Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Bartłomiej Zieliński w Marzec 11, 2018, 20:45:59
-
Część,
ponieważ wszystko w życiu robię sam i po swojemu zainteresowałem się tym tematem. Zmieniłem sobie mapę w sterowniku o chciałbym zapoczątkować na forum temat zmagania się ze zmianą map w sterownikach ECU. Opiszę moje doświadczenia i proszę o podpowiedzi o tym czego zapomniałem i o tym czego nie widziałem. Stworzę krok po kroku co musimy robić albo posiadać do tego celu. Spędziłem kilka tygodni żeby zrozumieć remaping i nie czuje się jeszcze na siłach uczyć jak zmieniać mapy ale chciałbym rozpocząć od podstaw. O zaletach i wadach chip tuningu nie warto mówić bo to temat powszechnie znany. Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
1. Musimy sprawdzić stan naszego silnika przed remappingiem. Zatem podpinamy DB i sprawdzamy:
- Korekcje wtrysków lub czas wtrsyków (mają być równe, itd...)
- Cisnienie turbiny zadane z uzyskanym
- Ciśnienie na listwie CR ma być równe z zadanym
- przepływ powietrza przez przepływomierz zgodan z zadaną, czy temperatura ok.
- oczywiscie żadnych błedów z FAP, egr i z innych podstawowych czujników ale to chyba jasne.
- dobrze by sprawdzić czy trzyma serie na hamowniwiec jak masz blisko i tanio to to zrób, mnie nie chodziło o moc max więc wiele bym nie sprawdził, zmierzyłem czas do 100 km/h było około 9,5 sek więc uznałem że tak ma być, a chodziło mi żeby był zrywniejszy na niższych obrotach więc i tak ciężko to zmierzyć na hamowni)
-....
2. Potrzebujemy plik wsadowy z naszego ECU.
- poszukujemy modelu naszego sterownika- ( mój to delphi DCIM 3.5)
- poszukujemy interfejsu, który zczyta nam plik przez OBD
- Ja kupiłem KESS v2 4.032 chińczyka i używany w dodatku. Wcześniej sprawdziłem czy ktoś używał takiego do DCM 3.5 ( PSA, FORD) tutaj lista co obsługuje https://www.enigmatool.co.uk/wp-content/uploads/Kesslist.pdf (https://www.enigmatool.co.uk/wp-content/uploads/Kesslist.pdf)
- instalujemy program Ksuit
- podłączamy auto pod prostownik, podnosimy na maxa do góry, żeby pompa się nie włączała za każdym przekręceniem kluczyka podłączamy lapka pod prąd. Ja miałem stary ledwno odpalający w zimie akumulator, na dworzu było - 5 C, usb mam pourywane przez dziecko, chiński, używany kabel, powinno się go zmasować ale też tego nie chciało mi się robić i "francuzy to najgorsze gówno więc bardzo ciężko cokolwiek skopiować z ECU"
więc jak piszą na forach, że upalicie na pewno sterownik, jak nie pojedziecie do fachowców to im nie wierzcie :)
- podłączamy kabel, z listy w programie ksuit wybieramy nasze auto, robi test połączenia, download file, i idzie...
- 3 min, amperomierz pokazuje już 5 A i stan akumulatora 10% :)
- 8 min, stan akumulatora 0%
- Poszedłem na herbate bo mróz na dworzu i nie chiałem na to patrzeć.
- cała operacja trwała 22 min, plik zapisz na pulpicie, zamknij lapka, odłącz kabel.
3. Mamy plik i trzeba go przerobić.
a. samemu-tutaj to jest faktcznie kawałek wiedzy i doświadczenia aczkolwiek nie jest to aż tak trudne jak się wydaje ale sam się tego uczę więc rozpocznę nowy wątek jak kogoś to interesuje. Jeżeli kogoś interesuje tutaj jest jak na talerzu https://www.youtube.com/watch?v=e6AAh_Vgf5A&t=667s
b. Można wysłać plik na http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap (http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap)
i tam chłopaki za darmo zmodyfikują zgodnie z prośbą
c. można zapłacić np. tu http://vtechtuning.eu/welcome.html (http://vtechtuning.eu/welcome.html) albo w wielu miejsach tego typu z łatwościa do znalezienia po wpisaniu "chip tunig files"
d. Można znaleźć kogoś kto to zrobi w PL i ja tak zrobiłem, bo było najtaniej i w dodatku mam cały czas kontakt i mogę dalej dostosowywać sobie mapę
4. Mamy mapę więc można sprawdzić co zostało zmienione:
a. ściągamy darmową wersję demo programu winols.
b. Wrzucamy obie mapy i program sam znajduje miejsca gdzie coś się zmieniło, otwieramy oglądamy itp.
c. dokładny opis jak to zrobić mogę zamieścić na życzenie
5. jak mapa nam się podoba to wrzucamy na sterownik
- prostownik, lapka pod prąd, ksuit, wybieramy samochód itp. wyślij plik, czekamy...
- 5 min i po strachu ale wielkiego strachu nie ma bo jak przerwiemy połączenie to możemy jeszcze raz go tam wrzucić. To nie jest tak jak kiedyś że wszystko było niestabilne a jak coś sie wykrzaczyło to trzeba było rozbierać ECU i podłączać bezpośrednio pod EPROM.
6. Można pojechać na hamowanie i zobaczyć max moc
7. No i teraz wnioski:
Ja zmodyfikowałem mapę od 1700 obrotów (tak jak lock up w skrzyni już działa, żeby oszczędzać skrzynie), turbina 1,5 bar. ma niby mieć około 195 KM i 405 Nm- nie mam czasu sprawdzić ale średnio mnie obbchodzi ile ma KM ważne jak się jeździ a tutaj jest ogromna różnica
1. Jak wciśniesz połowe gazu to auto już z lekkością przespiesza, do wyprzedzania wciskam max 3/4 gazu bo już zbiera się na prawdę dobrze ( wcześniej większość wyprzedzań to już jakieś 90% gazu było) i co najważniejsze jak wciskasz 3/4 gazu to skrzynia nie wariuje i nie redukuje jak głupia biegów i nie wkręca silnika jak głupia do 4 tys obrotów tylko 3,3 tys i zmienia bieg wiec czuć moment cały czas a nie jak kiedyś gaz w deche a momentu i tak nie czuć bo skrzynia dokręca do czerwonego pola.
spalanie: na razie wskoczyło mi z 5,6 litra na 6,3 litra ale jest zima więc nie wiem do końca jak to jest. Nie wierzę że w automacie po chip tuningu spalanie spadnie, jest to możliwe w manualu, bo jeździ się na niższych obrotach.
FAP: zapisałem sobie ile % zapełnia się przez ile km ( testowałem ostatnie 5 tys km) i porównam co będzie po chipie
koszt razem z zakupem kabla wynosił 1/3 ceny w warsztacie. no i mogę sobie do woli testować różne mapy i na końcu odsprzedać interfejs.
Pozdrawiam!
-
Bartłomiejy, to kiedy wrzucisz do mojego rhr jakiś program, 160KM wystarczy ;)?
-
Część,
ponieważ wszystko w życiu robię sam i po swojemu zainteresowałem się tym tematem. Zmieniłem sobie mapę w sterowniku o chciałbym zapoczątkować na forum temat zmagania się ze zmianą map w sterownikach ECU. Opiszę moje doświadczenia i proszę o podpowiedzi o tym czego zapomniałem i o tym czego nie widziałem. Stworzę krok po kroku co musimy robić albo posiadać do tego celu. Spędziłem kilka tygodni żeby zrozumieć remaping i nie czuje się jeszcze na siłach uczyć jak zmieniać mapy ale chciałbym rozpocząć od podstaw. O zaletach i wadach chip tuningu nie warto mówić bo to temat powszechnie znany. Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
1. Musimy sprawdzić stan naszego silnika przed remappingiem. Zatem podpinamy DB i sprawdzamy:
- Korekcje wtrysków lub czas wtrsyków (mają być równe, itd...)
- Cisnienie turbiny zadane z uzyskanym
- Ciśnienie na listwie CR ma być równe z zadanym
- przepływ powietrza przez przepływomierz zgodan z zadaną, czy temperatura ok.
- oczywiscie żadnych błedów z FAP, egr i z innych podstawowych czujników ale to chyba jasne.
- dobrze by sprawdzić czy trzyma serie na hamowniwiec jak masz blisko i tanio to to zrób, mnie nie chodziło o moc max więc wiele bym nie sprawdził, zmierzyłem czas do 100 km/h było około 9,5 sek więc uznałem że tak ma być, a chodziło mi żeby był zrywniejszy na niższych obrotach więc i tak ciężko to zmierzyć na hamowni)
-....
2. Potrzebujemy plik wsadowy z naszego ECU.
- poszukujemy modelu naszego sterownika- ( mój to delphi DCIM 3.5)
- poszukujemy interfejsu, który zczyta nam plik przez OBD
- Ja kupiłem KESS v2 4.032 chińczyka i używany w dodatku. Wcześniej sprawdziłem czy ktoś używał takiego do DCM 3.5 ( PSA, FORD) tutaj lista co obsługuje https://www.enigmatool.co.uk/wp-content/uploads/Kesslist.pdf
- instalujemy program Ksuit
- podłączamy auto pod prostownik, podnosimy na maxa do góry, żeby pompa się nie włączała za każdym przekręceniem kluczyka podłączamy lapka pod prąd. Ja miałem stary ledwno odpalający w zimie akumulator, na dworzu było - 5 C, usb mam pourywane przez dziecko, chiński, używany kabel, powinno się go zmasować ale też tego nie chciało mi się robić i "francuzy to najgorsze gówno więc bardzo ciężko cokolwiek skopiować z ECU"
więc jak piszą na forach, że upalicie na pewno sterownik, jak nie pojedziecie do fachowców to im nie wierzcie :)
- podłączamy kabel, z listy w programie ksuit wybieramy nasze auto, robi test połączenia, download file, i idzie...
- 3 min, amperomierz pokazuje już 5 A i stan akumulatora 10% :)
- 8 min, stan akumulatora 0%
- Poszedłem na herbate bo mróz na dworzu i nie chiałem na to patrzeć.
- cała operacja trwała 22 min, plik zapisz na pulpicie, zamknij lapka, odłącz kabel.
3. Mamy plik i trzeba go przerobić.
a. samemu-tutaj to jest faktcznie kawałek wiedzy i doświadczenia aczkolwiek nie jest to aż tak trudne jak się wydaje ale sam się tego uczę więc rozpocznę nowy wątek jak kogoś to interesuje
b. Można wysłać plik na http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap (http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap)
i tam chłopaki za darmo zmodyfikują zgodnie z prośbą
c. można zapłacić np. tu http://vtechtuning.eu/welcome.html (http://vtechtuning.eu/welcome.html) albo w wielu miejsach tego typu z łatwościa do znalezienia po wpisaniu "chip tunig files"
d. Można znaleźć kogoś kto to zrobi w PL i ja tak zrobiłem, bo było najtaniej i w dodatku mam cały czas kontakt i mogę dalej dostosowywać sobie mapę
4. Mamy mapę więc można sprawdzić co zostało zmienione:
a. ściągamy darmową wersję demo programu winols.
b. Wrzucamy obie mapy i program sam znajduje miejsca gdzie coś się zmieniło, otwieramy oglądamy itp.
c. dokładny opis jak to zrobić mogę zamieścić na życzenie
5. jak mapa nam się podoba to wrzucamy na sterownik
- prostownik, lapka pod prąd, ksuit, wybieramy samochód itp. wyślij plik, czekamy...
- 5 min i po strachu ale wielkiego strachu nie ma bo jak przerwiemy połączenie to możemy jeszcze raz go tam wrzucić. To nie jest tak jak kiedyś że wszystko było niestabilne a jak coś sie wykrzaczyło to trzeba było rozbierać ECU i podłączać bezpośrednio pod EPROM.
6. Można pojechać na hamowanie i zobaczyć max moc
6. No i teraz wnioski:
Ja zmodyfikowałem mapę od 1700 obrotów (tak jak lock up w skrzyni już działa, żeby oszczędzać skrzynie), turbina 1,5 bar. ma niby mieć około 195 KM i 405 Nm- nie mam czasu sprawdzić ale średnio mnie obbchodzi ile ma KM ważne jak się jeździ a tutaj jest ogromna różnica
1. Jak wciśniesz połowe gazu to auto już z lekkością przespiesza, do wyprzedzania wciskam max 3/4 gazu bo już zbiera się na prawdę dobrze ( wcześniej większość wyprzedzań to już jakieś 90% gazu było) i co najważniejsze jak wciskasz 3/4 gazu to skrzynia nie wariuje i nie redukuje jak głupia biegów i nie wkręca silnika jak głupia do 4 tys obrotów tylko 3,3 tys i zmienia bieg wiec czuć moment cały czas a nie jak kiedyś gaz w deche a momentu i tak nie czuć bo skrzynia dokręca do czerwonego pola.
spalanie: na razie wskoczyło mi z 5,6 litra na 6,3 litra ale jest zima więc nie wiem do końca jak to jest. Nie wierzę że w automacie po chip tuningu spalanie spadnie, jest to możliwe w manualu, bo jeździ się na niższych obrotach.
FAP: zapisałem sobie ile % zapełnia się przez ile km ( testowałem ostatnie 5 tys km) i porównam co będzie po chipie
koszt razem z zakupem kabla wynosił 1/3 ceny w warsztacie. no i mogę sobie do woli testować różne mapy i na końcu odsprzedać interfejs.
Pozdrawiam!
Brawo dla odważnego! Ja za to wszystko słono zapłaciłem, niby mam gwarancję, ale jak wiadomo za brak wiedzy trzeba płacić. U mnie wyszło z RHR 167km i 396nm (hamownia) i potwierdzam ogromną różnicę in plus. Potwierdzam też że spalanie minimalnie wzrosło (automat) ale nie wrociłbym już do serii, jeżdżę już z tym programem 2 lata. Fajny wątek i warto go rozwijać.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
A czy ktoś wie jakim kablem da się sczytać soft z EDC17?
-
KTAG, otwierasz ECU, robisz klona i się nad nim znęcasz. A oryginał zostawiasz w razie W
-
A czy ktoś wie jakim kablem da się sczytać soft z EDC17?
Tym zrobisz.
https://pl.aliexpress.com/item/KESS-V2-V5-017-UE-Czerwony-PCB-Nie-Tokena-Ograniczona-V7-020-Mistrz-Wersja-KTAG-ECU/32851449684.html?spm=a2g17.search0104.3.167.4d971cbfOI1ofA&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_5_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711211_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_10621_10620_5722415_5711313%2Csearchweb201603_41%2CppcSwitch_5&algo_expid=b81f5bcc-49eb-4aaa-b2e9-87bcbce94299-26&algo_pvid=b81f5bcc-49eb-4aaa-b2e9-87bcbce94299&transAbTest=ae803_3&priceBeautifyAB=0 (https://pl.aliexpress.com/item/KESS-V2-V5-017-UE-Czerwony-PCB-Nie-Tokena-Ograniczona-V7-020-Mistrz-Wersja-KTAG-ECU/32851449684.html?spm=a2g17.search0104.3.167.4d971cbfOI1ofA&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_5_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711211_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_10621_10620_5722415_5711313%2Csearchweb201603_41%2CppcSwitch_5&algo_expid=b81f5bcc-49eb-4aaa-b2e9-87bcbce94299-26&algo_pvid=b81f5bcc-49eb-4aaa-b2e9-87bcbce94299&transAbTest=ae803_3&priceBeautifyAB=0)
-
Dzięki Marek. Sporo kosztuje ta wersja. Muszę się zastanowić czy w ogóle byłbym skłonny wgrać potem taki zmodyfikowany soft, bo to spore ryzyko... Działałeś może coś w tym temacie?
-
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
-
Ale o ile wiem, to EDC17 to tylko rozklejenie kompa i podpięcie się prosto pod styki programatorem, przynajmniej pierwszy raz.
-
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
Ja też się nad tym zastanawiam, ale dla 3.0 hdi to koszt ok. 1800PLN u dobrego tunera. Pewnie kabel + zapłata za soft kosztowałaby mniej niż połowę tego, ale jak się silnik rozleci na takim sofcie to do kogo mieć wtedy pretensje :) ?
-
Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
Ja nie jestem przeciwny tylko mam prośbę do wszystkich, którzy "uczą" się na własnych autach, żeby w razie problemów z waszymi autami i pojawiających się z tym związanych pytań na forum zaznaczajcie, że sami robiliście remap - bo to może dużo wyjaśniać.
-
EDC17 idzie po obd po KEss v2. Wrzuce screeny z mojej modyfikacji. Każdy działa na własne ryzyko to wiadomo. Dlatego namawiam, aby mapę zmodyfkował ktoś z doświadczeniem to dużo łatwiejszy sposób. Mogę pożyczyć interfejs komuś z mojej okolicy.
-
Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
Ja nie jestem przeciwny tylko mam prośbę do wszystkich, którzy "uczą" się na własnych autach, żeby w razie problemów z waszymi autami i pojawiających się z tym związanych pytań na forum zaznaczajcie, że sami robiliście remap - bo to może dużo wyjaśniać.
:) zawsze można sobie wgrać oryginalny plik. więc o ile nie uszkodzimy mechanicznie silnika to nie ma problemu. Wątek mam nadzieję jest dla inteligentnych osób, które wiedzą że max można podkręcić 10-15% i w większości silników a szczególnie 2.0 RHH nie wpłynie to negatywnie na trwałość jednostki oczywiście przy normalnej jeździe ale nie o tym wątek..
-
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
Skrzynia AM6 Assin przenosi max z tego co pamiętam 440 Nm więc to jest wąskie gardło instalacji przy Twoim silniku
-
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
Skrzynia AM6 Assin przenosi max z tego co pamiętam 440 Nm więc to jest wąskie gardło instalacji przy Twoim silniku
to ja jestem na samym po pograniczu :) ktoś pisał ze 450 nm max
-
Panowie a powiedzcie proszę jak za pomocą Lexi sprawdzić jaki się ma sterownik silnika?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Wchodzisz w test kalkulatora silnika, tam będzie na początku wersja, lub poszukasz jak przejdzie test.
-
Panowie a powiedzcie proszę jak za pomocą Lexi sprawdzić jaki się ma sterownik silnika?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Poszukiwanie uszkodzeń i jak sprawdzi łączność ze sterownikami to bedzieesz miał po lewej kalkulator silnika (chyba tak sie nazywa) a po prawej ja mam DCM3.5
-
zapomniałem jeszcze..
Jakby ktoś chciał poznać bliżej jak zmienia się mapy i zna trochę ang to tutaj jest kilka godzin o tym
https://www.youtube.com/watch?v=e6AAh_Vgf5A&t=667s
Wszytsko jak na talerzu
-
Trochę drogi ten KESS v2, tak na dwa trzy użycia, może z czasem będzie na rynku coś tańszego.
-
EDC17 idzie po obd po KEss v2. Wrzuce screeny z mojej modyfikacji. Każdy działa na własne ryzyko to wiadomo. Dlatego namawiam, aby mapę zmodyfkował ktoś z doświadczeniem to dużo łatwiejszy sposób. Mogę pożyczyć interfejs komuś z mojej okolicy.
Jaką masz dokładnie wersję tego Kessa? Bo jeśli v2 4.... to chyba nie bardzo poleci po EDC17.
-
4036. no z tego co czytam to mozna sprobowac ale raczej zaleca siewyjecir eku i podlaczenie kabelkami co tez nie wydaje sie trudne
-
Ten V2 V5017 wg specyfikacji już obsługuje EDC17 po OBD.
edit
Chociaż już sam nie wiem bo inny sprzedawca pisze, że nie obsługuje EDC17...Chyba, że to nie jest wersja 5. Wysłałem do nich maila z zapytaniem, załączam screeny z aukcji. Być może jednak jest to tylko możliwe przez KTAG.
-
ARTUR! opanuj się!! w serii masz 245 km i 450 nm od 1600 obrotów!! :)
-
Brawo za temat, ja także zakupiłem kess v2 i zaczynam zabawę z mapami, niestety winols nie wychwytuje wszystkich że sterownika I trzeba je samemu rozpoznać i zaznaczać a to już trochę wyższa zajawka. Zamierzam na początek wywalić fap I egr i wtedy dopiero stopniowo bawić się mocą i momentem. Sporo wciągającego materiału jest w sieci.
-
Dobrze.
-
zeby miec mapy z winols musisz sciagnac sobie "damos" pod dany sterownik. niestety do dcm3.5 nigdzie za darmo w internecie nie znlalazlem. kosztowawyl kolo 15-20 eur. lub szukac map samemu ale to trudnawe jest bo na jednym pliku sa mapy uzywane z automatyczna skrzynia i manulna
-
zeby miec mapy z winols musisz sciagnac sobie "damos" pod dany sterownik. niestety do dcm3.5 nigdzie za darmo w internecie nie znlalazlem. kosztowawyl kolo 15-20 eur. lub szukac map samemu ale to trudnawe jest bo na jednym pliku sa mapy uzywane z automatyczna skrzynia i manulna
tu macie magnet link: Klik (http://magnet:?xt=urn:btih:26de681203dd350b1f4f5ba1a9af95d61d570e0a&dn=Damos%20Pack%20for%20Winols%2010GB) po klinięciu otworzy się okno i magnet link pojawi się w linku.
lub tu do ściągnięcia w txt klik (http://wrzuca.cz/file/6561520987521/Damos.txt)
-
zeby miec mapy z winols musisz sciagnac sobie "damos" pod dany sterownik. niestety do dcm3.5 nigdzie za darmo w internecie nie znlalazlem. kosztowawyl kolo 15-20 eur. lub szukac map samemu ale to trudnawe jest bo na jednym pliku sa mapy uzywane z automatyczna skrzynia i manulna
tu macie magnet link: Klik (http://magnet:?xt=urn:btih:26de681203dd350b1f4f5ba1a9af95d61d570e0a&dn=Damos%20Pack%20for%20Winols%2010GB) po klinięciu otworzy się okno i magnet link pojawi się w linku.
lub tu do ściągnięcia w txt klik (http://wrzuca.cz/file/6561520987521/Damos.txt)
Dzięki za wrzutkę zajmę się tym po powrocie do domu, znalazłem jakiś czas temu udostępnionego damosa w sieci, ale rozmiar 200GB! masa plików, archiwa po 100MB... pewnie do różnych aut. Nie miałem czasu tego pobierać.
-
Jak byś mógł to wrzuć link do tego pakietu 200GB, pobiorę zdalnie i przejrzę cóż tam jest :)
Jeśli oczywiście to jest torrent albo coś z bezpośrednim linkiem. Mogę pobrać całość i przecedzić sterowniki do Cytryn.
-
ARTUR! opanuj się!! w serii masz 245 km i 450 nm od 1600 obrotów!! :)
:) Wiesz jak to jest ze wszystkim co nowe - na początku jest super, ale po pewnym czasie zaczyna nas dręczyć pytanie, że może mogłoby być lepiej :)
Wiem, że lepsze jest wrogiem dobrego :), ale trochę kusi. W poprzedniej C5 też miałem chipa i przez 10 lat nic się nie zadziało. Generalnie wiem, że C5 to nie rajdówka, ale jak się naciska na gaz z pojęciem, to nie powinno to być szkodliwe dla skrzyni głównie, bo ten silnik w C5 i tak ma fabrycznie zmniejszoną moc przez soft.
-
Jak byś mógł to wrzuć link do tego pakietu 200GB, pobiorę zdalnie i przejrzę cóż tam jest :)
Jeśli oczywiście to jest torrent albo coś z bezpośrednim linkiem. Mogę pobrać całość i przecedzić sterowniki do Cytryn.
Jasne że wrzucę, jak wrócę do domu, przed świętami, bo nie mam ze sobą komputera. To są paczki na serwisie Megaupload, bezpośrednimi linkami, coś jak kiedyś rapidshare.
-
zeby miec mapy z winols musisz sciagnac sobie "damos" pod dany sterownik. niestety do dcm3.5 nigdzie za darmo w internecie nie znlalazlem. kosztowawyl kolo 15-20 eur. lub szukac map samemu ale to trudnawe jest bo na jednym pliku sa mapy uzywane z automatyczna skrzynia i manulna
tu macie magnet link: Klik (http://magnet:?xt=urn:btih:26de681203dd350b1f4f5ba1a9af95d61d570e0a&dn=Damos%20Pack%20for%20Winols%2010GB) po klinięciu otworzy się okno i magnet link pojawi się w linku.
lub tu do ściągnięcia w txt klik (http://wrzuca.cz/file/6561520987521/Damos.txt)
Dzięki za wrzutkę zajmę się tym po powrocie do domu, znalazłem jakiś czas temu udostępnionego damosa w sieci, ale rozmiar 200GB! masa plików, archiwa po 100MB... pewnie do różnych aut. Nie miałem czasu tego pobierać.
tu podczas ładowania można sobie przejrzeć co ściągnąć i tego będzie mniej. Cytrynki i Peugeoty tu są
-
Panowie wklejam link, nie wiem czy ktoś się porwie na pobranie całości, trzeba by do tego górę prozaku i relanium ???
https://mega.nz/#F!K8tXGZoK!lZsPcb95msml8oF9IbEzQg (https://mega.nz/#F!K8tXGZoK!lZsPcb95msml8oF9IbEzQg)
-
heehee, ściągnij to co podałem. Tam tego jest mniej. Po co ściągać wszystkie marki i modele.
-
Tak Roman, na pewno skorzystam z twojej wrzuty jak zajadę w końcu do domu... Tymczasem wklejam jak obiecałem 800GB
-
czy jest ktoś w stanie polecić kogoś w krakowie kto wykona wirusa do mojego x7 RHR?
-
czy jest ktoś w stanie polecić kogoś w krakowie kto wykona wirusa do mojego x7 RHR?
Polecam Grześka z GCS Tuning. Robiłem u niego kilka aut i byłem bardzo zadowolony. Tylko pewnie termin będzie odległy.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
heehee, ściągnij to co podałem. Tam tego jest mniej. Po co ściągać wszystkie marki i modele.
Czy mógłbyś Roman odświeżyć / udostępnić ten plik na nowo? dociągnąłem do 99,9% i stanęło 2 tygodnie temu...
ps, jak rozwija się zabawa?
Pozdrawiam.
-
czy jest ktoś w stanie polecić kogoś w krakowie kto wykona wirusa do mojego x7 RHR?
Polecam Grześka z GCS Tuning. Robiłem u niego kilka aut i byłem bardzo zadowolony. Tylko pewnie termin będzie odległy.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Też go polecam, robiłem u niego 407 z RHR i C5X7 z RHF, w obu przypadkach bez późniejszych problemów z autami :)
-
heehee, ściągnij to co podałem. Tam tego jest mniej. Po co ściągać wszystkie marki i modele.
Czy mógłbyś Roman odświeżyć / udostępnić ten plik na nowo? dociągnąłem do 99,9% i stanęło 2 tygodnie temu...
ps, jak rozwija się zabawa?
Pozdrawiam.
Wysłałem Ci na priv
-
heehee, ściągnij to co podałem. Tam tego jest mniej. Po co ściągać wszystkie marki i modele.
Czy mógłbyś Roman odświeżyć / udostępnić ten plik na nowo? dociągnąłem do 99,9% i stanęło 2 tygodnie temu...
ps, jak rozwija się zabawa?
Pozdrawiam.
Wysłałem Ci na priv
Tak tak, Dzięki Roman
-
Część,
ponieważ wszystko w życiu robię sam i po swojemu zainteresowałem się tym tematem. Zmieniłem sobie mapę w sterowniku o chciałbym zapoczątkować na forum temat zmagania się ze zmianą map w sterownikach ECU. Opiszę moje doświadczenia i proszę o podpowiedzi o tym czego zapomniałem i o tym czego nie widziałem. Stworzę krok po kroku co musimy robić albo posiadać do tego celu. Spędziłem kilka tygodni żeby zrozumieć remaping i nie czuje się jeszcze na siłach uczyć jak zmieniać mapy ale chciałbym rozpocząć od podstaw. O zaletach i wadach chip tuningu nie warto mówić bo to temat powszechnie znany. Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
1. Musimy sprawdzić stan naszego silnika przed remappingiem. Zatem podpinamy DB i sprawdzamy:
- Korekcje wtrysków lub czas wtrsyków (mają być równe, itd...)
- Cisnienie turbiny zadane z uzyskanym
- Ciśnienie na listwie CR ma być równe z zadanym
- przepływ powietrza przez przepływomierz zgodan z zadaną, czy temperatura ok.
- oczywiscie żadnych błedów z FAP, egr i z innych podstawowych czujników ale to chyba jasne.
- dobrze by sprawdzić czy trzyma serie na hamowniwiec jak masz blisko i tanio to to zrób, mnie nie chodziło o moc max więc wiele bym nie sprawdził, zmierzyłem czas do 100 km/h było około 9,5 sek więc uznałem że tak ma być, a chodziło mi żeby był zrywniejszy na niższych obrotach więc i tak ciężko to zmierzyć na hamowni)
-....
2. Potrzebujemy plik wsadowy z naszego ECU.
- poszukujemy modelu naszego sterownika- ( mój to delphi DCIM 3.5)
- poszukujemy interfejsu, który zczyta nam plik przez OBD
- Ja kupiłem KESS v2 4.032 chińczyka i używany w dodatku. Wcześniej sprawdziłem czy ktoś używał takiego do DCM 3.5 ( PSA, FORD) tutaj lista co obsługuje https://www.enigmatool.co.uk/wp-content/uploads/Kesslist.pdf (https://www.enigmatool.co.uk/wp-content/uploads/Kesslist.pdf)
- instalujemy program Ksuit
- podłączamy auto pod prostownik, podnosimy na maxa do góry, żeby pompa się nie włączała za każdym przekręceniem kluczyka podłączamy lapka pod prąd. Ja miałem stary ledwno odpalający w zimie akumulator, na dworzu było - 5 C, usb mam pourywane przez dziecko, chiński, używany kabel, powinno się go zmasować ale też tego nie chciało mi się robić i "francuzy to najgorsze gówno więc bardzo ciężko cokolwiek skopiować z ECU"
więc jak piszą na forach, że upalicie na pewno sterownik, jak nie pojedziecie do fachowców to im nie wierzcie :)
- podłączamy kabel, z listy w programie ksuit wybieramy nasze auto, robi test połączenia, download file, i idzie...
- 3 min, amperomierz pokazuje już 5 A i stan akumulatora 10% :)
- 8 min, stan akumulatora 0%
- Poszedłem na herbate bo mróz na dworzu i nie chiałem na to patrzeć.
- cała operacja trwała 22 min, plik zapisz na pulpicie, zamknij lapka, odłącz kabel.
3. Mamy plik i trzeba go przerobić.
a. samemu-tutaj to jest faktcznie kawałek wiedzy i doświadczenia aczkolwiek nie jest to aż tak trudne jak się wydaje ale sam się tego uczę więc rozpocznę nowy wątek jak kogoś to interesuje. Jeżeli kogoś interesuje tutaj jest jak na talerzu https://www.youtube.com/watch?v=e6AAh_Vgf5A&t=667s
b. Można wysłać plik na http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap (http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap)
i tam chłopaki za darmo zmodyfikują zgodnie z prośbą
c. można zapłacić np. tu http://vtechtuning.eu/welcome.html (http://vtechtuning.eu/welcome.html) albo w wielu miejsach tego typu z łatwościa do znalezienia po wpisaniu "chip tunig files"
d. Można znaleźć kogoś kto to zrobi w PL i ja tak zrobiłem, bo było najtaniej i w dodatku mam cały czas kontakt i mogę dalej dostosowywać sobie mapę
4. Mamy mapę więc można sprawdzić co zostało zmienione:
a. ściągamy darmową wersję demo programu winols.
b. Wrzucamy obie mapy i program sam znajduje miejsca gdzie coś się zmieniło, otwieramy oglądamy itp.
c. dokładny opis jak to zrobić mogę zamieścić na życzenie
5. jak mapa nam się podoba to wrzucamy na sterownik
- prostownik, lapka pod prąd, ksuit, wybieramy samochód itp. wyślij plik, czekamy...
- 5 min i po strachu ale wielkiego strachu nie ma bo jak przerwiemy połączenie to możemy jeszcze raz go tam wrzucić. To nie jest tak jak kiedyś że wszystko było niestabilne a jak coś sie wykrzaczyło to trzeba było rozbierać ECU i podłączać bezpośrednio pod EPROM.
6. Można pojechać na hamowanie i zobaczyć max moc
7. No i teraz wnioski:
Ja zmodyfikowałem mapę od 1700 obrotów (tak jak lock up w skrzyni już działa, żeby oszczędzać skrzynie), turbina 1,5 bar. ma niby mieć około 195 KM i 405 Nm- nie mam czasu sprawdzić ale średnio mnie obbchodzi ile ma KM ważne jak się jeździ a tutaj jest ogromna różnica
1. Jak wciśniesz połowe gazu to auto już z lekkością przespiesza, do wyprzedzania wciskam max 3/4 gazu bo już zbiera się na prawdę dobrze ( wcześniej większość wyprzedzań to już jakieś 90% gazu było) i co najważniejsze jak wciskasz 3/4 gazu to skrzynia nie wariuje i nie redukuje jak głupia biegów i nie wkręca silnika jak głupia do 4 tys obrotów tylko 3,3 tys i zmienia bieg wiec czuć moment cały czas a nie jak kiedyś gaz w deche a momentu i tak nie czuć bo skrzynia dokręca do czerwonego pola.
spalanie: na razie wskoczyło mi z 5,6 litra na 6,3 litra ale jest zima więc nie wiem do końca jak to jest. Nie wierzę że w automacie po chip tuningu spalanie spadnie, jest to możliwe w manualu, bo jeździ się na niższych obrotach.
FAP: zapisałem sobie ile % zapełnia się przez ile km ( testowałem ostatnie 5 tys km) i porównam co będzie po chipie
koszt razem z zakupem kabla wynosił 1/3 ceny w warsztacie. no i mogę sobie do woli testować różne mapy i na końcu odsprzedać interfejs.
Pozdrawiam!
A z jakiej mocy wychodziłeś? Pisałeś że wcześniej miałeś 9.5 do sety a po chipie ?
Wysłane z mojego EDI-AL10 przy użyciu Tapatalka
-
Zaciekawiłem się tematem i chciałbym zapytać jak wyglądają rezultaty po chipie w 2.0HDi 163 AM6?
Wiem, że chip to sprawa indywidualna każdego auta, ale czy ktoś po takim zabiegu mógłby pochwalić się o ile wzrosły osiągi np, przyspieszenie od 0-100? Szukałem na Youtube, ale filmików z C5 po chipie w tej wersji brak :(
-
Panowie, czy zechciał by ktoś udostępnić plik ze swojego DCM3.4 dla silnika RHR 2.0 hdi 140 koników? chodzi o plik bez modyfikacji, oraz modyfikiwany opisem zrobionych w nim modyfikacji.
Chciałbym porównać takowy ze swoim oryginalnym, gdyż wydaje mi się że ktoś coś kiedyś dłubał w moim aucie (od niedawna).
Idzie długi weekend i zapowiada się ładna pogoda, miłego dłubania i grilowania. 8)
-
doszło na priv ?
-
doszło na priv ?
Doooszło, podziękowania!
-
https://www.youtube.com/watch?v=TfKeQs46bWg (https://www.youtube.com/watch?v=TfKeQs46bWg)
Po chipie ładnie to wygląda ;)
-
Witajcie. Bawił się ktoś z was kiedyś galetto ?
-
Może ktoś udostępnić mapę po chipie do 2.0 hdi 163 RHH? Albo podać jakiś działający link do zbioru w miarę sprawdzonych map?
-
Mogę udostępnić ale nie mam czym zgrać z ECU.
-
Jak coś to mam gotową mapę dla 2.0 rhr 136km dcm 3.4.
Mapa na 180/400 z wyłączonymi filtrami. Jak ktoś potrzebuje to PW.
-
Udostępni ktoś oryginalną mapę 2.0 HDi 163 kM, RWRHH, delphi DCIM 3.5 ?
-
I najlepiej po chipie też ;D ja niestety do teraz walczę z instalacją kessa...
-
Nie potrzebuje po chipie, mogę w zamian podesłać po chipie :)
-
Udostępni ktoś oryginalną mapę 2.0 HDi 163 kM, RWRHH, delphi DCIM 3.5 ?
Ale do jakiej wersji oprogramowania ?
-
Panowie a jak się ma seryjny IC po wirusie do ok 190KM ? Nie puchnie w lecie ?
-
Każdy puchnie jak jest za ciepło w dolocie z powodu upałów. Sprawdź najpierw temperatury w kolektorze dolotowym a później wymieniaj. Normalna temperatura to 50-60 stopni.
-
Wersja 136km ledwo wyrabia z wirusem na 165km, w zimie miałem wirusa na 183 i jako tako jechało. Ale jak zrobiło się ciepło to było czuć że moc znika z każdym kilometrem.
-
Tu ograniczeniem jest wydajność wtryskiwaczy a nie dolot.
-
Nie no, wykresy na hamowni były powtarzalne do póki w dolocie była temperatura poniżej 80 stopni.
3 pomiar już dał 15km mniej niż na pierwszym. IC jest na tyle mały że nie warto ładować programu powyżej 170km, może na na fmicu do 200km byłoby lepiej. Kupiłem takiego ale montaż w cytrynie jest ciężki, trzeba kilka kolanek zamówić żeby jakoś to podłączyć, a nie mam na to czasu.
Wgram cytrynie program na jakieś 165km i ją sprzedam bo i tak się kurzy od 3 miesięcy.
-
...były powtarzalne do póki w dolocie była temperatura poniżej 80 stopni.
80 stopni to znacznie za dużo, bo powyżej 60 już stopniowo zaczyna "obcinać" moc. Ja robiłem FIMCa jak miałem 70 stopni w dolocie. Po przeróbce było już około 50.
-
a nie wejdzie intercooler od 2.2 204KM? Jest wielkości całej chłodnicy
-
W 136km jest inna budowa dolotu więc i tak byłoby trzeba kombinować.
-
W 136km jest inna budowa dolotu więc i tak byłoby trzeba kombinować.
To wtedy wrzucasz fmic jak np ja z BMW 530d i już tego problemu nie ma ;)
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Witajcie . A jak wygląda sprawa z SID 801 w 2.7 HDI ? W Kess Rd jest bez ptaszka . Czyli nie można sczytać ?