W nawiązaniu do moich poprzednich postów o problemach z mocą informuję co udało się mi (dzięki koledze "kdługołęcki", który jeździł ze mną z podpiętym DB) wyczytać:auto testowane było zarówno na postoju jak i na tasie (ponad 60km) na rożnych obrotach i prędkościach. Faktycznie jest ospałe. Z niskich obrotów w miarę sobie daje rade ale to nie ten "zryw" co kiedyś. Od prędkości 100-120 przyspiesza dużo wolniej mimo wciśniętego gazu do dechy...No i ten głośniejszy warkot (nie mogę tego przeżyć). Ale po kolei:-podczas ostrego startu spod świateł zamulił się totalnie (komunikat- Engine Faulty. Repair Needed )i zaświecił się check.
Po sprawdzeniu o co kaman- BŁĄD P0234- regulacja ciśnienia doładowania oraz P149C- turbo o zmiennej geometrii. To, jak wyczytałem, sugeruje problem albo ze sterowaniem turbiny albo układem podciśnienia albo z samą turbiną..WNIOSEK (moje przemyślenia raczej)- Cytryna sama sobie ograniczyła jakiś czas temu moc aby nie przechodzić w stan awaryjny przy ostrym butowaniu?
- podczas ostrego wciskana gazu do dechy diagnoza FAP wchodzi na czerwone pole (podłączone dodatkowe urządzenie pod gniazda w podłokietniku i odczyt na telefonie (taka apka do odczytów parametrów FAP z Amazona),- podczas diagnozy samego EGR nie pokazał żadnych błędów ale cały czas z tego co pamiętał wskazywał pozycję 0 (na wykresie zero jego reakcjo);- porównywaliśmy czay wtrysków i dawek u mnie oraz kolegi w Cytrynie (2.0 140KM) i sa bardzo podobne. Żadnych błędów w systemie wtrysków....WNIOSEK- chyba diagnoza o dwóch wtryskach była błędna (bo nie wiedzieli co zrobić...??)Załączam kilka fotek z jazdy, jeżeli możecie to naprowadźcie mnie na coś.
Tak sobie pomyślałem, że FAP i tak muszę zregenerować, już się wstępnie umówiłem z zakładem (przed blokiem nic sam niestety nie zdziałam, a do piekarnika mi się nie zmieści aby go osuszyć
). Po regeneracji ten element przynajmniej zostanie wykluczony. Zostanie, EGR, MapSensor i Turbo??
Pawle Hrupa- zalałem Mixola S, na razie nie odczuwam żadnej różnicy ale chyba będę go i tak stosował aby smarować wtryski..