Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Coś dla maniaków V6 cała prawda, no prawie :)  (Przeczytany 2172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Coś dla maniaków V6 cała prawda, no prawie :)
« dnia: Grudzień 03, 2010, 20:42:00 »
Tłumaczenie google




Tłumaczenie (angielski > polski)
Początki V6 PRV silnikiem określić w umowie kwietnia 1966, gdzie Peugeot i Renault zgodził się na partnerstwo w produkcji wspólnych elementów mechanicznych.

W 1969 roku, ich pierwszy wspólny zależnej, La Francaise de Mecanique, został utworzony.

Lokalizacja fabryki, a więc również w przyszłości miejsce dla produkcji V6 PRV, został wybrany na Douvrin, miasto satelitarne Obiektyw w bardzo północnej Francji.

To było w 1971 roku, że Peugeot i Renault postanowili połączyć swoje siły z Volvo do projektowania i produkcji silników "V". Stworzyli spółki PRV, PLC, w którym każdy miał partnera w jednej trzeciej akcji. Pierwotnego planu było stworzenie silnika V8.

Powody, dla których stał się silnik PRV V6 zamiast V8 jest wiele. Kryzys energetyczny została rozciągnięta na rynku silników sześciocylindrowych. Francuski polityk podatkowych w roku 1970 spowodował tak wyraźnie niższych cen detalicznych dla samochodów o pojemności silnika mniejszej niż 2,8 litra. Ale być może najważniejsze, Renault V6 potrzebne do zainstalowania w swój nowy model, 30 TS. Sprawa V6 był nieco mniej ważne dla Peugeot lub Volvo, ponieważ ich nowe modele można łatwo dopasować V8, jak również.

Ale dlaczego 90 stopni V6? Nie ma przeszkód, aby stosować te kąt zamiast zupełnie nowej konstrukcji, ponieważ tylko kilka lat wcześniej rozpoczęła się Citroen z powodzeniem do produkcji Maserati silnik V8 cięcia
(Co 90 stopni V6) za sportowy model SM.

To jest bardzo oczywiste, że na decyzję o produkcji V6 zamiast V8 dokładnie zdobył PRV Engine jego znaczenie, a tym samym szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle motoryzacyjnym oraz w sportach motorowych.

Douvrin PRV V6 silnik, który od dwóch pokoleń. Wszystkie aplikacje V6 PRV oryginalny miał funkcję różnych zapłonu dla każdego cylindra. Było to konieczne ze względu na 90 specyfikacji stopni, tak aby silnik płynnie pracujący. Druga generacja została wprowadzona w 1986 roku Peugeot 505 V6. W praktyce silniki miał 30 stopni offset crankpins dać nawet odstępach czasu wypalania 60 stopni V6.

Historia produkcji

Sekcja V6 PRV z FM Factory, który był nazywany "Z" został zakończony w styczniu 1974 r.

Pierwsze maszyny mające na budowę PRV (lub "Z") Silniki przybył do FM Skąd w Douvrin na początku czerwca 1973 roku.

Jednym z pierwszych maszyn do produkcji silnik V6 PRV przybył FM Lokalizacja

Jednym z pierwszych maszyn do produkcji silnik V6 PRV przybył FM Lokalizacja

'Z' dla budynków fabrycznych V6 PRV produkcji zostały zakończone stycznia 1974.

Wprowadzenie silnika V6 PRV Douvrin oficjalnie odbyła się 3 października 1974. Model pierwszy samochód, który otrzymał nowy silnik Volvo 264, wkrótce po nim Peugeot 504 Coupï ¿½ i 504 Cabriolet. W marcu 1975 roku, PRV V6 został wprowadzony w dwa kolejne modele, Peugeot 604 i Renault 30 TS.

W październiku 1976 roku, Renault Douvrin V6 został wprowadzony w Alpine Renault A310 samochodów sportowych. W 1977 Meyrignac Coupe z Renault Douvrin V6, została wprowadzona na Geneva Motorshow.

W 1980 roku, nowej wersji Peugeot Douvrin V6 został wprowadzony w Talbot Tagora. W 1981 roku DeLorean DMC-12 otrzymał PRV V6.

W lutym 1982 roku, Z154-4 typ został wprowadzony w 760 Volvo GLE. Rok 1984 przyniósł nowy model Renault 25, dostępne również z ZMJ-Z7V typu V6 PRV Engine. Również pierwszy turbodoładowanie silnika w samochodach drogowych produkcja pojawiła się, jako wariant Z7U dla Renault 25 V6 Turbo. Później tego samego roku, silnik V6 PRV Douvrin został wprowadzony w Renault Alpine V6 GT / GTA i Lancia Thema 6V.

W 1985 roku PRV V6 pojawił się w nowym Volvo 780 Coupe.

Lipca 1986 był bardzo ważny moment dla Douvrin V6 Silnik: druga generacja silnika została wprowadzona z typem ZN3J z Peugeot 505 V6. Nowy silnik miał 30 stopni offset crankpins dać nawet odstępach czasu wypalania 60 stopni V6. Także turbodoładowana wersja V6 Renault Douvrin się z Venturi MVS samochód sportowy

W 1988 r. American Eagle Premier dostał PRV V6. W 1989 roku, nowy Citroen XM Ma Peugeot Douvrin V6 typu ZPJ. Peugeot 605 w przyszłym roku. W 1991 roku został na przełomie Renault Alpine A610 skorzystać z PRV V6. Po tym, V6 PRV nadal stosowane w Renault Safrane i 1-wszej generacji Laguny V6.

Jednym z bardzo ostatnio używanych samochodów V6 PRV do ich produkcji była Helema V6 Coupe samochodów sportowych.

Ostatni silnik V6 PRV Produkcja w FM Factory Produkcja Douvrin PRV silnik V6 został zatrzymany w dniu 15 czerwca 1998 r., po sumie 970.315 Silniki Com

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Coś dla maniaków V6 cała prawda, no prawie :)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2010, 21:30:18 »
Tekst już dość długo krąży po internecie. Jednoznacznie dowodzi, że inżynierowie mieli dosyć sporo czasu na wyeliminowanie większości słabych punktów przez te lata :)
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'