Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 482345 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2375 dnia: Marzec 05, 2023, 15:28:07 »
Nie jestem zapatrzony w eco :)  Bardziej chodzi o możliwość wjazdu do planowanej warszawskiej strefy czystego transportu do 2030 roku. Aby do niej wjechać (w świetle aktualnych propozycji) samochód musi być zarejestrowany od 1.01.2015 roku. Oznacza to, że wchodzi w grę zarówno norma Euro 5, jak i Euro 6. Wchodzą w grę nawet roczniki produkcji z 2014 roku, ale pod warunkiem, że pierwsza rejestracja pojazdu miała miejsce w 2015 roku. Generalnie jednak szukam coś od roku 2015 w górę.
 
2.2HDI 204 raczej nie wchodzi w grę. Z trzech powodów. Po pierwsze, nie wiem czy był nawet oferowany po 2014 roku, bo na otomoto nie ma roczników młodszych niż 2014. Po drugie, tych samochodów jest naprawdę mało. Szukanie dobrego egzemplarza, to szukanie igły w stogu siana. Po trzecie, ten samochód będzie miał największe spalanie ze wszystkich, a to dla mnie istotniejsze kryterium od dynamiki jazdy.
 
Generalnie więc w grę wchodzi 2.0 HDI, ale w różnych wersjach. W 2015 roku wciąż oferowane były silniki o mocach 163 KM oraz 140 KM. Od 2016 roku chyba już wyłącznie BHDI o mocach 150 KM (manual) i 180 KM (automat). Generalnie więc obracam się w tych kategoriach silników.
 
Dotychczas nastawiałem się na silniki bez Adblue z uwagi na raczej ostrożne komentarze co do tych jednostek. Generalnie uważa się, że mniej problematycznym i bezpieczniejszym wyborem jest wersja 140 KM lub 163 KM. Jestem jednak w stanie zaakceptować BHDI, jeżeli okaże się, że nie taki diabeł straszny, a do tego są one oszczędniejsze od zwykłego HDI.
 
Przykładowo jeżeli AM6 dodaje do spalania ok. 0,8 litra na 100 km vs manual (taka wartość pojawiła się wyżej), a EAT6 tylko ok. 0,3 litra (strzelam, bo tego nie wiem). To może lepiej pochylić się nad BHDI, skoro i tak będzie tego większy wybór w roczniku 2015 i wyżej.   

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 076
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2376 dnia: Marzec 05, 2023, 18:45:31 »
Skoro kolega woli mniejsze spalanie to może nawet warto pochylić się nad 1.6HDi/1.5HDi. Wiadomo to nie będzie rakieta, jednak ma mniejszy silnik przewagę w spalaniu na mieście. Dodatkowo z doświadczenia widzę że osobom jeżdżącym głównie w mieście 1.6HDi  sprawia mniej problemów niż 2.0HDi.  Zwyczajnie mniejszy silnik trzeba czasem jednak trochę więcej wkręcić a to sprzyja i mocno pomaga w wypalaniu FAP czy DPF.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2377 dnia: Marzec 05, 2023, 19:04:16 »
Wolałbym się skupić na 2.0 HDI. Tym silnikiem jeżdżę i chciałbym przy tym pozostać. Zresztą ich jest najwięcej. Wydaje się, że to najlepszy kompromis i największa pula, z której można wybierać.

Offline Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2378 dnia: Marzec 05, 2023, 19:19:55 »
Tylko 1.6 ma tę nieszczęsną skrzynię MCP. A opinie co do tego, czy jest lepszy od 2.0 są różne. Raczej zwykło się uważać odwrotnie

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 076
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2379 dnia: Marzec 05, 2023, 19:35:38 »
Tylko 1.6 ma tę nieszczęsną skrzynię MCP. A opinie co do tego, czy jest lepszy od 2.0 są różne. Raczej zwykło się uważać odwrotnie

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Na pewno prostszy i tańszy przy ewentualnych problemach z turbosprężarką.  ;)

 Kolega mechanik nienawidzi 2.0HDi. Jak to mówi... Tam zawsze jest "grubo" gdy przychodzi do napraw. To co w 1.6 robi się w kilka godzin w 2.0 zajmuje pół dnia albo i kilka dni. Już nie wspomnę jak przeklinał 2.2HDi w przypadku gdy miał takiego pacjenta do ożywienia po kolizji rozrządu i gnębiło go kilka innych problemów. Oczywiście z racji że mówimy tu o w miarę nowych autach teoretycznie naprawy nie powinny kolegi interesować.

 Swoją drogą bardzo dużo przypadków 2.0HDi RHR akurat, jest z krzywymi korbami.  W 1.6HDi kolega mówił że nigdy takiej sytuacji nie widział jeszcze.... Tak że coś tu się dziać zaczyna przy dużych przebiegach zapewne.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2380 dnia: Marzec 05, 2023, 19:42:46 »
Nowsze 2.0 to RHH 163KM i AHX 150/180KM. RHR to staroć sprzed 2010 roku
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 076
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2381 dnia: Marzec 05, 2023, 22:54:25 »
Nowsze 2.0 to RHH 163KM i AHX 150/180KM. RHR to staroć sprzed 2010 roku
Tylko nie wiemy czy nie będzie ich męczył ten sam problem po latach. RHR też był chwalony. Oczywiście kolega szuka auta świeżego więc to teoretycznie nie jego zmartwienie. 2.0 Hdi jest zwyczajnie dużo droższe w razie problemów.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2382 dnia: Marzec 05, 2023, 22:59:58 »
RHR był montowany na niektóre rynki przynajmniej do 2015 roku. Przykładowo w Belgii był popularny z uwagi na jakieś kwestie podatkowe.
 
Powiem szczerze, że im więcej czytam, tym większy mam kogel mogel z tymi silnikami. Starając się jednak to usystematyzować, to myślę, że można byłoby silniki podzielić tak:

1. Najmniej problematyczny to jednak RHR 140 KM. Najstarsza konstrukcja. Pojawiające się tu i ówdzie negatywne opinie o tej jednostce wynikać mogą z faktu, że jest ona najstarsza, a więc ma już największe przebiegi.
2. Druga w kolejności to RHH 163 KM. W teorii złoty środek z wyższą mocą od RHR. W praktyce silniki w codziennym użytkowaniu bardzo podobne, szczególnie że RHH „nie trzymało mocy”.
3. BHDI to jednak najbardziej problematyczny wybór ze wszystkich. Ma Adblue, czyli kolejna komplikacja, która może się zepsuć, niestety potrafi się zepsuć, no i swoje w naprawie kosztuje. Ma jednak swoje zalety. Skrzynia EAT6 jest jedną z nich. A drugą fakt, że spalanie jest chyba najmniejsze ze wszystkich jednostek.
 
Ja osobiście tak bym to widział, ale jeżeli z czymś się nie zgadzacie, to jestem otwarty na możliwość zmiany zdania.     

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2383 dnia: Marzec 06, 2023, 09:02:37 »
RHR był montowany na niektóre rynki przynajmniej do 2015 roku....

Najmniej problematyczny to jednak RHR 140 KM. Najstarsza konstrukcja.   
138/140KM (w zależności od rynku) po 2010 roku to RHF (wtrysk Delphi) i ten był robiony aż do 2015 roku. RHR 136KM (Siemens) był do 2010 roku.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2384 dnia: Marzec 06, 2023, 10:18:38 »
w C5 X7 RHR też jest na Delphi

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2385 dnia: Marzec 06, 2023, 10:38:45 »
Ok może i jest ale po 2010 (lift C5 x7) nie było już RHR. Co widać w numerach VIN pojazdów od 2011 w górę.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Dariusz Janda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 94
  • Skąd: Poland
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7 ex
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2386 dnia: Marzec 06, 2023, 12:13:59 »
Też się pogubiłem - to jaką mam wersję (RHR, RHF, inna) w przypadku 2.0 , z systemem Delphi, 136 km, październik 2008, C5 x7, sedan, ex?

Offline Jarek Malecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi RHR
  • Zainteresowania: elektronika
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2387 dnia: Marzec 06, 2023, 13:59:41 »
Zapewne RHR - sprawdź literki w swoim VIN.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2388 dnia: Marzec 06, 2023, 14:05:45 »
Na pewno RHR przy tym roczniku.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Dariusz Janda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 94
  • Skąd: Poland
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7 ex
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2389 dnia: Marzec 06, 2023, 17:20:38 »
Literki w moim Vin to VF7RDRHRH, więc?

Offline Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2390 dnia: Marzec 06, 2023, 17:46:30 »
RHR. Chodzi o znaki 6-8 z VINu.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2391 dnia: Marzec 06, 2023, 18:31:26 »
To mi z VINu wychodzi, że mam AHR. 6-8 znak, dobrze odczytuję? BHDI 2015r
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2392 dnia: Marzec 06, 2023, 18:41:01 »
AHW to BHDi 180KM, AHR lub AHX to BHDi 150KM
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2023, 14:48:20 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2393 dnia: Marzec 06, 2023, 19:43:47 »
No ja w MK II też mam RHR, tyle że to powinno być na systemie Siemens.
 
Czy dobrze więc rozumuję, że RHR (Siemens) powinien być najmniej problematyczny ze wszystkich. Potem mamy RHR (Delphi) w X7, no ale to tylko wczesny etap produkcji. RHF był chyba sprzedawany jako tańszy od RHH 163 KM i na niektórych rynkach dość popularny. Powinien sprawiać mniej problemów od RHH. No i potem mamy RHH, niby najsilniejszy, ale w praktyce zbliżony przy codziennej jeździe do poprzednich. Na samym końcu odmiany BHDI, gdzie Adblue dokłada się do możliwej kapryśności. W przypadku BHDI z uwagi na EAT6 polecanym wyborem byłbym jak mniemam AHW 180KM.

W roczniku 2015 teoretycznie mamy więc wybór pomiędzy RHF, RHH, AHR i AHW. Najlepsza gradacja wyboru mogłaby przebiegać tak: RHF>RHH>AHW>AHR. W praktyce pewnie to nie ma znaczenia, gdyż i tak liczy się konkretny egzemplarz.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2394 dnia: Marzec 06, 2023, 21:44:38 »
Czy dobrze więc rozumuję, że RHR (Siemens) powinien być najmniej problematyczny ze wszystkich.
Nie tak do końca. Do Delphi jest pełno oryginalnych części zamiennych do układu wtryskowego. Przy Siemensie jest plaża, brak czegokolwiek (przynajmniej w tamtym czasie).
Osobiście preferuję tylko Delphi. Przynajmniej sam jestem w stanie to naprawić.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 076
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2395 dnia: Marzec 06, 2023, 22:00:45 »
Czy dobrze więc rozumuję, że RHR (Siemens) powinien być najmniej problematyczny ze wszystkich.
Nie tak do końca. Do Delphi jest pełno oryginalnych części zamiennych do układu wtryskowego. Przy Siemensie jest plaża, brak czegokolwiek (przynajmniej w tamtym czasie).
Osobiście preferuję tylko Delphi. Przynajmniej sam jestem w stanie to naprawić.
RHR z racji swojego wieku jest właśnie najbardziej problematyczny. Widziałem u kolegi na warsztacie już ich dużo z krzywymi korbami. Nie bardzo wiadomo dlaczego to się dzieje. Podejrzenie pada zwykle na wtryskiwacze, jednak ciężko to też udowodnić. Kiedyś jednak zrobiliśmy eksperyment i wytrysk z jednej regeneracji ubrudzilismy trochę i wysłaliśmy do innej firmy na sprawdzenie... Tak twierdzili że nadaje się do regeneracji. Komu wierzyć?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2396 dnia: Marzec 07, 2023, 07:12:34 »
Te z krzywymi korbami na jakim układzie jeździły? Delphi czy Siemens. Siemens ma lepsza pompę ale wtryskiwacze są kiepskie. Jednak lepszy jest system Delphi całościowo.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 076
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2397 dnia: Marzec 07, 2023, 12:24:24 »
Te z krzywymi korbami na jakim układzie jeździły? Delphi czy Siemens. Siemens ma lepsza pompę ale wtryskiwacze są kiepskie. Jednak lepszy jest system Delphi całościowo.
Głównie Siemens.

Offline Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2398 dnia: Marzec 07, 2023, 23:44:30 »
Przerywam dyskusję o HDi, by nadać ważny komunikat
Poszukiwania auta dla kolegi z innego forum trwają:
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0-diesel-163km-najbogatszawersjaexclusive-piekny-zarejestrowany-ID6Fgjzl.html#gallery-open
Widzicie w tym egzemplarzu, na podstawie opisu lub zdjęć, coś podejrzanego? Opis jest mocno "handlarski", co mnie niezbyt odpowiada, jednak z raportu VIN nie wynika, by były jakieś specjalne przygody, jedna akcja serwisowa w 2013. Cena wysoka, ale podobno właściciel ma faktury na sporo wymienionych ostatnio gratów, auto niby sprowadził dla siebie.
Jeżeli to 2012, to chyba pierwsza połowa, ewentualnie wtedy zarejestrowany - w tymże roku weszły już przestylizowane emblematy, mam rację?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2399 dnia: Marzec 09, 2023, 17:46:31 »
Panowie,
 
Miło mi poinformować, że zarezerwowałem C5 z Autohero  (https://www.autohero.com/pl/citroen-c-5-cross-tourer/id/0c624bef-23fa-4d81-afce-5d698777d008/). W sobotę jadę go zobaczyć. Na coś szczególnego radzicie zwrócić uwagę?
 
Dostałem od nich zdjęcie książki serwisowej, ale nie wiadomo co było w nim wymieniane przez czas eksploatacji. Autohero wymieniało w tym roku olej + filtry powietrza i kabinowy, ale bez filtra paliwa. Naprawiali jeszcze grzanie przednich foteli, bo nie działały. Nic nie widzą o rozrządzie, ale zgodnie z przebiegiem pewnie nie był robiony. Samochód od pierwszego właściciela prywatnego w Niemczech, ale jak dokładnie trafił do Autohero mi nie potrafili powiedzieć. Numer VIN to VF7RWRHHAFL505566. Czy kolega Paweł z Ełku byłby tak miły i może zobaczył czy coś uda się po numerze sprawdzić? Może jakiś wpis będzie.

Nie wiem czy jest sens wykupić raport po VIN, bo oni już go chyba sprawdzali i w żadnej ubezpieczalni samochód nie widniał. Z podglądu Autobazy wynika, że jedyne wpisy z przebiegem, to te z tegorocznych ogłoszeń Autohero. Lakier podobno oryginalny, ale jeszcze zamówiłem od nich raport ze sprawdzenia samochodu czujnikiem lakieru i powinienem dostać na piśmie wydruk.

Ceny u nich się niestety nie negocjuje. Tani to on kurcze nie jest, no ale na zdjęciach bardzo ładny :)  Na pociechę nie płaci się 2% podatku, tylko koszt rejestracji + OC.