tak, żeby olej rzeczywiście mógł się zużyć. Włącz tryb manualny i na 1 biegu (tu nie włącza się lockup i napęd jest zawsze przekazywany przez olej) przejedź parę kilometrów na 4 tysiącach obrotów. Może uda Ci się nawet nie zagotować oleju, licznik na pewno ruszy. Jeśli delikatnie obchodzisz się z pedałem gazu i skrzynia rzadko działa "na oleju" to nie ma co się zużywać.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2310 dnia: Październik 27, 2020, 14:46:55 »
I jeszcze jedno pytanie odnośnie tej adaptacji. Czy podczas tych 10 razy rozpędzania i zwalniania jeśli skończy mi się droga (bo u mnie za bardzo nie ma takich długich prostych odcinków) to czy mogę wtedy gdzieś zawrócić? Czy włączenie biegu wstecznego przerwie ten proces??

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2311 dnia: Październik 27, 2020, 14:48:11 »
Odpowiedź #2124 w tym temacie:


Licznik nalicza dopiero jak temperatura przekroczy 95. Tak wygląda algorytm (z francuskiego forum)

128 jednostek co 1.28 sekundy dla temperatury oleju >95 ° C,
256 jednostek co 1.28 sekundy dla 95 ° C <T ° <105 ° C,
512 co 1.28 s dla 105 ° C <T ° <115 ° C,
Przyrost jest podwajany co 10 ° C.
Gdy licznik osiągnie wartość 32958 x 2^16, zaczną migać diody w przyciskach sport i  śnieżynka * LEDs flash -olej jest zużyty. Jest to około 6000 roboczogodz

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2312 dnia: Październik 27, 2020, 14:49:45 »
I jeszcze jedno pytanie odnośnie tej adaptacji. Czy podczas tych 10 razy rozpędzania i zwalniania jeśli skończy mi się droga (bo u mnie za bardzo nie ma takich długich prostych odcinków) to czy mogę wtedy gdzieś zawrócić? Czy włączenie biegu wstecznego przerwie ten proces??
Ta procedura AISIN jest kiepska w polskich warunkach. Zrób tak jak to opisuje volvo czyli trzy etapy najpierw spokojna jazda, później na pół gwizdka a na koniec pełen ogień

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2313 dnia: Październik 27, 2020, 15:06:21 »
A można prosić o konkretną instrukcję?

Offline Sebastian Bak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: DS5 2014 2.0 HDI Automat
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2314 dnia: Październik 27, 2020, 15:20:38 »
Jaka powinna być właściwa temperatura oleju żeby trzymał parametr lepkości?

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2315 dnia: Październik 27, 2020, 17:59:56 »
Ja wymieniałem już dwa razy olej statycznie. Wymieniłem 2x po 3l. Mój odczytany licznik zużycia oleju to 2406342. Zrobiłem korektę zużycia: 2406342-43%=1371614- 43%=781820.
Zrobie jeszcze dwie statyczne wymiany i poźniej podobna korekta zużycia oleju.
Na chwilę obecna po zrobieniu korekty zużycia oleju nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni biegów. Zauważam delikatny uślizg przez 2-3 sekundy w momencie gdy jadę na niskich obrotach na 2 i 3 biegu i dodam gazu. Przy normalnym rozpędzaniu tzn dodaję powiedzmy 50% gazu i skrzynia biegi przerzuca biegi od 1do6 to nie ma żadnych uślizgów ani nawet szarpnięć.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2316 dnia: Październik 27, 2020, 19:50:33 »
A można prosić o konkretną instrukcję?

Volvo adaptację podaje dla trzech prędkości obrotowych silnika:
1 - do 1400 obr/min
2 - do 1800 obr/min
3 - do 2500 obr/min

Procedura PSA jest jeszcze ciekawsza - mówi i jeździe próbnej z jak największą ilością zmian biegów.

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2317 dnia: Październik 29, 2020, 11:58:17 »
Ja wymieniałem już dwa razy olej statycznie. Wymieniłem 2x po 3l. Mój odczytany licznik zużycia oleju to 2406342. Zrobiłem korektę zużycia: 2406342-43%=1371614- 43%=781820.
Zrobie jeszcze dwie statyczne wymiany i poźniej podobna korekta zużycia oleju.
Na chwilę obecna po zrobieniu korekty zużycia oleju nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni biegów. Zauważam delikatny uślizg przez 2-3 sekundy w momencie gdy jadę na niskich obrotach na 2 i 3 biegu i dodam gazu. Przy normalnym rozpędzaniu tzn dodaję powiedzmy 50% gazu i skrzynia biegi przerzuca biegi od 1do6 to nie ma żadnych uślizgów ani nawet szarpnięć.
Ten uślizg to jest praca skrzyni przy przekazywaniu napędu poprzez olej, o czym pisałem wyżej. Lockup spina skrzynię "na stałe" dopiero powyżej ok 2k obrotów na 2 biegu, na 3 wcześniej (nie pamiętam dokładnych wartości, ale podczas zwalniania możesz zauważyć przy jakiej wartości obrotomierz opada do wartości minimalnej), wtedy auto jedzie jak tradycyjne, ze sprzęgłem. Przy przekazywaniu napędu poprzez olej ma się wrażenie jazdy jak przy skrzyni bezstopniowej, najpierw rosną obroty, później prędkość.

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2318 dnia: Październik 31, 2020, 16:51:29 »
Odpowiedź #2124 w tym temacie:


Licznik nalicza dopiero jak temperatura przekroczy 95. Tak wygląda algorytm (z francuskiego forum)

128 jednostek co 1.28 sekundy dla temperatury oleju >95 ° C,
256 jednostek co 1.28 sekundy dla 95 ° C <T ° <105 ° C,
512 co 1.28 s dla 105 ° C <T ° <115 ° C,
Przyrost jest podwajany co 10 ° C.
Gdy licznik osiągnie wartość 32958 x 2^16, zaczną migać diody w przyciskach sport i  śnieżynka * LEDs flash -olej jest zużyty. Jest to około 6000 roboczogodz



Czy tu nie ma czasem błędu albo czegoś nie rozumiem?
Temperatury pomiędzy 95, a 105 C łapią się na warunek na 128 i na 256 jednostek co 1,28 sek.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2319 dnia: Październik 31, 2020, 18:37:09 »
Ja wymieniałem już dwa razy olej statycznie. Wymieniłem 2x po 3l. Mój odczytany licznik zużycia oleju to 2406342. Zrobiłem korektę zużycia: 2406342-43%=1371614- 43%=781820.
Zrobie jeszcze dwie statyczne wymiany i poźniej podobna korekta zużycia oleju.
Na chwilę obecna po zrobieniu korekty zużycia oleju nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni biegów. Zauważam delikatny uślizg przez 2-3 sekundy w momencie gdy jadę na niskich obrotach na 2 i 3 biegu i dodam gazu. Przy normalnym rozpędzaniu tzn dodaję powiedzmy 50% gazu i skrzynia biegi przerzuca biegi od 1do6 to nie ma żadnych uślizgów ani nawet szarpnięć.
Ten uślizg to jest praca skrzyni przy przekazywaniu napędu poprzez olej, o czym pisałem wyżej. Lockup spina skrzynię "na stałe" dopiero powyżej ok 2k obrotów na 2 biegu, na 3 wcześniej (nie pamiętam dokładnych wartości, ale podczas zwalniania możesz zauważyć przy jakiej wartości obrotomierz opada do wartości minimalnej), wtedy auto jedzie jak tradycyjne, ze sprzęgłem. Przy przekazywaniu napędu poprzez olej ma się wrażenie jazdy jak przy skrzyni bezstopniowej, najpierw rosną obroty, później prędkość.
Ale czy ten uślizg to normalne zachowanie skrzyni biegów?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2320 dnia: Październik 31, 2020, 20:24:56 »

Czy tu nie ma czasem błędu albo czegoś nie rozumiem?
Temperatury pomiędzy 95, a 105 C łapią się na warunek na 128 i na 256 jednostek co 1,28 sek.

Być może jest ale tak piszą wszędzie na francuskich forach. Niektórzy jeszcze piszą że to algorytm z AL4 ale faktycznie tak to działa.
U mnie licznik naliczył dopiero 10.000 jednostek po 2 latach przy jeździe w górach w upalne lato.

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2321 dnia: Listopad 02, 2020, 13:05:38 »
Ja wymieniałem już dwa razy olej statycznie. Wymieniłem 2x po 3l. Mój odczytany licznik zużycia oleju to 2406342. Zrobiłem korektę zużycia: 2406342-43%=1371614- 43%=781820.
Zrobie jeszcze dwie statyczne wymiany i poźniej podobna korekta zużycia oleju.
Na chwilę obecna po zrobieniu korekty zużycia oleju nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni biegów. Zauważam delikatny uślizg przez 2-3 sekundy w momencie gdy jadę na niskich obrotach na 2 i 3 biegu i dodam gazu. Przy normalnym rozpędzaniu tzn dodaję powiedzmy 50% gazu i skrzynia biegi przerzuca biegi od 1do6 to nie ma żadnych uślizgów ani nawet szarpnięć.
Ten uślizg to jest praca skrzyni przy przekazywaniu napędu poprzez olej, o czym pisałem wyżej. Lockup spina skrzynię "na stałe" dopiero powyżej ok 2k obrotów na 2 biegu, na 3 wcześniej (nie pamiętam dokładnych wartości, ale podczas zwalniania możesz zauważyć przy jakiej wartości obrotomierz opada do wartości minimalnej), wtedy auto jedzie jak tradycyjne, ze sprzęgłem. Przy przekazywaniu napędu poprzez olej ma się wrażenie jazdy jak przy skrzyni bezstopniowej, najpierw rosną obroty, później prędkość.
Ale czy ten uślizg to normalne zachowanie skrzyni biegów?
Tak, jak najbardziej. Oczywiście na poziomie nie przeszkadzającym w jeździe. Jeśli auto zauważalnie kiepsko się rozpędza to może być coś nie tak. U mnie powoli tarcza lockup'a się kończy (czarny olej w skrzyni niedługo po wymianie był pierwszą oznaką) i na 6 biegu przy niskich obrotach i przyspieszaniu czuć delikatne wibracje (pasażerowie tego w ogóle nie odczuwają pomimo zwracania uwagi). W serwisie stwierdzili, że na razie nie ma sensu wymieniać, tylko obserwować. Źle jest kiedy na 6. biegu (lockup jest zapięty od najniższych obrotów) chcesz gwałtownie przyspieszyć, a auto się zachowuje jak przy przekazywaniu napędu przez olej. Coś jak zużyta tarcza sprzęgła w manualu.

PS. ta wiedza pochodzi od serwisanta ASB. Sam mechanikiem nie jestem po prostu co nieco doczytałem i trochę przy okazji podpytałem o działaniu klasycznej ASB :)

Offline Tomasz Kamela

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Stalowa Wola
[MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2322 dnia: Listopad 17, 2020, 19:46:10 »
Witam , Panowie po przeczytaniu tych wszystkich lektur niewiem w końcu co zalać do swojej C5 na korku mam napisane AW-1 only . W serwisie raz powiedzieli 70 za litr później 220 za za 2 litry .  Total MV LV , Ravenol T WS , AMSOIL ATL czy może jeszcze coś innego ? Cytrynka z 2013 roku .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2323 dnia: Listopad 17, 2020, 19:57:46 »
Ja płaciłem za Totala MV LV 45 zł. Można jeszcze zalać Eurol 6700

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2324 dnia: Listopad 17, 2020, 20:29:14 »
Witam , Panowie po przeczytaniu tych wszystkich lektur niewiem w końcu co zalać do swojej C5 na korku mam napisane AW-1 only . W serwisie raz powiedzieli 70 za litr później 220 za za 2 litry .  Total MV LV , Ravenol T WS , AMSOIL ATL czy może jeszcze coś innego ? Cytrynka z 2013 roku .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zalej to na co Cię stać tylko, żeby było zgodne z AW-1. Możesz jechać i kupić go w ASO za te 110zł/1l lub kupić to samo od Total, Ravenol, Eurol i pewnie jeszcze paru innych za ok 40zł/1l.