Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Adam Kimus w Maj 19, 2019, 23:17:55

Tytuł: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 19, 2019, 23:17:55
Witam,Z przykrością informuję, że powyższy komunikat pojawił się wczoraj wieczorem (jak wracałem z pracy) i dzisiaj w dzień. Po odpaleniu pojawił się komunikat i zero wspomagania. Poczekałem kilkanaście sekund, zgasiłem i ponownie odpaliłem, komunikat zniknął. Dzisiaj pojawił się znowu ale kilku krotne ponowne odpalanie nie pomagało. Po jakiś trzech próbach maska w górę, zdjęcie klemy z aku, czekanie ok min. Po ponownym odpaleniu na chwilę się pokazała ale zaraz zniknęła i wspomaganie się pojawiło. Powiem szczerze, że jechałem trochę z duszą na ramieniu ze strachem,że wspomaganie padnie w czasie jazdy.Próbowałem zlokalizować na szybko pompę wspomagania ale nie udało mi się (gdzie ona jest i jak się do niej dostać). Do tej pory byłem przekonany że mam pompę tradycyjną mechaniczną ale chyba się mylę. Przeczytałem kilka tematów i nie wszystkie zostały rozwiązane. Jeżeli jest  elektryczna to przez chwilę miałem zamiar spiąć ją w razie czego na krótko do aku ale jeżeli jest ona pod bezpiecznikiem 80A to chyba nie jest najlepszy pomysł.Jutro postaram się (jak nie będzie padać) sprawdzić miernikiem napięcie podczas uruchamiania silnika. W zeszłym roku był sprawdzany aku i pokazało że nie jest wymagana wymiana ale ja pokonuje głównie krótkie odcinki i może to też być problemem.Wtorek,środa będę miał chwilę czasu to może jakieś sugestie ewentualnie gdzie mogę spojrzeć.Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi.

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Maj 20, 2019, 02:41:26
Może padać pompa, jest przed prawym kołem schowana za nadkolem, może być problem z bezpiecznikiem lub wypalonym gniazdem pod BSM.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 20, 2019, 06:47:24
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Maj 20, 2019, 07:05:10
A nie łatwiej "zaglądnąć" lexią?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 20, 2019, 07:13:11
Nie mam takowej. Cytrynka w przyszłym tygodniu jedzie do mechanika ale w razie czego trzeba tam jeszcze dojechać. Lexia też czasami nie pokazuje wszystkiego. A obejrzenie nie zaszkodzi choć może być z tym problem bo na najbliższe dni zapowiadają deszcze i burze a ja garażu nie mam.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Maj 20, 2019, 09:22:25
Lexia też czasami nie pokazuje wszystkiego.
Jesli dostajesz komunikat na LCD to na pewno lexia pokaże....
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Maj 20, 2019, 11:04:13
Pompy wspomagania kierownicy dość "tanie" są w używce. O jakiejś szczególnej ich wadliwości nie słychać jak w Fabii/Polo itp. Może wystarczy doładować akumulator, przynajmniej warto spróbować. Warto też sprawdzić wtyki podłączone do niej i przewody. Może coś się przeciera.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Rafał Górczak w Maj 20, 2019, 11:31:39
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
nie wnikałem ale jak mi się zerwał pasek wielorowkowy to nie miałem wspomagania...
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Maj 20, 2019, 11:38:06
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
nie wnikałem ale jak mi się zerwał pasek wielorowkowy to nie miałem wspomagania...
Możliwe że masz "klasyczne" wspomaganie. Jednak bardziej możliwe że przy braku ładowania ubija wspomaganie obligatoryjnie.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Rafał Górczak w Maj 20, 2019, 12:09:43
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
nie wnikałem ale jak mi się zerwał pasek wielorowkowy to nie miałem wspomagania...
Możliwe że masz "klasyczne" wspomaganie. Jednak bardziej możliwe że przy braku ładowania ubija wspomaganie obligatoryjnie.
a no chyba, że tak :)
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 20, 2019, 15:55:23
Dzisiaj rano przy odpalaniu sprawdziłem napięcie na aku, było 10,3V. Oczywiście komunikat był i wspomagania brak. Potrzymałem trochę na pracującym silniku. Ponowna próba i to samo. Po ok kilkunastu sekundach może troszkę dłużej usłyszałem jakby pyknięcie, komunikat zniknął i pojawiło się wspomaganie. Przejechałem do pracy. Tak kontrolnie silnik zgasiłem i odpaliłem ponownie. Komunikatu brak. Zobaczymy jak będzie po pracy.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Maj 20, 2019, 16:53:48
to masz już winowajcę, akumulator do porządnego naładowania  albo ewentualnej wymiany.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 20, 2019, 17:03:27
Napięcie teoretycznie nie spadło jakoś bardzo.
Ciekawostka - na chodzący silniku napięcie ładowania 14,1-14,2 V ale przy ruszaniu kierownicą spadało do 13 z hakiem. W tej chwili nie pamiętam ile dokładnie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Leszek Gaj w Maj 20, 2019, 18:26:16
Potwierdzam ze swojego doświadczenia że winowajcą może być kiepski akumulator i od tego i sprawdzenia alternatora bym zaczął. Miałem tak w marcu, pomimo prawidłowego napięcia ładowania. Wieloryb odpalał bez problemu ale po chwili wyrzucał opisane błędy. Na forum jest wątek o tym. Ja wymieniłem akumulator i od 8 tys kilometrów żaden problem się nie pojawił. Dzisiejsze auta są tak zrobione że w przypadku problemów z napięciem odcinają najpierw wspomaganie. Żeby nie winić tu tylko nasze auta mogę to potwierdzić na podstawie VW Polo 1.4 diesel 2009 rok mojej teściowej. Tam akurat szwankował alternator ale pierwszym niespodziewanym objawem było odcięcie wspomagania...
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Maj 20, 2019, 18:35:43
w mk1 mam klasyczna pompę, ale przy padającym aku spadek napięcia powodował problem z immo i musiałem czekać by odczytał kluczyk i znowu próbować ehh, kupiłem nie najlepszego banner,  już dwa lata działa bez problemu.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 20, 2019, 18:44:39
W sum ie dziwne że w zimie nic nie wywalało a teraz jak jest ciepło. Może uda mi się go zabrać na ładowanie, to pomogło by trochę w diagnozie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Maj 20, 2019, 19:18:07
akumulator czasem pada i nie ma przebacz,
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Daniel Dzienisowicz w Maj 20, 2019, 19:41:48
Potwierdzam.jak padł mi akumulator to też wyłączyło mi wspomaganie.
Polecam konkretnie podładować akumulator.
C5 potrzebuje solidnego akumulatora.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 20, 2019, 22:49:25
Dzisiaj wieczorem po pracy mimo ponad 12 godzin postoju po odpaleniu zero komunikatów. Dziwne to "zwierzę":)
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Maj 21, 2019, 01:16:11
A nie łatwiej "zaglądnąć" lexią?

U kolegi w C5 Lexia pokazywała problem z pompą, po wymianie dalej to samo, winowajca wypalone gniazdo bezpiecznika.
Taką samą sytuacje miałem w C4, wypalone gniazdo.
Może to faktycznie akumulator, ale pod BSM możesz zajrzeć.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Ferdek w Maj 21, 2019, 08:37:06
Przygotuj się na wymianę akumulatora. Auto działać będzie ale chwilowe braki wspomagania zasilanego elektryczną pompą to jeden z objawów słabego akumulatora.
Auta PSA są bardzo wrażliwe na zbyt niskie napięcie w instalacji. Można by o tym napisać książkę ile dziwnych błędów lub zachowań znika po wymianie akumulatora na nowy – szczególnie w autach z benzynowymi silnikami – ale to już poza tematem tego wątku.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 21, 2019, 08:54:16
Właśnie jestem przy cytrynce. Dzisiaj przy odpalaniu napięcie spadło poniżej 10V. Napięcie spoczynkowe przy odłączonych klemach jest nie całkiem stabilne, wacha się 12,45-12,50V. Na założonych jest ok. 12,2-12,3V. Wszystkie bezpieczniki pod BSM (8 szt) wyglądają ładnie, są czyściutkie.
Nie wiem jak sprawdzić styki samej pompy bo nie wiem jak się do nich dostać.
Coraz bardziej skłaniam się do stwierdzenia słabego aku. Zastanawiam się czy jeszcze spróbować go podładować czy jest to tylko odwleczenie to co i tak mnie będzie czekać.
Ja mam silnik diesla ale widzę że to chyba i tak bez różnicy.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 21, 2019, 09:08:11
Dzisiaj podjadę do sklepu z akumulatorami na test. I tak się zastanawiałem nad wymianą. Ale wraca odwieczne pytanie : którą firmę wybrać. Mnie korci Varta Silver ale gostek poleca takie żółte ukraińskie z 3 letnią gwarancją. Podobno są lepsze i tańsze.
Napięcie ogólnie spada jak tak składam wsio do kupy. Zapomniałem napisać że dzisiaj po odpaleniu kilka sekund był komunikat i sam zaraz zniknął.


Aktualnie mam pożyczony do czwartku do testów aku Centra Futura 77Ah. Jak będzie to samo to znaczy że aku jest dobry bo wg testera jest z nim wsio ok. Jeżeli objawy ustąpią to aku do wymiany (przynajmniej na to by wskazywało). Jakby była potrzebna wymiana to rozważam takie modele:Varta Silver 74 (379zł), 77 (389zł)Forse 74 (350zł), 77 (389zł)Centra Futura 77 (399zł)Varta 2 lata gwarancji, reszta 3 lata. Nie jest to łatwy wybór.


Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 21, 2019, 19:46:01
Czy ktoś miał doczynienia z takimi aku jak napisałem wcześniej?
Przeglądam testy i opinie i mam już mętlik w głowie. A muszę być przygotowany na ewentualną wymianę jak będę oddawał ten wypożyczony aku.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Maj 21, 2019, 20:04:58
na forum padła wielokrotnie  nazwa akumulatorów  KOZAK, hm cena jest bardzo atrakcyjna :) sprawdź. 
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 21, 2019, 20:08:54
Wiem, o tej marce czytałem na naszym forum ale gostek jej nie ma i dlatego zastanawiam się nad tymi markami które są u niego.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Joanna Luty w Maj 21, 2019, 21:12:29
W kwestii Aku podpowiedzieć tyle, że Varta i Bosch to dokładnie te same akumulatory ale różne procedury gwarancyjne, Boscha trudno zareklamować, varte raczej bezproblemowo. Analogicznie jest z Exide i centra futura, to te same Aku ale Exide zareklamujesz a futura to zawsze będzie Twoja wina. Z czystym sumieniem mogę polecić autopart Galaxy gold 82AH/850 A rozruch, lub silver 85/800 . W testach wypadają lepiej niż na naklejce.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 21, 2019, 22:23:15
Kiedyś jakieś porównanie czytałem czy oglądałem (dokładnie nie pamiętam) i co ciekawe Varta miała lepsze parametry niż Bosch.
Poszukam na necie gdzieś blisko mnie tych Autopart. Może będzie coś blisko, bo nie mam ochoty jeździć po całej Wawie i okolicy.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Rafał Górczak w Maj 21, 2019, 22:48:46
W kwestii Aku podpowiedzieć tyle, że Varta i Bosch to dokładnie te same akumulatory ale różne procedury gwarancyjne, Boscha trudno zareklamować, varte raczej bezproblemowo. Analogicznie jest z Exide i centra futura, to te same Aku ale Exide zareklamujesz a futura to zawsze będzie Twoja wina. Z czystym sumieniem mogę polecić autopart Galaxy gold 82AH/850 A rozruch, lub silver 85/800 . W testach wypadają lepiej niż na naklejce.
co do Centry to się zgodzę, mi pomimo, że nie było śladu ingerencji wmawiano, że dolałem kwasu do akumulatora ;)
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 21, 2019, 22:55:50
Jak czytałem tak wstępnie opinie o Centrze to na nią jest najwięcej negatywów a ja jakoś nie chciałbym zaraz bawić się w reklamację. Oczywiście nie planuję wydawać nie wiem jakiej kasy ale chce wybrać jakiś kompromis.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 22, 2019, 13:14:20
Dzisiaj rano test. Nie wiem czemu ale Centra pokazywała nawet niższe napięcie spoczynkowe i przy odpalaniu napięcie spadło poniżej 10V ale komunikat się nie pokazał. Do tego odniosłem wrażenie, że kręcił jakoś żwawiej i szybciej odpalił. Zaraz po odpaleniu wypoziomował nadwozie i jak jechałem to odniosłem wrażenie jakby cytryna jakoś lepiej jechała, bardziej dynamiczna. To pewnie tylko takie wrażenie ale ...
Jeszcze test przeprowadzę dzisiaj wieczorem i jutro rano. Jeżeli komunikat się nie pojawi to mam zamiar wymienić aku. A tak jeszcze nasunęło mi się pytanie: lepszy aku obsługowy czy bez? Piszą że teraz te bezobsługowe to mają jakieś systemy żeby mniej kwas odparowywał itp.

Tak jeszcze dodatkowo się zapytam: czy taki problematyczny aku może mieć wpływ na sterowanie zawieszeniem czyli że nie zawsze się podnosi i jest sztywne. Jeżeli nasze cytryny są takie wrażliwe to może i na to mieć wpływ?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Maj 22, 2019, 16:38:00
Ja wrzucę mój przypadek z problemami ze wspomaganiem tyle, że w X7. Jakiś tydzień, dwa po zakupie, zaczęły się podobne problemy. Po odpaleniu nie zawsze startowało wspomaganie (power steering faulty). Że aku był słaby (szybko włączające się economy mode), to wrzuciłem nowy (tata nie zdążył go wykorzystać, więc miałem pod ręką). Myślałem, że problem ustąpił (Eco włączało się dużo później), ale jednak błąd wspomagania zaczął pojawiać się co raz częściej. Co ciekawe, czasem po paru km, czasem po kilkunastu km zaskakiwało i już działało.

Lexia pokazywała brak komunikacji z kalkulatorem. Bezpieczników nie podejrzewałem, bo przepalony bezpiecznik nie naprawiałby się sam. Bodajże Waldemar podesłał mi schemat elektryki, zacząłem go analizować i... wróciłem do tematu bezpieczników. Bingo, chociaż śmieszne: do tej pory nie wiem, dlaczego, ale bezpiecznik od wspomagania (kalkulatora - nie od zasilania pompy) był nieco krzywo wsadzony w gniazdo. I teraz tak: jak wyjmę bezpiecznik i odpalę silnik (a nie wiem, czy nie od razu po włączeniu zapłonu) to wywali komunikat błędu i nie ma wspomagania. ALE wystarczy tylko wsadzić na moment bezpiecznik w gniazdo (dosłownie zewrzeć), to wspomaganie startuje, komunikat znika i wszystko działa do wyłączenia zapłonu. =)

Bezpiecznik finalnie podczyściłem (dla spokoju), poruszałem nim parę razy góra dół, wcisnąłem na miejsce i spokój od tamtej pory (prawie półtora roku).

Może podobna historia jest u Ciebie?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 22, 2019, 17:03:52
Główne te pod BSM sprawdzałem ale o tych mniejszych nie. Ale w sumie dziwne by było gdyby nagle po wymianie aku bezpiecznik zaczął lepiej działać.
Dzisiaj jechałem jeszcze raz i nic się nie działo dlatego wieczorem już dam sobie spokój bo będzie za krótka przerwa. Kolejna próba jutro rano. Może kontrolnie przejrzę też normalne bezpieczniki.Ale i tak coraz bardziej jestem przekonany o uszkodzonym aku.
Ciekawe który to może być bezpiecznik u mnie. Zastanawia mnie jeszcze dlaczego tester pokazuje że aku jest ok a dzieją mi się takie rzeczy.Mój aku to jakaś sztuka 72Ah zrobiona dla sieci Jula.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 26, 2019, 00:22:00
Więc tak: na tym testowym aku ani jednego błędu. Byłem zdecydowany na zakup nowego aku ale chciałem jeszcze raz podłączyć swój. Teoretycznie błąd powinien się od razu pojawić. Pożyczony aku oddany w czwartek rano i włożony mój stary. Zero błędów, ani jednego. To ci zagadka. Może to co podał tester to prawda. Jestem tak wstępnie umówiony , że jak się pojawi błąd to wymieniam. Mam zamiar zakupić 77Ah 760A ale tego aktualnie nie było w sklepie. Teraz jestem bardzo ciekaw jak to wszystko się dalej potoczy.
Im w naszych samochodach jest więcej elektroniki tym coraz częściej znaleźć konkretną usterkę. Niby komputery pomagają ale jednakże doświadczenie jest najważniejsze. 
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 28, 2019, 15:01:01
Żeby życie nie było za kolorowe dzisiaj po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wspomaganie całkiem padło i nie było nawet żadnego komunikatu. Kilka prób ponownego odpalania i zdejmowania klemy nic nie pomagało. Ostatnia myśl jaka przyszła mi do głowy to sprawdzenie wszystkich bezpieczników w kabinie. Wszystkie wyciągnąłem i były ok. Ponowna próba uruchomienia i zaczęło działać.
To jakiś koszmar.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Irek Bommersbach w Maj 28, 2019, 15:26:48
W czwartek miałem dokładnie identyczną sytuację.
Podczas odpalania (ciężkiego) wskazówka aku przesunęła się na "-" a po odpaleniu brak wspomagania i komunikat "awaria wspomagania kierownicy". Kolejne odpalenie przywróciło wspomaganie i brak komunikatu.
Powtórzyło się tak jeszcze dwa razy. Po kręceniu rozrusznika wiedziałem że to wina starego aku (zakupiony w 2010r). Tym bardziej, że zimą odmówił współpracy i nie można było go naładować do 100%.
Wymiana na nowy wszystko uzdrowiła. Stary i nowy to Varta Silver E44 77Ah 780A.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Maj 28, 2019, 15:46:55
Wcześniej właśnie tak miałem a dzisiaj padło nagle bez komunikatu. Można powiedzieć że zgłupiałem.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Czerwiec 04, 2019, 23:11:15
Niestety ale sytuacja z brakiem wspomagania pojawiła się jeszcze raz. W obu przypadkach pomogło wyciągnięcie kilku bezpieczników w kabinie , ruszałem ok 4 szt od lewej i od prawej. I po tym wspomaganie się pojawiło.
Została podjęta decyzja o zmianie aku na 77Ah 760A. Mechanik przy naprawie hamulców wspomniał, że ten mój aku może być po prostu za słaby do tego silnika. Aktualnie testuje. Zobaczymy co będzie dalej.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Marek Meier w Czerwiec 05, 2019, 11:49:26
Akumulator 77Ah za słaby? Raczej nie, po prostu twój wymaga wymiany. Mam Jenox Gold 77 Ah / 760 A 077624Z 12V daje spokojnie radę. Wcześniej miałem Vartę taką jak Irek ale uznałem że dam zarobić rodzimym producentom. Tutaj (https://www.youtube.com/watch?v=M4wmNu8TEpk) opowiada chłopak o Jenoxie.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Czerwiec 05, 2019, 13:02:38
Ja miałem włożony 72Ah prąd 650 w normie CCA. Taki robiony dla marketów Jula.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Czerwiec 06, 2019, 09:06:10
U mnie Exide chyba 77Ah, nie ma problemów ze wspomaganiem. Wg serwisówki nie wiem, czy nawet nie coś koło 72Ah było zapisane.
Wg mnie za słaby masz aku (w sensie kończenia się) lub jakieś problemy z kontaktem zasilania kalkulatora wspomagania (jak było u mnie w X7). W Mk2 2.0 (EW10A) mam taki sam aku Exide. Chyba trzeci rok jest i wszystko działa dobrze.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Czerwiec 06, 2019, 10:10:56
Z tymi dużymi akumulatorami to uważajcie. W MK2 jest dość ciasno, i upchanie czegoś większego niż obudowa L3 jest wyzwaniem. A nawet L3 wchodzi moim zdaniem na styk.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Czerwiec 06, 2019, 10:49:24
Wymiary praktycznie takie same więc nie ma problemu. Może porostu ten stary dawał już za mały prąd. Pewnie wszystko wyjdzie w praniu.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Marek_S w Czerwiec 06, 2019, 13:14:54
Ciekawe nawet temu sie nie przejrzalem czy mam elektryczne czy mechaniczne wspomaganir. Czasem ma pomysły bo zanika na chwile.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Czerwiec 06, 2019, 14:01:50
Ja przez cały czas byłem święcie przekonany że mam zwykłe. Dopiero jak się zaczęły problemy to się okazało że cały czas byłem w błędzie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Czerwiec 06, 2019, 14:37:02
Z tymi dużymi akumulatorami to uważajcie. W MK2 jest dość ciasno, i upchanie czegoś większego niż obudowa L3 jest wyzwaniem. A nawet L3 wchodzi moim zdaniem na styk.
Piotrze, dobierałem wg serwisówki po VIN. Różnica pojemności, jeżeli mam, jest w granicy normy. To, co mnie trochę zdziwiło, to że do diesel'a RHH pojemność wychodziła chyba taka sama, jak do starszej benzyny EW10A. W miejsca weszły tak, jak powinny (z resztą takie same gabarytowo były poprzednie, obydwa przypadki PSA).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Czerwiec 06, 2019, 15:37:30
Z tymi dużymi akumulatorami to uważajcie. W MK2 jest dość ciasno, i upchanie czegoś większego niż obudowa L3 jest wyzwaniem. A nawet L3 wchodzi moim zdaniem na styk.
Piotrze, dobierałem wg serwisówki po VIN. Różnica pojemności, jeżeli mam, jest w granicy normy. To, co mnie trochę zdziwiło, to że do diesel'a RHH pojemność wychodziła chyba taka sama, jak do starszej benzyny EW10A. W miejsca weszły tak, jak powinny (z resztą takie same gabarytowo były poprzednie, obydwa przypadki PSA).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Dokładnie sam się u siebie zdziwiłem. Siedział 74Ah Varta Blue i taki sam kupiłem. Pasuje w miejsce bardzo ciasno. W Xantii 60Ah też wchodził na styk. Widocznie PSA się nie cyka jakie miejsce mają takie pchają akumulatory. A przynajmniej w starszych autach na to wychodzi. Nie wiem czy takie ciasne spasowanie to dobry pomysł do końca, bo latem jednak pod maską gorąco. Ale jakoś tragedii z tego tytułu nie ma pamiętając doświadczenia z Xantii.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 17, 2019, 21:14:35
No więc temat wspomagania niestety wraca. Aku mam nowy wymieniony na dzień dziecka. Jakieś 3 tygodnie był spokój , po czym pojawił się komunikat ale pomogło wyciągnięcie kilku bezpieczników. Później jeszcze kilka raz było podobnie choć zdarzało się że wspomaganie samo wracało bez ruszania czegokolwiek. W pewnym momencie padło tak, że nic nie chciało pomóc. Wtedy podjechał Piotrek (on wie o kogo chodzi - wielkie dzięki za pomoc) z Lexią. Wtedy pokazało mu brak zasilania pompy. Tego wieczora wyciągnęliśmy BSM żeby sprawdzić bezpiecznik pompy, poruszaliśmy wtyczkami tymi od góry w BSM i wiązką kabli które idą do pompy. Nagle zasilanie się pojawiło przez co mogłem normalnie podjechać do domu. Jeszcze następnego dnia się uruchomiło. Niestety po 3 dniach postoju wspomaganie kaput na maksa.
Dzisiaj dostałem się do pompy bo myślałem że może jest uszkodzona wiązka zasilania pompy ale tam jak sprawdzałem probówką zasilanie jest choć nie sprawdzałem napięcia.
Do pompy dochodzą 2 wtyczki : jedna zasilająca a druga sterująca. Czy ktoś może wie jak sprawdzić sterowanie? Ewentualnie gdzie te kabelki mają swoje drugie końce, to wtedy będę mógł sprawdzić czy nie są uszkodzone gdzieś po drodze. W sumie najlepiej było by mieć drugą pompę na testowe podpięcie ale to nie jest takie łatwe. A może ktoś wie jak działa sterowanie pompy i jak je sprawdzić?
Zastanawia mnie jeszcze jedno: na dole wiązka ma izolację plastikową a na górze w komorze silnika jest parciana.
Teoretycznie gdyby pompa była walnięta to powinna nie działać i koniec a nie załączać się kiedy jej się podoba - choć teraz to już się całkowicie obraziła i już.
Jazda bez wspomagania nie jest przyjemna i do tego boję się wstawić do warsztatu że wymienią np tylko pompę co pomoże na chwilę i znowu powróci. Do Kamila nie mam za bardzo kiedy pojechać a cytryna niedługo będzie mi bardzo potrzebna.

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie (może jakiś schemat pinów we wtyczkach w BSM itp). Jutro mogę jeszcze powalczyć a potem znowu przerwa w walce po praca.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Lipiec 17, 2019, 21:52:12
Jak masz elektryczną pompę wspomagania....
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 17, 2019, 22:27:55
Wielkie dzięki.
Nie wiem czy dobrze go wstępnie przeanalizowałem. Muszę jeszcze obejrzeć wtyczki, żeby zobaczyć numerację styków.
Wtyczka ze sterowaniem ma 3 piny z których jeden jest zasilający sterownik pompy a 2 idą do BSI jak dobrze się doczytałem.
Zasilanie samej pompy jest z tej dużej wtyczki pionowej wychodzącej z BSM.

A jak sprawdzić czy BSI wysyła sygnały do sterownika pompy. Teoretycznie powinienem jeszcze sprawdzić czy jest właśnie jego zasilanie ale jak będzie to czy jest szansa zweryfikowania co może być bez podpinania 2-iej pompy? Ewentualnie czy będzie ją można podpiąć na sucho na chwilę? Prawdę mówiąc to nie chciałbym żeby to było BSI , w sumie reszta działa bez problemu więc podejrzewam samą pompę ale dziwne że sobie raz działała a innym razem już nie ale bardziej obstawiam elektrykę bo już raz miałem problem który udało mi się kiedyś rozwiązać.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 17, 2019, 22:50:26
Szukaj pompy. Sytuacja identyczna jak w Fabi/Polo, pompy HPI/Koyo. Puściło uszczelnienie i zalało elektronikę pompy. Czasem działa... Czasem nie... Przerabiałem temat w Fabii ojca. Tylko że tam, pompa używana jest dużo droższa. W cytrynach pompa jest lepiej umiejscowiona, przez co te usterki nie są tak powszednie.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 17, 2019, 22:54:49
Jutro jeszcze postaram się sprawdzić w kwestii elektryki ale coś jest w tym co piszesz. Najlepiej było by choć na chwilę mieć na test drugą pompę.

A jak ewentualnie można jeszcze sprawdzić samą pompę? Czy jest jakaś możliwość poza podłączeniem sprawnej w celu weryfikacji?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 17, 2019, 22:59:45
Używki do C5 są w przystępnych cenach... Tu nawet bym się nie zastanawiał.

Do Fabi było z tym słabo jak padła pierwsza ojcowi. Fabia nowa z salonu pierwsza pompa padła po 70tys km... Fakt że auto miało 8 lat. Kupiłem używaną za 700zł. Wytrzymała dokładnie tyle samo co pierwsza. Przy 140tyś w tamtym roku zamontowałem regenerowaną. Teraz oby wytrzymała kolejne 70 tys...
 W PSA nie zdarzają się tak często ich usterki... Sądzę że kiedyś auto mogło mieć uszkodzone nadkole lub brodziło w głębokiej wodzie. Elektronika pompy ma też otwór "wentylacyjny", mógł się zapchać i efekt po latach może być identyczny.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Lipiec 17, 2019, 23:10:47

Nie wiem czy dobrze go wstępnie przeanalizowałem.
Na wspomaganiu masz wtyczkę 9pin czarną (9V NR:patrz załącznik i zaznaczenie) i 2pin czarną(2V NR).....w BSM operujesz 28pin szarą (28V GR) i  8pin czarną (8V NR).
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 17, 2019, 23:11:18
Jeśli bym wiedział, że to na pewno jest pompa to bym się nawet ucieszył bo wiem co i jak. Ale obawiam się, że to może być coś jeszcze innego i zacznie się wtedy seria kolejnych wydatków i problemów a ja mam bardzo mało czasu na diagnozę i naprawę.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 17, 2019, 23:14:22
Nie dowiesz się inaczej bez zamontowania innej. Pompy na stole tak łatwo nie da się uruchomić. Potrzebuje ona sygnału z CAN. Ale wszystko wskazuje że to ona, objawy są niemal identyczne.

 Możesz jedynie sprawdzić przewody...
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 17, 2019, 23:15:27

Nie wiem czy dobrze go wstępnie przeanalizowałem.
Na wspomaganiu masz wtyczkę 9pin czarną (9V NR:patrz załącznik i zaznaczenie) i 2pin czarną(2V NR).....w BSM operujesz 28pin szarą (28V GR) i  8pin czarną (8V NR).
Dzięki za uwagę.Źle spojrzałem. Oznaczenie NR to czarna?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 17, 2019, 23:17:01
Nie dowiesz się inaczej bez zamontowania innej. Pompy na stole tak łatwo nie da się uruchomić. Potrzebuje ona sygnału z CAN. Ale wszystko wskazuje że to ona, objawy są niemal identyczne.

 Możesz jedynie sprawdzić przewody...
Ale ja bym podpiął pompę do wtyczek na samochodzie. A wiadomo jakie idą sygnały z BSI ? Ona jest sterowana cyfrowo czy analogowo , samym napięciem?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 17, 2019, 23:18:36
Nie dowiesz się inaczej bez zamontowania innej. Pompy na stole tak łatwo nie da się uruchomić. Potrzebuje ona sygnału z CAN. Ale wszystko wskazuje że to ona, objawy są niemal identyczne.

 Możesz jedynie sprawdzić przewody...
Ale ja bym podpiął pompę do wtyczek na samochodzie. A wiadomo jakie idą sygnały z BSI ? Ona jest sterowana cyfrowo czy analogowo , samym napięciem?
Cyfrowo po CAN. Zapewne CAN L i CAN H i coś jeszcze. Kable od CAN łatwo poznać. Są zwykle skręcone ze sobą. Możliwe też że przez pompę przechodzi sygnał CAN do czegoś innego, wcale bym się nawet nie zdziwił.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 17, 2019, 23:27:45
Szkoda.Ale i tak jutro sprawdzę same okablowanie. Taka pompa używana to koszt ok. 200 zeta więc nie jest źle ale czy to tylko to?
I tak najciężej to będzie mi się dostać do samego BSI bo do niego jest kiepski dostęp. Kiedyś próbowałem go wyciągnąć żeby obejrzeć z bliska ale nie wiedziałem jak więc się poddałem.
A taką nową pompę trzeba jakoś adaptować Lexią czy coś w tym stylu? Zastanawiam się czy bym sam mógł ją wymienić prawie pod blokiem czy lepiej niech zrobi to warsztat. W sumie i tak nie mam pompy :(
A może ktoś z Wawy ma do sprzedania w razie czego taką pompę?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 05:36:08
 Nie zmieniałem pompy takiej w aucie PSA. Nie wiem jak wygląda sprawa dokładnie. Prawdopodobnie ciężko będzie znaleźć kogoś, kto zmieniał.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 06:46:22
Na schemacie są jeszcze inne oznaczenia bezpieczników niż w instrukcji. W instrukcji F6 jest od automatycznej skrzyni biegów a F13 zasilanie BSI hamulce. A na schemacie jest już inaczej. Czy jest gdzieś wykaz bezpieczników a raczej ich oznaczenia na którym opiera się schemat? 
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Lipiec 18, 2019, 07:17:22
Na schemacie są jeszcze inne oznaczenia bezpieczników niż w instrukcji.
Sprawdź napięcia na wtyczkach wspomagania, w tej 2pinowej dobrze jak obciążysz dużą żarówką....jak są zasilania to "pompa" do wymiany. Tu nie ma co dywagować...
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 07:31:39
Tak jak pisałem wcześniej gdybym wiedział , że na 100% procent jest to pompa to bym był szczęśliwy. Ale właśnie ona raz działała a raz nie. I wtedy jak Piotrek podłączył Lexię to na początku był brak zasilania a potem w sumie nie wiadomo czy od poruszania kablami zaczęło działać a po 2 dniach już znowu kaplica. Nie chciałbym żeby okazało się jak było po zakupie nowego aku czyli 3 tygodnie spokoju i ponowna przykra niespodzianka. Chyba że ta elektronika pompy tak świruje i mogą być takie objawy.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 08:55:03
A wspomaganie w cytrynie tej mojej na jakim płynie działa? Zwykły do wspomagania czy jakiś inny np jak od zawieszenia?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 09:39:27
Płyn wspomagania masz wspólny z płynem od zawieszenia. LDS będziesz musiał spuścić cały z obu zbiorników żeby wymienić pompę wspomagania.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 09:48:53
To czeka cała zabawa z tą wymianą pompy. A myślałem że będzie spoko. Później pewnie jeszcze odpowietrzenie całego układu itp. Ciekawe czy chociaż ten sam płyn będzie można użyć (w zeszłym roku był wymieniany przy okazji wymiany elektroniki pompy zawieszenia) czy musi być nowy.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 09:59:13
Możesz lać ten sam. Samochód zostaw w górnej pozycji i odłącz akumulator. Będziesz miał mniej płynu do spuszczenia, a i zawieszenie nie będzie korygować pozycji. Całość zabawy moim zdaniem to max godzina, może dwie. Pompa wspomagania bardzo szybko się odpowietrzy.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 10:56:08
A później płyn musi zakrywac sitko jak jest w której pozycji bo nie pamiętam?
Jak dobrze się domyślam elastyczny jest dopływowy i mam zamiar go ścisnąć zeby mniej plynu wyciekło.
Pewnie po odpowietrzeniu trzeba będzie jeszcze raz sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i to dolać bo pewnie będzie mniej o tyle co w pompie i co trochę ucieknie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 11:09:06
Poziom sprawdza się po spuszczeniu ciśnienia Lexią z układu. Ogólnie wlej co wypuścisz, powinno wystarczyć + z 100-300ml dolać będzie trzeba po odpowietrzeniu, jeśli mocno nie będziesz rozlewał.
Płyn brakujący po odpowietrzaniu możesz dolać później, opuścisz auto do normalnej pozycji i nie podnoś go tylko.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 11:11:32
Teraz jeszcze kwestia samej pompy.
Ja mam taką jak na zdjęciu z wtyczkami. A mogę zakupić taką jak na zdjęciu.
Czy ona może być. Tam jest różnica jednej litery w tym górnym oznaczeniu. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190718/2d458234d191202a1b67093edd113aca.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190718/24fc578dc9f59aa3ba375909f735cac2.jpg)

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 11:13:42
Teraz jeszcze kwestia samej pompy.
Ja mam taką jak na zdjęciu z wtyczkami. A mogę zakupić taką jak na zdjęciu.
Czy ona może być. Tam jest różnica jednej litery w tym górnym oznaczeniu. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190718/2d458234d191202a1b67093edd113aca.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190718/24fc578dc9f59aa3ba375909f735cac2.jpg)

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem, wiem że były dwa rodzaje wspomagania. Jedne ze zmienną siłą zależną od prędkości, drugie stałe. Możliwe że nawet są zamienne
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 11:14:12
Poziom sprawdza się po spuszczeniu ciśnienia Lexią z układu. Ogólnie wlej co wypuścisz, powinno wystarczyć + z 100-300ml dolać będzie trzeba po odpowietrzeniu, jeśli mocno nie będziesz rozlewał.
Płyn brakujący po odpowietrzaniu możesz dolać później, opuścisz auto do normalnej pozycji i nie podnoś go tylko.
W tej mojej cytrynie chyba nie trzeba spuszczać ciśnienia Lexią, to podobno jest w następnej wersji.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 11:16:58
Teraz jeszcze kwestia samej pompy.
Ja mam taką jak na zdjęciu z wtyczkami. A mogę zakupić taką jak na zdjęciu.
Czy ona może być. Tam jest różnica jednej litery w tym górnym oznaczeniu. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190718/2d458234d191202a1b67093edd113aca.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190718/24fc578dc9f59aa3ba375909f735cac2.jpg)

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem, wiem że były dwa rodzaje wspomagania. Jedne ze zmienną siłą zależną od prędkości, drugie stałe. Możliwe że nawet są zamienne
No to póki nie będę miał pewności jestem uziemiony bo nie chce bardziej narozrabiać.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 11:17:44
Spuszczanie ciśnienia chyba jednak w tej wersji  ;) Ogólnie nawet jak poziom jest lekko niższy nic się nie powinno stać. Ważne żeby po pełnym podniesieniu coś płynu zostawało na dnie zbiornika, (żeby pompa na sucho nie pracowała) i nie było go za dużo po opuszczeniu. (Żeby nie przelało) Nadmiar płynu ma zwykle negatywne skutki dla siłowników zawieszenia. Podobno szybciej się poddają i popuszczać zaczynają.
Co do pompy, ja bym zaryzykował zmianę... Nawet bym chciał mieć wspomaganie progresywne.  :D Tylko nadal nie wiem jakie ma oznaczenie pompa z takim.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 11:55:42
Próbuje ustalić czy ta pompa pasuje. Mam już jakiś plan działania tylko obawiam się tego poziomu płynu.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Lipiec 18, 2019, 14:39:53
Spuszczanie ciśnienia chyba jednak w tej wersji  ;)
W mk2 poziom sprawdzamy tylko po opuszczeniu nadwozia, bez upuszczania ciśnienia.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 15:11:33
Spuszczanie ciśnienia chyba jednak w tej wersji  ;)
W mk2 poziom sprawdzamy tylko po opuszczeniu nadwozia, bez upuszczania ciśnienia.
Sitko powinno być zakryte w najniższym poziomie czy normalnym?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 15:25:39
Spuszczanie ciśnienia chyba jednak w tej wersji  ;)
W mk2 poziom sprawdzamy tylko po opuszczeniu nadwozia, bez upuszczania ciśnienia.
To mam za mało płynu od baaardzo dawna.  :D
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Lipiec 18, 2019, 20:26:07
Sitko powinno być zakryte w najniższym poziomie czy normalnym?
Najniższym.

To mam za mało płynu od baaardzo dawna.  :D
I Ty Brutusie , udzielasz rad.... :P
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 20:46:38
Mogę zdać relację z mojej dzisiejszej walki. Więc tak: pompy nie udało mi się zakupić i wymienić ale... Właśnie nie wiem czemu ale cały czas miałem wrażenie że problem leży gdzieś w elektryce. Pomogły mi schematy od Grzegorza. Za ich pomocą sprawdziłem czy jest "przejście" między stykami od sterownika do końcówek przy BSI oraz zasilania. Okazało się , że właśnie sterownik pompy nie otrzymuje zasilania. Podłączyłem bezpośrednio ze styku bezpiecznika i wspomaganie zaczęło działać. Dzisiaj na tym skończyłem bo nie mam kabla.
Wydaje mi się , że producent powinien dać trochę grubszy kabel do tego bo ten co jest po przecięciu i zdjęciu izolacji okazał się ciemny czyli przeciążony.

Jeszcze niestety zauważyłem błędy w tym schemacie. Na rysunkach z wyjaśnieniem wtyczek w BSM jest zaznaczona środkowa wtyczka. Jako ciekawostkę podam, że w niej pin 20 jest pusty :) a jest połączenie z nóżką do bezpiecznika ale w kostce tej lewej (jak się patrzy od przodu). Ale już z wtyczki do pinu przy samej pompie połączenia brak czyli gdzieś jest urwany kabel albo coś w tym stylu.
Cały czas mnie jeszcze zastanawia dlaczego jest połączenie tej nóżki do bezpiecznika F6 który wg instrukcji obsługi zabezpiecza Automatyczną skrzynię biegów której ja nie mam. Wyjąłem ten bezpiecznik i w jego miejsce na krótko oczywiście z drugim bezpiecznikiem podłączyłem sterownik pompy. Nie było żadnych komunikatów o błędach i wspomaganie działa bez problemu.
Teraz na dniach czeka mnie wymiana kabla i mam nadzieję, że wsio wróci do normy. 
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 18, 2019, 21:48:11
Mogę zdać relację z mojej dzisiejszej walki. Więc tak: pompy nie udało mi się zakupić i wymienić ale... Właśnie nie wiem czemu ale cały czas miałem wrażenie że problem leży gdzieś w elektryce. Pomogły mi schematy od Grzegorza. Za ich pomocą sprawdziłem czy jest "przejście" między stykami od sterownika do końcówek przy BSI oraz zasilania. Okazało się , że właśnie sterownik pompy nie otrzymuje zasilania. Podłączyłem bezpośrednio ze styku bezpiecznika i wspomaganie zaczęło działać. Dzisiaj na tym skończyłem bo nie mam kabla.
Wydaje mi się , że producent powinien dać trochę grubszy kabel do tego bo ten co jest po przecięciu i zdjęciu izolacji okazał się ciemny czyli przeciążony.

Jeszcze niestety zauważyłem błędy w tym schemacie. Na rysunkach z wyjaśnieniem wtyczek w BSM jest zaznaczona środkowa wtyczka. Jako ciekawostkę podam, że w niej pin 20 jest pusty :) a jest połączenie z nóżką do bezpiecznika ale w kostce tej lewej (jak się patrzy od przodu). Ale już z wtyczki do pinu przy samej pompie połączenia brak czyli gdzieś jest urwany kabel albo coś w tym stylu.
Cały czas mnie jeszcze zastanawia dlaczego jest połączenie tej nóżki do bezpiecznika F6 który wg instrukcji obsługi zabezpiecza Automatyczną skrzynię biegów której ja nie mam. Wyjąłem ten bezpiecznik i w jego miejsce na krótko oczywiście z drugim bezpiecznikiem podłączyłem sterownik pompy. Nie było żadnych komunikatów o błędach i wspomaganie działa bez problemu.
Teraz na dniach czeka mnie wymiana kabla i mam nadzieję, że wsio wróci do normy.
Próbuj... Może Ci się uda.  Jednak kabel nie jest przeciążony bez powodu, producent raczej prawidłowo obliczył przekrój. Sytuacja, o której mówisz może mieć miejsce przez zalanie sterownika pompy wspomagania. Dając grubszy kabel... Trafisz na następny słaby element. Szkoda tylko żebyś spalił samochód.  Więc ostrożnie proszę. Zmierz może dla pewności upływ i pobór prądu na tej linii.
 
Sitko powinno być zakryte w najniższym poziomie czy normalnym?
Najniższym.

To mam za mało płynu od baaardzo dawna.  :D
I Ty Brutusie , udzielasz rad.... :P
Różnica i tak jest niewielka.... Cały LDS potrzebny jest jedynie w pozycji górny serwis, której nie używam. No i kolejna sprawa, nadgorliwość gorsza od faszyzmu.  ;)   Kiedyś nawet słyszałem opinię, że powinno go być ciut mniej niż się zaleca, ile w tym prawdy nie wiem. Nie zamierzam się tym za specjalnie przejmować.
 
 
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 22:18:49
Wg schematu tą linię zabezpiecza bezpiecznik 10A i nie zamierzam go zwiększać lub usuwać. Teoretycznie grubszy kabel stawia mniejszy opór więc powinien mniej się grzać. W sumie nie pomyślałem o sprawdzeniu poboru prądu więc to zrobię. Podejrzewam, że coś było kiedyś robione bo jest inny kolor kabla przy wtyczce przy samej pompie i inna przy BSM. Jak bym nie znalazł tego braku zasilania to wymiana samej pompy i tak by nic nie wniosła a zasilanie i tak bym musiał zrobić. Gdyby sterownik pompy stawiał większy opór to przepalało by bezpieczniki a nic takiego się nie dzieje. W sumie okablowanie w tamtych rejonach ma trudne warunki, raz zimno a za kawałek temp od samego silnika itp. Mam zamiar wszystko ładnie polutować i zaizolować.
Podejrzewam uszkodzenie kabla zasilania i pewnie od tego on też mógł się troszkę przegrzać. Pewnie to też powodowało to, że raz zadziałało a innym razem przestawało. Na szczęście po wyłączeniu zasilania napięcia na sterowniku nie będzie. Zmierzę pobór prądu i zobaczymy co będzie.
Jeśli to byłby zalany sterownik pompy to powinna już nie wstać nawet po podłączeniu do niego zasilania. Powiem szczerze, że jak się do niej dobierałem to byłem zdziwiony jak to wszystko było zabezpieczone: solidne wtyczki, na nich specjalne kapturki a to jeszcze osłonięte plastikową osłoną.
A jak z tym wszystkim będzie to czas pokaże.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Lipiec 18, 2019, 22:34:12
@Adam, rozumię, że brak zasilania sterownika (elektroniki). Po Twoich postach, zastanowiłbym się bo piszesz o róznych kolorach przewodu, że coś jest połatane, że schemat nie odpowiada Twojej rzeczywistości....tylko dlaczego fabryka miała by się pomylić ,jak piszesz. Sprawdziłeś przewody i na BSM-ie nie trafia tam gdzie podaje schemat?
Ktoś coś pomieszał bo mu niechodziło? zasilił z pinu który na szybko znalazł?
Ja bym odtworzył/spróbował zasilanie jak ze schematu. Zamiast naprawiać/sztukować istniejący przewód, poprowadź rownolegle nowy...
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 18, 2019, 22:52:34
@Adam, rozumię, że brak zasilania sterownika (elektroniki). Po Twoich postach, zastanowiłbym się bo piszesz o róznych kolorach przewodu, że coś jest połatane, że schemat nie odpowiada Twojej rzeczywistości....tylko dlaczego fabryka miała by się pomylić ,jak piszesz. Sprawdziłeś przewody i na BSM-ie nie trafia tam gdzie podaje schemat?
Ktoś coś pomieszał bo mu niechodziło? zasilił z pinu który na szybko znalazł?
Ja bym odtworzył/spróbował zasilanie jak ze schematu. Zamiast naprawiać/sztukować istniejący przewód, poprowadź rownolegle nowy...
Na schemacie jest info że nóżka z 20 pinu idzie do bezpiecznika F6 i to się zgadza tylko nie jest to środkowa kostka tylko boczna. Nie sądzę żeby tak łatwo było przerobić BSM wewnątrz do takiego czegoś. W tej środkowej jest tam wolne miejsce zasłonięte tym specjalnym koreczkiem (czy jak to inaczej nazwać) a na nóżce nie ma żadnego zasilania. A jeśli chodzi i schemat to może ktoś się pomylił , to też robili tylko ludzie. Chyba że może coś się między czasie zmieniło lub sam BSM był różny dla różnych wersji.
Aż tak się na tym nie znam. O podobnym przypadku słyszałem już 2 razy więc może jest coś na rzeczy, raz był to kabel a innym razem gniazdo bezpiecznika.
Dlatego mam zamiar to zrobić najlepiej jak potrafię zgodnie ze sztuką czyli z bezpiecznikiem , kable polutowane i solidnie zaizolowane.

Jeśli chodzi o sprawdzenie upływności prądu to boję się że w trakcie sprawdzania załączy się np pompa zawieszenia czy coś w tym stylu a mój miernik ma największy prąd 20A bez zabezpieczenia. W moich poprzednich samochodach nie było z tym problemu ale tu już się boję bo nie chcę stracić miernika.

W związku z tym , że nie mam takich końcówek jak są we wtyczkach dlatego chce właśnie nowy kabel puścić na jak najdłuższym odcinku czyli od wtyczki przy BSM do wtyczki przy pompie. Ja nie będę pruł całej wiązki i szukał gdzie padła i tak sztukował bo to nie ma sensu. Te wtyczki są dziwnie zabezpieczane, ta przy pompie ma jakby zalane czymś styki więc nie chce jej rozwalić a i lutowanie chce ograniczyć do minimum. Wolałbym nie lutować kabli sygnałowych które idą z BSI.
A czy jest jakaś możliwość uzyskania innego schematu i porównania tego?
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 19, 2019, 07:04:27
Nasi tam już byli?
 To pozostaje mieć nadzieję, że pompę po przygodach ktoś już wymienił.
 W Fabii pompa też potrafi działać kilka dni... żeby następnie odmówić współpracy i znów działać.
  Miernik Twój wystarczy, masz zmierzyć prądy na tym przewodzie, co go naprawiasz. Tam max 9A pewnie jest skoro dano bezpiecznik na tą linię 10A. Poboru głównej linii tak łatwo nie zmierzysz… A podaje go Lexia jak pamiętam. Ale tam może być wszystko OK. Trudno zgadywać jak już ktoś wcześniej tam był.

 
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 19, 2019, 07:18:06
Ciężko mi powiedzieć czy nasi już byli w tej cytrynie. To wie tylko poprzedni właściciel który miał to od nowości .
To czy z kablami od pompy ktoś coś robił to ja tylko mogę przypuszczać bo musiałbym rozpruc całą wiązkę a tego nie chce mi się robić.
Pompa jest sucha i trochę podejrzewam że po prostu mi się trafiła awaria elektryki nią sterującej. Słyszałem o 2 podobnych przypadkach więc nie jestem jedyny.
Jak będę miał nowe kabelki to zrobię pomiary.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 23, 2019, 00:05:58
Można powiedzieć że wspomaganie aktualnie naprawione. Wygląda na to, że plus który idzie na sterownik to albo ma bardzo mały pobór prądu bo miernik nie drgnął na najwyższym zakresie lub służy tylko do wzbudzania samego sterownika. Aktualnie zasilanie jest po odpaleniu silnika i wspomaganie działa.

A ile roboty miałem przy ponownym zakładaniu zderzaka. Przerąbana sprawa bez podnośnika.
Tytuł: Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Lipiec 23, 2019, 06:22:40
Można powiedzieć że wspomaganie aktualnie naprawione. Wygląda na to, że plus który idzie na sterownik to albo ma bardzo mały pobór prądu bo miernik nie drgnął na najwyższym zakresie lub służy tylko do wzbudzania samego sterownika. Aktualnie zasilanie jest po odpaleniu silnika i wspomaganie działa.
.....
Tak myślałem że pobór na tej linii będzie szczątkowy. Jak sam widzisz kabel oryginalny jest dobrego przekroju, tam coś wcześniej musiało się dziać.