Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Docieranie silnika po remoncie głowicy  (Przeczytany 7629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Docieranie silnika po remoncie głowicy
« dnia: Lipiec 04, 2013, 18:55:37 »
Chłopaki jak to jest, po remoncie głowicy polegającej na wymianie zaworów wydechowych ich dotarciu i planowaniy głowicy trzeba po złożeniu wszystkiego dotrzeć silnik??
Nie pałowałem autem a dziś na rozgrzanym silniku mi wyszło 7,5 bar kompresja  :|
Czyżby dół został uwalony??

Czy po przejechaniu ileś tam km (wyczytałem że 200 km)
trzeba ponowie dociągnąć śruby głowicy o 30* prawda to?

To jest chyba przyczyna szarpania moim silnikiem  :(

Proszę o poradę.
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2013, 08:52:40 »
Jak tylko zawory i planowanie to docierać nie trzeba, 90% napraw głowicy tak wygląda a nie słyszałem żeby ktoś docierał silnik, inna sprawa jak byś założył nowe tłoki i pierścienie albo honował cylindry.
Co do kompresji to ja bym najpierw sprawdził to co było zmieniane w silniku czyli zawory.

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2013, 09:52:33 »
Jest jakaś możliwość sprawdzenia zaworów bez ściągania głowicy??

Jak zrobię próbę ojejową olejem nowym takim samym który jest zalany w silniku trzeba później zmienić olej całkowicie w misce olejowej na nowy??
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2013, 10:08:25 »
nie, oleju dajesz bardzo mało
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2013, 10:17:29 »
Cytuj

Andrzej Wiertelorz napisał:
Jest jakaś możliwość sprawdzenia zaworów bez ściągania głowicy??


Pewna i wiarygodna ? Nie ma

Cytuj

Jak zrobię próbę ojejową olejem nowym takim samym który jest zalany w silniku trzeba później zmienić olej całkowicie w misce olejowej na nowy??


Próbę olejową robisz nowym olejem wystarczy ~5ml, wlewasz w otwór po świecy i czekasz chwile żeby rozlał się po tłoku.
Porównanie wyników pomiaru kompresji na sucho i z olejem da ci jakiś tam pogląd gdzie szukać.
Jak będzie porównywalny to winna uszczelki pod głowicą bądź zaworów.
Jak kompresja będzie większa z olejem na tłoku to szukać trzeba w dolnej części silnika (pierścienie, gładzie cylindrów)

Od głowic polecam TEGO gościa. Masz niedaleko a jest rewelacyjny.

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2013, 11:40:35 »
jeszcze jedno, kompresja jest słaba ale równa na wszystkich tłokach. Jankowski mi kiedyś pisał że słychać za mocno napięty rozrząd, mechanik jeden też mi to mówił że słychać że jest za mocno napięty, może być tak że przez to nie domyka mi zawory i część kompresji ucieka??

 Czy może to być przyczyną??
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2013, 11:53:05 »
NIE rozrząd nic nie ma do tego, chyba że jest źle ustawiony
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2013, 11:55:11 »
Wiesz można teoretyzować ale jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz. Zrób próbę olejową. Potem poluzuj delikatnie rozrząd i zrób ponownie oba testy tzn na sucho i z olejem.

  • Gość
Re: Docieranie silnika po remoncie głowicy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2013, 13:42:37 »
może być przestawiony rozrząd o jeden ząbek, objaw w 16v jest taki że
- dużo gorzej zapala
- gorzej się wkręca na obroty, może trochę "prychać"
Nie wiem jak jeździ, bo nie testowałem ;)

po remoncie głowicy nic nie trzeba docierać
jak jest lpg to zaleca się wpierw pojeździć na benzynie (ze względu na niższą temperaturę spalin i świeżo obrabiane gniazda zaworów)