Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597974 razy)

0 użytkowników i 24 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1300 dnia: Grudzień 26, 2017, 20:15:55 »
To jest jednorazówka ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1301 dnia: Grudzień 26, 2017, 20:29:02 »
nie, ona jest taka grubsza i elastyczna więc kilka razy wytrzyma, miedzy regulacje mozna wykonywać bez zakladania jej albo tylko lekko dokrecać

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1302 dnia: Grudzień 27, 2017, 16:47:44 »
Czy może ktoś polecić zakład/zakłady do dynamicznej wymiany oleju Legnica/promień 100km od Legnicy(oczywiście im bliżej tym lepiej :) )
O tym w Długołęce były sprzeczne opinie i nic jednoznacznego we Wrocławiu, na Śląsk czy Mazowsze wolałbym nie jechać... Chociaż dalszej wycieczki nie wykluczam jeżeli miałby mi ktoś bliżej s...ć. Z lektury tego wątku(przeczytałem cały) zakładam że przy przebiegu 76kkm dynamiczna jest jeszcze ok(pewnie do czasu wymiany będzie 80kkm :) ).
Skrzynia pracuje prawidłowo.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1303 dnia: Grudzień 27, 2017, 17:40:00 »
Marcin. We Wrocławiu w Lesnicy jest specjalista od skrzyń. Nie wiem czy robi dynamiczną czy nie. Na Twoim miejscu robiłbym statyczna x3 albo x4 - lepiej wypłuczesz/wymienisz olej. Było o tym kilka razy na forum. Jest to dziwne ale po dynamicznej po kilku km tzn 200np osoby miały dalej ciemny olej a po wymianie statycznej x3 lub x4 był jaśniejszy.

Olej polecam kupić w Volvo niedaleko Krzywoustego. Jak dobrze pogadasz to i rabat dostaniesz na starcie.

Pozdrawiam

Offline Tomasz Juszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO '07
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1304 dnia: Styczeń 02, 2018, 15:15:00 »
Witam wszystkich,

mój pierwszy post na forum po tym jak stałem się posiadaczem auta spod znaku Cytryny... :)

Niedawno kupiłem C4 Picasso 2.0 hdi ze skrzynią AM6 - przebieg na dziś 160 tys.

Niestety nie mam pewności czy wcześniej ktokolwiek wymieniał olej w skrzyni - a z racji tego, że mam w zwyczaju dbać o auta chciałem dokonać wymiany oleju. Na dziś wydaje mi się, że skrzynia zachowuje się naprawdę ok. Nie czuć aby szarpała czy cokolwiek się ślizgało. Pracuje płynnie a miałem wcześniej okazję jeździć automatem to mam jako takie porównanie.

Studiowałem wątek o Waszych C5 i skrzyniach AM6 i czy możecie mi podpowiedzieć czy dobrze będzie jeśli po prostu wymienię olej statycznie 2/3 razy - klasa JWS3309 (euro 4) ??

nie wiem tylko czy po tej 2/3 wymianie resetować/zmienić licznik pracy skrzyni w diagboxie?? (zapiszę oczywiście stary stan licznika) czy może wymienić 2/3 razy nie ruszając komputera ?? - to jest moja jedyna niewiadoma?

jaki zostawić okres miedzy 1/2/3 wymianą 500/500/500km będzie ok czy szbciej?

olej będę wymieniał z kuzynem, który jest mechanikiem ale w automatach nie siedzi, może wymienić tylko statycznie i podpiąć auto pod diagboxa

z góry dziękuję za rady.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1305 dnia: Styczeń 02, 2018, 15:59:01 »
Bogatszy o doświadczenie sugerowałbym wymiany statyczne bez ruszania licznika chyba że odczujesz pogorszenie pracy. Kilka prawidłowo wykonanych wymian statycznych co 500km minimum i to nie po to by się wymieszać i wyplukało ale bardziej po to by dobrze ocenić efekty wymiany:)

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Paweł Cegiełkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Pszczółki
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDI 136 km 2008 HA3+ automat
  • Miejscowość: Pszczółki
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1306 dnia: Styczeń 02, 2018, 16:36:37 »
Witam wszystkich,

mój pierwszy post na forum po tym jak stałem się posiadaczem auta spod znaku Cytryny... :)

Niedawno kupiłem C4 Picasso 2.0 hdi ze skrzynią AM6 - przebieg na dziś 160 tys.

Niestety nie mam pewności czy wcześniej ktokolwiek wymieniał olej w skrzyni - a z racji tego, że mam w zwyczaju dbać o auta chciałem dokonać wymiany oleju. Na dziś wydaje mi się, że skrzynia zachowuje się naprawdę ok. Nie czuć aby szarpała czy cokolwiek się ślizgało. Pracuje płynnie a miałem wcześniej okazję jeździć automatem to mam jako takie porównanie.

Studiowałem wątek o Waszych C5 i skrzyniach AM6 i czy możecie mi podpowiedzieć czy dobrze będzie jeśli po prostu wymienię olej statycznie 2/3 razy - klasa JWS3309 (euro 4) ??

nie wiem tylko czy po tej 2/3 wymianie resetować/zmienić licznik pracy skrzyni w diagboxie?? (zapiszę oczywiście stary stan licznika) czy może wymienić 2/3 razy nie ruszając komputera ?? - to jest moja jedyna niewiadoma?

jaki zostawić okres miedzy 1/2/3 wymianą 500/500/500km będzie ok czy szbciej?

olej będę wymieniał z kuzynem, który jest mechanikiem ale w automatach nie siedzi, może wymienić tylko statycznie i podpiąć auto pod diagboxa

z góry dziękuję za rady.

Z doswiadczenia : Gdybym miał mozliwosc jeszcze raz podjąć decyzje czy wymieniac czy nie to wybrałbym nie wymienianie oleju . Z tego  wzgledu ze u mnie akurat po 4 krotnej wymianie statycznej , praca skrzyni sie pogorszyła i teraz juz jeżdze z tym co mam . Rok temu też  to przerabiałem, dylematy czy dynamicznie czy statycznie . Te skrzynie sa tak skonstruowane ze jesli olej nie jest wymieniany od początku uzytkowania co 60 tys to przy wiekszych przebiegach oleju sie już nie wymienia. A i tak na koncu tych dylematow  robimy remonty skrzyń lub wymiany sterowników. Moja rada to użytkuj czerp przyjemnosc z jazdy a zmartwienia zostaw sobie jak juz bedą powody sie martwić.




Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Juszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO '07
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1307 dnia: Styczeń 02, 2018, 16:45:33 »
Witam wszystkich,

mój pierwszy post na forum po tym jak stałem się posiadaczem auta spod znaku Cytryny... :)

Niedawno kupiłem C4 Picasso 2.0 hdi ze skrzynią AM6 - przebieg na dziś 160 tys.

Niestety nie mam pewności czy wcześniej ktokolwiek wymieniał olej w skrzyni - a z racji tego, że mam w zwyczaju dbać o auta chciałem dokonać wymiany oleju. Na dziś wydaje mi się, że skrzynia zachowuje się naprawdę ok. Nie czuć aby szarpała czy cokolwiek się ślizgało. Pracuje płynnie a miałem wcześniej okazję jeździć automatem to mam jako takie porównanie.

Studiowałem wątek o Waszych C5 i skrzyniach AM6 i czy możecie mi podpowiedzieć czy dobrze będzie jeśli po prostu wymienię olej statycznie 2/3 razy - klasa JWS3309 (euro 4) ??

nie wiem tylko czy po tej 2/3 wymianie resetować/zmienić licznik pracy skrzyni w diagboxie?? (zapiszę oczywiście stary stan licznika) czy może wymienić 2/3 razy nie ruszając komputera ?? - to jest moja jedyna niewiadoma?

jaki zostawić okres miedzy 1/2/3 wymianą 500/500/500km będzie ok czy szbciej?

olej będę wymieniał z kuzynem, który jest mechanikiem ale w automatach nie siedzi, może wymienić tylko statycznie i podpiąć auto pod diagboxa

z góry dziękuję za rady.

Z doswiadczenia : Gdybym miał mozliwosc jeszcze raz podjąć decyzje czy wymieniac czy nie to wybrałbym nie wymienianie oleju . Z tego  wzgledu ze u mnie akurat po 4 krotnej wymianie statycznej , praca skrzyni sie pogorszyła i teraz juz jeżdze z tym co mam . Rok temu też  to przerabiałem, dylematy czy dynamicznie czy statycznie . Te skrzynie sa tak skonstruowane ze jesli olej nie jest wymieniany od początku uzytkowania co 60 tys to przy wiekszych przebiegach oleju sie już nie wymienia. A i tak na koncu tych dylematow  robimy remonty skrzyń lub wymiany sterowników. Moja rada to użytkuj czerp przyjemnosc z jazdy a zmartwienia zostaw sobie jak juz bedą powody sie martwić.




Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Reasumując sprawdzić jak wygląda olej - jeśli widać że choć trochę czerwony a nie czarny mogę zaryzykować wymianę. Jeśli czarny to może nie ruszać....auto przebieg ma pewny i z druków serwisowych widać że bywało w ASO ale info o wymianie oleju w skrzyni brak.

Znajomy z ASO również sugerował aby nie ruszać...

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Cegiełkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Pszczółki
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDI 136 km 2008 HA3+ automat
  • Miejscowość: Pszczółki
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1308 dnia: Styczeń 02, 2018, 16:55:42 »
Witam wszystkich,

mój pierwszy post na forum po tym jak stałem się posiadaczem auta spod znaku Cytryny... :)

Niedawno kupiłem C4 Picasso 2.0 hdi ze skrzynią AM6 - przebieg na dziś 160 tys.

Niestety nie mam pewności czy wcześniej ktokolwiek wymieniał olej w skrzyni - a z racji tego, że mam w zwyczaju dbać o auta chciałem dokonać wymiany oleju. Na dziś wydaje mi się, że skrzynia zachowuje się naprawdę ok. Nie czuć aby szarpała czy cokolwiek się ślizgało. Pracuje płynnie a miałem wcześniej okazję jeździć automatem to mam jako takie porównanie.

Studiowałem wątek o Waszych C5 i skrzyniach AM6 i czy możecie mi podpowiedzieć czy dobrze będzie jeśli po prostu wymienię olej statycznie 2/3 razy - klasa JWS3309 (euro 4) ??

nie wiem tylko czy po tej 2/3 wymianie resetować/zmienić licznik pracy skrzyni w diagboxie?? (zapiszę oczywiście stary stan licznika) czy może wymienić 2/3 razy nie ruszając komputera ?? - to jest moja jedyna niewiadoma?

jaki zostawić okres miedzy 1/2/3 wymianą 500/500/500km będzie ok czy szbciej?

olej będę wymieniał z kuzynem, który jest mechanikiem ale w automatach nie siedzi, może wymienić tylko statycznie i podpiąć auto pod diagboxa

z góry dziękuję za rady.

Z doswiadczenia : Gdybym miał mozliwosc jeszcze raz podjąć decyzje czy wymieniac czy nie to wybrałbym nie wymienianie oleju . Z tego  wzgledu ze u mnie akurat po 4 krotnej wymianie statycznej , praca skrzyni sie pogorszyła i teraz juz jeżdze z tym co mam . Rok temu też  to przerabiałem, dylematy czy dynamicznie czy statycznie . Te skrzynie sa tak skonstruowane ze jesli olej nie jest wymieniany od początku uzytkowania co 60 tys to przy wiekszych przebiegach oleju sie już nie wymienia. A i tak na koncu tych dylematow  robimy remonty skrzyń lub wymiany sterowników. Moja rada to użytkuj czerp przyjemnosc z jazdy a zmartwienia zostaw sobie jak juz bedą powody sie martwić.




Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Reasumując sprawdzić jak wygląda olej - jeśli widać że choć trochę czerwony a nie czarny mogę zaryzykować wymianę. Jeśli czarny to może nie ruszać....auto przebieg ma pewny i z druków serwisowych widać że bywało w ASO ale info o wymianie oleju w skrzyni brak.

Znajomy z ASO również sugerował aby nie ruszać...

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Twoje auto Twoja decyzja .Mi to tez nie dawało spokoju i nie odpusciłem póki nie wymieniłem . I pisze to nie ze zgryzoty jak to napisał kolega obok lecz napisałem co ja bym zrobił . Pozdo

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1309 dnia: Styczeń 02, 2018, 18:11:50 »
Ja w C5II wymieniłem dynamicznie i jest super. Po wymianie świec i laniu 2T plus diesel premium (lotos, CircleK) ustało falowanie obrotów i wszystkie szrpania i stuki ze skrzyni. Zamierzam wymienić ponownie dynamicznie po 2 latach czyli 2019 rok.
Tylko, że moja skrzynia była mocno zużyta olejowo, licznik ponad 14 milionów.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Tomasz Juszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO '07
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1310 dnia: Styczeń 02, 2018, 18:44:25 »
Ja w C5II wymieniłem dynamicznie i jest super. Po wymianie świec i laniu 2T plus diesel premium (lotos, CircleK) ustało falowanie obrotów i wszystkie szrpania i stuki ze skrzyni. Zamierzam wymienić ponownie dynamicznie po 2 latach czyli 2019 rok.
Tylko, że moja skrzynia była mocno zużyta olejowo, licznik ponad 14 milionów.

Marek jaki przebieg auta miałeś? I czy wcześniej był wymieniany olej w skrzyni? Jeszcze daj info czy robiłeś reset licznika i jeśli tak to do jakiej wartości?

Który serwis w Wawie polecasz?

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1311 dnia: Styczeń 04, 2018, 14:16:05 »
A takie pytanie czysto teoretycznie, bo wszystkim tu skrzynia poszarpuje działa nie tak, każdy zmienia olej ja również ale czy jest ktoś kto sprawę całkiem olał i jeździł aż skrzynia zaczęła błędy wywalać, albo auto zostało uziemione? Pytam z ciekawości jak wygląda koniec życia tej skrzyni bo wsumie wszyscy przynajmniej z wątku mają problem, ale nie czytałem jeszcze żeby komuś ta skrzynia się zarżneła na amen

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1312 dnia: Styczeń 04, 2018, 15:42:51 »
Pytanie słuszne. Znam C5 w którym skrzynia poszarpuje od 4 lat i blisko 90 tyś km. Właściciel jeździ i czeka aż padnie żeby ją generalnie wyremontować w razie czego. Bo nie ma ani czasu ani pieniędzy żeby biegać po mechanikach  z pierdołami (szarpania 2 na 3 i 4 na 5) I tak jeździ 4 lata. Skrzynia błędów nie wywala, nie wchodzi w tryb awaryjny. Ot poszarpuje i tyle.
Kolega kupił nowke Mazda 6 z automatem i idealna płynność skończyła się przy niecałych 40tys km

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1313 dnia: Styczeń 04, 2018, 16:49:21 »
Marcin. We Wrocławiu w Lesnicy jest specjalista od skrzyń. Nie wiem czy robi dynamiczną czy nie. Na Twoim miejscu robiłbym statyczna x3 albo x4 - lepiej wypłuczesz/wymienisz olej. Było o tym kilka razy na forum. Jest to dziwne ale po dynamicznej po kilku km tzn 200np osoby miały dalej ciemny olej a po wymianie statycznej x3 lub x4 był jaśniejszy.

Olej polecam kupić w Volvo niedaleko Krzywoustego. Jak dobrze pogadasz to i rabat dostaniesz na starcie.

Pozdrawiam


Biję się trochę z myślami tym bardziej że statyczną w zasadzie mogę zrobić sam czy też u swojego mechanika. Ale jak czytałem ten wątek czy gdziekolwiek indziej to takie wątłe płukanie raczej miało miejsce przy 2-3-krotnie większych przebiegach. Ten warsztat co piszesz to Syltom czy Tiger Serwis czy jeszcze jakiś inny?
Co do oleju to czy MOTUL MULTI ATF będzie ok? Mam na razie taką propozycję po 40zł/litr.


Bogatszy o doświadczenie sugerowałbym wymiany statyczne bez ruszania licznika chyba że odczujesz pogorszenie pracy. Kilka prawidłowo wykonanych wymian statycznych co 500km minimum i to nie po to by się wymieszać i wyplukało ale bardziej po to by dobrze ocenić efekty wymiany:)

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka


Wertując ten i inne wątki raczej wniosek jest taki ze problemy są jeżeli się nie skasuje licznika przy dynamicznej lub też wpisze się jego niewłaściwą wartość przy statycznej. Myślę że na pewno skasuję/skoryguję ale zapiszę stan sprzed zmiany.


Z doswiadczenia : Gdybym miał mozliwosc jeszcze raz podjąć decyzje czy wymieniac czy nie to wybrałbym nie wymienianie oleju . Z tego  wzgledu ze u mnie akurat po 4 krotnej wymianie statycznej , praca skrzyni sie pogorszyła i teraz juz jeżdze z tym co mam . Rok temu też  to przerabiałem, dylematy czy dynamicznie czy statycznie . Te skrzynie sa tak skonstruowane ze jesli olej nie jest wymieniany od początku uzytkowania co 60 tys to przy wiekszych przebiegach oleju sie już nie wymienia. A i tak na koncu tych dylematow  robimy remonty skrzyń lub wymiany sterowników. Moja rada to użytkuj czerp przyjemnosc z jazdy a zmartwienia zostaw sobie jak juz bedą powody sie martwić.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka




W zasadzie to jeden z 2 kluczy modelu postępowania:
1. Nie wymieniać i najlepiej "założyć fundusz" na ewentualną naprawę. W zależności od przebiegu, stanu auta, własnych potrzeb prawdopodobnie przy wliczeniu kilku wymian statycznych lub 2-3 dynamicznych uzbieramy 2-3 tysiące, a przy odpowiednim czasie ciułacz uzbiera dużo  więcej. Za 7 tysi z tego co wyczytałem można już zrobić remont kapitalny. A jak nic się nie sypnie do sprzedaży obecnego auta to to co zostało uzbierane w "funduszu" można wykorzystać np. na nowszy model. To kuszące, nie powiem. Wydaje mi się że to raczej jednak dla aut z przebiegiem około 200kkm.
Metoda ta też sprawi mniejszy zawód jeżeli auta się pozbędziemy wcześniej, różnie bywa, może nam ktoś zdrowo wjechać w d...  itd.


2. Drugi model to zadbanie o skrzynię jak najlepiej, co w zasadzie w tym przypadku sprowadza się jedynie do zadbania o właściwą jakość oleju. I to rozwiązanie dla mniejszych przebiegów.


Jako że u mnie przebieg to obecnie 76kkm i wydaje się realny i poza tym wolałbym nie doświadczyć za szybko szarpań itd. skłaniam się bardziej ku drugiemu rozwiązaniu, z tego samego powodu raczej ku wymianie/wymianom dynamicznym.


KONKRETNIE co ile się powinno wymienić olej? Najczęściej przewija się 60kkm, ale widziałem też wypowiedzi że co 20kkm i że co 80kkm. Czy któraś z powyższych wartości jest poparta jakimś wiarygodnym źródłem?


A takie pytanie czysto teoretycznie, bo wszystkim tu skrzynia poszarpuje działa nie tak, każdy zmienia olej ja również ale czy jest ktoś kto sprawę całkiem olał i jeździł aż skrzynia zaczęła błędy wywalać, albo auto zostało uziemione? Pytam z ciekawości jak wygląda koniec życia tej skrzyni bo wsumie wszyscy przynajmniej z wątku mają problem, ale nie czytałem jeszcze żeby komuś ta skrzynia się zarżneła na amen


To model nr 1 który opisałem wyżej :) .
Ale z tym "wszystkim tu skrzynia poszarpuje działa nie tak" to raczej przesadzasz.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1314 dnia: Styczeń 04, 2018, 18:11:09 »
No może i przesadzam, może nie każdy ale większość która w wątku się odezwała na pewno. Faktycznie niech odezwie się ktoś kogo skrzynia zawiodła, że auto musiał odholować, albo tryb awaryjny się włączył albo cokolwiek co uziemiło cytrynę. I nie szukam ludzi którym takie coś się stało przy wypadku tylko po prostu od jazdy. Bo szarpało i skończyło się tragicznie. Wiem, że to temat na inny wątek ale w sumie też ciekawe, z jakich powodów najczęściej nasze cytryny laweciarze odwozili, a może auto na tyle niezawodne, że nikt nim jeszcze na lawecie nie jechał.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1315 dnia: Styczeń 04, 2018, 18:38:30 »
Panowie, a nie jest tak, że trochę szukacie problemu na siłę? Przerobiłem już ze 30 aut o różnych przebiegach, automaty i manuale i nie przypominam sobie jakiś problemów z olejem w skrzyniach. Obecne C5 mam z Francji, 2009r, nie sądzę aby tam ktoś wymieniał olej, auto i skrzynia chodzi jak szwajcarski zegarek. Przebieg 163 tys, pewny. Nawet nie próbuje wymieniać oleju po tym co tu czytam i jakiego bałaganu można sobie narobić.
Nie chcę sobie zrobić problemu na własne życzenie. Będzie się coś dziać to rozważę wymianę lub inne kroki. Ktoś mi kiedyś również powiedział co do automatu, "...chodzi? To nie tykaj..."

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1316 dnia: Styczeń 04, 2018, 18:59:08 »
No może i przesadzam, może nie każdy ale większość która w wątku się odezwała na pewno. Faktycznie niech odezwie się ktoś kogo skrzynia zawiodła, że auto musiał odholować, albo tryb awaryjny się włączył albo cokolwiek co uziemiło cytrynę. I nie szukam ludzi którym takie coś się stało przy wypadku tylko po prostu od jazdy. Bo szarpało i skończyło się tragicznie. Wiem, że to temat na inny wątek ale w sumie też ciekawe, z jakich powodów najczęściej nasze cytryny laweciarze odwozili, a może auto na tyle niezawodne, że nikt nim jeszcze na lawecie nie jechał.

Tak dla zasady to u mnie "nic nie szarpie i wszystko działa ok" - wiem że nie o to pytałeś powyżej  ale zapomniałem o tym napisać.
Większość osób co tu biorą udział pewnie ma jakiś problem ze skrzynią ale to nie oznacza że stanowi to większość użytkowników w ogóle. Mój udział jest głównie dlatego że nie wynalazłem blisko siebie polecanego warsztatu.

Panowie, a nie jest tak, że trochę szukacie problemu na siłę? Przerobiłem już ze 30 aut o różnych przebiegach, automaty i manuale i nie przypominam sobie jakiś problemów z olejem w skrzyniach. Obecne C5 mam z Francji, 2009r, nie sądzę aby tam ktoś wymieniał olej, auto i skrzynia chodzi jak szwajcarski zegarek. Przebieg 163 tys, pewny. Nawet nie próbuje wymieniać oleju po tym co tu czytam i jakiego bałaganu można sobie narobić.
Nie chcę sobie zrobić problemu na własne życzenie. Będzie się coś dziać to rozważę wymianę lub inne kroki. Ktoś mi kiedyś również powiedział co do automatu, "...chodzi? To nie tykaj..."

Jak pisałem - model postępowania nr 2 ktory opisalem wyżej - jak kto woli :).
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1317 dnia: Styczeń 04, 2018, 20:06:47 »
Marcin, olej w tej skrzyni powinno się wymieniać co 60 tyś. Km. Jesteś praktycznie w tym momencie. I jeśli kiedykolwiek planujesz to zrobić to teraz. Problemem jest potem korekta licznika zużycia, bo o jaką konkretnie wartość? To zawsze loteria. Raz działa dobrze jedna wartość potem jak się olej wymiesza coś zaczyna pracować inaczej i pojawia się strzelanie wartościami licznika. Przypomnę, że moja skrzynia pracowała bez zarzutu i wymiana oleju była profilaktyką. Skończyło się kilku miesięczną walką z licznikiem zużycia, potem własnoręczne wymiany statyczne  i i dopiero od niedawna jest ok. Na szczęście bez remontów i napraw ale z mnustwo straconego czasu:) różnica jest taka że ja miałem 176tkm na liczniku jak robiłem dynamiczną. Ty masz 100tkm mniej

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1318 dnia: Styczeń 04, 2018, 21:14:59 »
Otóż tak właśnie myślę i dlatego skłaniam się do wymiany dynamicznej i w związku z tym licznik nie jest zagadką bo powinien być wtedy wyzerowany.
Waham się jeszcze czy może jednak statycznie - dopóki nie znajdę godnego zaufania zakładu to mam czas do namysłu.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1319 dnia: Styczeń 04, 2018, 21:26:48 »
Otóż tak właśnie myślę i dlatego skłaniam się do wymiany dynamicznej i w związku z tym licznik nie jest zagadką bo powinien być wtedy wyzerowany.
Waham się jeszcze czy może jednak statycznie - dopóki nie znajdę godnego zaufania zakładu to mam czas do namysłu.
Tyle, że wymiana dynamiczna nie zapewnia 100% wymiany. Tzn. z założenia tak ale... Gdzieś tam z zakamarków wyłażą stare osady i inne niespodzianki, które potem z nowym olejem się mieszają i ta wartość 0 to nijak się ma do rzeczywistości. To 0 jest o tyle niebezpieczne, że wiąże się z reset em nastaw skrzyni i jej ponowne przyuczanie . Po zerowaniu powrót do poprzedniej wartości licznika to nie to samo co przed zerowaniem .  Bo skrzynia przyczyny się już do nowych warunków. Zobacz jak wygląda procedura w DB. Nie da się wprowadzić 0 bez resetuj ustawień skrzyni. To jest jedna opcja. Ręczne wpisywanie wartości możliwe jest w zakresie >= 1. Spójrz jak wyglądał olej u Jakuba po wymianie dynamicznej, po przejechaniu chyba z 1tkm albo u mnie po 5tkm. Ja dodatkowo robiłem płukanie może to przez to.

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1320 dnia: Styczeń 04, 2018, 21:29:09 »
Można wpisać zero sprawdzałem.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1321 dnia: Styczeń 04, 2018, 21:31:43 »
Co do skrzyni to koło Wrocławia widziałem c5 2.0hdi z automatem. Pogadałem z mechanikiem bo widziałem, że auto stało długo. Rozsypały się łożyska w skrzyni - to udało mi się ustalić

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1322 dnia: Styczeń 04, 2018, 21:49:03 »
Otóż tak właśnie myślę i dlatego skłaniam się do wymiany dynamicznej i w związku z tym licznik nie jest zagadką bo powinien być wte8dy wyzerowany.
Waham się jeszcze czy może jednak statycznie - dopóki nie znajdę godnego zaufania zakładu to mam czas do namysłu.
Tyle, że wymiana dynamiczna nie zapewnia 100% wymiany. Tzn. z założenia tak ale... Gdzieś tam z zakamarków wyłażą stare osady i inne niespodzianki, które potem z nowym olejem się mieszają i ta wartość 0 to nijak się ma do rzeczywistości. To 0 jest o tyle niebezpieczne, że wiąże się z reset em nastaw skrzyni i jej ponowne przyuczanie . Po zerowaniu powrót do poprzedniej wartości licznika to nie to samo co przed zerowaniem .  Bo skrzynia przyczyny się już do nowych warunków. Zobacz jak wygląda procedura w DB. Nie da się wprowadzić 0 bez resetuj ustawień skrzyni. To jest jedna opcja. Ręczne wpisywanie wartości możliwe jest w zakresie >= 1. Spójrz jak wyglądał olej u Jakuba po wymianie dynamicznej, po przejechaniu chyba z 1tkm albo u mnie po 5tkm. Ja dodatkowo robiłem płukanie może to przez to.

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka
Rzecz w tym że przy statycznej wartość licznika też nie będzie precyzyjna. To trudny temat, generalnie złoty środek nie istnieje. Ale licznik można modyfikować i obserwować zachowanie skrzyni. Z tego co wyczytałem na tym forum metodą prób i błędów można dopasować licznik do poprawnej pracy skrzyni(jeżeli oczywiście skrzynia jest sprawna).
Jak Jakub pisał - można wpisać 0 bez resetu, sam nie sprawdzałem ale jeżeli tak to możliwości korekty licznika rosną.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1323 dnia: Styczeń 04, 2018, 21:50:33 »
Co do skrzyni to koło Wrocławia widziałem c5 2.0hdi z automatem. Pogadałem z mechanikiem bo widziałem, że auto stało długo. Rozsypały się łożyska w skrzyni - to udało mi się ustalić
W Twoim  ? Bo nie kumam

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1324 dnia: Styczeń 04, 2018, 21:54:32 »
Co do skrzyni to koło Wrocławia widziałem c5 2.0hdi z automatem. Pogadałem z mechanikiem bo widziałem, że auto stało długo. Rozsypały się łożyska w skrzyni - to udało mi się ustalić
W Twoim  ? Bo nie kumam

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Wojciech wyżej prosił o podanie przypadków całkiem "umarłych" skrzyń.  ;D W pierwszej chwili też nie zajarzyłem.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP