Witam. Czy po dwóch wymianach statycznych oleju w skrzyni można zrobić jej adaptacje? Czy to może tylko zaszkodzić skrzyni. Po korekcji licznika zużycia oleju żadnej poprawy nie ma. Na zimnym przeciąga biegi. Na rozgrzanym już mniej. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowań zrzuca bieg np na 3 lub 2 bieg prędkość około 35km/h a obroty spadają jakby był na luzie. W momencie gdy chce się włączyć do ruchu wciskam gaz dopiero wtedy jakby jest zapinany bieg. Po przełączaniu z P na D czasem czuć to przełączenie.
Przy prędkości ok. 30km/h rozpina się lockup i koła nie mogą "napędzać" silnika. Konwerter przekazuje napęd za pośrednictwem oleju, dlatego obroty spadają poniżej1000. To tak jakbyś wcisnął sprzęgło w manualnej skrzyni. Po wciśnięciu gazu moment obrotowy jest przekazywany początkowo przez turbinę i olej. Później znowu uruchamia się lockup i spina wszystko "na stałe", wtedy silnik może pracować bez pobierania paliwa.
Nie wiem czy przebrnąłeś przez ten wątek, ale z tego co pisali inni adaptacja może pomóc, nie musi. Raczej nie zaszkodzi. Jeśli nie pomoże to raczej czeka Cię serwis ASB.
Witam
Miałem dynamiczną wymianę oleju i wyzerowany licznik. Po pewnym czasie (kilka miesięcy) sprawdzałem licznik to stan 00000. Zrobiłem wiec w programie statyczną wymianę oleju(bez fizycznej wymiany- bo olej przecież świeży). Wpisałem z palca stan licznika 180tyś. Ostatnio sprawdzałem i stan licznika stoi dalej na 180tyś. Gdzieś czytałem ostatnio na temat stojącego licznika oleju. Ale nie mogę znaleźć, a była tam opisana procedura rozruszania licznika jakąś inną procedurą. Nie pamiętam wątku w którym to czytałem. Może ktoś kojarzy? A w ogóle to dlaczego licznik nie chce ruszyć?
Ktoś podawał wzór w jaki sposób jest obliczane to zużycie oleju. Dla użytkownika raczej nie ma to wielkiego znaczenia. Jeśli bardzo chcesz go ruszyć to zrób tak, żeby olej rzeczywiście mógł się zużyć. Włącz tryb manualny i na 1 biegu (tu nie włącza się lockup i napęd jest zawsze przekazywany przez olej) przejedź parę kilometrów na 4 tysiącach obrotów. Może uda Ci się nawet nie zagotować oleju, licznik na pewno ruszy. Jeśli delikatnie obchodzisz się z pedałem gazu i skrzynia rzadko działa "na oleju" to nie ma co się zużywać.