Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Iwona Bartkowiak w Lipiec 15, 2019, 18:33:38
-
Cześć wszystkim. Mam nadzieję że będzie ktoś chętny i mi pomoże bo mam pewien problem, otóż potrzebuje wymienić 2 tylne sfery a kompletnie nie wiem które wybrać z allegro bo jest ich mnóstwo. Bardzo liczę na waszą pomoc w postaci podesłania linku do odpowiednich sfer oraz krótkiego instruktażu bo myślę że polega to na obniżeniu na glebę cytrynki, odkreceniu starych sfer i wkreceniu nowych ale mogę się mylić. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.
-
Bierz sfery comforty to kwintesencja komfortu. Ja tak zrobiłem w poprzednim i byłem zadowolony.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Tu masz to co fabryka przewidziała.
-
Bierz sfery comforty to kwintesencja komfortu. Ja tak zrobiłem w poprzednim i byłem zadowolony.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
bardzo dużo są odchylenia boczne samochodu na tych sferach ? jak wypada test łosia ? ;D
btw. wiadomo, że to jest wielorybowaty ponton - pytam z czystej ciekawości :)
-
Nawet przy zwykłych podmuch wiatru na autostradzie może wystraszyc jak się nie uważa. One nie są aż tak miękkie ale zauważalnie miększe. Przyjemniej się jeździ.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Dziękuję za odpowiedzi, a czy ktoś mógłby poświęcić troszkę czasu i podesłać mi link do konkretnych żebym tylko mogła kliknąć kup teraz i po sprawie? bo ja na prawdę nie mam zielonego pojęcia które będą właściwe a nie chce wtopic pieniedzy po 2 nie ufam mechaników u mnie bo to zwykli naciagacze
-
Nathan czy może chodziło Ci o ta?
https://sprzedajemy.pl/sfera-tyl-citroen-c5-break-hydroactiv-3-komfort-krakow-2-6bea9f-nr54923220 (https://sprzedajemy.pl/sfera-tyl-citroen-c5-break-hydroactiv-3-komfort-krakow-2-6bea9f-nr54923220)
-
Iwona, dwa pytania - hydro 3,czy 3+? Kombi czy liftback?
-
Hej,
na stronie 7 i 8 tego katalogu są nr katalogowe sfer IFHS,
https://shate-m.by/static/Catalogs/IFHS_catalog_10_11_LR.pdf (https://shate-m.by/static/Catalogs/IFHS_catalog_10_11_LR.pdf)
i jak już bedziemy znali odpowiedz na pytania Radka, to dobierzemy odpowiednie ;)
-
Radek, zastrzelił mnie tymi pytaniami bo w dowodzie rejestracyjnym nie pisze o tym wiem tylko tyle że jest z 2002r, poj. 2.0 benzyna, z tego co się dowiedziałam to jest przed liftem i jest to hatchback ale na piśmie od ubezpieczyciela pisze ze C5 X .
-
@Iwona, popatrz na przyciski pomiędzy fotelami, góra/dół....masz pomiędzy nimi trzeci przycisk ?
-
Obrazując:
u góry H3+, u dołu H3
-
Mam ten przycisk sport więc H3+ :)
-
Brawo Ty...teraz rodzaj nadwozia.....Kombi=Break czy Lift=Berline?
-
Czyli wszystko wiemy. Liftback, 2.0, H3+.
Takie idą na strony:
https://allegro.pl/oferta/ifhs-sfera-amortyzatora-tyl-25kg-citroen-c5-i-7933669810 (https://allegro.pl/oferta/ifhs-sfera-amortyzatora-tyl-25kg-citroen-c5-i-7933669810)
Taka na środek:
https://allegro.pl/oferta/sfera-kula-akumulator-cisnienia-tyl-c5-2-0-16v-45b-7448221082 (https://allegro.pl/oferta/sfera-kula-akumulator-cisnienia-tyl-c5-2-0-16v-45b-7448221082)
Są to oczywiście takie jakie podaje instrukcja serwisowa, czyli takie na jakich samochód opuścił fabrykę. Na temat odmian "komfort" się nie wypowiadam - brak mi doświadczenia:)
EDIT: OŚ TYLNA :)
-
A ja odpowiem "graficznie"....czerwony kolor obwódki=sfery klasycznie, zielony=komfort....
-
Dziękuję koledzy za zainteresowanie i szybka pomoc szczególnie Radkowi bo dzięki niemu dowiedziałam się jaki mam dokładnie samochód :) jesteście super! :) :) Pozdrawiam cieplutko
-
Ponieważ jest tutaj wątek dotyczący sfer podłączam się do tego tematu z podobnym problemem a mianowicie chodzi mi o określenie sprawności zawieszenia po określonym przebiegu oraz czasie eksploatacji. Posiadam samochód C5 Mk1 3.0V6 rocznik 2001 przebieg 20008 km ,moje odczucia co do komfortu są pozytywne ale może powoli przyzwyczaiłem się do zmieniających się parametrów komfortu,jak stan wyjściowy do obecnego ?.Na forum jest wiele wypowiedzi gdzie użytkownicy piszą o wymianie sfer przy niższych przebiegach i czasie eksploatacji i zastanawiam się należałoby może wymienić sfery które są od początku eksploatacji ?Proszę o opinie kolegów i ewentualne sugestie.
-
Cześć,
Mam taki egzemplarz jak Ty i pierwszy raz wymieniłem sfery dnia15/01/14 przy przebiegu 141161 tyś ( było to ok 3 lata po zakupie, zacząłem odczuwać, ze auto jest mniej komfortowe po przejeździe np przez progi zwalniajace) na sfery IFHS.
W dniu 16/03/19 przy przebiegu 162528, zleciłem sprawdzenie sfer, bo auto od dłuższego czasu przestało być komfortowe i ciche( wczesniej myślałem, ze to tylko wina przekładni kierowniczej, ale po wymianie usterki przekładni zniknęły, a auto dalej "tłukło" na nierównościach.
Po sprawdzeniu wyszło:
Przód:
Lewa ma 43 (powinno być 52)
Prawa ma 42 ( powinno być 52)
Środek ma 38 (powinno być 62)
Tył:
Lewa ma 22 (powinno być 25)
Prawa ma 20 (powinno być 25)
Środek ma 40 (powinno być 44).
Tak wiec przód zdecydowanie nadaje się do wymiany i jestem pewny, że zmiana będzie znaczaca. U mnie jak widać czas zrobił swoje, a nie przebieg...
Przy okazji przodu wymieniam tez tył. Sfery już z Frauto przyjechały, serwis umowiony :D
Zalecam chociażby z ciekawości kontrolę, bo można się zdziwić.
Pozdrawiam
-
Cześć,
Mam taki egzemplarz jak Ty i pierwszy raz wymieniłem sfery dnia15/01/14 przy przebiegu 141161 tyś ( było to ok 3 lata po zakupie, zacząłem odczuwać, ze auto jest mniej komfortowe po przejeździe np przez progi zwalniajace) na sfery IFHS.
Dziękuję Jacek za opis problemu ,widać że spadek ciśnienia w sferach po czasie jest b.znaczny.Mam do Ciebie pytanie ,czy rozważałeś zabudowę sfer "komfort" o których wielu forumowiczów wyraża się pozytywnie /zwiększają komfort ?
-
Tak, zarówno przed pierwszą zmiana, jak i obecną. Poczytałem opinie na ten temat, rozmawiałem np z osobami z "Jeździka" i generalnie konkluzja jest taka, aby przy tej konfiguracji( wersja v6) i przy jezdzie głownie autostradowej nie zmieniać sfer na comforty. Nie znam też nikogo, kto by taką zmianę dokonał przy tej wersji( jestem zdania i chyba nie tylko ja, że większa moc i osiagi powinna mieć oryginalną "sztywnośc".
Gdybym miał "podstawową" wersję zawieszenia, to bym na pewno takowe zainstalował, bo testowałem takie rozwiazanie u Kolegi i jeżdzi się super.
-
Z kronikarskiego obowiązku dodam, że przy przebiegu 164824 (31/08/2019) wymieniłem ponownie sfery na IFHS. Przed montażem wszystkie sfery zostały sprawdzone na specjalistycznym narzędziu i trzymają deklarowane ciśnienie. Po wymianie zrobiłem już 1700 km i komfort zdecydowanie się poprawił, auto jest bardziej miękkie, komfortowe i nie tłucze na nierównościach (tzn hałasuje na dziurach tylko ze względu na jakość plastików we wnętrzu). Mam nadzieję, że tym razem sfery wytrzymają więcej niż trochę ponad 20 tyś , bo to był bardzo kiepski wynik .... >:(