Wtrącę się trochę do tematu. Trudno porównać działanie klimatyzacji słowami "chłodzi dobrze" i "chłodzi źle". Rzetelny pomiar musiałby wyglądać np. tak: przy ustawieniu dmuchawy na 3/4 bez obiegu zewnętrznego, przy temp zewn. X st. C wylatuje z kratek Y st. C po Z minutach. Jeśli każdy by zrobił porównanie i podał wyniki można by szukać jakiegoś wzorca (np. w MK1 HDI działa lepiej/gorzej niż .... itp). Ale moim zdaniem to nie ma sensu.
Trzeba zastanowić się co może mieć wpływ na to czy klima działa dobrze czy nie. Niby układ klimatyzacji to jest raptem kilka elementów teoretycznie niepsujących się, ale w praktyce okazuje się że po kilku latach używania auta klima przestaje dobrze działać i winny nie jest tylko brak czynnika w układzie.
Na sprawność układu mają wpływ np: dobrze oddający ciepło skraplacz (czyli chłodnica klimatyzacji, warto ją przeczyścić z much i zanieczyszczeń), nie przytykający układ osuszacz (który teoretycznie wymaga wymian co kilka lat), filtr pp który nie hamuje powietrza z nadmuchu. Dodatkowo duży wpływ mają sprawnie działające czujniki (presostat, antyzmrożeniowy oraz ewentualny czujnik w sprężarce). Jeśli któryś z nich wskaże błędne dane to układ może wyłączyć się na chwile co powoduje uczucie słabego działania klimatyzacji.
Warto na początek zaobserwować pracę wentylatorów chłodnicy i sprężarki - zasada zwykle jest prosta. Przy załączonej sprężarce włącza się I bieg wentylatorów, przy zwiększającym się ciśnieniu w układzie załącza się większa prędkość. Pewnym utrudnieniem jest to, że układy klimatyzacji działają różnie w różnych samochodach. Np w Xsarze sprężarka ma zawór, który steruje wydajnością i sprężarka powinna chodzić non-stop załączona. Wyłączenie sprężarki to wtedy jakiś ewidentny błąd z czujników. Ale są auta, które załączają sprężarkę na kilkadziesiąt sekund i potem wyłączają. Warto się dowiedzieć do jakiej grupy należy C5.
Inna sprawa to taka, że trudno znaleźć serwisanta, który będzie potrafił poprawnie zinterpretować odczytane ciśnienia, sprawdzić pracę wentylatorów, sprawdzić organoleptycznie działanie układu oraz ewentualnie podpiąć komputer, który pokaże jakie wartości odczytują czujniki.
Podsumowując proponuję na początek sprawdzić instalację wentylatorów i ich działanie (czy na pewno się załączają, czy działają poprawnie prędkości), ewentualnie przeczyścić chłodnice i obserwować na termometrze temperaturę powietrza wylatującego z kratek.
Dodam jeszcze, że jeździłem ostatnoi C5 MK2 2.0 HDI '06, w którym klima działała wybornie. Wg VIN jest tam SANDEN INT- - SD7C16 1318 lub 1301 lub 1311, kod 6453 WW, SP lub WX - wygląda na to, że dokumentacja jest niejednoznaczna. Moim zdaniem kwestia sprężarki nie ma tutaj znaczenia w kontekście wydajności układu.