Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tylna oś  (Przeczytany 1389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Pustelnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Wieprz K. Zywca
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Wieprz K. Zywca
Tylna oś
« dnia: Grudzień 22, 2018, 20:12:31 »
Witam serdecznie włascicieli Cytryny.
Dziś miałem długą trase do rodziny.W niektórych miejscacxh snieg z deszczem lub sam deszcz. I wtedy zaczął sie problem z moją cytryną C5, zawieszenie hydropneumatyczne, a mianowicie czułem ze tylne zawieszenie przy duzych prędkościach traci kontrole na jezdni, dupa się slizga, jak skręcam na jakims ostrym zakręcie w prawo to czuje jak tył lekko skręca w lewo. Opony w bardzo dobrym stanie (Good Year), ale tak jak by te tylne opony były totalnie łyse. Zero drgań kierownicy.
Miał ktoś podobny problem.
Pozdrawiam Serdecznie

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2018, 20:23:52 »

Offline Dariusz Pustelnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Wieprz K. Zywca
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Wieprz K. Zywca
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2018, 20:59:09 »
Dziękuje za odpowiedz. Pierwszy temat dotyczył spręzyn więc odpada, drugi starych opon , moje mają 4 lata, rocznik 2015. kod 3015, Good Year, ultragrip 2, bieznik ok, myślicie ze to stan techniczny opon?
Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 22, 2018, 21:02:45 »
jeśli wykluczasz opony to zostaje geometria zawieszenia

Offline Dariusz Pustelnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Wieprz K. Zywca
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Wieprz K. Zywca
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 22, 2018, 21:24:42 »
Dziękuje
Po świętach zrobię geometrie kół, dam znać czy pomogło

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 22, 2018, 22:39:45 »
Na pewno pomoże
Zrób na


0°5' i będzie ok  :)
Pozdrawiam

Offline Dariusz Pustelnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Wieprz K. Zywca
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Wieprz K. Zywca
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2019, 16:07:01 »
Temat zamknięty i dziękuje za pomoc. Ale wam wytłumaczę o co chodziło żebyście nie robili tych samych błędów. Zrobiłem geometrie kół ale nadal to nie było to, nadal żle sie prowadziło. Pojechałem do stacji kontroli pojazdów gdzie nie stwierdzono zadnych usterek w zawieszeniu. Poprostu opony... przez moją głupote i lenistwo, mysląc ze mam opony premium "good year" to nie wymieniałem je przez lato, jezdziłem non stop na zimówkach, czy to lato czy zima i w koncu je szlag trafiło. Opony rocznik 2015 r, klasa premium i niestety musiałem je wymienic i wyrzucic. Takie opony w lato gdy asfalt jest nagrzany niszczą sie w szybkim tempie. Pozdrawiam

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 03, 2019, 17:47:05 »
no zgadza się, typowa zimówka dostaje po dupie w upały, jeśli nie chce ci się zmieniać to wielosezonowe...

Povagowany

  • Gość
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 03, 2019, 22:39:46 »
Jeździłem całe lato na zimówkach i teraz kiedy spadł śnieg nie zauważyłem pogorszenia trakcji.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2019, 01:16:14 »
Ale w lato zżera bierznik 3 razy szybciej. Jak można w lato na zimówkach zapylać ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Povagowany

  • Gość
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2019, 07:26:07 »
Ale w lato zżera bierznik 3 razy szybciej. Jak można w lato na zimówkach zapylać ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Na autostradzie owszem, w mieście nie. Kiedyś byłem na zimówkach w Chorwacji na wczasach i wróciłem na takich na jakich wyjechałem.  Według gawędzi forumowej powinny zetrzeć się do zera

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2019, 08:16:50 »
Kiedyś byłem na wakacjach w Chorwacji na całosezonowych, pocięte od upałów , nie dało się jeździć tak huczały a były nowe. Nie mogę się z Tobą zgodzić.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Povagowany

  • Gość
Odp: Tylna oś
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 04, 2019, 09:09:30 »
Kiedyś byłem na wakacjach w Chorwacji na całosezonowych, pocięte od upałów , nie dało się jeździć tak huczały a były nowe. Nie mogę się z Tobą zgodzić.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
To chyba jeździłeś po kamieniach Ojciec co roku jeździ do Chorwacji na całorocznych (4season G2) i są ciche od początku zakupu.