Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Oszczędna jazda 2.0 HDi  (Przeczytany 11822 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 02, 2008, 18:35:42 »
Producent nie zaleca żadnych dodatków, należy lać dobre paliwo i nie zamulać auto i będzie gites, a oczywistą rzeczą jest że jak rozpędzisz auto to wrzucasz piąty bieg po to on jest, chodzi o to abyś mógł w każdej chwili spokojnie przyśpieszyć a nie tak jak niektórzy wrzucą piątkę przy 60km/h i ciągną ten samochód do 100km/h

Offline Bartłomiej Czerwiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Skąd: Linköping / Szwecja
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver | C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
  • Zainteresowania: żeglarstwo, modelarstwo, mtb, krótkofalarstwo
  • Miejscowość: Linköping / Szwecja
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 02, 2008, 20:25:24 »
Bez przesady... piątka u mnie wchodzi przy 80-90. Ale to prawda... są niektórzy wyznawcy mega-elastyczności skrzyni biegów dla których bez problemu jest jazda na 5ce w granicach 40-140 ;)
była: Xsara III Coupe 2.0 HDI 90KM '03 silver
jest: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver
jest: C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
Diagbox 7.57 + interfejs w pełni obsadzony

Offline Szymon Leśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0HDi 110KM SX+ 2002 r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 04, 2008, 01:16:01 »
FAK ECODRIVING!! YeaHHHHH!!! ("Anaaaaaaaarchiaa, Anaaaaaaarchiaaaaaa!!!!:evil: )
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Xsara na szesnastkach ;)

sprzedam Hondę Accord liftback 2001r. 1.8 V-Tec B+G
przebieg 155tkm, krajowa, II właściciel, info na mejla

Offline Bartłomiej Czerwiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Skąd: Linköping / Szwecja
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver | C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
  • Zainteresowania: żeglarstwo, modelarstwo, mtb, krótkofalarstwo
  • Miejscowość: Linköping / Szwecja
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 04, 2008, 12:29:41 »
Cytuj

Szymon Leśniewski napisał:
FAK ECODRIVING!! [...]

[OT]
Wiesz Szymon... a mi się podoba proekologiczne podejście do spraw wokół nas. Każdy może mieć jakiś swój mały wkład w tą kwestię:
- świadomie wybrałem diesla nie tylko z uwagi na małe spalanie ale też przez fakt iż produkcja benzyny powoduje większe spustoszenie ekologiczne,
- świadomie dopłacam parę koron miesięcznie za energię elektryczną, wybierając elektryczność wytwarzaną wyłącznie przez elektrownie wiatrowe,
była: Xsara III Coupe 2.0 HDI 90KM '03 silver
jest: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver
jest: C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
Diagbox 7.57 + interfejs w pełni obsadzony

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 04, 2008, 20:47:39 »
Produkcja benzyny i oleju nepedowego to ten sam proces produkcyjny, jedno i drugie powstaje w wyniku destylacji ropy naftowej. Wiec nie mozna powiedziec, ze produkcja oleju napedowego z ropy jest bardziej ekologiczna niz produkcja benzyny.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Bartłomiej Czerwiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Skąd: Linköping / Szwecja
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver | C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
  • Zainteresowania: żeglarstwo, modelarstwo, mtb, krótkofalarstwo
  • Miejscowość: Linköping / Szwecja
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 04, 2008, 23:28:33 »
Zgadza się że to ten sam proces... ale dodatki / uszlachetniacze do obu paliw mają zgoła odmienny wpływ na środowisko. Wiem, bo to taka szwedzka "śmierdząca sprawa" ;) Dowalają wysokie podatki do ropy i aut z silnikami diesla chcąc ograniczyć szkodliwą emisję ale już nabierają wody w usta jak dochodzi do publicznej dyskusji "produkcja benzyny bardziej szkodzi środowisku niż produkcja ropy".
była: Xsara III Coupe 2.0 HDI 90KM '03 silver
jest: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver
jest: C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
Diagbox 7.57 + interfejs w pełni obsadzony

Offline Edward Gurbiel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4GP rodzinny a do większych wrażeń zostaje Xsara :)
  • Miejscowość: Kraków
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 05, 2008, 17:38:06 »
Dokładnie Szymon:) Fak ten Eco:)
czy daje po garkach czy jeżdziłęm Eko to po mieście i tak 7 l:)

lepiej było na Eco po trasie .. ale o te  setne litra bił się będe:)

A wole dać po garkach  aby  i turbinka sobie popracowala...i aby radość z jazdy  była.
Jak bym miał się t oczyć  to do C15 bym wrócił:)


pozdro
Wcześniej ZX 1.9 TD Kombi z 95r a teraz   Xsarcia HDi z 2002r.  No i doszedł C4GP 1.6HDi Selection :)

Offline krzysztof łagan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: łęczna
  • Posiadany samochód: xsara break hdi, peugeot 206 hdi,
  • Miejscowość: łęczna
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 11, 2008, 18:35:00 »
Witam Wszystkich Forumowiczów!

Od dzisiaj jestem posiadaczem Xsary Break HDI z 2002 r i na razie jestem trochę zawiedziony.

Po primo zużycie paliwa, komp pokazuje średnie 7.2 l bez mocnego upalania, minimalne przy 90 km/h to 6.7. Chyba coś jest nie tak. Brava ze 105 konnym motorem jest o wiele żwawsza a łyka między 4 a 4,5 l na setkę. Juro musze zerknąć na filtry.
Po secundo muł, muł i raz jeszcze muł. Chodzi gorzej jak 206 1.4 HDI mojej żony.
Co jeszcze można sprawdzić?

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 11, 2008, 19:58:44 »
Chcesz powiedziec ze Fiat po miescie pali 4-4,5l? Zarty chyba sobie robisz :) Co do mulowatosci to po zakupie powymieniaj wszystkie filtry i olej i inne zalecane rzeczy. No i jaki masz silnik? 90 km czy 110?
Moje spalanie

Offline Adam Czajka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.9D (DW8) 06'2001
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 11, 2008, 21:16:22 »
Cytuj

krzysztof łagan napisał:
Po secundo muł, muł i raz jeszcze muł. Chodzi gorzej jak 206 1.4 HDI mojej żony.


Rozwiążę Twój problem i dam Ci na chwilę moją z 1.9D, będzie jak w żydowskim kawale o kozie :)

Offline Bartłomiej Czerwiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Skąd: Linköping / Szwecja
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver | C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
  • Zainteresowania: żeglarstwo, modelarstwo, mtb, krótkofalarstwo
  • Miejscowość: Linköping / Szwecja
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 12, 2008, 11:04:54 »
Cytuj

krzysztof łagan napisał:
[...] Po primo zużycie paliwa, komp pokazuje średnie 7.2 l  [...]

Po pierwsze... witaj w klubie ;)
Po drugie... czasem komputer pokazuje zawyżone spalanie. U mnie jest to średnio o 1L więcej niż faktyczne spalanie. Tego akurat nie można poprawić ale słyszałem że w ekstremalne różnice między tym co pokazuje komputer a faktycznym spalaniem (rzędu 3L) mogą wynikać z tego że zliczanie spalania w komputerze jest ustawione pod benzynę a nie ON.
Moja rada... zatankuj do pełna i wyzeruj liczniki. Jak wyjeździsz do rezerwy zatankuj znów do pełna i oblicz spalanie faktyczne:
(ilość zatankowanych litrów / ilość przejechanych od wyzerowania kilometrów * 100 = wynik w [L/100km]).
Porównaj obliczenia z tym co pokazuje komputer i już wiesz co jest grane.
Pozdrawiam,
Gites
była: Xsara III Coupe 2.0 HDI 90KM '03 silver
jest: C4 II 1.6HDi 90KM, 2012 silver
jest: C4GP II FL 2.0HDi 150KM, 2017, silver acier
Diagbox 7.57 + interfejs w pełni obsadzony

Offline Konrad Wolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 2001 r. 90 KM
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 13, 2008, 09:28:26 »
Moja Xsara też źle pokazuje spalanie, jednak jak przestałem kasować komputer, a przebieg jest już ponad 3000 km to obliczenie spalania stało się nieco dokładniejsze. Faktyczne spalanie po własnych obliczeniach, też zaczyna mnie martwić. I tutaj mam pytanie, jak da się zdiagnozować zepsutą turbinę? Jeśliby nie działała to pojawi się jakiś błąd na desce rozdzielczej/w komputerze pojazdu? Czy na pewno bym to zauważył podczas jazdy (np. byłby bardzo mułowaty czy to niezauważalna zmiana?)?
Xsara II 2.0 HDi EXLUSIVE 2001 kolor: hiacynt + skóra :evil:
Moja pali  głównie po Wrocławiu

Offline krzysztof łagan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: łęczna
  • Posiadany samochód: xsara break hdi, peugeot 206 hdi,
  • Miejscowość: łęczna
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 13, 2008, 21:47:22 »
Własnie wczoraj zalałem ON pod korek i zobaczymy. Też mi się wydaje że komputer nie pokazuje idealnie. Po niedzieli powymieniam wszystkie filtry i olej bo jak zobaczyłem jak wygląda filtr powietrza nogi mi się ugięły. Nie dziwie sie teraz że turbina ledwo gwizda.  Staram się jeździć ekonomicznie i zobaczymy jaki wynik osiągnę (oczywiście w zużyciu paliwa).

Offline Maciek Pawłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 HDI kombi 2001 90KM
  • Zainteresowania: wędki
  • Miejscowość: Łódź
Re: Oszczędna jazda 2.0 HDi
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 14, 2008, 11:03:23 »
Cytuj

Konrad Wolski napisał:
I tutaj mam pytanie, jak da się zdiagnozować zepsutą turbinę? Jeśliby nie działała to pojawi się jakiś błąd na desce rozdzielczej/w komputerze pojazdu? Czy na pewno bym to zauważył podczas jazdy (np. byłby bardzo mułowaty czy to niezauważalna zmiana?)?


u mnie na desce sie nic nie pojawilo. auto po prostu mulowate - ale do tej mulowatosci sie mozna przyzwyczaic, tzn. po pewnym czasie juz nie jestes pewny czy auto mulowate, czy moze tak jezdzilo. 2 objawem padnietej turbiny byla niebieska chmura dymu za autem przy ok. 3 tys obrotow. co gorsza wydawalo mi sie ze caly czas slysze jej swistanie co mnie uspokajalo ze turbina jest ok a mulowatosc wynika z innych przyczyn. wreszcie diagnostyka i brak wzrostu cisnienia doladowania - wyrok - turbina do roboty. prawie 2 tys szlag trafil, turbina robiona 2 x, raczej bez rewelacyjnej roznicy w jezdzie a na diagnostyce ponownie brak cisnienia doladowania. takze teraz jedyne czego jestem pewien to ze to jakis lewy warsztat mimo calkiem niezlych opinii o nim. sprawa niedokonczona, musze do nich jechac, tylko ten brak czasu...
jak ci wychodzi spalanie ok 7 l po miescie to chyba nie powinienes narzekac. ja mam ok 5 - 6 l sredni, ale ja przebiegi glownie na trasie robie.
MATEO