Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597942 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1850 dnia: Listopad 21, 2018, 19:48:11 »
czy to efekt problemów ze skrzynią? Dodam tylko, ze ciągle mam błąd P2133 czyli potencjometr pedału gazu.
A jak cię boli d.pa to leczysz się na głowę? Napraw "silnik" a potem powtórz pytanie na forum....

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1851 dnia: Listopad 21, 2018, 21:52:16 »
Co do samej skuteczności procedury się nie wypowiem bo też miałem wątpliwości, ale Twój tok myślenia jest delikatnie mówiąc błędny. Elektronika w postaci sterowników i oprogramowania w nich znajdujących się może być tak zaprogramowana że jeśli autor softu sobie zażyczy to włączenie ogrzewania w fotelu może spowodować zresetowanie skrzyni. To fundamentalna zasada programowania. Poszczegolne sterowniki komunikują sie ze sobą u tu nie ma żadnej magii.
To nie zeruje stanu licznika tylko wymusza przyuczenie skrzyni . Mnie lepiej zrzuca biegi przy hamowaniu
Jak ktoś myśli "o takiej procedurze" że wpływa na skrzynię to się myli...jak pedał podłączony do sterownika silnika ma "wpłynąć" na sterownik skrzyni znajdujący się w oddali?  ???
Procedura ta to przyuczenie pedału gazu...jednemu przyniesie efekt w przypadku rozregulowanego pedału, innemu nic nie da bo układ pedału jest właściwie widoczny w sterowniku.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1852 dnia: Listopad 21, 2018, 22:16:18 »
Co do samej skuteczności procedury się nie wypowiem bo też miałem wątpliwości, ale Twój tok myślenia jest delikatnie mówiąc błędny....

Masz wątpliwości, nie masz wiadomości a podejmujesz się oceny, jakaś sprzeczność logiki czy poryw serca?
Wszystko można zaprogramować ale sądzisz że poważny producent aut wymyśliłby coś takiego? Bardziej ograniczy dostęp/możliwości dla użytkownika....aby on nie zepsuł auta, przypadkiem.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1853 dnia: Listopad 22, 2018, 12:47:05 »
czy to efekt problemów ze skrzynią? Dodam tylko, ze ciągle mam błąd P2133 czyli potencjometr pedału gazu.
A jak cię boli d.pa to leczysz się na głowę? Napraw "silnik" a potem powtórz pytanie na forum....


Masz specyficzne poczucie humoru ale dzięki za radę jest naprawdę cenna.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1854 dnia: Listopad 22, 2018, 13:00:22 »
czy to efekt problemów ze skrzynią? Dodam tylko, ze ciągle mam błąd P2133 czyli potencjometr pedału gazu.
A jak cię boli d.pa to leczysz się na głowę? Napraw "silnik" a potem powtórz pytanie na forum....


Masz specyficzne poczucie humoru ale dzięki za radę jest naprawdę cenna.
Może i niezbyt kulturalne stwierdzenie, ale poniekąd słuszne. Piszesz o problemach z potencjometrem a doszukujesz się przyczyny w skrzyni. Jeżeli przeczytałeś kilka postów na temat tej skrzyni, to pewnie wiesz jaki wpływ ma nawet głupia różnica ciśnień w oponach na jej pracę. Ty masz stały błąd potencjometru gazu który ma bezpośredni wpływ na skrzynię - najpierw uporaj się z tym problemem bo nie jest to normalne.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1855 dnia: Listopad 22, 2018, 16:28:25 »
czy to efekt problemów ze skrzynią? Dodam tylko, ze ciągle mam błąd P2133 czyli potencjometr pedału gazu.
A jak cię boli d.pa to leczysz się na głowę? Napraw "silnik" a potem powtórz pytanie na forum....


Masz specyficzne poczucie humoru ale dzięki za radę jest naprawdę cenna.
Może i niezbyt kulturalne stwierdzenie, ale poniekąd słuszne. Piszesz o problemach z potencjometrem a doszukujesz się przyczyny w skrzyni. Jeżeli przeczytałeś kilka postów na temat tej skrzyni, to pewnie wiesz jaki wpływ ma nawet głupia różnica ciśnień w oponach na jej pracę. Ty masz stały błąd potencjometru gazu który ma bezpośredni wpływ na skrzynię - najpierw uporaj się z tym problemem bo nie jest to normalne.


Z tego co się dzisiaj dowiedziałem to moja skrzynia nie miała zmienianego oleju od nowości obecnie przebieg 230 tyś km. Także mam uzasadnione przypuszczenie, że coś może być na rzeczy. Potencjometr zrobię i zobaczymy.
 Co do wypowiedzi kolegi to pozostawiam to bez komentarza.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1856 dnia: Listopad 22, 2018, 18:06:24 »
Co do wypowiedzi kolegi to pozostawiam to bez komentarza.
No, to kulturalni ludzie tak mają....czekam na Ciebie tutaj po wyleczeniu "pedała". ;)

PS: a wymianę oleju możesz zrobić w każdym momencie, polecam "dynamicznie", raz a dobrze.
Mnie kosztowała "dynamiczna" 800 zł z olejem....

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1857 dnia: Listopad 22, 2018, 20:13:18 »
Grzegorz a możesz z ciekawości zobaczyć jaki olej jest po tej wymianie dynamicznej? Chodzi o kolor. W miarę czerwony czy czarny szlam?Wystarczy lekko popuścić rurkę na rozgrzanej skrzyni

tomekkaz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1858 dnia: Listopad 22, 2018, 20:23:31 »
Tak wygląda olej po wymianie dynamicznej, po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1859 dnia: Listopad 22, 2018, 20:43:03 »
Grzegorz a możesz z ciekawości zobaczyć jaki olej jest po tej wymianie dynamicznej? Chodzi o kolor. W miarę czerwony czy czarny szlam?Wystarczy lekko popuścić rurkę na rozgrzanej skrzyni
Nie wyważajmy już wielokrotnie wyważonych drzwi:) W tym wątku kilka osób, w tym ja, wstawiało zdjęcia oleju po wymianie dynamicznej i przejechaniu kilku tyś. a nawet  chyba 1  tysiaca, km. Olej wygląda fatalnie i dopiero kilka wymian statycznych, po dynamicznej, powoduje, że olej w skrzyni faktycznie jest czysty. Dotyczy sytuacji w której wymiana dynamiczna robiona była przy większych przebiegać i braku jakichkolwiek wymian wcześniej. U mnie 170 tyś km.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Floating on ;)

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1860 dnia: Listopad 22, 2018, 20:46:45 »
Kolego po pierwsze to skończ z drwinami bo nie będę Cię traktować poważnie. Po drugie ten poważny producent już pokazał nie raz brak logiki w swoich rozwiązaniach a już mistrzem świata jest jego system błędów i zależności między nimi pozbawione nieraz logiki. Czujnik stop w pedale hamulca powodujący lawinę błędów i tryb serwisowy. Ot taki przykład z życia wzięty. Po trzecie kto wie czy nie zrobił tego celowo aby umożliwić drobne korekty zachowań skrzyni przez samego użytkownika. Czytając wspomniany wątek na FB ogromną większość ludzi była jednak zadowolona. A nie wypowiadam się na temat samej procedury bo po probie nic z opisanych plusó u mnie nie wystapilo prócz łagodniejszego zrzucania biegów przy hamowaniu.

Co do samej skuteczności procedury się nie wypowiem bo też miałem wątpliwości, ale Twój tok myślenia jest delikatnie mówiąc błędny....

Masz wątpliwości, nie masz wiadomości a podejmujesz się oceny, jakaś sprzeczność logiki czy poryw serca?
Wszystko można zaprogramować ale sądzisz że poważny producent aut wymyśliłby coś takiego? Bardziej ograniczy dostęp/możliwości dla użytkownika....aby on nie zepsuł auta, przypadkiem.



Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1861 dnia: Listopad 22, 2018, 22:16:25 »
Grzegorz a możesz z ciekawości zobaczyć jaki olej jest po tej wymianie dynamicznej?
Jak najbardziej...jak znajdę chwilę. Tylko co to da? Wiadomo, że nowy olej wypłucze skrzynie. Jak poprzednio wymieniany regularnie to da "mało szlamu", jak pierwszy raz w życiu to...

Kolego po pierwsze to skończ z drwinami bo nie będę Cię traktować poważnie. Po drugie ten poważny producent....
Niewłaściwie odebrałes ton ostatniej wypowiedzi(czyżbym ja się pomylił?). Zachęciłem Cię nawet do kontynuacji poszukiwania swojego rozwiązania tutaj.
Poważny producent (skrzyni) to nie PSA...
Dużo filozofujesz, mało wiesz, wyciągasz złe wnioski przy braku wiadomości o technice PSA. Nie każdemu ze sobą po drodze...powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2018, 22:28:57 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1862 dnia: Listopad 23, 2018, 07:20:12 »
Tak wygląda olej po wymianie dynamicznej, po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.


Czyli potwierdza się fakt, że absolutnie bezcelowa jest wymiana dynamiczna. Lepiej zrobić z tych 15l oleju 5 wymian statycznych w interwałach co 500-1000 km

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1863 dnia: Listopad 23, 2018, 08:05:17 »
E tam bezcelowa. Tak samo albo lepiej skuteczna, cały problem w tym, że skrzynie są pod tym kątem zaniedbane.
Wymiana ponad 100% oleju ma być mniej skuteczna od wymiany 30% oleju? Tylko jak wymienisz te 30% kilka razy to ilościowo jest więcej jak przy dynamicznej - tylko w takim razie należałoby porównywać co najmniej dwukrotną wymianę dynamiczną. Dla skrzyni w której olej jest wymieniany we właściwej częstotliwości wymiana dynamiczna jest na pewno skuteczniejsza od statycznej, i mniej zajmująca bo robisz ką co 60kkm i sobie d... nie zawracasz w tym okresie.

Jak skrzynia jest zaniedbana to jedna wymiana dynamiczna tego nie zmieni.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1864 dnia: Listopad 23, 2018, 08:17:37 »
Niby tak ale wg mnie najwięcej syfu odkłada się w konwerterze czyli turbinie hydraulicznej, która działa po części jak filtr odśrodkowy. Żeby to wypłukać skrzynia po prostu musi pojeździć czyli turbina musi się pokręcić z różnymi obrotami.
Przy wymianie dynamicznej kręci się bardzo mało o ile w ogóle ( w zależności od obsługi u zapały widziałem że koła się kręciły na podnośniku ).

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1865 dnia: Listopad 23, 2018, 08:30:09 »
Wg. mnie zasada jest prosta. Jeśli od nowości wymiany oleju były regularne to śmiało można dynamicznie. Jeśli ktoś robi to pierwszy raz przy słusznym przebiegu to tylko statycznie.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1866 dnia: Listopad 23, 2018, 08:30:44 »
Może coś podpowiem.
W moim przypadku po około 12 - 13 statycznych  robionych w dużym uproszczeniu co miesiąc olej
ostatnio wylewał się klarowny z przelewu , czyli cienka strużka była wzrokowo całkowicie czerwona
Natomiast jak zlałem pozostałość do bezbarwnego litrowego słoika to przez zawartość światła nie było widać.
Olej był czerwony, ale brudny - dosłownie i w przenośni.
 

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1867 dnia: Listopad 23, 2018, 10:14:19 »
E tam bezcelowa. Tak samo albo lepiej skuteczna, ... nie zawracasz w tym okresie.
Jakbym siebie słuchał...popieram.

najwięcej syfu odkłada się w konwerterze
Jak się odkłada to nowy czy stary olej tego "nie ruszy" bo i jak? Siły odśrodkowe dalej tak samo działają na osady a olej czy stary czy nowy jednakowo opływa te brudy. Nie w tej części skrzyni następuje "płukanie"...

Wg. mnie zasada jest prosta. Jeśli od nowości wymiany oleju były regularne to śmiało można dynamicznie. Jeśli ktoś robi to pierwszy raz przy słusznym przebiegu to tylko statycznie.

Jakieś uzasadnienie techniczne, poproszę...

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1868 dnia: Listopad 23, 2018, 10:41:42 »
Doświadczalne? może być?
Ilość skumulowanych w zakamarkach skrzyni/ konwertera zanieczyszczeń jest niewspółmiernie większa w egzemplarzu w którym olej nigdy wymieniany nie był w odniesieniu do egzemplarza w którym robiono to  regularnie. Jedna wymiana dynamiczna dla 1szego przypadku powoduje wstępne przeplukanie skrzyni podczas samej wymiany i potem, właściwe plukanie podczas jazdy. Chyba zgodzisz się, że samo pompowanie oleju maszyną nie zastąpi cyrkulacji oleju podczas normalnej pracy skrzyni ( praca zaworów w bloku, sprzęgła w pełnym zakresie itp). Dlatego  po takiej wymianie powinno się wykonać dodatkowo  kilka statycxnych lub... po prostu zacząć od statycxnych. Tracąc oczywiście czas i większą ilość oleju. Pomijam koszt bo niektórzy robią to samodzielnie. W tym wątku przedstawiłem swoje doświadczenia, zdjęcia oleju i robili to również inni użytkownicy. Nie jest to więc teoretyzowanie tylko praktyka. Inaczej jeśli skrzynia od początku, regularnie otrzymywał świeży olej. Wtedy dynamiczna bałaganu nie powinna zrobić. Reasumując, w moim przypadku dynamiczna wymiana drastycznie pogorszyła pracę skrzyni. Pogarsza nie było stopniowe wraz ze wzrostem ilości km od wymiany (coraz bardziej skuteczne plukanie i Coraz wiecej syfu w oleju). Kolejne wymiany statyczne doprowadziły skrzynię spowrotem do porzadku.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1869 dnia: Listopad 23, 2018, 11:37:58 »
Ja u siebie po dynamicznej u Zapały (trwała około pół godziny i wszystkie biegi były zmieniane wiele razy oraz koła się kręciły, poszło 15L) po około 1k km zrobiłem 2 wymiany statyczne, bo jak sprawdzilem olej po 1k km to była tak czarny jak przed wymianą, czyli cały osad się wypłukał. Jak ktoś zrobi tylko dynamiczną i pojeździ długo bez sprawdzania jakości oleju to rzeczywiście może mieć problem. To samo tyczy się statycznej. Jeśli wymieniać statycznie to przynajmniej 3-4 razy w krótkim okresie czasu. Dotyczy to oczywiscie skrzyń gdzie olej tak jak w mojej był pierwszy raz zmieniany przy przebiegu ok. 200k km. Jak ktoś regularnie od nowości wymieniał co 60k km to wystarczy 1-2 wymiany w zależności od czystości oleju.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1870 dnia: Listopad 24, 2018, 20:37:06 »
Arturze, niemal pod wszystkim się podpisuje prócz ostatniego zadnia. Jeśli wymiany dynamiczne były systematyczne co 60k trzymałbym się tej receptury i nie przechodził w statyczną- chyba, że ktoś chce taniej to tak ze 3-4 razy statyczną aby olej wymienić niemal w 100 procentach

Offline Łukasz Habza

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 1997 cm3 163 KM automat
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1871 dnia: Grudzień 05, 2018, 18:53:04 »
Panowie, proszę o radę. Kupiłem C5 rp 2010/ silnik 2.0 163 KM - wszystko fajnie działa, auto zadbane, ale... działanie skrzyni, zwłaszcza jazda w mieście psują całe wrażenie. Szarpie przy zmianie z 2 na 3 i lekko przy redukcji z 2 na 1. Czasem przeciąga biegi przy dynamicznym przyspieszaniu. Facet w jednym warsztacie w wawie powiedział mi 4300 zł z robotą za wymianę bloku hydraulicznego - pytanie czy warto? Auto ma przejechane 200k km. Pozostałe elementy auta w jego ocenie są w dobry stanie. Nie chciałbym inwestować w auto jeżeli A. wymiana nie przyniesie poprawy B. za mniej niż 2 lata zaczną się sypać pozostałe elementy. Jak trwałe jest to auto? Czy ma ktoś egzemplarze z przebiegiem 300k i więcej?

P.S.: Pewien mechanik, powiedział mi, że szarpanie może ustąpić po adaptacji lub wymianie elektrozaworów. Adaptacji jeszcze nie robiłem bo nie wiem jak skasować aktualne ustawienia skrzyni. Za 2 tygodnie podjadę do niego i spróbuję ogarnąć oba tematy.


Pozdrawiam

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1872 dnia: Grudzień 05, 2018, 20:06:22 »
Po pierwsze trzeba sprawdzić stan oleju lub dowiedzieć się czy w ogóle był wymieniany. Jeżeli nie to wymiana zalecana.Jeżeli już szarpie a wcześniej ktoś nie korygował licznika oleju ( potocznie nazywana adaptacja ) to raczej do wymiany blok.Możesz wymienić oczywiście sam olej licząc na cud poprawy ale nie liczył bym na to.Jeżeli masz zdolności to możesz sam wymienić i cały blok i same zawory.Jeżeli nie to koledzy podadzą jak cena jest akceptowalna.

Adaptację/ korektę licznika oleju robi się interfejsem Lexia.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1873 dnia: Grudzień 05, 2018, 20:15:59 »
Warto, jak cenisz automat w jeździe...Czy cena adekwatna, zależy jakie składniki zawiera.
Wymiana elektrozaworów to w zasadniczo wymiana płyty hydraulicznej, "poważny" mechanik wymieni płyte....
Przebieg ok.200kkm tych skrzyń wskazuje na potrzebę "wymiany" płyty hydraulicznej.
Skrzynia jest autoadaptacyjna, sama zmienia się do stylu jazdy (więc nie tedy droga).
Zacznij od wymiany dynamicznej oleju, jak nie pomoże to wymiana płyty.

Ważne przed - skontrolować pracę silnika, praca silnika (jego sterowanie) wpływa na prace skrzyni (i na odwrót) !!!

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1874 dnia: Grudzień 06, 2018, 12:11:38 »
Na pracę tej skrzyni wpływa w dużej mierze również trakcja, opony, zbieżność.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka