Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] Tryb Economy mode  (Przeczytany 69255 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2014, 15:47:24 »
Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego akumulatora i alternatora po regeneracji i co...tryb "Economy mode"pojawia się po dłuższym postoju na mrozie.To chyba  działa jak pisze Lesław Frasik.

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2014, 15:47:28 »
Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego akumulatora i alternatora po regeneracji i co...tryb "Economy mode"pojawia się po dłuższym postoju na mrozie.To chyba  działa jak pisze Lesław Frasik.

Offline Lesław Frasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2000 HDI 2012r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2014, 18:56:25 »
Kiedyś podałem kilka i ogólnych informacji na temat działania  economy mode. Może komuś się przyda powtórka (wyszukiwarka marna):
1.użytkowanie odbiorników elektrycznych przy wyłączonym alternatorze (silniku) jest możliwe tylko w przypadku posiadania niemal idealnego akumulatora. Jego naładowanie musi zostać odczytane powyżej poziomu 70-80% nominalnego. W przeciwnym przypadku EM załącza się od razu,
2.gdy uda się załączyć jakiś odbiornik (np. radio) komputer pobiera w sposób ciągły informacje o napięciu, natężeniu prądu i temperaturze akumulatora i decyduje o momencie przejścia w EM,
3.30 minut to maksymalny czas poboru mocy, niezależnie od tego jak byłby to pobór niewielki. Z tego co wiem nie można tego zmienić (tu głosy są podzielone i możliwe, że są modele, w których to się udaje),
4.praca alternatora (silnika) odsuwa (w przeciętnych warunkach użytkowania) załączenie EM w stosunku 1:2 (a więc zapalenie na ok. 5 minut silnika =  dodatkowo ok. 10 minut bez EM)
5.poza EM pozostają: światła ostrzegawcze, światła pozycyjne, centralny zamek, instalacja alarmu, zasilanie zegarów/wskaźników i chyba klakson.

Pisałem o moim przypadku z ostatnich dni gdy wielogodzinna jazda - wbrew punktowi 4 – nie wyłączyła EM. Może więc, czego się nie spodziewałem, zbyt niska temp. akumulatora okazała się  kluczowa.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2014, 23:03:03 »
Żeby nie było już zamieszania...

napisałem o przedłużeniu czasu eco mode w odniesieniu do kilku słów kolegi Witka o MK2.

Być może MK3 ma wyłączone przedłużanie tego czasu.
Elementem całej układanki może być to, że MK3 ma (podobnie jak C4P) moduł stanu naładowania akumulatora (badającego prąd i natężenie); w MK1 i 2 tego nie ma.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 08, 2014, 18:05:08 »
Witam.
Podłączę się pod wątek.
Koledzy mam duży problem. Jestem na urlopie i dzisiaj auto odmówiło odpalenia. Pali się "Economy mode active". Rozrusznik raz przekręci i nie odpala i dalej się pali "Economy mode active". Wezwałem Assistance i przez kable też nie chciał odpalić. Komunikaty bez zmian. Gość z Assistance mówił, że skoro nie odpalił z kabli to problem leży gdzie indziej. Nie miał żadnego próbnika więc nie wiem jakie jest aktualnie napięcie w akumulatorze. Jest weekend i jestem w małej miejscowości. W poprzedniej C5 akumulator wymieniałem po 6 latach i widać, że teraz też może tyle wytrzymać. Moje pytanie jest następujące: czy wymiana na nowy akumulator pozwoli odpalić auto czy trzeba coś będzie aktywować w Lexii? Czy idę w ogóle w dobrą stronę jeżeli chodzi o diagnozę usterki?
Za pomoc z góry dziękuję

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 08, 2014, 18:12:10 »
W Mk1 jest tak, że na padniętym akumulatorze odpala z innego akumulatora podpiętego kablami rozruchowymi.
Na Twoim miejscu pożyczył bym prostownik, naładował akumulator i zobaczył jaki będzie efekt.
Podobną sytuację miałem kiedyś (też na urlopie), ledwo, ledwo odpalił. Przyczyna okazała się banalna - zanieczyszczone klemy. W tym wypadku z kabli także nie odpali. Sprawdzałeś klemy ?
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 08, 2014, 19:22:02 »
Andrzeju, byłem teraz i przeczyściłem dokładnie obie klemy. Po podpięciu akumulatora komunikat "Economy mode active" wcale się nie pojawiał ale auto dalej nie odpala. Jako ciekawostkę podam, że z racji tego, że jest już ciemno w chwilę po próbie uruchomienia rozrusznika zapalały się światła mijania. Jak wiemy powinny się zapalić po uruchomienia silnika. Już nie wiem w czym jest problem? Czy przy takich objawach iść w wymianę akumulatora?

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 08, 2014, 19:40:45 »
Irracjonalne zachowania elektryki takie jak bezsensowne włączanie/wyłączanie odbiorników w C5 pojawiają się przy niskim napięciu w instalacji.
Na Twoim miejscu:
- spróbował bym zorganizować prostownik i naładować dziada
- jeśli auto odpali to pomierzył bym miernikiem jakie jest napięcie w czasie pracy silnika, by zobaczyć czy alternator ładuje
Dopiero po przetestowaniu w/w kupiłbym nowy akumulator.
Fajną opcją wydaje się skorzystanie z usług tego serwisu o którym mówiłeś, na pewno będą mieli miernik i tester do aku...
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 08, 2014, 23:10:35 »
Cytuj

Robert Jesionczak napisał:
Andrzeju, byłem teraz i przeczyściłem dokładnie obie klemy. Po podpięciu akumulatora komunikat "Economy mode active" wcale się nie pojawiał ale auto dalej nie odpala. Jako ciekawostkę podam, że z racji tego, że jest już ciemno w chwilę po próbie uruchomienia rozrusznika zapalały się światła mijania. Jak wiemy powinny się zapalić po uruchomienia silnika. Już nie wiem w czym jest problem? Czy przy takich objawach iść w wymianę akumulatora?


kolego, bez miernika to sobie możemy pogdybać. Jeśli nie masz sprzętu to musisz zgłosić się do serwisu akumulatorów, ale miernik kosztuje 20 PLN więc chyba taniej cię to wyniesie. Napięcie na aku powinno być ok. 12,5V a w czasie rozruchu nie powinno spadać poniżej 10V, czasami 9,5V jest akceptowalne, ale pod warunkiem, że silnik odpala ;). Jeśli Twój aku jest słaby to w C5 różne cuda się zdarzają. Jak nie masz ładowarki to najwyższy czas się w nią zaopatrzyć bo to tańsze niż wymiana aku co parę miesięcy ;) Jak jeździsz dużo na trasie, albo robisz długie przebiegi po mieście to aku zdąży się doładować a jak co 2 km gasisz silnik to potrzebna jest co jakiś czas ładowarka.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 09, 2014, 12:19:41 »
Dzisiaj wezwałem speca od akumulatorów z porządnym miernikiem i wyszło: napięcie spoczynkowe 11,5V, napięcie pod obciążeniem 8,04V !!! I to właśnie przyczyna. Jestem po wymianie akumulatora i auto odpala jak kiedyś. Z mojego doświadczenia wynika, że już w drugiej C5 oryginalny akumulator wytrzymuje 6 lat. Będę pamiętał na przyszłość :]
Dzięki Andrzej i Artur za pomoc.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 09, 2014, 16:50:41 »
Cieszę się że skończyło się pomyślnie. Takie rzeczy na urlopie są osłabiające ;)
Zagadką pozostaje dlaczego z boostera nie chciał odpalić.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 09, 2014, 18:01:43 »
Z takim nastawieniem fachowca to nie tylko nie chciał odpalić z boostera ale i z kabli. Facet z Assistance, jego wiedza oraz podręczny sprzęt pozostawiał wiele do życzenia. Nastawiony był tylko na holowanie. Pomimo zmroku gość nawet nie miał latarki. Z holowania ma konkretne pieniądze a nie z naprawy na miejscu. Pewnie holowanie by mu się udało gdybym był w trasie a nie na parkingu hotelowym. Jednak ważne jest kto przyjeżdża z pomocą.

Offline Jacek Janowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Inowrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Exclusiv Tourer
  • Miejscowość: Inowrocław
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 09, 2014, 19:40:47 »
U mnie nowy aku i EM włącza się non stop. Wkurza to bo przy takiej brudnej zimie jaka mamy otwarcie klapy bagażnika odbywa się ręcznie a powinno automatycznie. Wkurza to coraz bardziej. Ładowanie jak i stan naładowania aku idealny. A EM nic sobie z tego nie robi. Auto przy -25 stopniach w styczniu na Mazurach odpalało za pierwszym razem po kilku dniach postoju.

Trasa 400 km do domu. 5-10 min przerwy na stacji benzynowej i chcąc otworzyć bagażnik słyszę "pi, pi, pi" czyli znany nam dobrze EM. Wkurza to, że producent nie dał użytkownikowi wyboru co do tego trybu bo nie wierzę, że otwarcie kilka razy klapy bagażnika nie pozwoli mi odpalić auta.

Czyli ja też zaliczam się do grona niezadowolonych użytkowników EM :)) I nie mam pomysłu co z tym zrobić. Brudzę łapy i otwieram bagażnik ręcznie. A nie o to chyba chodzi.

Pozdrawiam
C5 Mk III 2.0 HDi Exclusive Tourer '08/09 170KM grafitowy i Fiat Bravo 1,9 JTDM Emotion '07 150KM srebrny żonki.
A zawodowo: Mi-24 i 4500 KM pod ręką:)

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 09, 2014, 19:53:42 »
Cytuj

Jacek Janowski napisał:
U mnie nowy aku i EM włącza się non stop. Wkurza to bo przy takiej brudnej zimie jaka mamy otwarcie klapy bagażnika odbywa się ręcznie a powinno automatycznie. Wkurza to coraz bardziej. Ładowanie jak i stan naładowania aku idealny. A EM nic sobie z tego nie robi. Auto przy -25 stopniach w styczniu na Mazurach odpalało za pierwszym razem po kilku dniach postoju.

Trasa 400 km do domu. 5-10 min przerwy na stacji benzynowej i chcąc otworzyć bagażnik słyszę "pi, pi, pi" czyli znany nam dobrze EM. Wkurza to, że producent nie dał użytkownikowi wyboru co do tego trybu bo nie wierzę, że otwarcie kilka razy klapy bagażnika nie pozwoli mi odpalić auta.

Czyli ja też zaliczam się do grona niezadowolonych użytkowników EM :)) I nie mam pomysłu co z tym zrobić. Brudzę łapy i otwieram bagażnik ręcznie. A nie o to chyba chodzi.

Pozdrawiam


Sprawdź jak masz ustawiony EM, bo można ustawić że i po minucie już będzie krzyczało - to jedno.
Drugie- połączenie akumulatora, zaśniedziałe połączenia ( nawet lekko), szczególnie masowe.
Jak masz fejs to możesz wyłączyć ten tryb - producent dał możliwość ( tryb Schow room), ale nie odpowiada za skutki z powodu spadku napięcia akumulatora ( począwszy od braku możliwości uruchomienia silnika po rozprogramowanie całego BSI).
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Jacek Janowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Inowrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Exclusiv Tourer
  • Miejscowość: Inowrocław
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 09, 2014, 21:05:50 »
Z tego co mi wiadomo to w C5 nie ma żadnej możliwości przestawienia trybu czasowego EM ani ingerencji w niego.
I to wkurza najbardziej bo jako użytkownik powinienem mieć na to wpływ.
Niestety w C5 producent zadecydował za nas.
C5 Mk III 2.0 HDi Exclusive Tourer '08/09 170KM grafitowy i Fiat Bravo 1,9 JTDM Emotion '07 150KM srebrny żonki.
A zawodowo: Mi-24 i 4500 KM pod ręką:)

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 09, 2014, 21:23:12 »
W C5 III może i nie ma ( nie miałem okazji zerknąć...) ale podejrzewam że jest tylko trzeba poszperać albo użyć starszej wersji oprogramowania fejsu.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marcin Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic Automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 09, 2014, 23:07:08 »
Jacek ja miałem podobny problem.
Zresztą to ja zapoczątkowałem ten wątek.
U mnie też dokładnie tak samo zachowywał się Economy Mode. Widzę że też masz elektryczną klapę więc wiem co to za problem.

Do sedna ja miałem akumulator Bosch S5. Na jednych testetrach pokazywał że do wymiany, potem po naładowaniu że trzyma wszystkie parametry.

Auto po diagnostyce Lexią, brak błędów, modu stanu naładowania akumulator ok.

Po miesiącu złości w końcu kupiłem drugie aku, oryginał citroen i mam spokój póki co. Zrobiłem od razu po włożeniu adaptacje Lexia.

Akumulator akumulatorowi nie równy tak samo z testami sprawności.
Była Xsara
Była C4
Była C5
Jest DS5

Ciągle wierny szewronom.

Offline Jacek Janowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Inowrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Exclusiv Tourer
  • Miejscowość: Inowrocław
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 10, 2014, 00:16:07 »
Marcin pewnie masz rację ale szkoda wymieniać mi nowego aku, przy którym auto odpalało przy -25 w styczniu tylko dlatego, że nie otwiera mi się klapa bagażnika (nie ukrywam wkurza to bardzo). Auto odpala za pierwszym razem, ani razu nie było na nowym aku z tym problemów.
Jedynie wkurza mnie ta klapa. Wychodzę ze sklepu załadowany zakupami, wciskam na pilocie przycisk i "pi, pi"pi" :)) Mam ochotę wtedy dobrze przy*****ć Cpiątce z kopa ;)

Tak więc ta klapa to jedyny problem związany z EM w tym aucie:) Jakoś przeżyję. Szkoda kasy na kolejny NOWY akumulator skoro nowy mam w nim:)

Pozdrawiam


P.S

Latam na 20 letnich akumulatorach i 12 tonowa maszyna odpala bez problemu i żadnego EM nie ma :))
C5 Mk III 2.0 HDi Exclusive Tourer '08/09 170KM grafitowy i Fiat Bravo 1,9 JTDM Emotion '07 150KM srebrny żonki.
A zawodowo: Mi-24 i 4500 KM pod ręką:)

Offline Marcin Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic Automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 10, 2014, 08:17:02 »
Mnie oprócz klapy wkurzało że podczas zakupów w markecie na podziemnym parkingu te ustrojstwo wyłączało po kilku sekundach oświetlenie bagażnika!!

Mój stary Bosch też bez najmniejszego zająknięcia odpalał przy - 20 stopniach. :)

Ja na początku też uważałem że to trochę bez sensu wymieniać ale uważam że warto było :)
Nie denerwuję się :)
Była Xsara
Była C4
Była C5
Jest DS5

Ciągle wierny szewronom.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 14, 2014, 13:59:35 »
Cytuj

Jacek Janowski napisał:
Z tego co mi wiadomo to w C5 nie ma żadnej możliwości przestawienia trybu czasowego EM ani ingerencji w niego.


Owszem jest - włączenie trybu "Salon", wtedy EM jest nieaktywne.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Lesław Frasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2000 HDI 2012r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 14, 2014, 21:38:19 »
No popatrz - takie proste. A sprawdziłeś? Z jakiegoś powodu cały "cytrynowy świat" dalej poszukuje lekarstwa na economy mode, choć motyw włączenia trybu "show-room" pojawia się od dawna.
Czy show-room (salon) załącza się trwale czy tylko do uruchomienia silnika a później - "stara baśń"? Czy w trybie "salon" działają wszystkie funkcje auta?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 15, 2014, 12:43:03 »
Cytuj

Lesław Frasik napisał:
No popatrz - takie proste. A sprawdziłeś?



Daruj sobie tą kąśliwość.

U siebie w 406 tak. Działa. BSI Valeo CD2 (według nalepki).
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Jan Wojtkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 15, 2014, 15:01:49 »
Czy to ustawienie ma wpływ na inne właściwości samochodu?

Offline Lesław Frasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2000 HDI 2012r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 15, 2014, 17:37:46 »
Kolego Arturze,
Przepraszam jeśli moja wypowiedź zabrzmiała kąśliwie. Nie było to moim celem, tym bardziej, że „nie mam papierów” na wypowiadanie się w kwestiach mechanicznych czy elektroniczno-elektrycznych. Wręcz przeciwnie: nie mam lexx czy innego diagg.. nie mam narzędzi, nie mam odpowiedniego garażu, ale przede wszystkim nie mam wiedzy i umiejętności. Wszystko co wiem to doświadczenie jako klienta zakładów mechanicznych i lektura (głównie tego forum).
Wypowiedzi takie jak Twoja z jednej strony cenne z drugiej są frustrujące. Postaw się w miejsce moje i takich jak ja. Ciężko doświadczany przez „economy mode” drążę temat bo co mam zrobić? Wyrzucić roczny akumulator czy jechać do mechanika, kazać  mu ustawić „SALON”, zapłacić 200 zł za podłączenie do kompa i wyjechać bez efektu albo jeszcze gorzej - niesprawnym autem?
Przećwiczyłem to na innych poradach udzielanych na tym forum z dobrego serca ale niestety z negatywnym skutkiem dla mojej kieszeni a bez efektu w działaniu auta.
Rzucasz jedno zdanie, które budzi nadzieje ale i wątpliwości (ot .. popatrz następny post). Gdybyś napisał od razu  drugie zdanie – „Sprawdzone w Peugeocie 406” wiedziałbym, ze nie ma się czym podniecać. Dobrze wiesz, że wiele przydatnych  „funkcjonalności” i możliwych ustawień występujących w Mk1 zniknęło w Mk2 a tym bardziej w Mk3 – o Peugeotach nie wspomnę. Poczytaj wyżej  nawet w tym wątku ile wypowiedzi arbitralnych, z których praktycznie nic nie wynika: w stylu da się... nie da się... A rzadko kto napisze sprawdziłem w takim i takim modelu z tego i tego roku konkretnie w tym programie w tej i tej zakładce. Większość  „porad”  jest jakby rodem z przedszkola: „...wiem ale nie powiem..”. Niestety w takim stylu wypowiedzi celuje jeden z adminów rzucający jedno zdanie sugerujące głęboką znajomość tematu po czym olewa zapytania bo przecież nie chodzi o to by pomóc czy poszerzyć czyjąś wiedzę ale by zareklamować własną działalność gospodarczą.
Tyle moich żalów – pewnie większość uzna, że nieuprawnionych – bo jestem głównie „biorcą” porad a nie „dawcą” i powinienem być wdzięczny za samą możliwość poczytania.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 15, 2014, 18:00:08 »
Cytuj

Lesław Frasik napisał:

Wyrzucić roczny akumulator czy jechać do mechanika, kazać  mu ustawić „SALON”, zapłacić 200 zł za podłączenie do kompa i wyjechać bez efektu albo jeszcze gorzej - niesprawnym autem?


Jak będziesz w okolicach Bydgoszczy to zapraszam - sprawdzimy, czy mój interfejs komunikuje się z mkIII i zobaczymy czy coś da się zrobić. :)

Na razie z tego co zauważyłem, to właściwie jedna funkcja działa inaczej niż działała wcześniej - automatyczne wycieraczki, które działają na postoju i do ok. 10 km/h potem przestają (napis "Automatic wipers..." nie pojawia się przy włączeniu w trakcie jazdy, na postoju tak) - ale to znowu może być wynikiem bawienia się pozostałymi opcjami w BSI. :)

Niektóre funkcje na 100% są zależne - np. wyłączenie sterowania automatycznego światłami (oprogramowanie każe to wyłączyć jeśli aktywne są światła "skandynawskie") skutkuje brakiem automatycznej wycieraczki - BSI po prostu przestaje reagować na informacje z czujnika deszczu/oświetlenia.

Cytuj
Gdybyś napisał od razu drugie zdanie – „Sprawdzone w Peugeocie 406” wiedziałbym, ze nie ma się czym podniecać.


Przepraszam - moja wina.  :(

Cytuj
Dobrze wiesz, że wiele przydatnych „funkcjonalności” i możliwych ustawień występujących w Mk1 zniknęło w Mk2 a tym bardziej w Mk3 – o Peugeotach nie wspomnę.


Wiem - mało tego, oprogramowanie kieruje się swoją pokrętną francuską logiką, bo czym innym wytłumaczyć fakt, że w menu dla 106 mam możliwość zapisu parametrów "na żywo" i pokazania wykresów a w bardziej zaawansowanym 406 tego nie ma wcale? Wydaje mi się, że część opcji jest nadal zaszytych w BSI ale oprogramowanie ma je poukrywane. Przykładem tego jest oprogramowanie, którym "bawią się" użytkownicy na forum outlandera, a które daje możliwość modyfikowania większej ilości parametrów niż lexia/diagbox.

______________________________________________
Jeszcze coś w temacie EM.

Z forum C4:



Wynikałoby z tego, że dezaktywacja na stałe wymagałaby jeszcze ustawienia samochodu w tryb fabryka - a tego oprogramowanie nie ma, jest tylko wymuszenie trybu klienta.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91