Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597942 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1550 dnia: Marzec 14, 2018, 21:41:33 »
Koledzy kto zna dobrze angielski lub zna kogoś kto odgadnie co maja na mysli piszac bind-up bump i flare w automacie ? w załączniku pisze

Offline Paweł Nowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163 Automat hydro 229000kkm
  • Miejscowość: kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1551 dnia: Marzec 14, 2018, 21:53:00 »
Jak miałem robić fotki jak ręce miałem upaprane olejem ? czyli jak jedziesz np. na 3-4 50-60 km/g to masz lockup zapięty ?
A to tzw shiftkit poprawiający prace skrzyni według amerykanów. Jeszcze pogadam ze znajomymi może podpowiedzą jak zdobyć te elementy do regeneracji


tak mam

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1552 dnia: Marzec 15, 2018, 08:52:42 »
Wygląda na to, że  regeneracja  sterownika z objawami zużycia bloku o których pisze Marek jest raczej trudna i pewnie kosztowna. Sonnax bardzo ładnie opisuje każdy objaw i elementy wymagające wymiany i poleca tzw. oversized valve control kit. ale to przecież wymaga rozwiercenia, frezowania gniazda itp. Czy ktokolwiek to u nas robi i co najważniejsze, czy nie lepiej kupic cały nowy sterownik za 2k i wymienić w całości nie tracąc czasu i kasy na naprawę o niepewnym rezultacie.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Marcin gdzie są te sterowniki za 2k?
https://www.olx.pl/oferta/sterownik-hydrauliczny-af40-tf80sc-opel-volvo-citroen-peugeot-nowy-CID5-ID7y8jH.html o tutaj dla przykładu :)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tylko to jest sterownik do skrzyni montowanej przed 2009 roku, te nowsze z tego co kiedyś widziałem kosztują w granicach 2800-3000 złotych.

Regeneracja w Midparts kosztuje 2300 zł

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1553 dnia: Marzec 15, 2018, 08:55:40 »
Ale tutaj była już dyskusja na ten temat i sterownik jest rzekomo taki sam.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1554 dnia: Marzec 15, 2018, 09:31:44 »
Ale tutaj była już dyskusja na ten temat i sterownik jest rzekomo taki sam.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Chyba coś w tym jest, w/g numeru VIN sterownik do mojej skrzyni to 2570 E4 - rok produkcji 2011 a w tym ogłoszeniu co podałeś piszą o starszym typie sterownika i podają OEM Volvo 31259456 - który jest taki sam jak w tym:
http://midparts.com.pl/pl/p/TF80SC-AF40-STEROWNIK-SKRZYNI-BIEGOW-OEM/2385

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1555 dnia: Marzec 15, 2018, 13:31:10 »
Koledzy kto zna dobrze angielski lub zna kogoś kto odgadnie co maja na mysli piszac bind-up bump i flare w automacie ? w załączniku pisze

Według mnie to:
3-2 bump oznacza uderzenie przy redukcji z 3 na 2
1-2 bind up - opór/ hamowanie przy zmianie z 1 na 2, ale na 100% nie jestem pewien,
1-2 flare -wydaje mi się, że w tym znaczeniu jest synonimem słowa slip czyli ślizganie się,

W tym pliku na dole jest też podana instrukcja uczenia skrzyni po każdej zmianie nastawów.

Offline Paweł Lessnau

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 Tourer Exclusive 2011, 1.6 THP BVA 6
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1556 dnia: Marzec 15, 2018, 15:05:32 »
Koledzy kto zna dobrze angielski lub zna kogoś kto odgadnie co maja na mysli piszac bind-up bump i flare w automacie ? w załączniku pisze

Według mnie to:
3-2 bump oznacza uderzenie przy redukcji z 3 na 2
1-2 bind up - opór/ hamowanie przy zmianie z 1 na 2, ale na 100% nie jestem pewien,
1-2 flare -wydaje mi się, że w tym znaczeniu jest synonimem słowa slip czyli ślizganie się,

W tym pliku na dole jest też podana instrukcja uczenia skrzyni po każdej zmianie nastawów.


Mi się wydaje, że bind up to będzie przeciąganie biegów, albo wręcz blokowanie biegu, choć też pewności nie mam.
Jeżeli chodzi o flare to masz rację:

Cytuj
If you mean shift "flare"-it means slippage or an increase in engine RPM between gears on acceleration with an automatic transmission. Shift "Flair" is usually followed by a knife edge chop and the crowd going "WOOOOOO"!

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2702578

"ślizganie się albo podbijanie obrotów pomiędzy zmianą biegów"

PS.
nie wiem dlaczego po dodaniu cytatów i linku rozwaliło domyślne czcionki.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1557 dnia: Marzec 15, 2018, 15:46:15 »
Tak, Bind up jest również powiązany z blokowaniem biegu, ale nie bardzo wiem na czym by to polegało, bo nigdy się z tym nie spotkałem. Piszą, że wszystkie te błędy są połączone z timingiem pracy sterownika. Przy bind up za wcześnie zwalniany jest jeden komponent zanim zostanie zwolniony inny a przy flare/poślizgu jest na odwrót, czyli zwolniony jest pierwszy, ale drugi jeszcze nie zaskoczył i skrzynia przez chwilę wchodzi w stan neutralny.


poniżej jest link do naprawy tego problemu i trochę komentarzy
https://www.youtube.com/watch?v=T5pcvvl5U-4

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1558 dnia: Marzec 15, 2018, 16:32:45 »
Dziś wsadziłem ten sterownik który otwierałem i starałem się coś tam wymienić i tragedia bo jak zimny w miarę OK jak się zagrzał to tragedia . wiec tak :
jak wrzucam wsteczny szarpniecie R OK
na 1 jakby zblokowane dwa biegi
zmiana biegów 2/3  bardzo długa i oczywiscie szarpniecie podobnie na 3/4 na tiptroniku da się jechac ale to nie to trzeba uważać za to lockup chodzi idealnie mam ciągle dylemat czy rozbierać skrzynie i robić czy tylko regulator kupić nowy.
Niemcy mi nie odpisali odnośnie części do regeneracji
co do regeneracji to należało by wszystkie elementy tulejować i wstawiać pasowane tłoki moim zdaniem bo wszystko tam pracuje i się po prostu wytarło
Moze ktoś przetłumaczy instrukcje dla użytkowników ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2018, 16:45:48 wysłana przez Marek Spychalski »

Offline Paweł Nowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163 Automat hydro 229000kkm
  • Miejscowość: kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1559 dnia: Marzec 15, 2018, 19:44:41 »
Marek ja reasumując swoje przemyślenia i wiedzę jaką zdobyłem nie będę się łudził wymieniam najpewniej sterownik bo to wszytsko są zabiegi połowiczne jakieś tulejowania czy zmiany oleju po pieć razy nic to nie da raczej.
jutro jade do mechanika zobaczymy jeszcze co ten powie ten link co kolega wstawił z sterownikami to mają chłopaki też te nowsze wersje za 2300/netto

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1560 dnia: Marzec 15, 2018, 20:23:16 »
Marek ja reasumując swoje przemyślenia i wiedzę jaką zdobyłem nie będę się łudził wymieniam najpewniej sterownik bo to wszytsko są zabiegi połowiczne jakieś tulejowania czy zmiany oleju po pieć razy nic to nie da raczej.
jutro jade do mechanika zobaczymy jeszcze co ten powie ten link co kolega wstawił z sterownikami to mają chłopaki też te nowsze wersje za 2300/netto
Rozmawiałem z nimi kiedyś. Całkiem rzeczowi i nawet wzbudzają zaufanie. Oferują te sterowniki już dłuższy czas. Pamiętaj Paweł żeby w razie wymiany podzielić się doświadczeniami:)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1561 dnia: Marzec 15, 2018, 20:26:16 »
Panowie potrzebuje pomocy.

W dniu dzisiejszym wymieniłem olej w skrzyni.
Wymiana wykonana dynamicznie.
Stan licznika na skrzyni przed wymiana 185412.

Wykonano adaptacje lecz licznik nie został skorygowany.
Prośba do znawców jaka powinienem wpisać wartość po takiej wymianie.
Skrzynia ogólnie działa dobrze, jednakże przy „mocniejszym” przyspieszaniu występuje ślizg zmiany biegów 4-5 i 5-6 wcześniej tego nie było.

Prośba o rady i łopatologiczne wyjaśnienie jak skorygować licznik za pomocą diagboxa.

Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Paweł Nowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163 Automat hydro 229000kkm
  • Miejscowość: kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1562 dnia: Marzec 15, 2018, 20:50:10 »
Marek ja reasumując swoje przemyślenia i wiedzę jaką zdobyłem nie będę się łudził wymieniam najpewniej sterownik bo to wszytsko są zabiegi połowiczne jakieś tulejowania czy zmiany oleju po pieć razy nic to nie da raczej.
jutro jade do mechanika zobaczymy jeszcze co ten powie ten link co kolega wstawił z sterownikami to mają chłopaki też te nowsze wersje za 2300/netto
Rozmawiałem z nimi kiedyś. Całkiem rzeczowi i nawet wzbudzają zaufanie. Oferują te sterowniki już dłuższy czas. Pamiętaj Paweł żeby w razie wymiany podzielić się doświadczeniami:)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Naturalnie opowiem krok po kroku co i jak.

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1563 dnia: Marzec 15, 2018, 20:54:59 »
Owszem ci z linka są rzeczowi i fakt nie da się tanio bo wtedy jest drogo ja zdecydowałem wywalić skrzynie i zrobić a potem jeździć bo to nie ma sensu . Regeneracja przez tulejowanie ma sens o ile ma się możliwości czyli jakieś narzędzie żeby zamontować odlew i frez tak żeby wyfrezować pod kątem prostym czyli warsztat ślusarski i pytanie który mieści sie w tolerancji i jak długo będzie jeszcze się mieścił.
Jak wymieniłeś olej to od nowa adaptacja i jak cały olej to zerowanie

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1564 dnia: Marzec 15, 2018, 20:55:34 »
Panowie potrzebuje pomocy.

W dniu dzisiejszym wymieniłem olej w skrzyni.
Wymiana wykonana dynamicznie.
Stan licznika na skrzyni przed wymiana 185412.

Wykonano adaptacje lecz licznik nie został skorygowany.
Prośba do znawców jaka powinienem wpisać wartość po takiej wymianie.
Skrzynia ogólnie działa dobrze, jednakże przy „mocniejszym” przyspieszaniu występuje ślizg zmiany biegów 4-5 i 5-6 wcześniej tego nie było.

Prośba o rady i łopatologiczne wyjaśnienie jak skorygować licznik za pomocą diagboxa.

Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Za znawcę to nie chcę robić :). Ale u Ciebie to akurat łatwo doradzić.
Otóż wchodzisz w kalkulator skrzyni - ważne - poprzez poszukiwanie uszkodzeń, a nie naprawę, bo inaczej licznik skasujesz ale nie będziesz mógł go odczytać.
ZAPISUJESZ stan licznika(w zasadzie dopiero później doczytalem że go znasz :) ).
Wymieniałeś dynamicznie więc licznik zerujesz.
Po kilkudziesięciu/kilkuset kilometrach skrzynia powinna się zaadaptować. Jak po większym przebiegu jest lipa, tą samą metodą zwiększasz licznik, i obserwujesz efekty.
Nie ma jednoznacznej instrukcji, ale jak wymieniałeś dynamicznie i przed wymianą było ok., to raczej po skasowaniu licznika wszystko będzie dobrze.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Paweł Nowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163 Automat hydro 229000kkm
  • Miejscowość: kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1565 dnia: Marzec 15, 2018, 21:01:24 »
Panowie potrzebuje pomocy.

W dniu dzisiejszym wymieniłem olej w skrzyni.
Wymiana wykonana dynamicznie.
Stan licznika na skrzyni przed wymiana 185412.

Wykonano adaptacje lecz licznik nie został skorygowany.
Prośba do znawców jaka powinienem wpisać wartość po takiej wymianie.
Skrzynia ogólnie działa dobrze, jednakże przy „mocniejszym” przyspieszaniu występuje ślizg zmiany biegów 4-5 i 5-6 wcześniej tego nie było.

Prośba o rady i łopatologiczne wyjaśnienie jak skorygować licznik za pomocą diagboxa.

Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Jeżeli przy wymianie statycznej np: 3,5l z 7l w skrzyni odejmujemy połowę wartości z licznika np z 1.000.000 jednostek robimy 500.000 jednostek to przy dynamicznej gdzie wymienia się cały olej to trzeba go skasować, swoja drogą myślę ze ten licznik nic nie zmienia i tłumaczenia ze to wpływa na pracę zaworów bo to skrzynia adaptacyjna jak dla mnie są sprzeczne z logiką bo jak jest adaptacyjna to sama się powinna zaadoptować do warunków jakie ma np oleju, sądze że licznik jest jako element informacyjny dla następnego mechanika czy było coś robione czy nie biorąc pod uwagę iż o olej trzeba dbać, bardziej rozumię to jako licznik Km jak na liczniku mamy 85 tys to pasowało by wymienić rozrząd, a tu przy pewnej ilości jednostek pasowało by olej zmienić i tu się zgodzę ze jedni maja inne ilości od drugich a wynika to z pracy skrzyni a dokładniej warunków w jakich pracowała czyli jak skrzynia ma natłuczone ileś set tyś jednostek a przejechała raptem 30 tyś km znaczy że olej jest już zmęczony i trzeba go wymienić a nie czekać do 60tyś km

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1566 dnia: Marzec 15, 2018, 21:08:38 »
Swoją drogą myślę ze ten licznik nic nie zmienia i tłumaczenia ze to wpływa na pracę zaworów bo to skrzynia adaptacyjna jak dla mnie są sprzeczne z logiką bo jak jest adaptacyjna to sama się powinna zaadoptować do warunków jakie ma np oleju, sądze że licznik jest jako element informacyjny dla następnego mechanika czy było coś robione czy nie biorąc pod uwagę iż o olej trzeba dbać, bardziej rozumię to jako licznik Km jak na liczniku mamy 85 tys to pasowało by wymienić rozrząd, a tu przy pewnej ilości jednostek pasowało by olej zmienić i tu się zgodzę ze jedni maja inne ilości od drugich a wynika to z pracy skrzyni a dokładniej warunków w jakich pracowała czyli jak skrzynia ma natłuczone ileś set tyś jednostek a przejechała raptem 30 tyś km znaczy że olej jest już zmęczony i trzeba go wymienić a nie czekać do 60tyś km
Paweł, jest wiele przypadków w tym wątku, w których po skasowaniu licznika praca skrzyni się poprawiła.
Jako przykład cofnij się na sam początek i zobacz sprawę autora tego wątku. Myślę że skrzynia po długim czasie poradzi sobie, ale korekta licznika przyspiesza adaptację.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1567 dnia: Marzec 15, 2018, 21:23:03 »
Każdy ma swoje doświadczenia. Moja skrzynka dość fajnie się poukładała  ale dopiero po 3 statycznych po wymianie dynamicznej i paru tyś  km. To co mogę dopowiedzieć  do swoich obserwacji to to ,ze zbyt szybko i nerwowo dokonywalem korekty licznika gdy coś mi nie pasowało. Należy zawsze dać  skrzyni trochę czasu i km.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1568 dnia: Marzec 15, 2018, 21:27:53 »
bo zakładacie ze jak pisze licznik oleju to ma cos wspólnego z przebiegiem a to nie na logikę a na inżyniera który pisał program do sterownika a w opisach mozna napisac co sie chce

Offline Paweł Nowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163 Automat hydro 229000kkm
  • Miejscowość: kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1569 dnia: Marzec 15, 2018, 21:34:04 »
Ja nie zakładam tylko porównałem to z licznikiem Km do którego każdy z nas się odnosi, czytaj ze zrozumieniem Marku jak również pisz ;) 

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1570 dnia: Marzec 15, 2018, 21:35:28 »
Analizując wypowiedzi mniemam ze podczas wymiany dynamicznej olej i tak w 100 % nie został wymieniony. Gdzieś coś tam zostało starego. Czy mogę przyjąć jako wartość 20-30% przebiegu przed wymiana? Czyli w moim przypadku 185500 -70% (130000)=55000 jednostek

Dobrze ten proces rozumiem?
Taka wartość powinienem wprowadzić.

Jeśli tak to podpowiedzcie proszę jak dokonać takiej modyfikacji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1571 dnia: Marzec 15, 2018, 21:39:13 »
Cały ten wątek i przytoczone w nim przykłady pokazują, że  licznik zużycia oleju w skrzyni ma się niejednokrotnie
do przebiegu jak przysłowiowa pięść do oka:) tu chodzi głównie o warunki pracy skrzyni. Km nie równy kilometrowi. nie tylko w przypadku skrzyni przecież.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1572 dnia: Marzec 15, 2018, 21:42:15 »
Ja nie zakładam tylko porównałem to z licznikiem Km do którego każdy z nas się odnosi, czytaj ze zrozumieniem Marku jak również pisz ;) 
Nie dość ze czytam to i pisze ze zrozumieniem a że juz paręnaście lat działem w branży i nadal zajmuje się elektroniką i informatyką to moje spojrzenie jest trochę inne , w paru miejscach poruszany był ten temat i w końcu wychodzi na moje ze jest to wskaźnik korekty sterownika a czy to ma związek z przebiegiem ? tez, jak i warunkami pracy itp. tyle ze co autor miał na myśli nie mam pojęcia

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1573 dnia: Marzec 16, 2018, 12:28:41 »
Analizując wypowiedzi mniemam ze podczas wymiany dynamicznej olej i tak w 100 % nie został wymieniony.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marek to jest prawda i całkowita prawda. Kilka stron wcześniej pokazałem jak wyglądał olej po wymianie dynamicznej i przejechaniu (niewielkiej liczby km).

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1574 dnia: Marzec 16, 2018, 15:45:49 »
Analizując wypowiedzi mniemam ze podczas wymiany dynamicznej olej i tak w 100 % nie został wymieniony.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marek to jest prawda i całkowita prawda. Kilka stron wcześniej pokazałem jak wyglądał olej po wymianie dynamicznej i przejechaniu (niewielkiej liczby km).

W takim razie skoro się nie pomyliłem podpowiesz jak wyliczyć jednostki jakie powinny być wprowadzone po takiej wymianie?




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk