Klub Cytrynki

Samochody => Xsara => Xsara - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Paweł Młynarski w Wrzesień 11, 2008, 08:52:16

Tytuł: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Paweł Młynarski w Wrzesień 11, 2008, 08:52:16
Przede wszystkim chciałem się przywitać na tym forum :-)

Wczoraj kupiłem Xsarę 2.0 HDI 90KM... i juz pojawiają się pierwsze pytania :)

Co to jest za część zaznaczona przeze mnie na zdjęciu?  W mojej xsarce się tak jakby rozszczelniło na zgrzewach przez co ucieka paliwo.
Na szybko to pokleiłem natomiast czeka mnie wymiana tylko co to jest i do czego to służy?

Poza tym mam pytanko o olej w tych silnikach? Autko ma teraz 135 tys km przejachane a wlasciciel twierdzi ze jest zalany półsyntetykiem 10W40? Czy to możliwe? Nie powinien być jakiś pełen syntetyk?

Może jakieś dobre porady co do samej obsługi HDI?

Poza tym muszę przyznać, że xsara to bardzo komfortowe auto...wczoraj po zakupie przejechałem nią pierwsze 100km i muszę przyznać ze jestem miło zaskoczony!
Dziury wybiera poprostu idealnie...no i ten silnik...myślałem ze 90KM to mało...ale śmiga aż miło. Wg. mnie w zupełności wystarczający do normalnej jazdy silnik
 :D
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Michał Majewski w Wrzesień 11, 2008, 08:54:46
To jeszcze kolego zapodaj to zdjęcie :-)

Gratuluję zakupu :-)
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Szymon Leśniewski w Wrzesień 11, 2008, 09:04:57
dokładnie. serdeczne gratki z racji zakupu, fajnie, że wybrałeś klekota:D

co do oleju, to trzymaj się zalecanego przez producenta Totala, na żadne syntetyki się nie decyduj!
pamiętaj jeno o regularnej wymianie oleju i filtrów, a wszystko będzie cacy.

jak uda się Tobie wrzucić zdjęcie z częścią, o ktorą pytasz, to podrzuć też zdjęcie swojej maszyny;)
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Paweł Młynarski w Wrzesień 11, 2008, 09:12:24
Zdjęcię już załączone...

...a fotki autka będą jak tylko je zrobie.

Xsarcia to 3d hatchback w kolorku grafit metallic :)

Aha, w aucie nie wiem kiedy był robiony rozrząd. Pewnie w najbliższych dniach czeka mnie to. Jakie są orientacyjne koszty?

Pozdrawiam
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Ireneusz Wilczek w Wrzesień 11, 2008, 09:59:26
Nie wszystkie Xsary mają tę "część" którą zakreśliłeś na zdjęciu. Jest to podgrzewacz paliwa który bardzo często sie rozszczelnia. Proponuję wogóle to ustrojstwo wywalić i zamontować jeden długi przewód paliwowy wykorzystując złaczki oryginalne.
Jeżeli olej to tak jak pisali poprzednicy - używaj tylko zalecanych materiałów przez Citroena czyli Total, może być 10W40 ale możesz też wlać pełnego syntetyka 5W40.
Co do rozrządu to wymieniaj - zalecany przez producenta przebieg to 140-160tyś km w zależności w jak trudnych warunkach się jeździ. Co do ceny to zależy gdzie to będziesz robił jeżeli w jakimś ASO to zapłacisz jak za zboże - zażyczą sobie 700-1000 pln z częściami. Jak dobrze poszukasz to inni mechanicy zrobią Ci to za 150 PLN plus części np z Allegro za 200 PLN.
Jeszcze co do zdjęcia - gdzie masz przepływomierz i filtr powietrza? Masz zdjęty czy kupiłeś bez? Chyba że zdjęcie nie pochodzi z twojego auta bo widzę że akumulator też wyjęty :)
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Jacek Kustra w Wrzesień 11, 2008, 10:11:20
Z tym Totalem to juz ostro przerabiacie. Dobry olej, ale mozna smialo lac praktycznie kazdy dobry markowy. Wazne aby klasa lepkosci byla zachowana.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Paweł Młynarski w Wrzesień 11, 2008, 10:15:20
Dzięki wielkie za info :)

A czy po wywaleniu tego podgrzewacza nie będzie problemów z odpalaniem zimą?

Zdjęcię jest poglądowe, znalezione na allegro :D
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Ireneusz Wilczek w Wrzesień 11, 2008, 10:19:51
Cytuj

Jacek Kustra napisał:
Z tym Totalem to juz ostro przerabiacie. Dobry olej, ale mozna smialo lac praktycznie kazdy dobry markowy. Wazne aby klasa lepkosci byla zachowana.


Nie przesadzaj - Total wcale nie jest taki drogi i nie jest złym olejem. Rozumiem gdybyś to napisał gdyby Total był olejem dużo droższym od innych.
Poza tym spróbuj wlać do skrzyni inny olej niż zaleca Citroen - tylko później nie pisz że Ci biegi nie wchodzą lub wyskakują.
To samo tyczy się płynu hydraulicznego do układu wspomagania.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Jacek Kustra w Wrzesień 11, 2008, 10:22:03
Ale czy my rozmawiamy o oleju w skrzyni czy o oleju silnikowym? Co do skrzyni to Citroen w ogole nie zaleca wymiany :)

Tak jak pisalem. Nie mowie ze Total jest zly - ja mowie ze nie popadajmy w jakis samozachwyt. Czy wezmie Castrola, Mobila, Shella, Elfa  i inne renomowane marki, pamietajac o klasie lepkosci to nic sie nie stanie
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Ireneusz Wilczek w Wrzesień 11, 2008, 10:22:52
Cytuj

Paweł Młynarski napisał:
Dzięki wielkie za info :)

A czy po wywaleniu tego podgrzewacza nie będzie problemów z odpalaniem zimą?

Zdjęcię jest poglądowe, znalezione na allegro :D


Inne Citroeny tego nie mają i nie mają problemów z odpalaniem w Zimie. A tak szczerze to Ci powiem że pierwszy raz widzę w Xsarze podgrzewacz elektryczny który jest stosowany w tych silnikach ale w Peugeocie.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Szymon Leśniewski w Wrzesień 11, 2008, 10:31:30
Cytuj

Jacek Kustra napisał:
Z tym Totalem to juz ostro przerabiacie. Dobry olej, ale mozna smialo lac praktycznie kazdy dobry markowy. Wazne aby klasa lepkosci byla zachowana.


a ja wolę trzymać się zaleceń producenckich i znajomka z ASO;)

po co mam coś kombinować z inną marką oleju, skoro tutaj mam wszystko sprawdzone, maszyna elegancko smarowana, hula aż miło.
wolę nie eksperymentować na mojej X.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Paweł Młynarski w Wrzesień 11, 2008, 10:36:45
Cytuj
Inne Citroeny tego nie mają i nie mają problemów z odpalaniem w Zimie. A tak szczerze to Ci powiem że pierwszy raz widzę w Xsarze podgrzewacz elektryczny który jest stosowany w tych silnikach ale w Peugeocie.


Xsara jest z końca stycznia 2001 więc może później doszli do tego, że bez sensu jest montowanie tego ustrojstwa :)

Dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: gienas w Wrzesień 11, 2008, 19:25:23
Cytuj

Ireneusz Wilczek napisał:
Jeżeli olej to tak jak pisali poprzednicy - używaj tylko zalecanych materiałów przez Citroena czyli Total, może być 10W40 ale możesz też wlać pełnego syntetyka 5W40.
:)


 No nie wiem, wedle opinii fachmanów nie zaleca się wymiany oleju z półsyntetyku na pełny syntetyk, a rozpoczynający temat pisze że ma już zalany półsyntetyk.
 Zmiany olejów ( z tego co wyczytałem ) robimy w dół, czyli syntetyk zmieniamy na półsyntetyk, z kolei półsyntetyk już tylko na mineralny z zachowaniem identycznych klas lepkości, odwrotna kolejność jest oględnie mówiąc niewskazana .
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Ireneusz Wilczek w Wrzesień 11, 2008, 19:34:10
Podaj wiarygodne źródła tych wiadomości poparte jakimiś badaniami lub przynajmniej podaj osobę - autorytet motoryzacyjny kktóra się w ten sposób kiedykolwiek wypowiedziała bo inaczej to jest takie czcze gadanie - jedna baba drugiej babie.........
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Piotr Woźniak w Wrzesień 11, 2008, 19:38:05
Półsyntetyk?:| Jak nie podejrzewasz przebiegu w okolicy pół miliona lej od razu bez czekania 5W40... W X przy 280kkm przesliśmt z półsyntetyka na pełny syntetyk- zero zużycia oleju! Te silniki są stworzone do pełnego syntetyka i wszystko inne to "morderstwo". W czasie poszukiwań Xantii widziałem 2, które jeździły na mineralnych, bo mają ponad 100kkm... W ZXie TurboD przechodziłem z mineralnego na półsyntetyk (na budziku 200kkm, ale kręcone;-))- też zero zużycia- a motor na pewno ma lepiej:D
POZDR!
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: gienas w Wrzesień 11, 2008, 19:38:45
Proszę :
http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
 Wydaje mi się rozsądne tłumaczenie.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Ireneusz Wilczek w Wrzesień 11, 2008, 20:44:48
Tylko zauważ że piszą tu o zmianie z mineralnego na pełny syntetyk a my mówimy o zamianie półsyntetyku na pełny syntetyk.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Wrzesień 11, 2008, 21:00:00
Tajk naprawde silnik 2.0HDi 8V 90/110 KM swietnie sobie radzi na dobrym polsyntetyku. To nie jest jakis specjalnie nowoczesny silnik, powstal ponad 10 lat temu i nie ma wygorowanych wymagan co do oleju. Na Totalowskim polsyntetyku 10W-40 ten silnik robi setki tysiecy kilometrow i nic zlego sie z nim nie dzieje. Oczywiscie mozna las syntetyki 5W-40 i 5W-30.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Piotr Woźniak w Wrzesień 11, 2008, 22:39:05
Piotrek- sam przyznaj- przy pełnym syntetyku ma lepsze smarowanie zaraz po odpaleniu, jak i zimą...
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Konrad Wolski w Październik 15, 2008, 09:57:36
Kurcze, też mam Xsarke z końca stycznie tegoż roku, ciekawe czy mam takie coś pod maską. Aż muszę looknąć.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Xylometazolin w Październik 16, 2008, 06:43:16
Prawda jest taka,że dla disla z turbiną dobry olej, czytaj; markowy syntetyczny o 5w40 nie lejesz dla samego korpusu a tylko i wyłącznie dla turbiny. Ona jest najbardziej wrażliwa na złe smarowanie i najszybciej się zużywa jak i przegrzewa. Dlatego jak gasisz diselka odczekujesz kilka minut włśsnie dla turbo by zeszło z obrotów na minimalne, a na zimnym silniku tzn oleju nie przyśpieszasz zbyt gwałtownie, nie ciągniesz na obrotach. Lej Totala albo Motula syntetyczne a będzie ładnie i długo chodził.
Tytuł: Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Październik 16, 2008, 13:27:44
Kilka minut czekac na wylaczenie silnika to lekka przesada, wystarczy kilkadziesiat sekund.