Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem na zimnym silniku  (Przeczytany 6828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 31, 2018, 18:16:05 »
Kolego Marek Bor masz może dane tej pompy?

Niestety nic po za jej referencją, którą Ty znasz, nic o niej nie wiem. Jestem natomiast pewien, że daje ciśnienie 4,2 bara jak podaje serwisówka Citroena. Tydzień temu osobiście mierzyłem ciśnienie w układzie.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Radosław Patyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 BioFlex
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 01, 2018, 06:56:21 »
Ok, dzięki za odpowiedź. To po świętach zaczynam szukać pompki i czeka mnie wymiana.

Marcin_Czosnek

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 03, 2018, 11:20:25 »
Jak będziesz po zabiegu odezwij się jak spostrzeżenia i gdzie znalazłeś pompę.

Offline Radosław Patyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 BioFlex
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 23, 2018, 14:31:34 »
Pompy nie znalazłem, ale w czasie poszukiwań problem ustał i teraz pali na dotyk.

Offline Radosław Patyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 BioFlex
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 23, 2018, 18:46:48 »
To nie tankowanie, ponieważ w czasie trwania problemu z odpalaniem tankowałem i nic się nie poprawiło po tankowaniu. Na tym samym zbiorniku paliwa jak się zrobiło ciepło (ok 10 stopni) to auto zaczęło palić od dotknięcia.

Marcin_Czosnek

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 24, 2018, 22:42:19 »
Warto by sprawdzić ten wątek, bo ja po zakupie auta zaobserwowałem, że na silniku widać było ślady umycia, więc może woda przed odparowaniem do końca w dni ciepłe, wpływała na cewkę. Po kilku ciepłych dniach, problem zniknął, temperatura spadła raz do -10 i przy odpaleniu problem nie pojawił więc nie wiem do końca czy ma na to wpływ temperatura. 

Offline Radosław Patyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 BioFlex
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 26, 2018, 19:45:58 »
Nie ma problemu po opadach ani nawet przy dużym zamgleniu po nocy pod chmurką.
Ja mam auto sprowadzone ze Szwecji i może oprogramowanie sobie nie radzi z temperaturami przejściowymi?
Nie wiem, nie znam się ale coś takiego mi przyszło do głowy. Co o tym myślicie?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 27, 2018, 00:32:31 »
A wlej litr denaturatu do baku.
Ja obstawiam wodę w paliwie.

PS
W Szwecji to auto prawdopodobnie jeździło na bioetanolu E85.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Marcin_Czosnek

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 01, 2018, 06:00:14 »
Otrzymałem od znajomego takie info:

https://motofocus.pl/technika/1177/swiece-iskrowe-odporne-na-zanieczyszczenia

Analizując nową konstrukcję Championa można mówić o dwóch rodzajach przerw międzyelektrodowych (szczelin iskrowych)występujących w świecy jednoelektrodowej:
 – Szczelina (1) jest szczeliną podstawową, gdzie następuje przeskok iskry podczas normalnej pracy świecy, gdy izolator jest wolny od zanieczyszczeń.
 – Szczelina (2) jest szczeliną pomocniczą, gdzie następuje przeskok iskry tylko w przypadku, gdy powierzchnia izolatora jest pokryta zanieczyszczeniami, umożliwiającymi przepływ prądu.

W tym przypadku zapłon następuje od iskry powstającej w szczelinie pomocniczej, co umożliwia pracę silnika i w efekcie, po osiągnięciu temperatury samooczyszczenia, usunięcie zanieczyszczeń oraz dalszą pracę świecy z wykorzystaniem szczeliny podstawowej, gwarantującej optymalny zapłon i trwałość świecy.
Dobrym przykładem zastosowania nowego rozwiązania jest świeca OE 178 o oznaczeniu technicznym REC9MCLX,
 która jest stosowana jako produkt oryginalny w nowym Peugeocie 407, wyposażonym w silnik EW10A, o pojemności 2 litrów i mocy 101kW/136 KM. Trwałość tej jednoelektrodowej świecy, wykonanej w technologii Double Copper wynosi 60 tys. km.   


http://www.motospecs.com.au/assets/files/downloads/Champion_Spark_Plugs_Catalogue_2010(V1s).PDF  - strona 11 odnosi się do C5 EW10AJ4

http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/19314-champion-rec9mclx-oe178.html

u mnie w czasie problemów z odpalaniem, świece wyglądały źle, po wymianie świec z denso na bosch z mniejsza przerwą problem po jakimś czasie zniknął, ale niewątpliwie spróbuje jeszcze w przyszłości świece champion jeśli problem wróci np. zimą.

Marcin_Czosnek

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 19, 2018, 08:17:47 »
W związku ze zmianą aury (chłodne poranki) powróciły problemy z odpalaniem. Tydzień temu zmieniłem świece na championa REC9MCLX i wydaje się, że problem znikł. Także w pierwszym rzędzie polecam zacząć naprawy od zmiany świec na Championa, które niestety już nie są produkowane z tego co ustaliłem. 

Marcin_Czosnek

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 05, 2019, 21:11:57 »
Jeszcze trochę niepotrzebnych wymian podzespołów. Po jeszcze kilku próbach ostateczna diagnoza: trzeba przeprowadzić procedurę auto adaptacji. Ustawia to przepustnice i kalkulator wtrysku. Następnie trzeba jechać do Gasmana na benzynie i ustawić LPG. Podobny problem miał kolega Łukasz Wiśniewski dla którego przesyłam podziękowania.

Offline Szymon Karolczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 lll 2008r 2.0 hdi
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 06, 2019, 17:08:37 »
Witam też miałem ten problem. Okazała się winowajcą pompa wysokiego ciśnienia. U mnie moja cytrynka na zimnym kręciła i brak mocy. Koszt regeneracji 1360zł