Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z odpaleniem xsary 2.0hdi  (Przeczytany 10903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ireneusz Wilczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)
  • Zainteresowania: wędkarstwo, komputery
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Problemy z odpaleniem xsary 2.0hdi
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 05, 2009, 11:27:57 »
Cytuj

krzysztof łagan napisał:
Nic nie sprawdziłem jeśli chodzi o pompę paliwa, za duży mróz był. Ale wydaje mi się że znajduje się ona w zbiorniku.
Mam teraz pytanie do innych użytkowników:

Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji "zapłon" słychać u Was pompę paliwa?
U mnie jest cicho.

A może ona się włącza równocześnie z rozrusznikiem?
W benzyniakach z wtryskiem słychać wyraźnie że włącza sie na moment aż nabije ciśninie w instalacji.
Co dziwne sprawdzałem w 206 1.4 HDI i tam też jest cicho.
Paliwo jest w przewodzie między filtrem a pompą wysokiego ciśnienia. Pompując ręczną pompką słychać że obieg jest.
Więc  należy się skupić chyba na immobilizerze.
Ale przed tym sprawdze przelewy żeby całkowicie wyeliminować kwesie zasilania.
Teraz znów pytanko:
Czy ktoś sprawdzał czy wtryski dostają imuls elektryczny? Są sterowane napięciem 12V czy innym? Nie chciałbym czegoś narobić. CZy można je sprawdzić zwykłą próbówką czy impulsy są na tyle krótkie że podczas kręcenia rozrusznikiem nie da się tego zauważyć?


Dwie podstawowe kwestie :

Jeżeli masz układ wtryskowy BOSCH to masz pompę paliwa w zbiorniku. Jezeli jest to SIEMENS to pompy paliwa nie ma w zbiorniku za to masz ręczną pompkę tzw "gruszkę" przed filtrem paliwa. Żeby dowiedizieć sie jaki masz system zasilania wystarczy przeczytać na pompie wysokiego ciśnienia jakiego jest producenta.

Druga kwestia to napięcie sterujące wtryskiwaczami. Nawet nie próbuj kontrolować to kontrolką 12V. Napięcie sterujące to około 70-80V podawane w bardzo krótkich impulsach (do trzech impulów na 1 wtrysk) Takie impulsy sprawdza się na oscyloskopie inaczej istnieje ryzyko uwalenia koputera sterującego.
Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)

Offline krzysztof łagan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: łęczna
  • Posiadany samochód: xsara break hdi, peugeot 206 hdi,
  • Miejscowość: łęczna
Re: Problemy z odpaleniem xsary 2.0hdi
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 05, 2009, 17:14:44 »
Dzięki Ireneusz za odpowiedź w sprawie sprawdzania wtrysków. Na szczęście jeszcze nic nie zepsułem:)
Co do systemu wtryskowego to chyba jest to Siemens ale jest też gruszka do ręcznego pompowania paliwa.
Poczekam aż temperatura troche podskoczy bo przy minus 10 to żadna robota.

Offline krzysztof łagan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: łęczna
  • Posiadany samochód: xsara break hdi, peugeot 206 hdi,
  • Miejscowość: łęczna
Re: Problemy z odpaleniem xsary 2.0hdi
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 17, 2009, 21:23:53 »
Auto odpalone!
Rozmawiałem z poprzednim właścicielem który powiedział żebym nic nie kombinował tylko kręcił i kręcił i kręcił rozrusznikiem. Więc tak robiłem i nic. W końcu dostałem się do zbiornika paliwa i odkręciłem smok. Mam wersje która nie posiada pompy paliwa w zbiorniku. W owym smoku było troche smieci, po rozebraniu tego na czynniki pierwsze, przeczyszczeniu i złożeniu dalej nie chciał zagadać. Odkręciłem przewód zasilający pompę wysokiego ciśnienia, troszkę oleju się z niej wylało i zakręciłem spowrotem. Nast ępnie ręczną pompką zacząłęm energicznie pompować. Po chwili coś pyknęło w pompie wysokiego ciśnienia i jakby olej zaczął krążyć z mniejszym oporem po instalacji. Wsiadłem do auta i po paru próbach auto odpaliło.
I teraz pytanie czy to pyknięcie w pompie coś w niej odetkało czy to tylko zbieg okoliczności i bez tej operacji i tak by odpaliło? Nie wiem.
Dziś przy minus 4 odpaliło i zaraz zgasło. Potrzymałem dłużej na rozruszniku i załąpał. Rozmawiałem też drugi raz z włąścicielem i przyznał sie że podczas mrozu tez miał problemy z odpaleniem auta.
Następny krok to chyba sprawdzenie świec żarowych.