Witam serdecznie!
Pragnę też dodać swoją historię do wątku, może komuś pomoże, może ktoś coś doradzi.
Jakiś miesiąc może wcześniej pojawił się problem z moją skrzynią AM6 w C5 cx7 2.0 HDI 136 km (245 tys km, 2008r). Problem objawiał się dziwnymi zachowaniami, zmianami biegów przy mniejszych prędkościach, skoki obrotów, dodatkowo skrzynia przeszła 2 razy w tryb awaryjny, a ze 3-4 razy wyskakiwał błąd przy zmianie 5-6 i przyśpieszaniu, ale nic po za tym. Pierwsze co zrobiłem to wymiana oleju w SAMKO, statycznie. Zdziwiło mnie to, że wszędzie na forum pisali 3.5 litra, to kupiłem baniak 4l pojechałem do serwisu, a Pan mi powiedział, że za mało, że na taką wymianę 5l. Mówię ok, wiedzą lepiej, zalali, nic się nie zmieniło, błąd się pojawiał dalej. Pojechałem podpiąć się pod lexie na ursynów. Diagnoza: błąd P0741 ([/size]0741 Usterka brak możliwości zamknięcia konwertera). Po za tym parametry wszystkie w normie, kasowanie błędów, zmniejszenie licznika oleju (okazało się, że SAMKO nic z tym nie zrobiło). Niestety nic to nie dało, błąd pojawił się kolejny raz. Auto tak jakby słabiej chodziło, czuć było zmiany biegów, przeciąganie obrotów. Zrobiłem rozeznanie po serwisach. Auto józefów- wymiana sterownika lub.i konwerter wycena 5tys zł. Samko, AutoWawer stwierdzili, że najpierw rozebranie skrzyni i wtedy wycena. W takim wypadku zwróciłem się do Panów (chyba z Ukrainy) z Maktrans (www.[/size]akpp.pl) ktoś już o nich pytał na forum, także mogę chyba polecić. Diagnoza po podpięciu kompa i jeździe próbnej: regeneracja sterownika hydraulicznego, koszt z wymianą oleju całkowity: 2300 zł. Czas naprawy 2 dni. Wczoraj odebrałem auto, zmiana jest kolosalna, żadnych skoków obrotów, wszystko działa nieźle, przejechałem jakieś 40 km i stwierdziłem, że auto jest bardziej dynamiczne, lepiej pracuje. Mam tylko odczucia, że czuję zmiany biegów, nie wszystkich, nie zawsze. Panowie stwierdzili, że sprzęgło jest w dobrym stanie. Dzisiaj umówiłem się na kontrolę licznika po lexią, zmienię jego wartość bo Panowie pewnie tego nie zrobili. C5 nie wibruje, nie szarpie jakoś znacząco, po prostu przy zmianie biegów (nie zawsze) czuję, że ona nastąpiła (tak jakby w manualnej skrzyni). Nie wiem, może jestem przewrażliwiony, może skrzynia potrzebuje czasu na adaptacje. Chętnie bym się spotkał i wymienił obserwacjami jeżeli ktoś ma podobne wrażenia w swojej C5.