Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem  (Przeczytany 16396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:50:26 »
Szukaj pompy. Sytuacja identyczna jak w Fabi/Polo, pompy HPI/Koyo. Puściło uszczelnienie i zalało elektronikę pompy. Czasem działa... Czasem nie... Przerabiałem temat w Fabii ojca. Tylko że tam, pompa używana jest dużo droższa. W cytrynach pompa jest lepiej umiejscowiona, przez co te usterki nie są tak powszednie.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:54:49 »
Jutro jeszcze postaram się sprawdzić w kwestii elektryki ale coś jest w tym co piszesz. Najlepiej było by choć na chwilę mieć na test drugą pompę.

A jak ewentualnie można jeszcze sprawdzić samą pompę? Czy jest jakaś możliwość poza podłączeniem sprawnej w celu weryfikacji?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:59:45 »
Używki do C5 są w przystępnych cenach... Tu nawet bym się nie zastanawiał.

Do Fabi było z tym słabo jak padła pierwsza ojcowi. Fabia nowa z salonu pierwsza pompa padła po 70tys km... Fakt że auto miało 8 lat. Kupiłem używaną za 700zł. Wytrzymała dokładnie tyle samo co pierwsza. Przy 140tyś w tamtym roku zamontowałem regenerowaną. Teraz oby wytrzymała kolejne 70 tys...
 W PSA nie zdarzają się tak często ich usterki... Sądzę że kiedyś auto mogło mieć uszkodzone nadkole lub brodziło w głębokiej wodzie. Elektronika pompy ma też otwór "wentylacyjny", mógł się zapchać i efekt po latach może być identyczny.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 17, 2019, 23:10:47 »

Nie wiem czy dobrze go wstępnie przeanalizowałem.
Na wspomaganiu masz wtyczkę 9pin czarną (9V NR:patrz załącznik i zaznaczenie) i 2pin czarną(2V NR).....w BSM operujesz 28pin szarą (28V GR) i  8pin czarną (8V NR).

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 17, 2019, 23:11:18 »
Jeśli bym wiedział, że to na pewno jest pompa to bym się nawet ucieszył bo wiem co i jak. Ale obawiam się, że to może być coś jeszcze innego i zacznie się wtedy seria kolejnych wydatków i problemów a ja mam bardzo mało czasu na diagnozę i naprawę.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 17, 2019, 23:14:22 »
Nie dowiesz się inaczej bez zamontowania innej. Pompy na stole tak łatwo nie da się uruchomić. Potrzebuje ona sygnału z CAN. Ale wszystko wskazuje że to ona, objawy są niemal identyczne.

 Możesz jedynie sprawdzić przewody...

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 17, 2019, 23:15:27 »

Nie wiem czy dobrze go wstępnie przeanalizowałem.
Na wspomaganiu masz wtyczkę 9pin czarną (9V NR:patrz załącznik i zaznaczenie) i 2pin czarną(2V NR).....w BSM operujesz 28pin szarą (28V GR) i  8pin czarną (8V NR).
Dzięki za uwagę.Źle spojrzałem. Oznaczenie NR to czarna?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 17, 2019, 23:17:01 »
Nie dowiesz się inaczej bez zamontowania innej. Pompy na stole tak łatwo nie da się uruchomić. Potrzebuje ona sygnału z CAN. Ale wszystko wskazuje że to ona, objawy są niemal identyczne.

 Możesz jedynie sprawdzić przewody...
Ale ja bym podpiął pompę do wtyczek na samochodzie. A wiadomo jakie idą sygnały z BSI ? Ona jest sterowana cyfrowo czy analogowo , samym napięciem?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 17, 2019, 23:18:36 »
Nie dowiesz się inaczej bez zamontowania innej. Pompy na stole tak łatwo nie da się uruchomić. Potrzebuje ona sygnału z CAN. Ale wszystko wskazuje że to ona, objawy są niemal identyczne.

 Możesz jedynie sprawdzić przewody...
Ale ja bym podpiął pompę do wtyczek na samochodzie. A wiadomo jakie idą sygnały z BSI ? Ona jest sterowana cyfrowo czy analogowo , samym napięciem?
Cyfrowo po CAN. Zapewne CAN L i CAN H i coś jeszcze. Kable od CAN łatwo poznać. Są zwykle skręcone ze sobą. Możliwe też że przez pompę przechodzi sygnał CAN do czegoś innego, wcale bym się nawet nie zdziwił.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 17, 2019, 23:27:45 »
Szkoda.Ale i tak jutro sprawdzę same okablowanie. Taka pompa używana to koszt ok. 200 zeta więc nie jest źle ale czy to tylko to?
I tak najciężej to będzie mi się dostać do samego BSI bo do niego jest kiepski dostęp. Kiedyś próbowałem go wyciągnąć żeby obejrzeć z bliska ale nie wiedziałem jak więc się poddałem.
A taką nową pompę trzeba jakoś adaptować Lexią czy coś w tym stylu? Zastanawiam się czy bym sam mógł ją wymienić prawie pod blokiem czy lepiej niech zrobi to warsztat. W sumie i tak nie mam pompy :(
A może ktoś z Wawy ma do sprzedania w razie czego taką pompę?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2019, 00:00:29 wysłana przez Adam Kimus »
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 18, 2019, 05:36:08 »
 Nie zmieniałem pompy takiej w aucie PSA. Nie wiem jak wygląda sprawa dokładnie. Prawdopodobnie ciężko będzie znaleźć kogoś, kto zmieniał.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 18, 2019, 06:46:22 »
Na schemacie są jeszcze inne oznaczenia bezpieczników niż w instrukcji. W instrukcji F6 jest od automatycznej skrzyni biegów a F13 zasilanie BSI hamulce. A na schemacie jest już inaczej. Czy jest gdzieś wykaz bezpieczników a raczej ich oznaczenia na którym opiera się schemat? 
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 18, 2019, 07:17:22 »
Na schemacie są jeszcze inne oznaczenia bezpieczników niż w instrukcji.
Sprawdź napięcia na wtyczkach wspomagania, w tej 2pinowej dobrze jak obciążysz dużą żarówką....jak są zasilania to "pompa" do wymiany. Tu nie ma co dywagować...

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 18, 2019, 07:31:39 »
Tak jak pisałem wcześniej gdybym wiedział , że na 100% procent jest to pompa to bym był szczęśliwy. Ale właśnie ona raz działała a raz nie. I wtedy jak Piotrek podłączył Lexię to na początku był brak zasilania a potem w sumie nie wiadomo czy od poruszania kablami zaczęło działać a po 2 dniach już znowu kaplica. Nie chciałbym żeby okazało się jak było po zakupie nowego aku czyli 3 tygodnie spokoju i ponowna przykra niespodzianka. Chyba że ta elektronika pompy tak świruje i mogą być takie objawy.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 18, 2019, 08:55:03 »
A wspomaganie w cytrynie tej mojej na jakim płynie działa? Zwykły do wspomagania czy jakiś inny np jak od zawieszenia?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 18, 2019, 09:39:27 »
Płyn wspomagania masz wspólny z płynem od zawieszenia. LDS będziesz musiał spuścić cały z obu zbiorników żeby wymienić pompę wspomagania.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2019, 09:56:09 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 18, 2019, 09:48:53 »
To czeka cała zabawa z tą wymianą pompy. A myślałem że będzie spoko. Później pewnie jeszcze odpowietrzenie całego układu itp. Ciekawe czy chociaż ten sam płyn będzie można użyć (w zeszłym roku był wymieniany przy okazji wymiany elektroniki pompy zawieszenia) czy musi być nowy.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 18, 2019, 09:59:13 »
Możesz lać ten sam. Samochód zostaw w górnej pozycji i odłącz akumulator. Będziesz miał mniej płynu do spuszczenia, a i zawieszenie nie będzie korygować pozycji. Całość zabawy moim zdaniem to max godzina, może dwie. Pompa wspomagania bardzo szybko się odpowietrzy.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 18, 2019, 10:56:08 »
A później płyn musi zakrywac sitko jak jest w której pozycji bo nie pamiętam?
Jak dobrze się domyślam elastyczny jest dopływowy i mam zamiar go ścisnąć zeby mniej plynu wyciekło.
Pewnie po odpowietrzeniu trzeba będzie jeszcze raz sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i to dolać bo pewnie będzie mniej o tyle co w pompie i co trochę ucieknie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:09:06 »
Poziom sprawdza się po spuszczeniu ciśnienia Lexią z układu. Ogólnie wlej co wypuścisz, powinno wystarczyć + z 100-300ml dolać będzie trzeba po odpowietrzeniu, jeśli mocno nie będziesz rozlewał.
Płyn brakujący po odpowietrzaniu możesz dolać później, opuścisz auto do normalnej pozycji i nie podnoś go tylko.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:11:32 »
Teraz jeszcze kwestia samej pompy.
Ja mam taką jak na zdjęciu z wtyczkami. A mogę zakupić taką jak na zdjęciu.
Czy ona może być. Tam jest różnica jednej litery w tym górnym oznaczeniu.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:13:42 »
Teraz jeszcze kwestia samej pompy.
Ja mam taką jak na zdjęciu z wtyczkami. A mogę zakupić taką jak na zdjęciu.
Czy ona może być. Tam jest różnica jednej litery w tym górnym oznaczeniu.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem, wiem że były dwa rodzaje wspomagania. Jedne ze zmienną siłą zależną od prędkości, drugie stałe. Możliwe że nawet są zamienne

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:14:12 »
Poziom sprawdza się po spuszczeniu ciśnienia Lexią z układu. Ogólnie wlej co wypuścisz, powinno wystarczyć + z 100-300ml dolać będzie trzeba po odpowietrzeniu, jeśli mocno nie będziesz rozlewał.
Płyn brakujący po odpowietrzaniu możesz dolać później, opuścisz auto do normalnej pozycji i nie podnoś go tylko.
W tej mojej cytrynie chyba nie trzeba spuszczać ciśnienia Lexią, to podobno jest w następnej wersji.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:16:58 »
Teraz jeszcze kwestia samej pompy.
Ja mam taką jak na zdjęciu z wtyczkami. A mogę zakupić taką jak na zdjęciu.
Czy ona może być. Tam jest różnica jednej litery w tym górnym oznaczeniu.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem, wiem że były dwa rodzaje wspomagania. Jedne ze zmienną siłą zależną od prędkości, drugie stałe. Możliwe że nawet są zamienne
No to póki nie będę miał pewności jestem uziemiony bo nie chce bardziej narozrabiać.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:17:44 »
Spuszczanie ciśnienia chyba jednak w tej wersji  ;) Ogólnie nawet jak poziom jest lekko niższy nic się nie powinno stać. Ważne żeby po pełnym podniesieniu coś płynu zostawało na dnie zbiornika, (żeby pompa na sucho nie pracowała) i nie było go za dużo po opuszczeniu. (Żeby nie przelało) Nadmiar płynu ma zwykle negatywne skutki dla siłowników zawieszenia. Podobno szybciej się poddają i popuszczać zaczynają.
Co do pompy, ja bym zaryzykował zmianę... Nawet bym chciał mieć wspomaganie progresywne.  :D Tylko nadal nie wiem jakie ma oznaczenie pompa z takim.