Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z zapłonem/odpalaniem.  (Przeczytany 3553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Gacki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Stare Babice
  • Posiadany samochód: C5 2002r. 2.0i 16v break, klima i automat, C4 2011r. 1.6 VTi
  • Zainteresowania: fotografia zawodowo
  • Miejscowość: Stare Babice
Problem z zapłonem/odpalaniem.
« dnia: Wrzesień 16, 2022, 17:38:33 »
Dzień dobry!
Kiedy próbuję uruchomić auto po dłuższym niż 5 minut postoju muszę b. długo kręcić starterem. ok. 5sekund. Kiedy podniosłem siedzenie i przekręciłem kluczyk w stacyjce, wyraźnie usłyszałem że pompa paliwa przez 2sek. pompuje, potem staje. niedawno czyściłem wtryskiwacze i rozpinałem całą listwę, czy to mogło mieć wpływ? Po wciśnięciu zaworka/wentylka w listwie paliwo wypływa. świece są nowe. Dodam że auto ma instalację gazową.
Jak strzeliłem byka to przepraszam, ale jestem dyslektykiem.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2022, 20:34:17 »
Wskazania temperatury masz prawidłowe? Coś czuję że to gaz jest przyczyną.

Możliwe że wtryski popuszczają gaz w dolot i "zalewa" go. Często się zdarza jeśli są już wysłużone.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2022, 23:49:45 »
Przełącz na benzynę przed zgaszeniem i zobacz czy tak samo się zachowa.
To mogą być nie tylko wtryski, ale parownik może wężykiem podciśnienia puszczać w dolot.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2022, 04:42:11 »
Przełącz na benzynę przed zgaszeniem i zobacz czy tak samo się zachowa.
To mogą być nie tylko wtryski, ale parownik może wężykiem podciśnienia puszczać w dolot.
taki test nic nie da ponieważ nadal w instalacji lpg pozostaje gaz, a jak jest gaz i podejrzewamy że puszcza zaworek lub uwalona jest membrana w parowniku to nadal ten gaz będzie szedł w kolektor dolotowy,a jak już pójdzie gaz w kolektor dolotowy i przy rozruchu dojdzie jeszcze mgiełka z benzyny to na dwóch paliwach silnik nie zapali, musi silnik taką mieszankę przemielić i dopiero odpali na benzynie, jeśli chcemy sprawdzić czy to gaz jest przyczyna że auto nie chce odpalić to tylko taki sposób: uruchamiamy silnik na benzynie,gdy się przełączy na gaz nie wyłączamy silnika tylko idziemy do bagażnika i zakręcamy zawór na butli lpg, silnik jeszcze będzie pracował z parę ładnych minut zanim wypali gaz z układu i w końcu silnik zgaśnie, i teraz jeździmy tylko na benzynie, najlepiej od razu ustawić przełącznik od lpg aby pracował silnik tylko na benzynie, jeśli objawy ustąpiły to mamy  do wyczyszczenia iglicę w cewce, jeśli auto ma już nalatane powyżej 100tys. kilometrów na instalacji lpg to i warto wymienić membranę w parowniku lub go całego wymienić,a jeśli po takim teście objawy nadal występują pomimo zakręconej instalacji lpg to winowajcą może być zacięty w pozycji otwartej zawór oparów paliwa jest na grodzi  przy podszybiu strona kierowcy

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2022, 07:51:24 »
Z tym zakręceniem zaworu na butli to trochę przesada... Wystarczy odłączyć cewkę elektrozaworu przy parowniku pod maską i ewentualnie ta na butli. Jeszcze się nie spotkałem żeby elektrozawory puszczały, podobnie i parownik nigdy mi nie puszczał. Wtryskiwacze puszczają nagminnie, jeśli leżą to robią góra wspomniane 100 tysięcy km. Jeśli są zamontowane pionowo potrafią wytrzymać dłużej.

Zwykle w takich przypadkach po dniu lub dwóch postoju auto odpala normalnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2022, 08:02:27 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2022, 08:30:19 »
wcale nie przesada, jeśli koledze nie zdarzyło się nigdy z zabrudzeniem zaworu iglicowego lub rozerwaną membraną to nie znaczy że takie przypadki się zdarzają, ja podałem konkretna procedurę aby wyeliminować czy problemem jest instalacja lpg  p.s.   a co już za różnica że jeśli już odkręcimy dekiel na butli gazowej i zakręcimy zawór czy zdejmiemy wsuwki z cewki ? po to jest zawór żeby go zakręcać
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2022, 08:44:32 wysłana przez Waldemar Oktaba »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2022, 09:14:17 »
Niby żadna różnica... Mi zwyczajnie nie chce się nigdy dobierać do butli.

Owszem opisane przez kolegę możliwości są realne. Jednak prawdopodobieństwo wystąpienia takiej usterki jest naprawdę niewielkie. Reduktor żeby w nim membrana puściła musi być strasznie stary. W normalnych warunkach prędzej będzie zapchany syfem i straci wydajność na tyle że auto będzie przechodzić na benzynę przy "bucie" w podłogę.

Offline Piotr Gacki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Stare Babice
  • Posiadany samochód: C5 2002r. 2.0i 16v break, klima i automat, C4 2011r. 1.6 VTi
  • Zainteresowania: fotografia zawodowo
  • Miejscowość: Stare Babice
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2022, 11:17:05 »
Nie omieszkam sprawdzić rad kolegów...dziękuję! temperatura prawidłowa. po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd EGR czy coś takiego od oparów/skroplin benzyny...
Jak strzeliłem byka to przepraszam, ale jestem dyslektykiem.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z zapłonem/odpalaniem.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2022, 13:25:37 »
Nie omieszkam sprawdzić rad kolegów...dziękuję! temperatura prawidłowa. po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd EGR czy coś takiego od oparów/skroplin benzyny...
zawór oparów benzyny ten na grodzi?