Czas na mały update !
Dla przypomnienia - dokonałem korekcji licznika oleju z 401054 na 40106 po dynamicznej wymianie oleju. Po przejechaniu ok 500 km nie odczułem żadnej różnicy w pracy skrzyni. Ostatnio przy sprawdzaniu korekt wtrysku postanowiłem sprawdzić ile jednostek aktualnie jest zapisanych w liczniku ... jakie było moje zdziwienie kiedy odczytałem wartość 401054
Okazało się że chyba nieumiejętnie dokonałem zapisu, albo go nie zatwierdziłem, albo za szybko interfejs odpiąłem - sam nie wiem.
Postanowiłem ponownie wpisać 90% wartości aktualnego przebiegu, t.j. 40106. Od pierwszej jazdy samochodem skrzynia pracowała zdecydowanie inaczej. Po przejechaniu ok 200 km po zmianie licznika praca skrzyni na zimnym oleju zdecydowanie uległa poprawie. Powiem więcej, mam wrażenie że na chwilę obecną skrzynia pracuje lepiej na zimnym niż na ciepłym oleju.
Pokrywa się to poniekąd z informacją którą otrzymałem od jednego serwisu - że na zimnym oleju skrzynia powinna działać lepiej niż na ciepłym, ponieważ olej jest gęstszy i nie występuje problem z ciśnieniami w sterowniku.
Reasumując - praca na ciepłym oleju jest akceptowalna - szarpnięcia pomiędzy 2 i 3 występują bardzo rzadko a jeśli już wystąpi to jest ono praktycznie nieodczuwalne, natomiast praca na zimnym oleju uległa diametralnej poprawie i moim zdaniem jest lepsza niż na ciepłym.
Pozdrawiam